Zapowietrzone hamulce???
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Bicie tarcz można zmierzyć czujnikiem zegarowym, w motocyklach dopuszczalne bicie to 0,1mm.
Każdy tokarz posiada taki czujnik i uchwyt magnesowy.
W samochodach mierzy się tak samo.
Każdy tokarz posiada taki czujnik i uchwyt magnesowy.
W samochodach mierzy się tak samo.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Ścigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Mówisz że krzywa tarcza nie ma wpływu na miękkość klamki ?
Ja też miałem miękką klamkę, w serwisie powiedzieli że mam skrzywioną tarczę - myślę wymiana.
Ale kolega podpowiedział że mogę ją obtoczyć (oczywiście nie polecam) tak i zrobiłem, było ok przez pół sezon, a pózniej znowu to samo,miękka. Przy hamowaniu dokładnie tak jak Kolega mówi było bicie w kierownicy bo była krzywa.
Pozostała mi tylko wymiana tarcz wymieniłem (nowe używana
i problem miękkiej klamki zniknął jakby nigdy nie istniał.
Dziwne ale u mnie tak było-sam się dziwiłem że od tarczy może być miękka klamka
Ja też miałem miękką klamkę, w serwisie powiedzieli że mam skrzywioną tarczę - myślę wymiana.
Ale kolega podpowiedział że mogę ją obtoczyć (oczywiście nie polecam) tak i zrobiłem, było ok przez pół sezon, a pózniej znowu to samo,miękka. Przy hamowaniu dokładnie tak jak Kolega mówi było bicie w kierownicy bo była krzywa.
Pozostała mi tylko wymiana tarcz wymieniłem (nowe używana

Dziwne ale u mnie tak było-sam się dziwiłem że od tarczy może być miękka klamka
- Maro
- Świeżak
- Posty: 110
- Dołączył(a): 27/1/2007, 21:34
- Lokalizacja: Podlaskie
Krzywa tarcza jak najbardziej wpływa na twardość klamki, z tego względu że za każdym razem odpycha klocki od siebie, a żeby zahamować muszą wrócić, do czego potrzebują płynu, czyli głębsze wciśnięcie klamki.
Co do blokowania koła krzywa tarcza powoduje zablokowanie koło, to oczywiste, bicia i szarpanie występują przy słabym hamowaniu, natomiast jak już dociśniesz ją mocno to koło zaczyna się blokować.
Co do blokowania koła krzywa tarcza powoduje zablokowanie koło, to oczywiste, bicia i szarpanie występują przy słabym hamowaniu, natomiast jak już dociśniesz ją mocno to koło zaczyna się blokować.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
skrzywiona tarcza odpycha klocki od siebie i z tego powodu może być miękka klamka. U mnie nic nie biło na kierownicy jedynie po przejechaniu kilku metrów klamka robiła się baaaardzo miękka i musiałem kilka razy pod pompować by moto zaczęło hamować :/ Ja u siebie sprawdzałem tak: na równej nawierzchni pchałem motocykl i po każdym przejechaniu 20cm wciskałem klamkę hamulca czy jest opór w tym samym momencie, no i niestety w pewnym momencie okazało się że jest sporo głębiej :/ Dla pewności i weryfikacji która tarcza ma bicie podniosłem przód motocykla i ręcznie zakręciłem koło, diagnoza : skrzywiona lewa tarcza. Wymieniłem na używkę i jak ręką odjął, klamka jest juz twarda i opór klamki jest w tym samym położeniu 

-
cichykk - Świeżak
- Posty: 112
- Dołączył(a): 8/3/2008, 22:01
- Lokalizacja: Warszawa, Łasin
Posty: 24
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości