Amortyzator skrętu-czy naprawdę pomaga? Co daje?
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Amortyzator skrętu-czy naprawdę pomaga? Co daje?
Chciałbym sie dowiedziec co tak naprawde daje nam taki amortyzator skretu na kierownicy naszej maszyny,czy warto w niego inwestowac,za co odpowiada i czemu zapobiega?
Napiszcie prosze szczegolowo o co kaman z tym amorkiem
Niech doswiadczeni pomoga amatorom-bedzie mniej wypadkow ;P
Napiszcie prosze szczegolowo o co kaman z tym amorkiem

Niech doswiadczeni pomoga amatorom-bedzie mniej wypadkow ;P
- misza198818
- Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 30/1/2009, 21:13
- Lokalizacja: WLKP
Lepiej wheelie wychodzi. O ile sie orientuje to na google powinno cos byc w tej kwestii. Zobacz, doslownie 2 sekundy szukania na google:
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=amo ... skretu+po+
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=amo ... skretu+po+
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
-
herbatkowy - Bywalec
- Posty: 608
- Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Ostrołęka

Cholera, odstaw uzywki.
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
-
herbatkowy - Bywalec
- Posty: 608
- Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Ostrołęka
Chyba chciałeś napisać,że stoopie.Przy wheelie to raczej pomaga,ale jak juz opadasz 

ADHD Squad | | http://www.bikepics.com/members/pisiu/
- Pisiu
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 993
- Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
- Lokalizacja: Czarnobyl
Dobra widze ze 2 osoby nie zaczaily wiec wyjasnie. Moze zle sie wyrazilem i trudno jest w moim poscie dostrzec "jajco".
TEKST Z WHEELIE TO BYLA IRONIA/ZART.
TEKST Z WHEELIE TO BYLA IRONIA/ZART.
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
-
herbatkowy - Bywalec
- Posty: 608
- Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Ostrołęka
Amortyzator skrętu zapobiega powstawaniu shimmy - kolokwialnie powiedziawszy: trzepotaniu kierownicy - w skrajnych przypadkach od ogranicznika do ogranicznika skrętu, co najczęściej skutkuje utratą panowania nad motocyklem -> polecam wpisać sobie w youtube shimmy i zobaczyć obrazki...
ps.jak znajdę trochę czasu to zeskanuję artykuł o suzuki TL 1000 i opisie przeżyć autora testu podczas szybszego wyjścia z zakrętu bez amorka (motocykl został oczywiście w późniejszym czasie natychmiast doposażony w brakujący element)
ps.jak znajdę trochę czasu to zeskanuję artykuł o suzuki TL 1000 i opisie przeżyć autora testu podczas szybszego wyjścia z zakrętu bez amorka (motocykl został oczywiście w późniejszym czasie natychmiast doposażony w brakujący element)
Szczęśliwy posiadacz kat.ABC prawa jazdy. Obecnie w trakcie C+E...
-
mr_neox - Świeżak
- Posty: 280
- Dołączył(a): 17/11/2006, 21:58
- Lokalizacja: LJA
Jeżeli oglądasz filmy z wypadkami motocykli często widać jak motocyklista nie może utrzymać kierownicy i trzepie nim na boki i to są właśnie shimmy.
W 45sekundzie tego filmu http://www.youtube.com/watch?v=2wnseFIAN3E koleś dostał shimmy a jak był końcowy skutek to każdy wie :/
edit- http://www.youtube.com/watch?v=kwcHChqc ... re=related i tu w 1.13sec
W 45sekundzie tego filmu http://www.youtube.com/watch?v=2wnseFIAN3E koleś dostał shimmy a jak był końcowy skutek to każdy wie :/
edit- http://www.youtube.com/watch?v=kwcHChqc ... re=related i tu w 1.13sec
Dwa trupy wstają z grobu i znajdują w rzece motor. Jeden mówi:
-Spróbuję go naprawić.
-To próbuj. Ja zaraz wracam.
Motor odpalony i kolega taszczy dwie tablice nagrobkowe.
-Po co ci to?
-Chciałeś jechać bez dokumentów!??!
-Spróbuję go naprawić.
-To próbuj. Ja zaraz wracam.
Motor odpalony i kolega taszczy dwie tablice nagrobkowe.
-Po co ci to?
-Chciałeś jechać bez dokumentów!??!
-
mlodygolek - Świeżak
- Posty: 200
- Dołączył(a): 6/2/2008, 13:12
- Lokalizacja: Szprotawa
- MariuszM
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 11/9/2008, 16:51
- Lokalizacja: Wawa
Mają (chyba) ale nawet z amortyzatorem skrętu są wypadki przez shimmy , amorek daje ci większą kontrole na wyjściu z zakrętu przy dużej prędkości ale jak przegniesz na max to i on nie pomoże.
Dwa trupy wstają z grobu i znajdują w rzece motor. Jeden mówi:
-Spróbuję go naprawić.
-To próbuj. Ja zaraz wracam.
Motor odpalony i kolega taszczy dwie tablice nagrobkowe.
-Po co ci to?
-Chciałeś jechać bez dokumentów!??!
-Spróbuję go naprawić.
-To próbuj. Ja zaraz wracam.
Motor odpalony i kolega taszczy dwie tablice nagrobkowe.
-Po co ci to?
-Chciałeś jechać bez dokumentów!??!
-
mlodygolek - Świeżak
- Posty: 200
- Dołączył(a): 6/2/2008, 13:12
- Lokalizacja: Szprotawa
No właśnie amor to spory wydatek, ja jestem początkujący mam r6 ale shimme już zdążyłem złapać. A powiedzcie mi bo zamówiłem hyperpro z 24 stopniową regulacją. Czy dam rade samemu go założyć i jak ustawić ta regulacje?
- MariuszM
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 11/9/2008, 16:51
- Lokalizacja: Wawa
najlepiej kupic gixa
od k4 montowali seryjnie amorek i w 600 calkowicie spelnia swoje zadanie
ja raz zlapalem shime jak 636 z dwojki gumowalem i powiem ze nieciekawe uczucie
na szczescie udalo mi sie uniknal sprawdzania na wlasnym ciele stopnia twardosci asfltu ale pozniej jadac do domu nie przekroczylem 60km/h. a majac amor skretu napewno nie byloby tej sytuacji !!!



Honda f4i '01
-
wojtek1303 - Świeżak
- Posty: 262
- Dołączył(a): 23/5/2007, 23:03
- Lokalizacja: Wroclaw
stonetown Wczoraj przyszedł amor, największy problem to nie moge odkęcić śruby na kierownicy (brak odpowiedniego klucza) a reszta powinna być spoko. Co do regulacji Hyperproo ma pokrętło z 24 stopniową regulacje. Ciekawy jestem jak macie ustawione wasze amory na ulice?
Co do seryjnych amorów to też słyszałem że nie są najlepsze. Tylko Nowe Kawasaki daje ohlinsa na kierownice więc najwyższa półka.[/b]
Co do seryjnych amorów to też słyszałem że nie są najlepsze. Tylko Nowe Kawasaki daje ohlinsa na kierownice więc najwyższa półka.[/b]
- MariuszM
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 11/9/2008, 16:51
- Lokalizacja: Wawa
Ile zapłaciłeś? Ja myśle o amorku scottsa (moze pokrecilem nazwe) ale musialbym z 2000 uzbierac i poczekac wole az zlotowka sie umocni, z USA by se zamowił.
-
Seba_ER5 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Czy to prawda że seryjne amortyzatory skrętu przeszkadzają przy wolniejszej jeździe np. po mieście??
http://bikepics.com/members/reddie/ (otwórz link)
-
Redd - Świeżak
- Posty: 312
- Dołączył(a): 27/8/2007, 23:40
- Lokalizacja: Gdańsk
Myślę że nie tylko seryjne ale wszystkie w pewnym stopniu utrudniają manewrowanie. Wkońcu po to jest ten amor żeby tłumić ruchy kierownicy i o ile podczas jazdy kiedy kąt skrętu kiery jest mały nie odczujesz róźnicy to podczas manewrowania np na parkingu gdzie ruchy kierownicy są większe to i reakcja amortyzatora będzie większa. Nie wiem tylko jak bardzo wpływa to na komfort, pewnie zależy jak sobie wyregulujesz ten amorek.
-
Kurt - Świeżak
- Posty: 387
- Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
- Lokalizacja: Pabianice
Są różne amory skrętu. Są takie, co mają progresywną siłę tłumienia, czyli im szybciej próbujesz kręcić kierownicą, tym bardziej tłumią. Myślę, że takie nie będą przeszkadzać w wolniejszej jeździe i manewrowaniu. Kosztują jednak swoje i nie każdy je może sobie kupić, ja zresztą też pewnie nie będe takiego miał.
A te zwykłe, pewnie trochę poprzeszkadzają, ale znając życie da radę się do tego przyzwyczaić.
A te zwykłe, pewnie trochę poprzeszkadzają, ale znając życie da radę się do tego przyzwyczaić.
Żelazo nie klęka.
-
paweu - Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 17/2/2008, 13:47
- Lokalizacja: Olsztyn
Posty: 23
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość