Zobacz wątek - Honda CBF 500

Honda CBF 500

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Honda CBF 500

Postprzez mateuszz55 » 31/1/2009, 15:52

Honda CBF 500 Powiedzcie cos na Temat tego Motocykla. .
Wady - Zalety.. I Tego typu rózne.. ;]
Z Góry Dziekuje i Pozdrawaim ;]
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym..
Avatar użytkownika
mateuszz55
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 21/12/2007, 00:44
Lokalizacja: okolice Słupcy \ Konin


Cbf

Postprzez WENICJUSZ » 31/1/2009, 16:26

Witam
Co można powiedzieć... Same pochlebne opinie...
TRWAŁY, dość ładny - jeśli ktoś lubi nakedy, stosunkowo niedrogi (zakup i utrzymanie), bdb na pierwsze moto , moc 58 KM wystarcza w zupełności.

Polecam - jedna rada - kupuj krajowego z historią serwisową, większa część tych sprzętów jest sprowadzona - na zachodzie bardzo popularny sprzęt - ale niestety po wielu przygodach.

2-3 letni sprzęt z przebiegiem do 25 000 można kupić za ok 12-13000.
pozdro
VFR - daje rade
Avatar użytkownika
WENICJUSZ
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 12/3/2008, 17:21
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Kris2k » 31/1/2009, 17:52

Generalnie CBF 500 to to samo co CB 500 (w nowszym opakowaniu) a na temat jej zostalo juz na tym forum powiedziane chyba wszystko.
Generalizujac, polecamy ;)
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez adam_89 » 31/1/2009, 17:57

Hm jak narazie osobiście na nic w tym motocyklu nie narzekam, poza tym, że przez zime mogłaby mi się samoistnie powiększyć pojemność i moc :D taki mały joke. Moto bardzo dobre, długie odstępy serwisowe ( olej 12 tys km, zawory 24 tyś km), rozsądne zużycie paliwa. Coś wiecej?
Avatar użytkownika
adam_89
Stały bywalec
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez mateuszz55 » 31/1/2009, 18:11

Bo kurde chciałem ducata monstera 900 ale jak mi wprowadza to zje**ne prawko od 24 lat motocyklom powyzej 500ccm to musze kupic jakąs 500cmm :( 60 km to troche mało :( ale jakis czas bedzie trzeba przezyc na tym ...
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym..
Avatar użytkownika
mateuszz55
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 21/12/2007, 00:44
Lokalizacja: okolice Słupcy \ Konin

Postprzez adam_89 » 31/1/2009, 18:39

Bez przesady jazda 5setką wcale nie jest taka zła. te 58 km to też już jakaś moc która potrafi dać sporo frajdy. Być może 500cc może po krótkim czasie się znudzić,ale lepiej się 'pomęczyć' i dojść do perfekcji na takim sprzęcie. Wiem co mówie bo po 2 tyś km na 5setce też mocny byłem, brakowało mi mocy itp. Dopiero jak zobaczyłem kolege jak wymiata na gs 500 zrozumiałem, że moja jazda z dobrą jazdą na motocyklu dużo wspólnego nie ma :D koleś dosłownie wymiatał i z umiejętnościami zdobytymi na GS'ie obrobił by tyłek nie jednemu kolesiowi na jakiejś 600cc.
Avatar użytkownika
adam_89
Stały bywalec
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez kosta » 1/2/2009, 10:21

a właśnie gs 500 :?: nie widzisz sie na tym sprzęcie :?:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez mateuszz55 » 1/2/2009, 12:16

jezdziłem juz troche na GS 500 i nie jestem zachwycony za bardzo... Troche słaby mimo iz elastyczny.. ;]
Motocykle to nie wszystko, ale wszystko bez nich jest niczym..
Avatar użytkownika
mateuszz55
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 21/12/2007, 00:44
Lokalizacja: okolice Słupcy \ Konin

Postprzez Kris2k » 1/2/2009, 15:08

mateuszz55... GS500 elastyczny? ani troche, CB500 przy nim to wzor elastycznosci ;) ...ale GS'ka przejezdzilem 2 sezony (ponad 17tys. km) i dla mnie byla idelanym pierwszym motocyklem :!:
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Cube » 1/2/2009, 17:56

Mateusz orientujesz się kiedy wprowadzą to prawko od 24 lat bo ja chciałbym zacząć zadawać jeszcze przed wakacjami ale nie wiem czy się załapie na to "normalne" jeszcze..?
Cube
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 6/4/2008, 12:37
Lokalizacja: Inowrocław

Postprzez OvertakeR » 1/2/2009, 18:24

Jest od tego temat w dziale "Prawo".
Energie ist nichts ohne Steuerung.


Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Avatar użytkownika
OvertakeR
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53

Postprzez adam_89 » 1/2/2009, 19:08

Cube napisał(a):Mateusz orientujesz się kiedy wprowadzą to prawko od 24 lat bo ja chciałbym zacząć zadawać jeszcze przed wakacjami ale nie wiem czy się załapie na to "normalne" jeszcze..?


Tego prawdopodobnie nikt nie wiem bo w naszym ukochanym sejmie jest taki burdel, że większy ciężko znaleźć. Zmainy miały być od czerwca, potem od nowego roku i jak nie było tak nie ma
Avatar użytkownika
adam_89
Stały bywalec
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez melvin » 3/2/2009, 00:44

adam_89 napisał(a):Tego prawdopodobnie nikt nie wiem bo w naszym ukochanym sejmie jest taki burdel, że większy ciężko znaleźć.



tylko panienki w tym burdelu paskudneeee oj paskudneeeee... :twisted:
sory za OT nie mogłem się powstrzymać :P
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez kiep » 22/7/2010, 09:56

Pozwolę sobie odnowić temat, gdyż mam kilka pytań :)
Jest to mój pierwszy post na forum, więc wszystkich serdecznie witam :D
Mam 18 lat i zamierzam niedługo kupić sobie pierwszy motor. Wybiorę raczej CBF 500 z tego względu, iż nie chcę zaczynać od czegoś bardzo mocnego. Myślę, że prawie 60km w zupełności mi na początek wystarczy.
Mam do Was kilka pytań, bo w motocyklach jestem raczej zielony :oops: :
1. Do jakich przebiegów starać się szukać CBF'ki? Przy ilu km (mniej więcej) trzeba już wymieniać jakieś kosztowe części?
2. Jak z wytrzymałością silnika (jeśli był zadbany to ile ok. można przelcieć)?
3. Co ile należy robić jakieś przeglądy i wymieniać olej (i co trzeba wlewać: pełen syntetyk czy pół)?
4. Czy ktoś może serwisuje swój motor w ASO Hondy? Czy jest dużo drożej?
To na razie byłoby na tyle. Czekam na odpowiedź i pozdrawiam
kiep
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 22/7/2010, 09:31
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez pan_wiewiorka » 22/7/2010, 11:19

kiep napisał(a):Myślę, że prawie 60km w zupełności mi na początek wystarczy.

Sześćdziesią kilometrów na początek pewnie tak ale zakładam, że nawiniesz znacznie więcej ;)

kiep napisał(a):1. Do jakich przebiegów starać się szukać CBF'ki? Przy ilu km (mniej więcej) trzeba już wymieniać jakieś kosztowe części?

Przebiegi nie są tak istotne jak stan ogólny. Jak znajdziesz motorek katowany, to nawet 25 kkm może być końcem życia a z drugiej strony motorek zadbany i serwisowany z przebiegiem 100 kkm będzie siii.

kiep napisał(a):3. Co ile należy robić jakieś przeglądy i wymieniać olej (i co trzeba wlewać: pełen syntetyk czy pół)?

Co 6 kkm się przyjmuje przy większości motocykli, więcej masz w instrukcji. A olej? Najczęściej pół syntentyk, np. Motul 10W40 albo Castrol GPX 10W40.

kiep napisał(a):4. Czy ktoś może serwisuje swój motor w ASO Hondy? Czy jest dużo drożej?

Generalnie ASO są droższe, co nie znaczy lepsze. Szukaj sprawdzonego mechanika wśród znajomych, na forum też można znaleźć namiary.
pan_wiewiorka
 

Postprzez kiep » 22/7/2010, 18:52

Dzięki za odpowiedź :) A czy ABS montowany w opcji w CBF to działa tylko z przednim kołem? Jak sprawdzić czy jest sprawny? Pozdrawiam
kiep
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 22/7/2010, 09:31
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez pan_wiewiorka » 23/7/2010, 05:59

Sprawdzić może podczas ostrego heblowania. Ale jeśli masz podejrzenia, że coś nie halo, to może być różnie. Jak jest niesprawny, to się złożysz i będziesz musiał kupić uszkodzony motocykl. Najlepiej sprawdzić czy zablokuje się tył (ABS działa w hondach na obu kołach - CABS). Jest to chyba najbezpieczniejsza metoda. Na upartego możesz unieść przednie zawieszenie, np. podnośnik i nacisnąć hebel. ABS zgłupieje ale jeśli działa, to zauważysz na kole, że przerywa a na klamce poczujesz jego działanie. Stanowczo odradzam sprawdzania "na żywca", mnie tak koleś chciał załatwić z Dużym Bandziorem, ledwo sie udało ale myślałem, że sku****wi łeb ukręcę.
pan_wiewiorka
 

Postprzez grzybol » 25/7/2010, 09:53

kiep napisał(a):1. Do jakich przebiegów starać się szukać CBF'ki? Przy ilu km (mniej więcej) trzeba już wymieniać jakieś kosztowe części?


przebieg nie gra większej roli, i tak wszystko jest kręcone. Co do wymiany części, fabryczny napęd i przednią oponę wymieniałem przy 30 kkm.

kiep napisał(a):2. Jak z wytrzymałością silnika (jeśli był zadbany to ile ok. można przelcieć)?


jeżeli właściciel dba o motór, silnik spokojnie zrobi >100 kkm


kiep napisał(a):3. Co ile należy robić jakieś przeglądy i wymieniać olej (i co trzeba wlewać: pełen syntetyk czy pół)?


Honda ustaliła wymiany oleju w tym modelu co 12 kkm, jednak mechanicy zalecają zmieniać co 6 kkm. Ja wymieniam co 6 kkm - polskie drogi to jednak ekstremalne warunki eksploatacji. Co do oleju to nie pamiętam jaki mam u siebie, musiałbym iść sprawdzić, bodajże Motul 10W40.

kiep napisał(a):4. Czy ktoś może serwisuje swój motor w ASO Hondy? Czy jest dużo drożej?


dużo drożej od czego? Wierz mi że są mechanicy którzy cenią się bardziej niż ASO.
781228 <3
grzybol
Świeżak
 
Posty: 172
Dołączył(a): 4/6/2008, 13:59
Lokalizacja: Poznań

Postprzez d4ni3l » 5/4/2011, 23:58

Posiadam hondę CBF 500 od 5 lat i bardzo sobie nią chwalę :). Mam takie pytanie: jak dbacie o taką rzecz jak łańcuch??
Np ja smaruję go delikatnie co 200-300 km smarem, a co 1000 km czyszczę go naftą żeby zmyć ten cały syf z niego (piasek, kurz .. itp) i nakładam smar na niego.
A wy jak robicie w swoich?
d4ni3l
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 5/4/2011, 23:53

Postprzez RUTRA.RD » 6/4/2011, 07:11

myje go 2 razy w roku w ropie przy okazji wymiany tylnej gumy. smaruje jak sobie przypomnę co 400-800km nie ma co się spuszczać. pamiętaj aby nie był zbyt napięty łańcuch bo go wyciągnie i będzie dupa
TL1000R- Odszedł została Hayabusa i
Nowy nabytek KTM RC8
Avatar użytkownika
RUTRA.RD
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4151
Dołączył(a): 14/10/2010, 11:58
Lokalizacja: Satanistyczna pustka umysłowa

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr