Zobacz wÄ…tek - Co zrobic cofa mi siÄ™ paliwo do filtra powietrza
NAS Analytics TAG

Co zrobic cofa mi siÄ™ paliwo do filtra powietrza

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Co zrobic cofa mi siÄ™ paliwo do filtra powietrza

Postprzez pajak_2006 » 1/2/2009, 17:33

Witam wszystkich
Czy może mi ktoś pomóc? Mam problem z paliwem w filtrze powietrza. Próbowałem odpalic motocykl ale nie chciał, a pochwili z obudowy filrta powietrza zaczęło mi kapac paliwo. Co się stało? Czy to coś poważnego?
pajak_2006
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
Lokalizacja: Zielonka


Postprzez Raczek_6 » 1/2/2009, 19:32

W banditach, GS 500 jak zaciął się zaworek iglicowy w gaźniku to paliwo dostawało się do obudowy filtra powietrza i do cylindra przez otwarty zawór dolotowy.

Tak więc gaźniki do czyszczenia...
świece do wykręcenia odłącz cewki zapłonowe i przekręć rozrusznikiem żeby paliwo wyleciało z cylindra (uwaga na oczy - będzie fontanna) :-)
Jak nie odepniesz cewek to może być mały pożar.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez mar111cin » 1/2/2009, 19:43

Senek jakby zawór ssący tak przepuszczał że paliwo by się cofało do filtra, to ten silnik by nie odpalał i mógłby posłużyć do zamiatania liści :lol:
od strony filtra oczywiście.

zużyte pierścienie w jaki sposób by pompowały powietrze? chyba że by miał rozwiercane tuoki ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez pajak_2006 » 1/2/2009, 22:35

Jest to kawasaki er-5 (dwa gaźniki)
Wygląda to tak: gdy zaleję bak paliwem, to po jakimś czasie napływa paliwo do obudowy filtra i jak chcę go odpalic to sączy się jeszcze bardziej ale i z gaźnika też się leje.
Zdiąłem bak i wyczyśiłem kranik, spuściłem paliwo tak, że tylko w przewodach zostało i odpalił. Pochodził trochę i zgasł, ale to dla tego, że paliwo się skończyło. Myślałem, że jest ok i poskręcałem go z powrotem i jak na złoś znowu to samo. :cry:
Czy może byc to wina kranika, czy raczej gaźnika? Może jest źle ustawione ssanie?
pajak_2006
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
Lokalizacja: Zielonka

Postprzez mar111cin » 1/2/2009, 23:36

raczej wina gaźników.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez longer1234 » 2/2/2009, 18:47

Miałem to samo w bandicie 600.
Przyczyną było "zawieszenie" się iglicy w jednym z gaźników.
Odkręciłem pokrywkę gaźnika i poruszałem iglicą i problem ustąpił.
Oczywiście filtr powietrza do wymiany i regulacja gaźników jest po tym zabiegu konieczna.
Suzuki GSX-R600 '99
Avatar użytkownika
longer1234
Świeżak
 
Posty: 137
Dołączył(a): 20/7/2007, 17:32

Postprzez mar111cin » 2/2/2009, 20:10

wreszcie jakieś ludzkie odpowiedzi... a nie ściągnięte z kosmosu...
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Raczek_6 » 2/2/2009, 22:14

Wyjmij gaźniki i przy okazji sprawdź oprócz zaworków iglicowych gniazdo tego zaworka (w niektórych modelach jest wciskane w gaźnik i uszczelnione oringiem, ten oring właśnie puszcza paliwo i jest podobny efekt ).

Jest to w miarę łatwe do sprawdzenia, potrzebna jest menzurka z paliwem imadło i demontaż gaźników

gaźniki montujemy delikatnie w imadle, podłączamy menzurkę z paliwem (zaznaczamy poziom paliwa) - oczywiście powinna się znajdować nad gaźnikami zostawiamy na kilkanaście minut do kilku godzin i obserwujemy ubytek paliwa - przy dobrych zaworkach iglicowych paliwo nie powinno wydostawać się z gaźników.
Jeśli wydostaje się na zewnątrz to prawdopodobnie uszkodzone są zaworki iglicowe lub oringi.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez pajak_2006 » 2/2/2009, 23:46

Tak właśnie zrobiłem. Wyjołem gażniki zdiołem pokrywke i teras niewiem jak to wyczyścic? Czy spręzone powietrze to dobry pomysł? :?
pajak_2006
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
Lokalizacja: Zielonka

Postprzez PajÄ…k » 3/2/2009, 03:53

Nie najgłupszy ;)
Avatar użytkownika
PajÄ…k
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 704
Dołączył(a): 16/9/2005, 22:54
Lokalizacja: Warszawa Gocław

Postprzez pajak_2006 » 3/2/2009, 09:15

A czy pod tym ciśnieniem, króre da powietrze nic się nie zepsuje?
pajak_2006
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
Lokalizacja: Zielonka

Postprzez mar111cin » 3/2/2009, 10:52

benzyna ektrakcyjna, albo sprężone powietrze. A najlepiej jedno i drugie po dwa razy ; )
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Grzybu » 3/2/2009, 16:06

carbcleener, myjka ultradźwiękowa - powietrze i ekstrakcyjna to najprostszy sposób - ale niekoniecznie najskuteczniejszy - chociaż ja z braku dostępu też tak czyściłem.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez sligi » 3/2/2009, 22:07

miałem to samo, z tym ze okazało się że kranik zamiast zamykać włączałem rezerwe bo oznaczenie było popie....:D no i sie przelewało
sligi
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 12/3/2008, 09:44

Postprzez Raczek_6 » 4/2/2009, 21:08

W ER5 jest ustawienie PRI - służy ono do wpuszczenia paliwa do komory pływakowej przeważnie po zimie lub po dłuższym postoju.
Na tej pozycji paliwo leci cały czas, na ON i RES paliwo leci w momencie gdy kręcimy rozrusznikem czyli gdy tworzy się podciśnienie.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez pajak_2006 » 4/2/2009, 22:40

Faktycznie ten gaźnik był cały zasyfiony umyłem i złożyłem a teras sprubuje odpalić, tylko bak wypłucze. A z tym kranikiem to słuszna uwaga...
pajak_2006
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
Lokalizacja: Zielonka

Postprzez pajak_2006 » 6/2/2009, 23:25

Złozony. Ale nadal niemoge odpalic czy powinienem jeszcze wykręcic swiece i przeczyścic ?.
pajak_2006
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 5/2/2008, 21:57
Lokalizacja: Zielonka

Postprzez mar111cin » 7/2/2009, 22:11

senekkorzenna napisał(a):Przyznam się ze pierwszy raz słyszę o takim objawie.Może opisz dokładnie.W zasadzie paliwo mogło by się cofać w T4 przy nie domykającym się zaworze ssącym a w T2 przy zużytych pierścieniach.
Sprawdź może ssanie czy ono nie powoduje zalewanie się gaźnika.


a tak na marginesie ja bym się zastanowił czy kontinuum czasoprzestrzenne cząstek molekularnych węglowodorów nie zostało zaburzone przez niewłaściwą obróbke cieplno-chemiczną gładzi cylindra i głowicy :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê