Jak sprawdzić czy działa układ chłodzenia ??
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Jak sprawdzić czy działa układ chłodzenia ??
witam. mam suzuki rm125. Ostatnio wymieniłem uszczelki pod głowicą bo brało mi płyn z chłodnicy. I teraz zastanawiam sie czy chłodzi mi silnik. Bo wcześniej było tak ze gdy pojeździłem i silnik sie nagrzał to przy odkręceniu korka od chłodnicy było jakies ciśnienie i syczało a teraz nie ma nic tak jakby nie chłodziło. jak mozna sprawdzic czy chłodzi ?? raz juz zatarłem silnik bo nie miałem wody w chłodnicy więc wiem ile to kosztuje to wole zapytać.
- dem0n666
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 24/2/2009, 20:25
- Lokalizacja: r1
No niestety w przypadku crossówek nie masz czujnika temperatury, ani żadnej kontrolki, która mogłaby na to wskazywać. Jedynym rozwiązaniem jest być po prostu czujnym. Przede wszystkim, jeżeli w moto zacznie się gotować płyn, co jest jednoznaczne z nadmiernym grzaniem się silnika, będzie go wypierniczać przewodem obok korka.
Załóżmy jednak wersję mniej optymistyczną, czyli moment w którym nie ma obiegu płynu. Aby tak się stało musiałbyś mieć albo padniętą pompę wody, bądź zatkany któryś z kanałów oprowadzających płyn po układnie. Jedyne rozwiązanie, aby mieć pewność, to sprawdzić najpierw działanie pompy. Z założenia jak nie cieknie, bądź nie słychać szumów dochodzących z wnętrza to powinno być ok. Przy rozebraniu i złożeniu powinieneś sprawdzić dokładnie czy przypadkiem nie ma luzów na łożysku, łopatki nie są poobtrącane i uszczelki/simmeringi są w dobrym stanie. Jeśli wszystko jest ok, musi działać, nie ma opcji
Pzdr.
Załóżmy jednak wersję mniej optymistyczną, czyli moment w którym nie ma obiegu płynu. Aby tak się stało musiałbyś mieć albo padniętą pompę wody, bądź zatkany któryś z kanałów oprowadzających płyn po układnie. Jedyne rozwiązanie, aby mieć pewność, to sprawdzić najpierw działanie pompy. Z założenia jak nie cieknie, bądź nie słychać szumów dochodzących z wnętrza to powinno być ok. Przy rozebraniu i złożeniu powinieneś sprawdzić dokładnie czy przypadkiem nie ma luzów na łożysku, łopatki nie są poobtrącane i uszczelki/simmeringi są w dobrym stanie. Jeśli wszystko jest ok, musi działać, nie ma opcji

Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Mam jeszcze jeden pomysł tylko nie wiem czy on bedzie dobry bo jak nie masz obiegu płynu to chyba proste ze płyn w chłodnicy cały czas bedzie zimny to poprostu pojeździj troche i sprawdź czy płyn jest taki jaki był czy ciepły nie wiem czy to dobry pomysł ale szybki i moze poskutkowac ale skomentujcie czy to dobra opcia:)
-
woj2900 - Świeżak
- Posty: 132
- Dołączył(a): 26/4/2008, 19:08
- Lokalizacja: ptaszkowa
A takie moje pytanie, jeździsz poważnie na wodzie czy płynie chłodniczym?
Jak nie będzie chłodzenia to długo nie pojeździ... Stawiam, że po zagrzaniu i późniejszym odkręcaniu manety 5 min. nie dłużej...
Jak nie będzie chłodzenia to długo nie pojeździ... Stawiam, że po zagrzaniu i późniejszym odkręcaniu manety 5 min. nie dłużej...
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
....
sorki na płynie jeżdżę
dziwi mnie na sytuacja z tym układem chłodzenia i nie wiem czy moge wstawiać ostro czy oddać moto do naprawy :/ tam mogą nic nie zrobić a powiedzą ze wymienili mi pół silnika i trzeba płacic :/

- dem0n666
- Świeżak
- Posty: 25
- Dołączył(a): 24/2/2009, 20:25
- Lokalizacja: r1
Ale układ chłodzenia składa się z niczego innego jak tylko chłodnicy, kilku gumowych węży i pompy, której budowa jest prosta jak cep. Tak jak mówię, nic tam się nie może praktycznie stać, skoro pompa nie cieknie, a kanały są drożne.
Pzdr.
Apropos, mam dla Ciebie świetny pomysł na sprawdzenie czy w silniku kanały nie są zapchane bez jego rozbierania. Mianowicie, przyda Ci się wąż ogrodowy i woda pod minimalnym ciśnieniem (z kranu) Odkręć węże idące od chłodnicy i zgodnie z kierunkiem przepływu wody nałóż wąż ogrodowy i odkręć wodę. Jeżeli drugim otworem woda wypłynie jest wszystko ok
Pzdr.
Apropos, mam dla Ciebie świetny pomysł na sprawdzenie czy w silniku kanały nie są zapchane bez jego rozbierania. Mianowicie, przyda Ci się wąż ogrodowy i woda pod minimalnym ciśnieniem (z kranu) Odkręć węże idące od chłodnicy i zgodnie z kierunkiem przepływu wody nałóż wąż ogrodowy i odkręć wodę. Jeżeli drugim otworem woda wypłynie jest wszystko ok

"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
jak chcesz sprawdzić czy masz obieg to do chłodnicy wchodzą 2 grube przewody jeden od dołu drugi od góry odpal rozgrzej żeby otworzył się termostat i zdejmij górny wężyk jeśli będzie leciał płyn znaczy ze działa jak nie będzie znaczyło ze pompa wysiadła Pozdro
- Tragarz
- Świeżak
- Posty: 79
- Dołączył(a): 4/8/2008, 21:58
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości