Zobacz wÄ…tek - Nicasyl i tulejowanie-czym sie rozni?
NAS Analytics TAG

Nicasyl i tulejowanie-czym sie rozni?

Enduro, Cross
_________

Nicasyl i tulejowanie-czym sie rozni?

Postprzez CROSSMANIAK » 28/2/2009, 18:52

Witam mam pytanko czym sie rozni nicasyl od tulejowania???... :shock: Nastepne pytanie to takie ze wymieniam tlok i skad mam wiedziec ktory to z kolei i kiedy trzeba zrobic nicasyl? :x .Z gory dzieki za odpowiedz :D
Nie moc,lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika...
CROSSMANIAK
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 1/2/2009, 21:57
Lokalizacja: Kielce


Postprzez Bostorn » 28/2/2009, 21:09

nicasil tym że to alu :) i co kilka tłoków wymieniasz cyla,

tuleja to żeliwo, tam robisz szlifa i jazda, musisz tylko dobrze obmierzyć średnicę tulei po szlifie

tuleje dłużej się dociera chyba
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez Landryss25 » 28/2/2009, 21:20

Nicasil to jest powłoka na cylindrze która z czasem się ściera i trzeba nakładać nową. A tulejowanie jak sama nazwa mówi to wprasowanie żeliwnej tulei w miejsce zdartego nicasilu. Wymaga ona dłuższego docierania, słabiej odprowadza ciepło i powoduje spadek mocy. Przy wymianie tłoka pasuje zrobić pomiar cylindra i spasować na odpowiedni luz.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez CROSSMANIAK » 28/2/2009, 21:53

No spoko jedna czesc pytania juz wiem...Ale jak zobaczyc ktory to tlok juz z kolei i kiedy trzeba robic powloke?
Nie moc,lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika...
CROSSMANIAK
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 1/2/2009, 21:57
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Landryss25 » 28/2/2009, 22:16

Landryss25 napisał(a):Przy wymianie tłoka pasuje zrobić pomiar cylindra i spasować na odpowiedni luz.


Chodzi o rozmiar a nie który tłok z kolei. A nicasil się zmienia gdy stary się zużyje.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 28/2/2009, 22:17

na tłoku powinna byc literka z której to selekcji Ab c itp

a jak nie ma to bierzesz suwmiarkÄ™ i mierzysz

najlepsza jest elektroniczna, idziesz do jakiegos warsztatu i za powiedzmy browara zmierzÄ… Ci co i jak
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez CROSSMANIAK » 28/2/2009, 22:24

Dzieki chlopaki...macie pifffffffko
Nie moc,lecz technika zrobi z Ciebie zawodnika...
CROSSMANIAK
Świeżak
 
Posty: 30
Dołączył(a): 1/2/2009, 21:57
Lokalizacja: Kielce

Postprzez Piotrek14821 » 1/3/2009, 23:28

Boston jestes nie do pod*****nia
haha tuleja zeliwo a nicasil alu :D
Tuleje wykonuje sie z roznych twardych materiałow zalezy od zastosowania
np MosiÄ…dz galwaniczny
a nicasil to Powłoka ceramiczna a nie alu
Piotrek14821
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 24/1/2009, 13:24
Lokalizacja: Brzeszcze

Postprzez Manhatan » 1/3/2009, 23:47

Bostorn napisał(a):na tłoku powinna byc literka z której to selekcji Ab c itp

a jak nie ma to bierzesz suwmiarkÄ™ i mierzysz

najlepsza jest elektroniczna, idziesz do jakiegos warsztatu i za powiedzmy browara zmierzÄ… Ci co i jak


Jak zmierzysz suwmiarką dokładnie średnicę cylindra co do setnej milimetra, to oddam Ci swoje moto, jeszcze dopłacę...

Do mierzenia średnicy cylindra służy mikrometr. Byle kto też za dobrze tego nie pomierzy, najlepiej gdy zabiera się za to ktoś kompetentny. Warto również pamiętać, że podczas mierzenia, zaczynamy minimum 2 cm poniżej górnej i dolnej granicy płaszcza cylindra, wyjaśniać czemu chyba nie muszę. Nie wszystkie firmy zaznaczają na swoich tłokach selekcje. Wszystko jest wspaniale, jeżeli jest podany rozmiar tłoka. Mimo wszystko, przed każdą wymianą warto pamiętać również o zmierzeniu walcowatości cylindra. Dla niewiedzących, tłok pasujemy na 00.05 - 00.04mm Nie mniej, nie więcej!

Osobiście odradzam wszystkim zakładanie tulei do motocykli crossowych.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Piotrek14821 » 1/3/2009, 23:55

heh dokladnie mialem tez to poruszyć:D
Piotrek14821
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): 24/1/2009, 13:24
Lokalizacja: Brzeszcze

Postprzez Bostorn » 2/3/2009, 20:07

aaaaaaa czepiasz siÄ™;d
http://pl.wikipedia.org/wiki/Tuleja

cylki z nicasilem to nic innego jak aluminiowe cylki pokryte powłoką nicasilową w której nie da się zrobic szlifu

w tulejach da siÄ™

a to że tuleje żeliwne są to chyba nie jest błąd??;>

i o to mi chodziło, o porównanie tulei do nicasilu

tu cos ciekawego :)
http://www.bazarek.pl/produkt/0/116162/nicasil.html
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê