Zobacz wÄ…tek - POMOCY!! Kawasaki GPZ 500s grzeje sie :(
NAS Analytics TAG

POMOCY!! Kawasaki GPZ 500s grzeje sie :(

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

POMOCY!! Kawasaki GPZ 500s grzeje sie :(

Postprzez damianxx » 9/3/2009, 19:31

Witam kupiłem niedawno Kawasaki GPZ 500s z 1999r. Mam z nim problem mianowicie gdy sie mocno rozgrzeje zaczyna sie gotować płyn chłodniczy i wyrzuca przez zbiorniczek wyrównawczy. Niejest to jednak taki wielki problem bo przy spokojnej jezdzie nie wyrzuca ale wiadomo ze nie będe jezdził 60km/h cały sezon a przy tym bedzie coraz cieplej i będzie sie jeszcze szybciej nagrzewał. Podłączyłem wiatrak na stałę zeby cały czas chłodził wyjełem termostat zeby był stały przepływ ale to nie pomogło. Myślałem ze moze jest zatkana chłodnica lub jakiś kanał wodny w bloku silnika ale dmuchłem w węże i bez zadnego oporu wchodzi powietrze. Dodam ze motocykl nie ma spadku mocy i odpala również bez problemu. Jesli ktoś wie co to może byc to prosze o pomoc :)
damianxx
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/3/2009, 17:56


Postprzez Grega » 9/3/2009, 21:12

A pompa wody działa?
Grega
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 24/6/2008, 20:38


Postprzez damianxx » 9/3/2009, 22:16

hmmm pompe wody rozbieralem wirnik jest cały luzów nie ma jak właczyłem bieg zakręciłem kołem to było ok kręcił sie. Dziwi mnie ze woda przy korku termostatu przy odpalonym wybija czego to moze byc przyczyna? cisnienia pompy wody?? czy cos zapchane?? tylko co?? aha silnik nie musi byc wcale ciepły wby woda wybijała
damianxx
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/3/2009, 17:56

Postprzez patryk2340 » 9/3/2009, 22:29

Nie żebym się znał, ale w samochodzie takie objawy to oznaka wywalonej uszczelki pod głowicą... Może to będzie jakiś trop, ale poczekajmy lepiej aż ktoś obeznany w temacie się wypowie;)
Avatar użytkownika
patryk2340
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 12/7/2008, 17:56
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postprzez tobiach » 10/3/2009, 09:44

damianxx napisał(a):hmmm pompe wody rozbieralem wirnik jest cały luzów nie ma jak właczyłem bieg zakręciłem kołem to było ok kręcił sie. Dziwi mnie ze woda przy korku termostatu przy odpalonym wybija czego to moze byc przyczyna? cisnienia pompy wody?? czy cos zapchane?? tylko co?? aha silnik nie musi byc wcale ciepły wby woda wybijała


Witam mam ER-5 (ten sam silnik) U mnie jest tak samo jak odkrece korek wlewu i odpale moto to płyn wybija, równiez czesto leci płyn z wezyka od zbiorniczka wyrównawczego.Przy odpalaniu moto odrazu troszke poleci i potem jak wkręcam moto to tez. Rozmawiałem z kilkoma uzytkownikami ER-5 i u nich jest podobna sytuacja.
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez damianxx » 10/3/2009, 16:37

hmmm moze te silniki tak mają ze wyrzuca wode musze go konkretnie rozgrzac i zobaczyc czy będzie poprotu troche leciało czy wyleci wszystko i nie da sie jechac w takim stanie. Chciał bym uniknąc wymiany uszczelki :D
damianxx
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/3/2009, 17:56

Postprzez lukaszd » 10/3/2009, 21:22

Witam według Mnie to będzie to niestety uszczelka pod głowicą, sprawdzałem w swoim kawasaki gpz500 i płynu nie wyrzuca nawet przy wysokiej temperaturze także te typy raczej tak nie mają :)
Avatar użytkownika
lukaszd
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8/2/2009, 19:36
Lokalizacja: Kielce

Postprzez damianxx » 10/3/2009, 22:20

heh szkoda miałem nadzieje ;p;p chociaz dzisiaj zrobiłem 30 Km i w zasadzie motor powinien sie w 100% rozgrzać ale nic sie nie działo fakt ze było ślisko i go nie katowałem. Czy ktos wymieniał w tym uszczelke pod głowicą ? są z tym jakieś problemy ? czy wmiare gładko idzie ? i czy są wmiare widoczne punkty do ustawienia rozrządu bo wymieniałem kiedys w kawasaki z200 i były chyba ze 3 na wałku rozrządu a na wale korbowym chyba z 5 ;/ i kazdy inaczej podpisany jakimis dziwnymi znakami ;/. Jakie mniej więcej koszty i czy konieczne wyjęcie silnika.
damianxx
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/3/2009, 17:56

Postprzez rider143 » 11/3/2009, 08:45

Hej
Silnika nie trzeba wcale wyciagac, koszt uszczelki pod glowice oscyluje wokol 50zl. Jak nie tkniesz cylindrow to mozliwe ze obejdzie sie bez wymiany uszczelki pod nimi-ale obejrz czy czy Ci tam sie nic nie pocilo. W razie czego wymien uszczelke pod cylindrami-kosztuje taniej niz uszczelka pod glowice. Rozrzad ustawia sie bardzo latwo-sa odpowiednie znaki i tylko tyle ile potrzeba. Przed zdjeciem lancucha rozrzadu sprawdz poprawnosc ustawienia walu korbowego w stosunku do walkow rozrzadu. Gdy bedzie spuszczal plyn z chlodnicy przyjrzyj sie jakiego jest koloru i jaka ma konsystencje-wchodzi 1,8 litra wiec mozna sie pokusic o wymiane. Po wymianie samej uszczelki sprawdz luzy zaworowe. Jesli potrzebujesz schematu ustawienia rozrzadu lub serwisowek to podaj maila to podesle. Zebralem sporo materialow odnosnie tego modelu lacznie z charakterystyka mocy i momentu oraz roznymi przerobkami.
pozdr slawek
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez tobiach » 11/3/2009, 19:04

Witam. Jak juz pisalem wczesniej u mnie plyn wyrzuca i jak odkrece korek wlewu plynu i odplae moto to plyn nachodzi i musze gasic moto zeby sie nie wylalo. Mowice ze to uszczelka pod glowica, jak moge jeszcze w inny sposob sprawdzic czy uszczelka do wymiany?
Avatar użytkownika
tobiach
Świeżak
 
Posty: 288
Dołączył(a): 7/10/2008, 20:39
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Postprzez lukaszd » 11/3/2009, 21:25

Hej Rider143 możesz mi podesłać to co masz o gpz500 akurat chyba czeka mnie regulacja zaworów bo coś za bardzo je słychać :( z góry dziękuje mój adres lukaszd98@wp.pl
Avatar użytkownika
lukaszd
Świeżak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 8/2/2009, 19:36
Lokalizacja: Kielce

Postprzez rider143 » 11/3/2009, 21:44

Poziom plynu ma siegac do szyjki wlewu. I w sumie tyle. A to zeby odpalac moto i odkrecac wlew to pierwsze slysze-nie twierdze ze tak nie jest. Ale jesli plynu nie ubywa a poziom oleju sie nie zwieksza ani silnik nie dymi w specyficzny sposob to raczej wszystko jest w porzadku.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez damianxx » 11/3/2009, 22:45

No właśnie u mnie silnik chodzi jak na moje bardzo dobze niema zadnych stuków nie dymi, odpala bez problemu i moc tez ma poziom oleju tez sie nie zwiększa. Dzisiaj była troche leprza pogoda i go troche pomęczyłem i po 20 Km zaczoł sie konkretnie gotowac tzn cała woda ze zbiorniczka wyrównawczego uciekła nie wiem do jakiego poziomu ale jej nie widać ;/;/. Chyba będe musiał wymienic jednak tą uszczelke nie jest to wielki koszt a przynajmniej będe miał jakiś problem wykluczony gdyby sie okazało ze to nie to.
damianxx
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/3/2009, 17:56

Postprzez damianxx » 11/3/2009, 22:48

jeszcze jedno pytanko w jaki sposób uszczelka moze spowodowac grzanie sie silnika ???zatyka jakiś kanał ?
damianxx
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/3/2009, 17:56

Postprzez rider143 » 11/3/2009, 23:02

Wystarczy ze plyn wywali i juz jest go mniej niz powinno byc, no i brak plynu oznacza obecnosc powietrza w ukladzie ktorego pompa nie zassie...
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez damianxx » 13/3/2009, 22:56

kupiłem dzisiaj uszczelkę jutro ją wymienie i zobacze czy to coś zmieni. Kutro opisze jak poszło i ewentualnie jakieś wskazówki dla tych którzy tez są przed taką wymianą.
damianxx
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/3/2009, 17:56

Postprzez rider143 » 14/3/2009, 12:25

Przede wszystkim zapoznaj sie z serwisowkami ktore Ci wyslalem, przestrzegaj momentow dokrecania i czystosci przy pracy przy silniku. Jak wyciagniesz glowice moze warto by bylo wymienic gumki na zaworach? A napewno warto wyregulowac/sprawdzic luzy zaworowe po wymianie uszczelki. Obadaj stopien zanieczyszczenia komory spalania i wyciagnij wnioski dot. stanu technicznego silnika.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez damianxx » 15/3/2009, 14:43

Silnik rozebrany i chyba znaleziona przyczyna wyrzucania wody. w miejscu styku głowicy z cylindrem tam gdzie są kanały wodne jest minimalna ruznica wysokości i był ślad od rdzy na uszczelce i na glowicy cylinder jest ok ale głowica nadaje sie do planowania myśle że to rozwiąze problem. Po złozeniu silnika napisze jeszcze jakie są rezultaty
damianxx
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/3/2009, 17:56

Postprzez rider143 » 15/3/2009, 17:36

Jednak dla spokoju proponuje sprawdzic cylindry na plycie traserskiej. A przy planowaniu głowicy zbierz tylko minimalna warstwe materialu-tylko tyle aby wyrownac plaszczyzne glowicy.
Avatar użytkownika
rider143
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 22/3/2007, 22:48

Postprzez damianxx » 15/3/2009, 17:52

Mam właśnie taki zamiar. Głowice złozyć równiez na sylikon czy tylko samą stalową uszczelke ?
damianxx
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 8/3/2009, 17:56

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê