Zobacz wątek - Ładowanie aku szybkie pytanie
NAS Analytics TAG

Ładowanie aku szybkie pytanie

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Ładowanie aku szybkie pytanie

Postprzez LukasBST » 6/2/2009, 10:30

Czy jak podlaczylem akumulator pod prostownik i ladowalem niskim pradem a po okolo 3-4h ladowania akumulator zaczol wydawac dzwieki jakby mial puscic bąka to dobrze czy zle?
Sracz 600
Avatar użytkownika
LukasBST
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 8/4/2007, 10:04


Postprzez zdzichu123 » 6/2/2009, 11:33

Też kiedys miałem taki problem, to jest taki odgłos delikatnego brzęczenia gotowanej sie wody? Miałem cos takiego ale nie przejmuj sie ja zostawiłem dalej i nic sie nie stało :) Pozdro
Yamaha DT 125R [SPRZEDANA] >> Aprilia RS 125 [SPRZEDANA] >> Yamaha YZF 250

22.10.08 ====> Zdałem Prawko :)
Avatar użytkownika
zdzichu123
Bywalec
 
Posty: 869
Dołączył(a): 11/7/2007, 21:37
Lokalizacja: Chodzież


Postprzez Sureal » 6/2/2009, 13:16

Hej, a jakie miałeś napięcie przed ładowaniem i jaki aku?
Tak nie do końca jest wszystko w porządku.
Nie będę teraz wymyślał ani straszył, odpisz to będę Ci w stanie powiedzieć na 100% co jest grane
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez LukasBST » 6/2/2009, 13:36

Aku bezobslugowa firmy varta,napiecia nie mierzylem bo nie mam jak i czym,a wskazowka na tym prostowniku stoi na wartosci 2
Sracz 600
Avatar użytkownika
LukasBST
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 8/4/2007, 10:04

Postprzez Sureal » 6/2/2009, 14:21

motyw jest taki, że aku powinno mięć 12 V z małą odchyłką. Jeżeli jest 11V, ale nie mniej, to można ładować. Jeżeli jest poniżej 11V to masz zasiarczony akumulator i jest na śmietnik. Po prostu pewnego dnia się osrasz a sprzęta nie odpalisz.

Jeżeli masz stary prostownik, to masz pewnie 2 opcje (napięcie 12 - 24V) i prąd (0,5 - 2A).

Ustaw na 12V i 0,5A i zostaw na noc.
Jeżeli zaczął Ci się gotować, a masz aku żelowe i nie spadło jakoś drastycznie napięcie, to znaczy, że się po prostu zagotował bo sie naładował (musiałeś mieć duży prąd ładowania). Jeżeli chcesz mieć pewność, to ustaw go na mały prąd i zostaw aż się ponownie zagrzeje (około 50stC - poczujesz ręką, że jest ciepły).

sprawdź to aku jak będziesz miał okazję, żeby później gdzieś w mieście niespodzianki nie było.
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez LukasBST » 6/2/2009, 15:33

Hmmmm otoz tak,aku zelowe nie jest bo slychac ze cos tam mu w srodku chlupie,prostownik mial wybor 6V-12V ladowalem na 12 i prad tylko wysoki/niski ladowalem na niskim i stal tak sobie hmmmm z 6h powiedzmy i ze srodka dochodzily odglosy wlasnie jakby gotowania ale akumulator sie nie nagrzewal mial normalna temperature,tzn ze juz ma dosc?
Sracz 600
Avatar użytkownika
LukasBST
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 8/4/2007, 10:04

Postprzez qlik » 6/2/2009, 22:58

LukasBST napisał(a):Hmmmm otoz tak,aku zelowe nie jest bo slychac ze cos tam mu w srodku chlupie,prostownik mial wybor 6V-12V ladowalem na 12 i prad tylko wysoki/niski ladowalem na niskim i stal tak sobie hmmmm z 6h powiedzmy i ze srodka dochodzily odglosy wlasnie jakby gotowania ale akumulator sie nie nagrzewal mial normalna temperature,tzn ze juz ma dosc?
ladowales pradem ale tu wyskoczyles z napięciem!!! Bulgotal Ci bo za duzy prad dosatawal = był naladowany, był już podobny wątek 2tyg temu i ładnie wyłożyłem jak się to powinno odbyć.
Schrzaniłeś sprawe teraz nic nie zrobisz, ale na dobre mu to nie wyszlo.
Poszukaj nie dawno ten temat walkowalem z kims tam opornym i temat zostal wyczerpany tam znajdziesz wszystkie odpowiedzi, a wyszukiwarka nie boli.Niski wyski prąd fajne precyzyjne okreslenia :roll: A prostownik dedykowany do samochodu czy moto?
Avatar użytkownika
qlik
Świeżak
 
Posty: 130
Dołączył(a): 11/11/2008, 13:34
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Kedar-88 » 7/2/2009, 00:41

spoko nie straszcie chłopaka, nic temu akumulatorowi się nie stało, a jeśli nawet stracił 0,5% swoich możliwośći to nic......

kup sobie ładowarkę mikroprocesorową, nie jest to nie wiadomo jaka droga rzecz, a do ładowania akumulatorów "mało" pojemnościowych takich jak w motocyklach są idealne...
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez LukasBST » 7/2/2009, 11:04

Prad jaki nie mam pojecia :D Bo na przelaczniku jest wybor jedynie niski/wysoki,spoko to tylko akumulator rzecz martwa kazdy uczy sie na bledach chyba co nie?A prostownik raczej samochodowy pozyczony od znajomego teorie znalem tyle ze nie bylo tu mozliwosci ustawienia pradu i napiecia ladowania,a apropos napiecia skoro aku jest 12v to jakim napieciem powinno byc ladowane?
Sracz 600
Avatar użytkownika
LukasBST
Świeżak
 
Posty: 343
Dołączył(a): 8/4/2007, 10:04

Postprzez sonthin » 7/2/2009, 17:45

Witam! Dołączę się do tematu. Dzisiaj u nas była temp. 12 'C na plusie, więc wyprowadziłem moto, żeby się przejechać. Moto było ostatnio odpalane i jeżdżone 3 miesiące temu (początek Listopada). Akumulator ładowałem ładowarką elektroniczną firmy SAITO, ładowałem tak co 3 tygodnie po 3 doby i wyłączałem. Aku to orginalny YUASA YTX9-BS 8 Ah na obudowie jest wybita data prod. maj 1996r., wcześniej latem i jesienią nie miałem żadnych problemów. A dzisiaj włożyłem aku i ledwo co kręcił, a 2 dni temu był ładowany ładowarką elektr., podłączyłem moto kablami do auta i odpalił od razu. Jak odpalił to dokręciłem klemy w moto do aku i się przejechałem, zrobiłem 30 km, zgasiłem moto i myślę, że się podładował i próbuję odpalić, a tu nic klapa. Wyjąłem więc aku ipodłączyłem pod prostownik samochodowy na 1 godzinę ładowałem prądem 5 A, po godzince wkładam w moto i odpalił za pierwszym, później za drugim, a za trzecim razem znów klapa-rozładował się. Pytanie co może być z tym aku nie tak, może nie ma moto ładowania, ale nie sądzę, bo zawsze wszystko było OK, więc to musi być wina aku, co zrobić, żeby aku się nie rozładowywał tak szybko, nowy kosztuje 230 zł, więc to nie mało!!!
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez Sureal » 7/2/2009, 20:00

Hej,
Jest kilka powodów
1. Masz niski poziom elektrolitu.
2. Zasiarczenie płytek - stąd brak ładowania podczas jazdy, uważaj, bo to niebezpieczne - możesz doprowadzić do przebicia izolacji, lub konieczności przewinięcia cewek.
3. Akumulator z 1996 r. ma po prostu dość - ma prawo:)

Dam Ci dobrą radę. Odłóż trochę pieniędzy do początku sezonu i kup nowy, albo coś młodszego na motobajzlu.
Szkoda, żeby doprowadzić do większych i kosztowniejszych problemów.
Taka moja rada, a nie życzę Ci, żebyś doszedł do tego samego jak gdzieś staniesz daleko od chaty.

Pozdrawiam!
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sonthin » 7/2/2009, 21:01

Mój aku to akumulator żelowy i w nim raczej nie ma elektrolitu i nie da się go uzupełnić.
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez sonthin » 7/2/2009, 21:11

Jak otworzyłem korki od celek w aku i przechyliłem do na odwrót i nic się z niego nie wylało, nie ma w nim żadnego płynu!!! Czy tak ma być czy dolać wody destylowanej i jaki poziom. Czy jak jest pusty to OK czy źle??? Jak go ładowałem prostownikiem samochodowym to lekko w nim bulgotało.
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Postprzez Sureal » 8/2/2009, 00:56

Hmm? No tak, powiem Ci, że trochę zwątpiłem, ale akumulatora żelowego chyba byś nie otworzył, no nie?

Nie wiem co Ci napisać. Bo jeżeli jest to bateria żelowa, to nie powinieneś mieć do niej dostępu.
Jeżeli z kolei jest to zwykła kwasówka, to napisałbym Ci, że jest do wywalenia.

wklepałem nazwę, którą podajesz w google i wyskoczyły akumulatory żelowe, ale z kolei data 1996r. podpowiada, że jest to stary akumulator i już dawno powinien być zutylizowany.

Aku bezobsługowe powinno się ładować ładowarkami elektronicznymi z ograniczeniem napięcia - pisałeś, że pod takie je podpinałeś, więc powinno być ok.

Jeżeli to jest aku żelowe i podłączyłeś je pod zwykły prostownik to miałeś szczęście, że tylko na godzinę - aku robi się po pewnym czasie okrągłe jak piłka...

Skombinuj sobie jakiś multimetr i sprawdź napięcie jakie daje akumulator, wtedy będzie wszystko jasne
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez sonthin » 8/2/2009, 13:14

Stwierdzilem, że w kwietniu kupię nowy wraz z początkiem sezonu, a co do otwarcia aku żelowego to się go otwiera, co prawda z trudem. Na górze aku jest pasek z tworzywa i jak go podważymy śrubokrętem to wychodzi cały wraz z korkami od celek. Dzięki wszystkim za odpowiedzi:)
Avatar użytkownika
sonthin
Świeżak
 
Posty: 124
Dołączył(a): 21/5/2007, 18:23
Lokalizacja: Piotrków Tryb.



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr