Zobacz wątek - Który pierścień ważniejszy ?
NAS Analytics TAG

Który pierścień ważniejszy ?

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Który pierścień ważniejszy ?

Postprzez krzysieg » 23/3/2009, 21:39

witam

Mam pytanie ogólne który pierścień jest ważniejszy
dolny czy górny , który powoduje że kompresja jest dobra a który ma małe
znaczenie ...
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez Raczek_6 » 23/3/2009, 22:26

Oba są ważne.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez krzysieg » 23/3/2009, 23:19

Czyli zdejmująć nieważne czy dolny czy górny pierścień kompresja spadnie o tyle samo ?
Myślę że najważniejszy jest górny pierścień on bardziej odpowiada za kompresje a dolny jest pomocniczy głownie do tego żeby tłok chodził prosto ,płaszcz tłoka nie zachaczał o ścianki cylindra .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez rajdowiec » 24/3/2009, 19:24

Pierścienie Tłokowe
W silnikach spalinowych czterosuwowych zazwyczaj występują trzy rodzaje pierścieni:
Pierścień uszczelniający (kompresyjny), pierścień kompresyjno-zgarniający i pierścień zgarniający (olejowy).

Pierścień uszczelniający umieszczony jest w rowku najbliższym denka tłoka. Pierścień ten uszczelnia komorę spalania, uniemożliwiając przedostanie się gazów powstałych w procesie spalania z komory do korpusu silnika. Gdy następuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej, ciśnienie gazów spalinowych oddziałowuje na tłok, zmuszając go do ruchu w kierunku wału korbowego.


pierścień kompresyjno-zgarniający umieszczony jest między pierścienie uszczelniającym i zgarniającym.
Jego zadaniem jest zatrzymanie gazów które przedostały się przez pierścień uszczelniający oraz zgarnianie nadmiaru oleju z gładzi cylindra. W tym celu ma on specjalny kształt powierzchni roboczej.


pierścień zgarniający (olejowy) jest pierścieniem umieszczonym najniżej. Pierścień olejowy służy do zgarniania nadmiaru oleju ze ścianki cylindra podczas ruchu tłoka. Olej wraca przez szczeliny w pierścieniu i tłoku do bloku silnika. W silnikach dwusuwowych pierścień ten jest niepotrzebny ponieważ olej dostarczany jest z paliwem i jego spalanie jest zamierzone.
rajdowiec
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7/2/2009, 12:23
Lokalizacja: jastrzębie

Postprzez rajdowiec » 24/3/2009, 19:25

Pierścień kompresyjny znajduje się najbliżej komory spalania i narażony jest na największą ilość substancji powodujących korozje, jak i najwyższą temperaturę pracy. Przez pierścień kompresyjny przekazywane jest do 70% ciepła z tłoka do cylindra. Zazwyczaj pierścień ten ma kształt prostokątny lub baryłkowy.
rajdowiec
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 7/2/2009, 12:23
Lokalizacja: jastrzębie

Postprzez Raczek_6 » 24/3/2009, 22:37

W wyczynowych crossach tłoki mają tylko 1 pierścień.

Skoro producenta przewidział 2 pierścienie coś to oznacza i nie ma co kombinować.

Czasami wystarczy że jeden z pierścieni jest zużyty i zaczynają się problemy z uruchomieniem silnika.

Po za tym jeśli jest to 50 poszukaj lub zapytaj tu:
viewforum.php?f=13
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez krzysieg » 25/3/2009, 11:56

Z uruchomieniem silnika nie mam żadnych problemów .
Ale i tak wydaje mi się że mam słabą kompresje , czekam właśnie na miernik kompresji to będę wiedzieć dokładnie .
Dolnego pierścienia w ogóle nie było i tak cały czas jeździłem , kupiłem ten dolny założyłem i kompletnie nic się nie zmieniło .
Motorhispania (xp6)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê