Regeneracja, wymiana przed. Amortyzatorów B6.
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Regeneracja, wymiana przed. Amortyzatorów B6.
Witam mam problem z tego co wiem w Suzuki Bandit 600 przednie zawieszenie szybko się zużywa. Chodzi mi o Suzuki Bandit600 1997r. przód w motocyklu jest już tak miekki iż może podchodzić pod Enduro...
Teraz pytanie czy wymienić przednie amorki czy można jakoś zregenerować je wymiana sprężyn na inne lub z jakiegoś innego motocykla podpasują? Macie jakiś sposób na to lub miło by było gdyby odezwał się ktoś kto miał taki problem w Bandicie i jak sobie z nim poradził.
Pozdrawiam
Teraz pytanie czy wymienić przednie amorki czy można jakoś zregenerować je wymiana sprężyn na inne lub z jakiegoś innego motocykla podpasują? Macie jakiś sposób na to lub miło by było gdyby odezwał się ktoś kto miał taki problem w Bandicie i jak sobie z nim poradził.
Pozdrawiam
- <borut>
- Bywalec
- Posty: 619
- Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51
Jak lubisz szybciej po zakrętach pośmigać i nie będzie problemem do codziennej jazdy że będzie trochę gorzej tłumił nierówności to lej 20W, jak chcesz odrobinę komfortu to 15W spokojnie wystarczy.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Wystarczyło wymienić w Bandicie olej wlany jest 20W i amortyzator działa bez problemu obyło się bez wymiany sprężyn
Motocykl jest znajomego ale mu go robiłem i śmiga nim ostro na zakretach więc taki jest zdecydowanie lepszy niż standardowy.

Motocykl jest znajomego ale mu go robiłem i śmiga nim ostro na zakretach więc taki jest zdecydowanie lepszy niż standardowy.
- <borut>
- Bywalec
- Posty: 619
- Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51
sprężyny na pewno też są zużyte, zalanie go olejem 20w poprawi prace o dużo ale to jest tylko ratowanie umierających sprężyn. Moim zdaniem 20w to za gęsty olej optymalny to 15w, no chyba że jak umierają sprężyny to można wlać 20-stke ale jak pisałem jest to ratowanie spręzyn
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Kurde to lepiej je wymienie...
Jeszcze jakieś nieszczęscie się stanie koledze.
Możecie poleciś jakieś dobre sprężyny ? Tak by link był do sklepu bo od razu bym zamówił. Nie znam się za bardzo na amorkach i jakie by były najlepsze dla Bandziora.
Jeszcze jakieś nieszczęscie się stanie koledze.
Możecie poleciś jakieś dobre sprężyny ? Tak by link był do sklepu bo od razu bym zamówił. Nie znam się za bardzo na amorkach i jakie by były najlepsze dla Bandziora.
- <borut>
- Bywalec
- Posty: 619
- Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51
Wymien te sprezyny.
Mowi sie tutaj o stylu jazdy i uzaleznieniu od tego gestosci oleju. Owszem mozna, ale moim skromnym zdaniem jezeli jezdzi sie w stalych warunkach np. na torze. Niestety w tym kraju stan nawierzchni zmienia sie srednio co 5 km. Zalejemy 20W i bedziemy sie cieszyc na gladkim asflacie. Ale gdy pojawia sie dziury i koleiny to zamiast cieszyc sie jazda bedziemy musieli walczyc z motocyklem. To samo mozna powiedziec kiedy zdecydujemy sie na bardziej miekkie zawieszenie. Takze jezeli ktos w takim przypadku ratuje sie wymiana oleju swiadomie idzie na kompromis. Wymiana sprezyny pozwoli uzyskac bardziej optymalne ustawienie i dlatego tez mysle, ze w taki sposob powinniscie rozwiazac ten problem.
Mowi sie tutaj o stylu jazdy i uzaleznieniu od tego gestosci oleju. Owszem mozna, ale moim skromnym zdaniem jezeli jezdzi sie w stalych warunkach np. na torze. Niestety w tym kraju stan nawierzchni zmienia sie srednio co 5 km. Zalejemy 20W i bedziemy sie cieszyc na gladkim asflacie. Ale gdy pojawia sie dziury i koleiny to zamiast cieszyc sie jazda bedziemy musieli walczyc z motocyklem. To samo mozna powiedziec kiedy zdecydujemy sie na bardziej miekkie zawieszenie. Takze jezeli ktos w takim przypadku ratuje sie wymiana oleju swiadomie idzie na kompromis. Wymiana sprezyny pozwoli uzyskac bardziej optymalne ustawienie i dlatego tez mysle, ze w taki sposob powinniscie rozwiazac ten problem.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
Zrobię jak radzicie koledzy. Wymiana pomogla tylko oleju pomogła tylko na jeden dzień... w taką pogodę paskudną podczas przejażdżki po naszych drogach po zimie na których roi się od dziur z amortyzatora jednego wycieka olej troche, nalane była odpowiednia ilość i uszczelki były też wymienione. Zobaczyć to można było po ochlapanych spodniach olejem pół godziny zastanawiałem się skąd on sie wziął bo nie spodziewałem się, że po wymianie uszczelek i oleju mógł wydobyć się właśnie z tamtąd.
- <borut>
- Bywalec
- Posty: 619
- Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51
Ja w B6 wymieniłem na sprężyny progresywne Wirth + olej 10W i można poszaleć.
Hyperpro robi sprężynę progresywną na tył, też bym polecił, jednak nie mam z tym doświadczeń.
Hyperpro robi sprężynę progresywną na tył, też bym polecił, jednak nie mam z tym doświadczeń.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
falconiforme napisał(a):Ja w B6 wymieniłem na sprężyny progresywne Wirth + olej 10W i można poszaleć.
Hyperpro robi sprężynę progresywną na tył, też bym polecił, jednak nie mam z tym doświadczeń.
falconiforme a jaki jest koszt takiego zabiegu , może przed sezonem tez się pobawie z moim b6.
-
dambandit - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
dambandit napisał(a):falconiforme napisał(a):Ja w B6 wymieniłem na sprężyny progresywne Wirth + olej 10W i można poszaleć.
Hyperpro robi sprężynę progresywną na tył, też bym polecił, jednak nie mam z tym doświadczeń.
falconiforme a jaki jest koszt takiego zabiegu , może przed sezonem tez się pobawie z moim b6.
Wirth 360zł + 50 zł olej. (rok temu kupowałem)
Ale trzeba dokładnie odmierzyć poziom oleju inaczej będzie lipa, albo pojechać do serwisu i będzie luz.
Dodam tylko że w B6 jest krótka sprężyna i rurka (offset/spejser).
A Wirth to długa sprężyna zamiast starej sprężyny i rurki.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości