Nicasyl i tulejowanie-czym sie rozni?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Nicasyl i tulejowanie-czym sie rozni?
Witam mam pytanko czym sie rozni nicasyl od tulejowania???...
Nastepne pytanie to takie ze wymieniam tlok i skad mam wiedziec ktory to z kolei i kiedy trzeba zrobic nicasyl?
.Z gory dzieki za odpowiedz 



Nie moc,lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika...
- CROSSMANIAK
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 1/2/2009, 21:57
- Lokalizacja: Kielce
nicasil tym że to alu
i co kilka tłoków wymieniasz cyla,
tuleja to żeliwo, tam robisz szlifa i jazda, musisz tylko dobrze obmierzyć średnicę tulei po szlifie
tuleje dłużej się dociera chyba

tuleja to żeliwo, tam robisz szlifa i jazda, musisz tylko dobrze obmierzyć średnicę tulei po szlifie
tuleje dłużej się dociera chyba
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Nicasil to jest powłoka na cylindrze która z czasem się ściera i trzeba nakładać nową. A tulejowanie jak sama nazwa mówi to wprasowanie żeliwnej tulei w miejsce zdartego nicasilu. Wymaga ona dłuższego docierania, słabiej odprowadza ciepło i powoduje spadek mocy. Przy wymianie tłoka pasuje zrobić pomiar cylindra i spasować na odpowiedni luz.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
No spoko jedna czesc pytania juz wiem...Ale jak zobaczyc ktory to tlok juz z kolei i kiedy trzeba robic powloke?
Nie moc,lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika...
- CROSSMANIAK
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 1/2/2009, 21:57
- Lokalizacja: Kielce
Landryss25 napisał(a):Przy wymianie tłoka pasuje zrobić pomiar cylindra i spasować na odpowiedni luz.
Chodzi o rozmiar a nie który tłok z kolei. A nicasil się zmienia gdy stary się zużyje.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
na tłoku powinna byc literka z której to selekcji Ab c itp
a jak nie ma to bierzesz suwmiarkÄ™ i mierzysz
najlepsza jest elektroniczna, idziesz do jakiegos warsztatu i za powiedzmy browara zmierzÄ… Ci co i jak
a jak nie ma to bierzesz suwmiarkÄ™ i mierzysz
najlepsza jest elektroniczna, idziesz do jakiegos warsztatu i za powiedzmy browara zmierzÄ… Ci co i jak
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
- CROSSMANIAK
- Świeżak
- Posty: 30
- Dołączył(a): 1/2/2009, 21:57
- Lokalizacja: Kielce
Boston jestes nie do pod*****nia
haha tuleja zeliwo a nicasil alu
Tuleje wykonuje sie z roznych twardych materiałow zalezy od zastosowania
np MosiÄ…dz galwaniczny
a nicasil to Powłoka ceramiczna a nie alu
haha tuleja zeliwo a nicasil alu

Tuleje wykonuje sie z roznych twardych materiałow zalezy od zastosowania
np MosiÄ…dz galwaniczny
a nicasil to Powłoka ceramiczna a nie alu
- Piotrek14821
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 24/1/2009, 13:24
- Lokalizacja: Brzeszcze
Bostorn napisał(a):na tłoku powinna byc literka z której to selekcji Ab c itp
a jak nie ma to bierzesz suwmiarkÄ™ i mierzysz
najlepsza jest elektroniczna, idziesz do jakiegos warsztatu i za powiedzmy browara zmierzÄ… Ci co i jak
Jak zmierzysz suwmiarką dokładnie średnicę cylindra co do setnej milimetra, to oddam Ci swoje moto, jeszcze dopłacę...
Do mierzenia średnicy cylindra służy mikrometr. Byle kto też za dobrze tego nie pomierzy, najlepiej gdy zabiera się za to ktoś kompetentny. Warto również pamiętać, że podczas mierzenia, zaczynamy minimum 2 cm poniżej górnej i dolnej granicy płaszcza cylindra, wyjaśniać czemu chyba nie muszę. Nie wszystkie firmy zaznaczają na swoich tłokach selekcje. Wszystko jest wspaniale, jeżeli jest podany rozmiar tłoka. Mimo wszystko, przed każdą wymianą warto pamiętać również o zmierzeniu walcowatości cylindra. Dla niewiedzących, tłok pasujemy na 00.05 - 00.04mm Nie mniej, nie więcej!
Osobiście odradzam wszystkim zakładanie tulei do motocykli crossowych.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
- Piotrek14821
- Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 24/1/2009, 13:24
- Lokalizacja: Brzeszcze
aaaaaaa czepiasz siÄ™;d
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tuleja
cylki z nicasilem to nic innego jak aluminiowe cylki pokryte powłoką nicasilową w której nie da się zrobic szlifu
w tulejach da siÄ™
a to że tuleje żeliwne są to chyba nie jest błąd??;>
i o to mi chodziło, o porównanie tulei do nicasilu
tu cos ciekawego
http://www.bazarek.pl/produkt/0/116162/nicasil.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tuleja
cylki z nicasilem to nic innego jak aluminiowe cylki pokryte powłoką nicasilową w której nie da się zrobic szlifu
w tulejach da siÄ™
a to że tuleje żeliwne są to chyba nie jest błąd??;>
i o to mi chodziło, o porównanie tulei do nicasilu
tu cos ciekawego

http://www.bazarek.pl/produkt/0/116162/nicasil.html
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości