Motocykl z Importu - szczegóły.
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Motocykl z Importu - szczegóły.
Witam.
Wiem że ten temat był wałkowany już X razy za co z góry przepraszam ale nie do końca moje obawy zostały rozwiane dlatego postanowiłem założyć ten temat.
Co dokładnie potrzebuje by zarejestrować motocykl z z kraju EU?
Mały brief i duży plus tłumaczenia do nich? - jakie są różnice pomiędzy nimi?
Jak to jest z umową kupna-sprzedaży? Znaczy kupuję od importera ten ma umowę pomiędzy sobą a sprzedającym z EU ale nie rejestrował moto czyli teraz powinien mi wystawić nową umowę kupna-sprzedaży pomiędzy nim a mną plus umowę między nim a sprzedawcą z EU? czy tylko którąś z wymienionych?
Dowód wyrejestrowania lub tablice rejestracyjne + dowód rejestracyjny? Jak to jest w tym punkcie? Jeśli dostaje dowód wyrejestrowania to na co zwrócić uwagę i czy tu też trzeba zrobić tłumaczenie? A jeśli tablice to rozumiem że zawożę je to w. komunikacji i oni za mnie informują i wyrejestrowują moto w zagranicznym urzędzie?
Na co zwrócić szczególną uwagę w dokumentach. Rozumiem że numery ramy silnika coś jeszcze?
Pytam tak uciążliwie bo nie chce stanąć w sytuacji że muszę szukać jakiegoś gościa w EU.
Z góry dzięki za porady.
Wiem że ten temat był wałkowany już X razy za co z góry przepraszam ale nie do końca moje obawy zostały rozwiane dlatego postanowiłem założyć ten temat.
Co dokładnie potrzebuje by zarejestrować motocykl z z kraju EU?
Mały brief i duży plus tłumaczenia do nich? - jakie są różnice pomiędzy nimi?
Jak to jest z umową kupna-sprzedaży? Znaczy kupuję od importera ten ma umowę pomiędzy sobą a sprzedającym z EU ale nie rejestrował moto czyli teraz powinien mi wystawić nową umowę kupna-sprzedaży pomiędzy nim a mną plus umowę między nim a sprzedawcą z EU? czy tylko którąś z wymienionych?
Dowód wyrejestrowania lub tablice rejestracyjne + dowód rejestracyjny? Jak to jest w tym punkcie? Jeśli dostaje dowód wyrejestrowania to na co zwrócić uwagę i czy tu też trzeba zrobić tłumaczenie? A jeśli tablice to rozumiem że zawożę je to w. komunikacji i oni za mnie informują i wyrejestrowują moto w zagranicznym urzędzie?
Na co zwrócić szczególną uwagę w dokumentach. Rozumiem że numery ramy silnika coś jeszcze?
Pytam tak uciążliwie bo nie chce stanąć w sytuacji że muszę szukać jakiegoś gościa w EU.
Z góry dzięki za porady.
- Plomien
- Świeżak
- Posty: 100
- Dołączył(a): 27/10/2008, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
1. Podaj skąd jest sprowadzony motocykl (co kraj to inne dokumenty są potrzebne - UE to jedno, Niemcy, Austria, Holandia, Włochy, Hiszpania, Francja, Belgia, Czechy, Słowacja, Węgry ...)
Dokumenty + Umowa K-S + Tłumaczenia + Przegląd techniczny + Zwolnienie z VAT (VAT25, do US składasz VAT24 aby dostać VAT25) + Rejestracja + Karta pojazdu.
Jeśli kupujesz od firmy (importera) na Fakture VAT Marża, to umowa K-S nie jest Tobie potrzebna.
Potrzebujesz wpis do ewidencji i odpowiednie oświadczenie na fakturze (szczegóły podaje wydział komunikacji - co miejsce to inaczej).
Motocykl aby dało się zarejestrować w PL, zawsze musi być wyrejestrowany w kraju z którego został sprowadzony. W PL raczej go nie wyrejestrujesz, z tego co pamiętam chyba to nie dotyczy motocykli sprowadzanych z Francji.
Moja dobra rada, bierzesz sprzedającego kpl. dokumentów i idziesz do Swojego wydziału komunikacji tam udzielą Tobie właściwych i w pełni wyczerpujących informacji czy dane dokumenty wystarczą i co jeszcze ewentualnie jest potrzebne.
Dokumenty + Umowa K-S + Tłumaczenia + Przegląd techniczny + Zwolnienie z VAT (VAT25, do US składasz VAT24 aby dostać VAT25) + Rejestracja + Karta pojazdu.
Jeśli kupujesz od firmy (importera) na Fakture VAT Marża, to umowa K-S nie jest Tobie potrzebna.
Potrzebujesz wpis do ewidencji i odpowiednie oświadczenie na fakturze (szczegóły podaje wydział komunikacji - co miejsce to inaczej).
Motocykl aby dało się zarejestrować w PL, zawsze musi być wyrejestrowany w kraju z którego został sprowadzony. W PL raczej go nie wyrejestrujesz, z tego co pamiętam chyba to nie dotyczy motocykli sprowadzanych z Francji.
Moja dobra rada, bierzesz sprzedającego kpl. dokumentów i idziesz do Swojego wydziału komunikacji tam udzielą Tobie właściwych i w pełni wyczerpujących informacji czy dane dokumenty wystarczą i co jeszcze ewentualnie jest potrzebne.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Witam, podłączam się do prośby, kupiłem motor w Niemczech.
I tak do rejestracji potrzebuje
Brief duży, mały + umowę K-S + tłumaczenie +przegląd + zwolnienie z VAT?
Czy coÅ› jeszcze?
I gdzie mam się najpierw udać, jakie urzędy odwiedzić żeby trwało to jak najkrócej i jak najsprawniej, nie ukrywam ze robię to pierwszy raz i zależy mi na czasie
aha jeszcze jedno jakie sÄ… koszty rejestracji i przeglÄ…du?
motor to GS500e
Pozdro i dzięki za odp
I tak do rejestracji potrzebuje
Brief duży, mały + umowę K-S + tłumaczenie +przegląd + zwolnienie z VAT?
Czy coÅ› jeszcze?
I gdzie mam się najpierw udać, jakie urzędy odwiedzić żeby trwało to jak najkrócej i jak najsprawniej, nie ukrywam ze robię to pierwszy raz i zależy mi na czasie
aha jeszcze jedno jakie sÄ… koszty rejestracji i przeglÄ…du?
motor to GS500e
Pozdro i dzięki za odp
- Janek616
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 24/1/2009, 17:23
Tłumaczenia dokumentów (120 - 200PLN)
PrzeglÄ…d techniczny (119PLN +)
Zwolnienie z VAT (160PLN) - dopiero jak masz B.T. i tłumaczenia
Rejestracja + K.P. (113 + 76 PLN)
Ubezpieczenie OC (kupno w dniu rejestracji - konkretniej po)
PrzeglÄ…d techniczny (119PLN +)
Zwolnienie z VAT (160PLN) - dopiero jak masz B.T. i tłumaczenia
Rejestracja + K.P. (113 + 76 PLN)
Ubezpieczenie OC (kupno w dniu rejestracji - konkretniej po)
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Ja kupiłem motor od gościa co sobie go sprowadził z anglii ale nie rejestrował w polsce jeździł 6 miesięcy i kupiłem go ja.
W dowodzie rej jest informacja o nim że to onkupił od anglika.
poszedłem do urzęu skrbowego po to zwolnienie a tam mi powiedzieli że ja nie mogę tego zrobić tylko ten pierwszy gość co kupił u anglika i że ja nie moge opłacić tego zwolnienia i nie mogę zarejestrować moto przez to .
W dowodzie rej jest informacja o nim że to onkupił od anglika.
poszedłem do urzęu skrbowego po to zwolnienie a tam mi powiedzieli że ja nie mogę tego zrobić tylko ten pierwszy gość co kupił u anglika i że ja nie moge opłacić tego zwolnienia i nie mogę zarejestrować moto przez to .
ZX-9R 1999
CZ 175
CZ 175
- ragnars
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 2/10/2008, 00:51
- Lokalizacja: Chmielnik
OK, dokumenty już przetłumaczone
, mam jeszcze jedną sprawę. Nie posiadam żadnych zniżek na ubezpieczenie
i czy opłaca mi się rejestrować motor na siebie czy lepiej na siebie i ojca
i czy wysokość ubezpieczenia zależy od wieku 




- Janek616
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 24/1/2009, 17:23
Tak zalezy od wieku,ale na motor bez znirzek w PZU tak sie płaci góra 2 stówki(zalerzy jaka pojemnosc moto)ale juz ci znizki polecą,chodz pewnie jako wspólwłasciciel z ojcem tez poleca,ale wrazie wypadku ojcu zniszki zabiora.
- baktus
- Świeżak
- Posty: 221
- Dołączył(a): 5/7/2008, 21:05
- Lokalizacja: wlkp
niestety nie zdążyłem zarejestrować motoru przed świętami, a mój ojciec wyjeżdża we wtorek rano wiec nie będzie mógł się tym zająć. mam jeszcze pytanie czy przy rejestracji musi być współwłaściciel czy wystarczy ze napisze oświadczenie i jeszcze jedno znalazłem w necie zę trzeba wypełnić dokument PCC-1? czy to prawda?
z góry dzięki za odp
z góry dzięki za odp
- Janek616
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 24/1/2009, 17:23
Przy rejestracji może być dowolna osoba posiadająca pisemne upoważnienie na zarejestrowanie pojazdu.
Z tym że osoby z po za rodziny wnoszą dodatkową opłatę w wydziale komunikacji za takie upoważnienie.
Jeśli pojazd jest zakupiony w kraju i zarejestrowany oraz nie dostałeś na niego faktury to musisz opłacić podatek "PCC" w US.
Z tym że osoby z po za rodziny wnoszą dodatkową opłatę w wydziale komunikacji za takie upoważnienie.
Jeśli pojazd jest zakupiony w kraju i zarejestrowany oraz nie dostałeś na niego faktury to musisz opłacić podatek "PCC" w US.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości