Zobacz wątek - Regeneracja, wymiana przed. Amortyzatorów B6.
NAS Analytics TAG

Regeneracja, wymiana przed. Amortyzatorów B6.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Regeneracja, wymiana przed. Amortyzatorów B6.

Postprzez <borut> » 19/2/2009, 14:43

Witam mam problem z tego co wiem w Suzuki Bandit 600 przednie zawieszenie szybko się zużywa. Chodzi mi o Suzuki Bandit600 1997r. przód w motocyklu jest już tak miekki iż może podchodzić pod Enduro...
Teraz pytanie czy wymienić przednie amorki czy można jakoś zregenerować je wymiana sprężyn na inne lub z jakiegoś innego motocykla podpasują? Macie jakiś sposób na to lub miło by było gdyby odezwał się ktoś kto miał taki problem w Bandicie i jak sobie z nim poradził.
Pozdrawiam
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51


Postprzez Raczek_6 » 22/2/2009, 00:07

Wymiana sprężyn na akcesoryjne progresywne (wirth)
Larsson nr. 5510177 komplet spręzyn p. zawieszenia Wirth cena 450PLN + olej do zawieszenia 15 - 20W.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez mareckixx » 22/2/2009, 10:32

Tak jak kolega napisał sprezynki wymienic i olej ... tez mam 97 wymieniłem sam olej i jak narazie jest git wlałem 10w pozdro....
One toke over the line...
Avatar użytkownika
mareckixx
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18/8/2008, 11:36
Lokalizacja: Janowice-Miechów-Karków

Postprzez <borut> » 22/2/2009, 12:51

Dzięki za odpowiedź.
Bardzo mi pomogliście :)
Pozdrawiam.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez Raczek_6 » 22/2/2009, 20:31

10W to leją oryginalnie a moim zdaniem lepiej lać 15W lub 20W.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez <borut> » 22/2/2009, 22:08

Hmm to jaki bardziej polecasz 15-20 ??
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez Raczek_6 » 22/2/2009, 23:14

Jak lubisz szybciej po zakrętach pośmigać i nie będzie problemem do codziennej jazdy że będzie trochę gorzej tłumił nierówności to lej 20W, jak chcesz odrobinę komfortu to 15W spokojnie wystarczy.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez mareckixx » 23/2/2009, 11:07

Orginalnie to jest olej SAE 5w20 0,521l ...
One toke over the line...
Avatar użytkownika
mareckixx
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 18/8/2008, 11:36
Lokalizacja: Janowice-Miechów-Karków

Postprzez <borut> » 23/2/2009, 13:56

Wystarczyło wymienić w Bandicie olej wlany jest 20W i amortyzator działa bez problemu obyło się bez wymiany sprężyn :)
Motocykl jest znajomego ale mu go robiłem i śmiga nim ostro na zakretach więc taki jest zdecydowanie lepszy niż standardowy.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez Kedar-88 » 23/2/2009, 21:34

sprężyny na pewno też są zużyte, zalanie go olejem 20w poprawi prace o dużo ale to jest tylko ratowanie umierających sprężyn. Moim zdaniem 20w to za gęsty olej optymalny to 15w, no chyba że jak umierają sprężyny to można wlać 20-stke ale jak pisałem jest to ratowanie spręzyn
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez <borut> » 23/2/2009, 22:22

Kurde to lepiej je wymienie...
Jeszcze jakieś nieszczęscie się stanie koledze.
Możecie poleciś jakieś dobre sprężyny ? Tak by link był do sklepu bo od razu bym zamówił. Nie znam się za bardzo na amorkach i jakie by były najlepsze dla Bandziora.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez elco » 24/2/2009, 16:57

Wymien te sprezyny.
Mowi sie tutaj o stylu jazdy i uzaleznieniu od tego gestosci oleju. Owszem mozna, ale moim skromnym zdaniem jezeli jezdzi sie w stalych warunkach np. na torze. Niestety w tym kraju stan nawierzchni zmienia sie srednio co 5 km. Zalejemy 20W i bedziemy sie cieszyc na gladkim asflacie. Ale gdy pojawia sie dziury i koleiny to zamiast cieszyc sie jazda bedziemy musieli walczyc z motocyklem. To samo mozna powiedziec kiedy zdecydujemy sie na bardziej miekkie zawieszenie. Takze jezeli ktos w takim przypadku ratuje sie wymiana oleju swiadomie idzie na kompromis. Wymiana sprezyny pozwoli uzyskac bardziej optymalne ustawienie i dlatego tez mysle, ze w taki sposob powinniscie rozwiazac ten problem.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez <borut> » 24/2/2009, 22:48

Zrobię jak radzicie koledzy. Wymiana pomogla tylko oleju pomogła tylko na jeden dzień... w taką pogodę paskudną podczas przejażdżki po naszych drogach po zimie na których roi się od dziur z amortyzatora jednego wycieka olej troche, nalane była odpowiednia ilość i uszczelki były też wymienione. Zobaczyć to można było po ochlapanych spodniach olejem pół godziny zastanawiałem się skąd on sie wziął bo nie spodziewałem się, że po wymianie uszczelek i oleju mógł wydobyć się właśnie z tamtąd.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez falconiforme » 25/2/2009, 08:12

Ja w B6 wymieniłem na sprężyny progresywne Wirth + olej 10W i można poszaleć.

Hyperpro robi sprężynę progresywną na tył, też bym polecił, jednak nie mam z tym doświadczeń.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez dambandit » 25/2/2009, 09:59

falconiforme napisał(a):Ja w B6 wymieniłem na sprężyny progresywne Wirth + olej 10W i można poszaleć.

Hyperpro robi sprężynę progresywną na tył, też bym polecił, jednak nie mam z tym doświadczeń.


falconiforme a jaki jest koszt takiego zabiegu , może przed sezonem tez się pobawie z moim b6.
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez falconiforme » 25/2/2009, 10:54

dambandit napisał(a):
falconiforme napisał(a):Ja w B6 wymieniłem na sprężyny progresywne Wirth + olej 10W i można poszaleć.

Hyperpro robi sprężynę progresywną na tył, też bym polecił, jednak nie mam z tym doświadczeń.


falconiforme a jaki jest koszt takiego zabiegu , może przed sezonem tez się pobawie z moim b6.

Wirth 360zł + 50 zł olej. (rok temu kupowałem)
Ale trzeba dokładnie odmierzyć poziom oleju inaczej będzie lipa, albo pojechać do serwisu i będzie luz.

Dodam tylko że w B6 jest krótka sprężyna i rurka (offset/spejser).
A Wirth to długa sprężyna zamiast starej sprężyny i rurki.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości




na górê