Zobacz wątek - ktm sx 125 czy husqvarna wr 125

ktm sx 125 czy husqvarna wr 125

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

ktm sx 125 czy husqvarna wr 125

Postprzez kokos » 22/2/2009, 14:38

Witam mam takie pytanie który z wymienionych motorów jest mocniejszy i który się bardziej psuje itp, chodzi mi o szczegółowe odpowiedzi ; D
kokos
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/2/2009, 14:31


Postprzez woj2900 » 22/2/2009, 15:21

oba podobnie do obu drogie czesci oba są dobre i oba dosc awaryjne:(
Avatar użytkownika
woj2900
Świeżak
 
Posty: 132
Dołączył(a): 26/4/2008, 19:08
Lokalizacja: ptaszkowa

Postprzez kokos » 22/2/2009, 15:35

aha ;/
kokos
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/2/2009, 14:31

Postprzez kokos » 22/2/2009, 15:36

a co ile trzeba wymieniać tłok z pierścieniami jak się jeździ tak hardcorowo ?
kokos
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/2/2009, 14:31

Postprzez Bostorn » 22/2/2009, 16:14

co 40mth
jaskoś takoś, lub aż do straty mocy
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Manhatan » 22/2/2009, 16:36

Po raz kolejny stek bzdur...

Zacznijmy może od określenia roczników o które Ci chodzi... Husqvarna jako taka swoje motocykle poprawiła i zbliżyła do austriacko-japońskiej czołówki dopiero po przejęciu jej przez BMW. Wtenczas to motocykle te całkowicie zmieniły swoje oblicze i pokazały, że potrafią dorównać konkurencji. Było to jednak dopiero w 2007r. Jeśli chodzi o starsze modele, cóż tu dużo mówić, lekko mówiąc, trochę odstają (chociaż jak rider dobry, to i taką 15 letnią maszyną obrobi dupę nie jednemu zawodnikowi na świeżej sztuce - wiesz o kim mowa Beavisie? :) ) Drążąc dalej sprawę dochodzimy do KTM'a. Te jako takie również miały swój przełom, nieco wcześniej jednak, bo w 2004r. Poniższe roczniki plasowały się na poziomie Kawasaki z tamtych lat, które również dopiero rok później mocno zajęły się swoimi off-roadówkami, a teraz jej 4T rządzą w klasie 250. i 450. no ale nie o tym mowa.

Twoje przykłady również są nieco rozbieżne, gdyż SX to motocykl stricte crossowy, natomiast WR to enduro, tak więc w żaden logiczny sposób nie można ich porównać chyba, że design? (chociaż tu też rządzi KTM) Bliższe porównania mogą być EXC i WR, lub SX i CR (Husqvarna oczywiście) W przypadku enduro KTM na dzień dzisiejszy nie ma sobie równych, co zresztą można zauważyć na zawodach, gdzie z reguły 3/4 świty lata na EXC bądź jego czterosuwowym odpowiedniku - EXC-F. Osobiście gdybym miał wybierać, to na pierwszym miejscu stawiałbym Austriaka, a dopiero później szwedzko-włoską Niemkę. To samo tyczy się crossówek, tym bardziej, że o ile w przypadku tych pierwszych można by polemizować, o tyle tutaj przełom się zwiększa.

Co do ogólnego utrzymania. Motocykle nie są awaryjne o ile się o nie dobrze dba (chyba, że mowa o wadach fabrycznych, jednak to już odmienny temat) Przede wszystkim obowiązują wymiany i regulacje poszczególnych podzespołów. Każdy producent może mieć różnie podany czas, jednak z przypadku 2T tłok przy około 30mth (często gęsto zwykły amator na jednym tłoku przejeździ i 60mth, więc tym bym się akurat nie sugerował) korbowód zmieniamy co 2 tłok, łożyska w razie potrzeby, gdy już słychać ich niewielkie zużycie, głównie chodzi o wał. Sprzęgło i kosz sprzęgłowy, tutaj należy samemu już określić zużycie i podjąć ewentualne kroki co do wymiany na nowe. Olej w skrzyni w zależności jak ktoś jeździ 6-10mth (dla przykładu ja wymieniam co 7mth) O czterosuwach chyba nie mówimy, więc nie będę się rozpisywał. Na koniec arcyważna sprawa, mianowicie - filtr powietrza. W większości przypadków jest to główny powód wszelakich zatarć czy przytarć cylindra i ogólnie szybszym zużyciu silnika. Należy pamiętać, aby po 2-3 jazdach bez wyjątków wyjąć i dokładnie wyczyścić ten filtr, a silnik motocykla Wam za to bardzo podziękuje swoją długowiecznością!

Aaa, co do kosztów części, KTM wcale nie ma takich wysokich cen, Husqvarna podobnie, wszystko to stoi na podobnym poziomie, więc nie ma co panikować. A że MX i Enduro to drogie hobby, to już inna sprawa...

Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Dzesiu10 » 22/2/2009, 20:14

Ja jako użytkownik Husqvarny wr 125 z 1999 mogę ją polecić każdemu bez wyrzutów sumienia, moc jak na mnie wystarczająca ( ten kop od wyższych obrotów) , W motorku po zrobieniu remontu i ogólnie po dopieszczeniu wszystkich elementów nigdy mnie nie zawiódł. Grunt to dbanie i doglądanie motorka przy każdej okazji i natychmiastowa poprawa czegoś co wygląda podejrzanie. Gdy kupowałem swojego wizualnie wyglądał jak nowy a technicznie trafiła mi się sztuka która nie była praktycznie używana( miała jeszcze oryginalne naklejki na silniku, nie pozdzierane dekielki ( świeżość sprzętu potwierdził mój ojciec który jest mechanikiem i to od niego nauczyłem się solidności i dbania o motor). Co do części to nie ma problemu, istnieją serwisy aukcyjne oraz sklep Zycha:) Co do cen to nie są one za niskie , ale jak sie zainwestuje tak sie ma :) Pozdrawiam
P.S. Jak masz jeszcze jakieś pytania to wal :) Hmm przy okazji wymieniam właśnie oponki w moim cacku i niestety mój ociec nie orientuje się co do ciśnienia jakie powinno w nich panować. Proszę o odp tak przy okazji:)
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Manhatan » 22/2/2009, 21:11

Około 0.8 bara, w zależności jaki teren. Na pewno nie więcej niż 1, no i nie mniej jak 0.5.

Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez Duriv » 23/2/2009, 11:57

To pytanie mogło by być sformułowane :
Co wybrać : Honde Civic-R czy Lamborghini Murcielago.

Odpowiedź :

Zależy gdzie i jak chcesz jeździć,
Jeżeli głównie tor, i nie zależy Ci na kosztach - SX
Jeżeli głównie lajtowe przejażdżki (las, pola, czasami tor, oraz okazjonalnie na drogę ) - WR

Pozdro


Duriv.

(Tak, tak wróciłem do Was kochani :twisted: )
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Dzesiu10 » 23/2/2009, 16:34

Dzięki Manhatan za odpowiedź , WR do lajtowej przejazdzki? hmm nie powiedziałbym.
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez Hamulec » 23/2/2009, 16:50

Co to jest ten sklep Zycha. Możesz to bardziej szczegółowo. Myślę, że każdy z nich czy SX czy WR będzie dobry w teren amatorsko. Tylko trzeba o moto dbać.
Tylko na torze. | Honda CR 125 - Osobniku! Do Ciebie piszę! Narzekasz, że bez przerwy Ci mocy brakuje? Jeśli tak, ta czerwona diablica pokaże Ci , gdzie jest Twoje miejsce! Normalnie Cię sponiewiera! | http://www.youtube.com/watch?v=6FQG7Eqwtow
Avatar użytkownika
Hamulec
Bywalec
 
Posty: 773
Dołączył(a): 4/1/2009, 21:14
Lokalizacja: okolice Leszna

Postprzez Landryss25 » 23/2/2009, 17:10

WR w stosunku do SX ma inaczej zestrojone zawieszenie i silnik, jest też cięzsza bo to hard-enduro a nie cross jak KTM.

http://www.zychoffroad.pl/
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez kokos » 23/2/2009, 19:30

mam jeszcze jedno pytanie a mianowicie , Kupiłem sobie np ktm sx 125 bez homologacji i chciałbym ją zarejestrować co trzeba do niej dokupić lub dorobić ?
kokos
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/2/2009, 14:31

Postprzez Manhatan » 23/2/2009, 20:14

Oświetlenie posiadające homologację, homologowany układ wydechowy, lusterka, klaksony i inne duperele, opony (z tym, że kłania się wymiana tylnego koła z 19' na 18, gdyż na takie obręcze produkowane są gumy na enduro, na których można latać po drodze) dodatkowo należy zdobyć homologację na ramę...

Koszt - dużo za duży, a zarazem mało opłacalny.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
Avatar użytkownika
Manhatan
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2173
Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
Lokalizacja: Death ZONE

Postprzez kokos » 23/2/2009, 20:17

aha ;/
kokos
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/2/2009, 14:31

Aloha

Postprzez Mxwojcik.pl » 4/3/2009, 22:33

Ja polecam KTM.
Mxwójcik.pl- Wszystko do Motocross/ATV/Enduro.
Mxwojcik.pl
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 28/10/2008, 00:58
Lokalizacja: 3city

Postprzez kokos » 6/3/2009, 23:25

O mam jeszcze jedno pytanko Ile gdzieś pojadą maksymalnie w przybliżeniu ;p
kokos
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/2/2009, 14:31

Postprzez Landryss25 » 7/3/2009, 00:10

No czystu nimi niestety nie polecisz... Co to za pytanie? W tych moto V-max się wogóle nie liczy jeśli ktoś chce jeździć a nie być mistrzem prostej. A tak to zależy też od zębatek.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Dzesiu10 » 7/3/2009, 12:20

Ja moją huską wr 125 na fabrycznych zębatkach leciałem licznikowo 156km/h i można było trochę więcej lecz już sie prosta konczyła , hmm wynik jak dla mnie wystarczajacy i nie o v-max tu chodzi bo to motocykle nie do tego:) ale ozna sobie sprawdzic nic nie zaszkodzi:) pozdro
Dzesiu KTM EXC-F 250 2007
Dzesiu10
Bywalec
 
Posty: 857
Dołączył(a): 8/7/2008, 23:42
Lokalizacja: Zielona Góra

Postprzez kokos » 4/6/2009, 19:30

A mam jeszcze takie jedno pytanko czy da się jakoś przerobić wydech w husqvarnie żeby jakoś tak głośniej chodził ? ; )
kokos
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 22/2/2009, 14:31

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr