Co zrobic cofa mi siÄ™ paliwo do filtra powietrza
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Co zrobic cofa mi siÄ™ paliwo do filtra powietrza
Witam wszystkich
Czy może mi ktoś pomóc? Mam problem z paliwem w filtrze powietrza. Próbowałem odpalic motocykl ale nie chciał, a pochwili z obudowy filrta powietrza zaczęło mi kapac paliwo. Co się stało? Czy to coś poważnego?
Czy może mi ktoś pomóc? Mam problem z paliwem w filtrze powietrza. Próbowałem odpalic motocykl ale nie chciał, a pochwili z obudowy filrta powietrza zaczęło mi kapac paliwo. Co się stało? Czy to coś poważnego?
- pajak_2006
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
- Lokalizacja: Zielonka
W banditach, GS 500 jak zaciął się zaworek iglicowy w gaźniku to paliwo dostawało się do obudowy filtra powietrza i do cylindra przez otwarty zawór dolotowy.
Tak więc gaźniki do czyszczenia...
świece do wykręcenia odłącz cewki zapłonowe i przekręć rozrusznikiem żeby paliwo wyleciało z cylindra (uwaga na oczy - będzie fontanna)
Jak nie odepniesz cewek to może być mały pożar.
Tak więc gaźniki do czyszczenia...
świece do wykręcenia odłącz cewki zapłonowe i przekręć rozrusznikiem żeby paliwo wyleciało z cylindra (uwaga na oczy - będzie fontanna)

Jak nie odepniesz cewek to może być mały pożar.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Senek jakby zawór ssący tak przepuszczał że paliwo by się cofało do filtra, to ten silnik by nie odpalał i mógłby posłużyć do zamiatania liści
od strony filtra oczywiście.
zużyte pierścienie w jaki sposób by pompowały powietrze? chyba że by miał rozwiercane tuoki ; )

od strony filtra oczywiście.
zużyte pierścienie w jaki sposób by pompowały powietrze? chyba że by miał rozwiercane tuoki ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Jest to kawasaki er-5 (dwa gaźniki)
Wygląda to tak: gdy zaleję bak paliwem, to po jakimś czasie napływa paliwo do obudowy filtra i jak chcę go odpalic to sączy się jeszcze bardziej ale i z gaźnika też się leje.
Zdiąłem bak i wyczyśiłem kranik, spuściłem paliwo tak, że tylko w przewodach zostało i odpalił. Pochodził trochę i zgasł, ale to dla tego, że paliwo się skończyło. Myślałem, że jest ok i poskręcałem go z powrotem i jak na złoś znowu to samo.
Czy może byc to wina kranika, czy raczej gaźnika? Może jest źle ustawione ssanie?
Wygląda to tak: gdy zaleję bak paliwem, to po jakimś czasie napływa paliwo do obudowy filtra i jak chcę go odpalic to sączy się jeszcze bardziej ale i z gaźnika też się leje.
Zdiąłem bak i wyczyśiłem kranik, spuściłem paliwo tak, że tylko w przewodach zostało i odpalił. Pochodził trochę i zgasł, ale to dla tego, że paliwo się skończyło. Myślałem, że jest ok i poskręcałem go z powrotem i jak na złoś znowu to samo.

Czy może byc to wina kranika, czy raczej gaźnika? Może jest źle ustawione ssanie?
- pajak_2006
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
- Lokalizacja: Zielonka
Miałem to samo w bandicie 600.
Przyczyną było "zawieszenie" się iglicy w jednym z gaźników.
Odkręciłem pokrywkę gaźnika i poruszałem iglicą i problem ustąpił.
Oczywiście filtr powietrza do wymiany i regulacja gaźników jest po tym zabiegu konieczna.
Przyczyną było "zawieszenie" się iglicy w jednym z gaźników.
Odkręciłem pokrywkę gaźnika i poruszałem iglicą i problem ustąpił.
Oczywiście filtr powietrza do wymiany i regulacja gaźników jest po tym zabiegu konieczna.
Suzuki GSX-R600 '99
-
longer1234 - Świeżak
- Posty: 137
- Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32
Wyjmij gaźniki i przy okazji sprawdź oprócz zaworków iglicowych gniazdo tego zaworka (w niektórych modelach jest wciskane w gaźnik i uszczelnione oringiem, ten oring właśnie puszcza paliwo i jest podobny efekt ).
Jest to w miarę łatwe do sprawdzenia, potrzebna jest menzurka z paliwem imadło i demontaż gaźników
gaźniki montujemy delikatnie w imadle, podłączamy menzurkę z paliwem (zaznaczamy poziom paliwa) - oczywiście powinna się znajdować nad gaźnikami zostawiamy na kilkanaście minut do kilku godzin i obserwujemy ubytek paliwa - przy dobrych zaworkach iglicowych paliwo nie powinno wydostawać się z gaźników.
Jeśli wydostaje się na zewnątrz to prawdopodobnie uszkodzone są zaworki iglicowe lub oringi.
Jest to w miarę łatwe do sprawdzenia, potrzebna jest menzurka z paliwem imadło i demontaż gaźników
gaźniki montujemy delikatnie w imadle, podłączamy menzurkę z paliwem (zaznaczamy poziom paliwa) - oczywiście powinna się znajdować nad gaźnikami zostawiamy na kilkanaście minut do kilku godzin i obserwujemy ubytek paliwa - przy dobrych zaworkach iglicowych paliwo nie powinno wydostawać się z gaźników.
Jeśli wydostaje się na zewnątrz to prawdopodobnie uszkodzone są zaworki iglicowe lub oringi.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Tak właśnie zrobiłem. Wyjołem gażniki zdiołem pokrywke i teras niewiem jak to wyczyścic? Czy spręzone powietrze to dobry pomysł? 

- pajak_2006
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
- Lokalizacja: Zielonka
- pajak_2006
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
- Lokalizacja: Zielonka
carbcleener, myjka ultradźwiękowa - powietrze i ekstrakcyjna to najprostszy sposób - ale niekoniecznie najskuteczniejszy - chociaż ja z braku dostępu też tak czyściłem.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
W ER5 jest ustawienie PRI - służy ono do wpuszczenia paliwa do komory pływakowej przeważnie po zimie lub po dłuższym postoju.
Na tej pozycji paliwo leci cały czas, na ON i RES paliwo leci w momencie gdy kręcimy rozrusznikem czyli gdy tworzy się podciśnienie.
Na tej pozycji paliwo leci cały czas, na ON i RES paliwo leci w momencie gdy kręcimy rozrusznikem czyli gdy tworzy się podciśnienie.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Faktycznie ten gaźnik był cały zasyfiony umyłem i złożyłem a teras sprubuje odpalić, tylko bak wypłucze. A z tym kranikiem to słuszna uwaga...
- pajak_2006
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
- Lokalizacja: Zielonka
- pajak_2006
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
- Lokalizacja: Zielonka
senekkorzenna napisał(a):Przyznam się ze pierwszy raz słyszę o takim objawie.Może opisz dokładnie.W zasadzie paliwo mogło by się cofać w T4 przy nie domykającym się zaworze ssącym a w T2 przy zużytych pierścieniach.
Sprawdź może ssanie czy ono nie powoduje zalewanie się gaźnika.
a tak na marginesie ja bym się zastanowił czy kontinuum czasoprzestrzenne cząstek molekularnych węglowodorów nie zostało zaburzone przez niewłaściwą obróbke cieplno-chemiczną gładzi cylindra i głowicy

<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Posty: 20
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości