yamaha xt 600
Posty: 5
• Strona 1 z 1
yamaha xt 600
Witam.
Prosze o jakies info na temat mozliwosci zamontowania el.startera do yamahy xt 600 silnik 2kf z 1994r.
Co nzlezy zrobic i jesli wiadomo jakie sÄ… to koszty to tez prosze o info.
Czemu chce to zrobic? Mam klopociki z kolanem (czasowe).
Pozdrawiam
Prosze o jakies info na temat mozliwosci zamontowania el.startera do yamahy xt 600 silnik 2kf z 1994r.
Co nzlezy zrobic i jesli wiadomo jakie sÄ… to koszty to tez prosze o info.
Czemu chce to zrobic? Mam klopociki z kolanem (czasowe).
Pozdrawiam

- bolek_82
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 7/2/2009, 22:06
hmm kabelki włącznik nic drogiego ciekaw jestem tylko jak z rozrusznikiem;p
i go znalazłem
http://moto.allegro.pl/item549329304_ya ... ml#gallery
i go znalazłem
http://moto.allegro.pl/item549329304_ya ... ml#gallery
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
A czy w ogóle w tym silniku jest na karterach wygospodarowane miejsce na rozrusznik? Być powinno ale jeśli go nie ma to może być problem.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Dwie sprawy:
1 z tego co pamiętam (miałem 2 XT 600 i z konieczności musiałem coś o nich wiedzieć) to do `90 do `95 produkowana była wersja 3TB a 2KF była przejściówką. Nie jestem pewny tego co napisałem i nie będę się przy tym upierał ale może mieć to istotny wpływ.
2 Ja przerabiałem właśnie 3TB i była to wersja z "kominem" tzn. miejscem gdzie można było zamontować rozrusznik.
Szczerze mówiąc (pisząc) w montaż rozrusznika wkręcił mnie typ który sprzedał mi motocykl. Stwierdził że On się tego podejmie bo brakuje tylko rozrusznika a to jest koszt 200 zł + okablowanie. Okazało się jednak że nie tylko brakowało rozrusznika ale i akumulatora (wersja z kopniakiem oryginalnie ma mniejszy akumulator) sprzęgiełka jednkokierunkowego, kilku dupereli związanych z "przeniesieniem obrotów" z rozrusznika na sprzęgiełko a cała instalacja musi być przerobiona. Ale słowo się rzekło kobyłka u płota. Efekt był taki że japońce to cwane bestie i co tydzień zmieniają jakieś szczegóły konstrukcyjne więc części które kupiłem nie do końca pasowały zatem wszystko było zrobione metodą gospodarczą (u mnie przetrwało 3 sezony ale typ który kupił ode mnie ten motocykl i zaczął go pałować w terenie w pewnym momencie miał wgląd w mechanizmy silnika bez konieczności odkręcania śrub po prostu wszystko się w piz...du urwało i wyskoczyło po oddychać świeżym powietrzem).
Odnośnie kosztów to 5 lat temu kosztowało mnie to jakieś 1000 zł (części były kupowane u Olka i pochodziły z rozbiórki). Za robociznę zapłaciłem jedynie 150 zł a akumulator dostałem gratis jako że człowiek wcisnął mi minę. Do dziś nie mogę sobie darować że wtedy nie wykazałem większej wiary w siebie i sam nie zamontowałem tego rozrusznika bo obyło by się bez nerwów i problemów.
PodsumowujÄ…c: jeÅ›li przeszczepiać rozrusznik to tylko samemu a części kupować „na miejscu” bo zdjÄ™cia i pomiary przez telefon to za maÅ‚o i może być przykro jak kurier odjedzie z protokoÅ‚em przekazania.
1 z tego co pamiętam (miałem 2 XT 600 i z konieczności musiałem coś o nich wiedzieć) to do `90 do `95 produkowana była wersja 3TB a 2KF była przejściówką. Nie jestem pewny tego co napisałem i nie będę się przy tym upierał ale może mieć to istotny wpływ.
2 Ja przerabiałem właśnie 3TB i była to wersja z "kominem" tzn. miejscem gdzie można było zamontować rozrusznik.
Szczerze mówiąc (pisząc) w montaż rozrusznika wkręcił mnie typ który sprzedał mi motocykl. Stwierdził że On się tego podejmie bo brakuje tylko rozrusznika a to jest koszt 200 zł + okablowanie. Okazało się jednak że nie tylko brakowało rozrusznika ale i akumulatora (wersja z kopniakiem oryginalnie ma mniejszy akumulator) sprzęgiełka jednkokierunkowego, kilku dupereli związanych z "przeniesieniem obrotów" z rozrusznika na sprzęgiełko a cała instalacja musi być przerobiona. Ale słowo się rzekło kobyłka u płota. Efekt był taki że japońce to cwane bestie i co tydzień zmieniają jakieś szczegóły konstrukcyjne więc części które kupiłem nie do końca pasowały zatem wszystko było zrobione metodą gospodarczą (u mnie przetrwało 3 sezony ale typ który kupił ode mnie ten motocykl i zaczął go pałować w terenie w pewnym momencie miał wgląd w mechanizmy silnika bez konieczności odkręcania śrub po prostu wszystko się w piz...du urwało i wyskoczyło po oddychać świeżym powietrzem).
Odnośnie kosztów to 5 lat temu kosztowało mnie to jakieś 1000 zł (części były kupowane u Olka i pochodziły z rozbiórki). Za robociznę zapłaciłem jedynie 150 zł a akumulator dostałem gratis jako że człowiek wcisnął mi minę. Do dziś nie mogę sobie darować że wtedy nie wykazałem większej wiary w siebie i sam nie zamontowałem tego rozrusznika bo obyło by się bez nerwów i problemów.
PodsumowujÄ…c: jeÅ›li przeszczepiać rozrusznik to tylko samemu a części kupować „na miejscu” bo zdjÄ™cia i pomiary przez telefon to za maÅ‚o i może być przykro jak kurier odjedzie z protokoÅ‚em przekazania.
- Linde
- Świeżak
- Posty: 98
- Dołączył(a): 28/12/2007, 19:45
Dokładnie w 94 roku byłą wersja 3tb, 2kf była robiona do 90 roku. Także albo masz przekręt w papierach, albo masz wersje 3tb
z tego co wiem to 3tb da sie przerobic na elektryczny, ale głowy nie dam:) pozdro

- Argons
- Świeżak
- Posty: 66
- Dołączył(a): 8/9/2008, 14:09
- Lokalizacja: Sandomierz
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości