Honda NTV 650 vs Suzuki Gs 500 porownanie. Ktory wybrac?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Honda NTV 650 vs Suzuki Gs 500 porownanie. Ktory wybrac?
Witam, jestem Łukasz i w tym roku chce nabyc swoj pierwszy motor. Mysle glownie o hondzie NTV i suzuki GS 500, moglibyscie jakos porownac te motory? glownie chodzi o wrazenia z jazdy, latwosc w prowadzeniu, wage i inne przydatne rzeczy ktore o tych motorkach moglibyscie napisac?
- rock_out
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 6/3/2009, 20:33
- Lokalizacja: Rzeszow
Ja jestem za Gs-em wieksza dostapnasc do czesci... 

Bo maszyna to nie wszystko, najwazniejsza jest pasja!!
- sebekmelior
- Świeżak
- Posty: 368
- Dołączył(a): 5/6/2008, 16:31
Tych 2 motocykli nie ma co porównywać. Moc podobna, ale NTV to cięższa liga. Po pierwsze widlasty silnik, po 2 wał kardana, po 3 niepowtarzalne brzmienie w rocznikach do 1992 (później jest już gorzej z uwagi na normy czystości spalin). Ja pomimo, ze kocham Suzuki brał bym NTV.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa- ZZR1400 II GEN - Czekam na ZX10R 2016
- Kronos
- Świeżak
- Posty: 134
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:15
- Lokalizacja: Praszka
Ntv to bardziej turystyk napedzany walem kardana silnik ten sam co w transalpie chlodzona ciecza widlasta dwucylindrowka , jast ciezszy od gs-a i wedlug mnie prezentuje sie duzo lepiej od niego (wiekszy ) osiagi sa porownywalne jezel chodzi o V-max i przyspieszenie od 0 do 100 . Przy czym ntv ma opinie spokojniejszego lepiej oddaje moc,a produkowany byl do 98 r .
Ja bral bym ntv
Ja bral bym ntv

-
Manikotra - Świeżak
- Posty: 53
- Dołączył(a): 15/12/2008, 15:03
- Lokalizacja: /Podkarpcie/
Dwa rózne motocykle, bardziej by pasowalo porownanie cb500 vs gs500 (honda wygrywa o pare dlugosci)
Gs'a odradzam Ci, lubi olej lukac i na youtube nawet znalazlem filmik koleszki ktoremu gs zgasl z braku oleju na autostradzie i ciezarowka go potracila..
NTV inna klasa, dobry na dystane motocykl, cb500s bardzo fajny w miescie i na trasie tez daje rade, ale wersja S z owiewkami
Gs'a odradzam Ci, lubi olej lukac i na youtube nawet znalazlem filmik koleszki ktoremu gs zgasl z braku oleju na autostradzie i ciezarowka go potracila..
NTV inna klasa, dobry na dystane motocykl, cb500s bardzo fajny w miescie i na trasie tez daje rade, ale wersja S z owiewkami
us proxy (otwórz link)
- stahu
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 17/12/2008, 18:25
-
Lukasiusclay - Świeżak
- Posty: 55
- Dołączył(a): 1/7/2008, 10:12
Jeśli masz pewne NTV to tylko same plusy... Silnik V, wał kardana itd Dobry motocykl...
Gorzej jak trafisz śmietnik... Motocykli było stosunkowo mało. Tak jak kumpel kupił VX800 zamiast bandita 600. Wypluło piec i poszedł na graty...
GS500 nawet jak trafisz na śmietnik to dokupisz z czasem brakujące elementy i jakoś z tego wybrniesz... Do tego większy wybór...
Rozważ też CB500
Gorzej jak trafisz śmietnik... Motocykli było stosunkowo mało. Tak jak kumpel kupił VX800 zamiast bandita 600. Wypluło piec i poszedł na graty...
GS500 nawet jak trafisz na śmietnik to dokupisz z czasem brakujące elementy i jakoś z tego wybrniesz... Do tego większy wybór...
Rozważ też CB500
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
tak,tak wszystkie te biorę pod uwagę i wiele więcej
zastanawiałem się tylko nad przyspieszeniem (tym konkretnym parametrem) bo nigdzie nie mogę znaleźć. Nie jest to jakiś ogier mocy.
Powiedzcie mi ,jak wiecie oczywście, jak bardzo masa i wzrost kierowcy wpływa na przyśpieszenie?
W jakich warunkach testowane są motocykle? skąd bierze się ten parametr w katalogach? Jeżeli z hamowni to chyba jest to mało miarodajne.

zastanawiałem się tylko nad przyspieszeniem (tym konkretnym parametrem) bo nigdzie nie mogę znaleźć. Nie jest to jakiś ogier mocy.
Powiedzcie mi ,jak wiecie oczywście, jak bardzo masa i wzrost kierowcy wpływa na przyśpieszenie?
W jakich warunkach testowane są motocykle? skąd bierze się ten parametr w katalogach? Jeżeli z hamowni to chyba jest to mało miarodajne.
- sqwert
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 14/9/2014, 16:04
Producent raczej nie podaje takich rzeczy, więc z reguły są to jakieś testy "zewnętrzne". Dokładność bywa różna. Z resztą przyspieszenie od 0 do 100km/h jest bardzo zależne od samego startu z miejsca.
Masa kierowcy wpływa tym bardziej im lżejszy jest motocykl i im mniejszą ma moc. Wzrost przy prędkościach do 200 km/h raczej nie ma istotnego znaczenia.
Z mojej strony pytanie - po co Ci znać dokładną wartość? Przyjmij, że rozpędza się najpewniej w przedziale 5-6s.
Masa kierowcy wpływa tym bardziej im lżejszy jest motocykl i im mniejszą ma moc. Wzrost przy prędkościach do 200 km/h raczej nie ma istotnego znaczenia.
Z mojej strony pytanie - po co Ci znać dokładną wartość? Przyjmij, że rozpędza się najpewniej w przedziale 5-6s.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Po co? a tak mnie zaintrygowało że większość parametrów, większości motocykli można znaleźć w necie a tego akurat parametru nie mogę
Przymierzam się do kupna NTV-ki, ale zdaje sobie sprawę że dopóki się nie przejadę to nie ocenię
Co do 5-6s to tak zakładałem, z drugiej strony istotniejszy dla mnie jest parametr przyspieszenia 60-120km/h, bo to własnie w tym miejscu dynamika zapewnia bezpieczeństwo np. podczas wyprzedzania a nie ruszanie spod świateł IMHO oczywiście;)
przejadę się jak śnieg puści i ocenie jak to wygląda.

Przymierzam się do kupna NTV-ki, ale zdaje sobie sprawę że dopóki się nie przejadę to nie ocenię

Co do 5-6s to tak zakładałem, z drugiej strony istotniejszy dla mnie jest parametr przyspieszenia 60-120km/h, bo to własnie w tym miejscu dynamika zapewnia bezpieczeństwo np. podczas wyprzedzania a nie ruszanie spod świateł IMHO oczywiście;)
przejadę się jak śnieg puści i ocenie jak to wygląda.
- sqwert
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 14/9/2014, 16:04
To jest faktycznie przydatna informacja i niestety jeszcze ciężej ją znaleźć. Licz się z tym, że to zależy również od przełożeń w skrzyni biegów. Czasem motocykl o niższej mocy może mieć lepsze przyspieszenie niż mocniejszy. V-ka ma o tyle zaletę, że w zachowaniu jest trochę podobna do diesla. Z reguły mniejszy zakres obrotów, ale lepsze przyspieszenie na danym biegu. Chociaż 2 cylindry w rzędzie są pod tym względem podobne.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Ten parametr jest potrzebny tylko tym, ktorzy na plecach nosza tabliczke z dlugoscia swojego "malego". Reszcie swiata do niczego nie sluzy - nawet taka mulasta NTV-ka przyspiesza wystarczajaco szybko. W czasach ponize 5s do sto, decydujace sa umiejetnosci kierowcy.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Jeździłem takim 15 tys .km Super maszynka .Pancerny silnik Wady mam 176cm (90 kg )i motocykl byl dla mnie za wysoki i za ciężki (260 kg wagi) więc często były parkingowki. Motocykl niebywale wygodny .Do spokojnej turystycznej jazdy.Silnik nie ma wad będzie pracował i bez oleju:)
Moj miał już dual cbs, super sprawa.
Do turystyki polecam.
Moj miał już dual cbs, super sprawa.
Do turystyki polecam.
- damikss
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 28/6/2008, 19:20
Pewnie masz racje, obawy moje wynikają z faktu iż jeździłem jedynie mocniejszymi maszynami i problemu z wyprzedzaniem nie miałem, a tu nagle 50KM... ale jak się zastanowić to mimo wszystko jest to przyspieszenie umiarkowanie sportowego samochodu;)
- sqwert
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 14/9/2014, 16:04
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości