Zobacz wÄ…tek - Poziom paliwa FZR 1000 POMOCY !!!!
NAS Analytics TAG

Poziom paliwa FZR 1000 POMOCY !!!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Poziom paliwa FZR 1000 POMOCY !!!!

Postprzez Rider666 » 11/3/2009, 18:42

witam wszystkich, co moze byc przyczyną braku mocy przy ruszaniu z miejsca(dławienie, szarpanie) tak do 2500-3000 obr.,dzisiaj byłem zatankowac , zgasiłem moto, zalałem bak i po ponownym odpaleniu, nie załapał na wszystkie cyl od razu, tylko po 2-3 sekundach, na 100 procent się zalał . równiez jazda na wyzszym biegu ,na małych obrotach jest wrecz niemozliwa, moto szarpie i nie moze sie wkrecic, trzeba bardzo delikatnie się rozpędzac, wszystko dzieje sie w zakresie niskich obrotów , po przekroczeniu 3000 ciagnie jak szalony, Według mnie sie zalewa i na wyzszych obr daje rade to przepalic a na dole jest lapad.gif , próbowałem obnizyc iglice ale nie pomogło zawiele, moze troszeczke sie poprawiło ale za to brakowało "jadu" na wysokich obrotach, Jedyne co przychodzi mi do głowy to za wysoki poziom paliwa w gaziorach.

Sprawdziłem poziom paliwa i sie zdziwiłem icon_eek.gif wg. serwisówki jest za mały i jakies 1,5 cm !! sprawdzałem na zgaszonym silniku puzniej na zapalonym i było tak samo,
oto zdjecie z serwisówki http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5c0 ... 2f1a0.html na czerwono zaznaczyłem poziom paliwa jaki jest u mnie, wg serwisówki ma byc 10 mm od tej kreski na gazniku, chyba ze ja to zle pojmuje jesli tak to mnie poprawcie bigrazz.gif i chyba bedzie kicha z tego bo czy opisane przezemnie objawy mogą byc spowodowane za małym poziomem paliwa ??!! Postanowiłem sprubowac przestawic poziom na 11 mm tak jak w serwisówce podaja, lecz okazało sie ze nie da sie takiego poziomu ustawic gdyz pływaki spierają sie o korpus gaznika i najwyzszy poziom jaki dało sie ustawic to 5mm od tej kreski,
takze sam juz nie wiem , po przetestowaniu dalej kicha , szarpanie i dławienie sie na niskich obrotach( przy ruszaniu), POMOZCIE !!!!
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów


Postprzez Rider666 » 12/3/2009, 08:15

a moze ktos ma (miał ) taka fzr , i bawił sie gaznikami ? było by super jakby mi powiedział jaki ten poziom ma byc :D , dodam ze poraz kolejny wymieniłem swiece , i przewody zapłonowe, POMOCY !
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów


Postprzez Grzybu » 12/3/2009, 12:14

a może to brak synchro a nie poziomy... chociaż to by musiało być mocno rozregulowane podciśnienie. Może po jakimś nieudolnym czyszczeniu. Nie wiem. Trudno powiedzieć.

A od jakiego momentu masz takie objawy?
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Rider666 » 12/3/2009, 14:17

od kad kupiłem motor , wiedziałem w jakim jest stanie i wydawało mi sie ze nie bedzie problemu z naprawieniem tego , a co do synchronizacji to jest idealnie , mam zegary w domu i sprawdzałem niedawno. swiece są czarne takze wydaje mi sie ze za duzo paliwa dostaje, probowałem iglice obnizyc ale nie pomogło, :?
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez JAXON80 » 12/3/2009, 19:18

a może poprostu za mało ma powietrza.ja na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze czy wałki rozrządu są dobrze ustawione względem siebie.może poprzedni właściciel coś tam kombinował a potem do ładu nie mógł dojść.
JAXON80
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 25/10/2007, 18:45

Postprzez Rider666 » 12/3/2009, 19:50

JAXON80 napisał(a):a może poprostu za mało ma powietrza.ja na twoim miejscu sprawdziłbym jeszcze czy wałki rozrządu są dobrze ustawione względem siebie.może poprzedni właściciel coś tam kombinował a potem do ładu nie mógł dojść.



za mało powietrza nie ma ,probowałem bez filtra i nie było zadnych zmian, a co do rozrzadu to na 100 % jest dobrze,bo sam go ustawiałem, motor pali od szczała, trzyma obroty, na luzie wkreca sie normalnie , a pod obciarzeniem jest lipa. Tak sie jeszcze zastanawiam, bo to jest wersja exup a ja mam załozony kolektor bez exupa, i moze to własnie przez to tak sie jebie. Choc znajomy mowił mi ze to nie przeszkadza . Co myslicie ?
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Grzybu » 13/3/2009, 16:48

Co do exupa to Ci nie powiem czy to ma znaczenie, bo fizycznie nie znam zależności pomiędzy gaźnikami w sprzętach z exup i bez niego, ale ja bym prędzej obstawiał właśnie tą przyczynę.
A może spróbuj mu wkręcić wszystkie dysze wolnych obrotów o powiedzmy pół obrotu i sprawdź efekty...
Czyściłeś gaźniki? To powinna być podstawa, żeby szukać dalej przyczyny...
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez <borut> » 13/3/2009, 17:32

Ta yamaha przyznam, że trochę ma to os siebie, że nie da się nią jechać powoli gdy masz lekko odkręcona manetkę własnie też miałem takie wrażenie, że motocykl się zalewa. Ale nie był to tak drastyczny incydent jak w twoim motocyklu ponieważ przy odkręceniu manetki motocykl startował od razu jak szalony bez żadnej zadyszki w twoim przypadku to są za duże luzy zaworowe które trzeba wyrególować bądź motocykl domaga się synchro gaźników oraz wymiana filtra powietrza.

Pozdrawiam
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez Rider666 » 13/3/2009, 17:46

na 100 % to bedzie wina braku exupa, przytkałem dzisiaj tłumik i sprobowałem , było o wiele lepiej niz przedtem, zawory były ustawiane w wakacje poprzedniego roku takze mysle ze do tej pory nie powinny zabardzo sie przestawic a od tego czasu zrobiłem moze 150 km, takze napewno nie, pytałem mechanika w serwisie yamahy , powiedział mi ze na wolnych obr. exup prawie całkowicie przymyka wydech, zaczyna sie otwierac przy 2000 obr, a całkowicie jest otwarty przy 7-8 tys obr.
Takze to chyba bedzie to , teraz tylko znajsc taki kolektor. Ma ktos do sprzedania ?
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Grzybu » 14/3/2009, 10:23

Hehe. A tak szczerze, to nawet miałem pisać żebyś spróbował "przytkać" tłumik i sprawdził jaki rezultat, ale stwierdziłem, że jak pod obciążeniem ma problemy to ciężko będzie to wykonać podczas jazdy,ale widzę że dałeś radę ;)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Rider666 » 28/3/2009, 16:44

chciałbym wznowic ten temat ,gdyz wciaz nie rozwiazałem opisywanego problemu. A co do poprawy która niby nastapiła po przydkaniu wydechu to była to poprawa tylko chwilowa , bo nie testowałem w dłuzszej trasie. Zmieniłem kolektor na 4-2-1 z przelotem, widziałem taka fzr tez bez exupa z takim kolektorem i jezdziła normallnie, Tak wiec po załozniu 4-2-1 pojechałem i szok , jedzie normalnie nic nie muli wszystko ok, wiec wybralismy sie z kumplem w trase , jakies 20 km zrobiłem motor sie zagrzał i znowó lipa , załamałem sie totalnie , na wolnych obr ciezko ruszyc pow 3-4k obr ciagnie normalnie. myslałem nad zaworami , chodz ustawiałem je jakies 100 km wczesniej, czy do tej pory mogły by sie zmienic? po 100 km ? dodam ze robiłem remont głowicy i zawory były docierane, i tak sie zastanawiam ze moze sie "uklepały " i sa teraz za małe luzy, na zimnym jest ok im cieplejszy tym gorzej. Piszcie co myslicie.
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Adam M. » 28/3/2009, 19:36

Czy nie byles z tym watkiem na FM ???
Jezeli to ten sam problem to do czego doszedles ?
Jezeli dalej jest zle to zacznij od sprawdzenia luzow zaworowych i cisnienia sprezania poszczegolnych cylindrow.
Sadze ze szczelinomierz masz , a koszt wkrecanego w gwint swiecy miernika nie jest gigantyczny.
Czy dokrecales glowice po kilkunast / kilkudziesieciu km jezdzenia ?
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Rider666 » 28/3/2009, 22:53

Adam M. napisał(a):Czy nie byles z tym watkiem na FM ???
Jezeli to ten sam problem to do czego doszedles ?
Jezeli dalej jest zle to zacznij od sprawdzenia luzow zaworowych i cisnienia sprezania poszczegolnych cylindrow.
Sadze ze szczelinomierz masz , a koszt wkrecanego w gwint swiecy miernika nie jest gigantyczny.
Czy dokrecales glowice po kilkunast / kilkudziesieciu km jezdzenia ?



Tak pisałem na FM, na zimnym silniku jest dobrze, jak sie dobrze nagrzeje to zaczyna sie mulic tak do 3500 obr.A odnosnie zaworów ,to czy poczas uzywania moto luzy sie zmniejszają czy zwiekszaja ?bo ja docierałem zawory i luzy ustawiłem blizej górnej granicy, a przejechałem ok 100 km od tej pory, takze chyba jeszcze by sie tak nie uklepały zeby były za małe luzy. Głowicy nie dokrecałem 2 raz, zmierzenie luzow nie jest problemem, tylko najgorsze jest wyciaganie silnika :? bo co to moze byc jak nie zawory ? czy moze byc to od gazników ? ze na ciepłym silniku jest inaczej niz na zimnym ?
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Adam M. » 28/3/2009, 22:59

A czy musisz do zmierzenia luzow wyciagac silnik ?
W gruncie rzeczy na zmiane pracy silnika po rozgrzaniu sie wplyw moga miec tylko zawory i elementy elektryczne np siadajacy modul lub cewka.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Rider666 » 29/3/2009, 09:21

jedna cewka jest troszke peknieta( taka mała szczelinka sie zrobiła) ale czy mogła by sprawiac problemy tylko w zakresie niskich obr ? bo pow. 3,5k jest wszystko ok?
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Adam M. » 29/3/2009, 15:31

Jezeli by sprawiala klopoty to raczej po dobrym rozgrzaniu w calym zakresie obrotow.
Ale i tak bym ja wymienil na jakas niepeknieta uzywke.
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Rider666 » 1/4/2009, 19:50

witam po krotkiej przerwie , sprawdziłem zawory i wszystkie maja luzy posrodku( ma byc 0,21-0,30 wydech, u mnie 0,25 wchodzi z oporem,ssace 0,11-020 u mnie 0,15 z oporem wchodzi) takze raczej jest ok. przełozyłem cewke ,jedna bo 2 nie miałem, i chyba było lepiej chodz znowu na niskich zaczal mulic po przejechaniu ok 12 km , a przedtem przejechałem 3 km i juz było kiepesko. Ale watpie zeby to była wina cewek. moze jak sie zagrzeje to spada komprecha, bo jest to rocznik 91 i troche juz zrobił kilosow. olej tez wcina, chodz jak na razie nie az tak bardzo. Piszcie co to moze byc .
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Adam M. » 1/4/2009, 23:46

Nasz pisanie ci duzo nie pomoze, jego glownym zadaniem jest zmuszenie ciebie do dzialania jesli nie chcesz placic serwisowi za znalezienie usterki.
Nastepny krok, pomiar cisnienia sprezania na cieplym silniku i porownanie z serwisowka.
Spalanie oleju nie jest miarodajne, bo FZR kocha olej :)
Adam M.
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 786
Dołączył(a): 5/2/2008, 02:56

Postprzez Rider666 » 2/4/2009, 07:51

Adam M. napisał(a):Nasz pisanie ci duzo nie pomoze, jego glownym zadaniem jest zmuszenie ciebie do dzialania jesli nie chcesz placic serwisowi za znalezienie usterki.
Nastepny krok, pomiar cisnienia sprezania na cieplym silniku i porownanie z serwisowka.
Spalanie oleju nie jest miarodajne, bo FZR kocha olej :)



Tak tez zrobie , zmierze cisnienie na ciepłym , chodz w serwisówce nie znalazłem danych na temat cisnienia na ciepłym, ale mysle ze jak bedzie ponizej 10 to chyba nie za dobrze :? a co do serwisu to masz racje , szkoda kasy , bo raz juz skozystałem z serwisu, mieli wymienic sprzegło jednokierunkowe, dosc ze robili to 3 miesiace, (chodz zawiozłem goły silnik) to skasowali mnie 700 zł, a jeszcze sie ucze i nie jest łatwo kase zdobyc ;p
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez Rider666 » 2/4/2009, 07:53

no zostaje jeszcze kwestia cewek , chodz chyba to mało prawdopodobne bo na wysokich obr jest ok.
Avatar użytkownika
Rider666
Świeżak
 
Posty: 31
Dołączył(a): 7/9/2008, 10:15
Lokalizacja: Tarnów



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê