Jak prawidłowo dobrać przełożenie?
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Jak prawidłowo dobrać przełożenie?
Panowie mam taką małą zagwozdkę.
Po kupnie KLRa i kilku jazdach po odcinkach terenowych stwierdziłem, że przełożenie które mam jest nieco za szybkie,a wiadomo, że w takich jazdach lepiej mieć więcej momentu obrotowego na kole.
Pobiegłem więc do sklepu i kupiłem zębatkę zdawczą o 2 zęby mniejszą i teraz jest oki.
Ale naszło mnie w międzyczasie, czy nie lepiej było w takim układzie dać większą zębatke na tylnym kole, a w silniku zostawić taką jaka była?
Które z rozwiązań jest korzystniejsze pod względem mniejszych obciążeń mechaniczych poszczególnych elementów?
Po kupnie KLRa i kilku jazdach po odcinkach terenowych stwierdziłem, że przełożenie które mam jest nieco za szybkie,a wiadomo, że w takich jazdach lepiej mieć więcej momentu obrotowego na kole.
Pobiegłem więc do sklepu i kupiłem zębatkę zdawczą o 2 zęby mniejszą i teraz jest oki.
Ale naszło mnie w międzyczasie, czy nie lepiej było w takim układzie dać większą zębatke na tylnym kole, a w silniku zostawić taką jaka była?
Które z rozwiązań jest korzystniejsze pod względem mniejszych obciążeń mechaniczych poszczególnych elementów?
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
ja bym dał większą z tyłu to ta przednia będzie miała zawsze trochę więcej zębów co znaczy że wolniej się zużyje bo będzie jej więcej
Ale w sumie na jedno wychodzi bo i tak wymienia siÄ™ wszystko razem..

Ale w sumie na jedno wychodzi bo i tak wymienia siÄ™ wszystko razem..
-
PajÄ…k - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 704
- Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
Też sie zastanawiam nad zmianą zębatek w mojej Yamce. Wolę żeby lepiej na koło szła niż leciała 160 

Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto



-
wiklad - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
Hmm
Panowie, a co powiecie na taką teorie, która nasuneła mi się po przeczytaniu tego co napisał Pająk.
Zaznaczam, że nie chodzi mi o V-max, a o zmniejszenie przeciążeń układu napędowego, a konkretnie wielowypustu na wałku zdawczym.
Po zmianie zębatki zdawczej na mniejszą zaczyna dostawać po du..e łańcuch i zębatki.
Ponieważ silnik zaczyna pracować na wyższych obrotach i oddaje na łańcuch większą moc, lecz tylne koło wcale nie ma lżej, bo napędza je ta sama zębatka.
Bo przecież łatwiej jest obrócić kołem w okolicy opony niż tuż przy piaście

Zaznaczam, że nie chodzi mi o V-max, a o zmniejszenie przeciążeń układu napędowego, a konkretnie wielowypustu na wałku zdawczym.
Po zmianie zębatki zdawczej na mniejszą zaczyna dostawać po du..e łańcuch i zębatki.
Ponieważ silnik zaczyna pracować na wyższych obrotach i oddaje na łańcuch większą moc, lecz tylne koło wcale nie ma lżej, bo napędza je ta sama zębatka.
Bo przecież łatwiej jest obrócić kołem w okolicy opony niż tuż przy piaście
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Jak byś nie zrobił chodzi o to samo zmniejszyć obroty tylnego koła.
A żywotność układu zależy tylko od stylu jazdy.
A żywotność układu zależy tylko od stylu jazdy.
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości