Rejestracja 125 z niemiec
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Rejestracja 125 z niemiec
Witam
mam takie pytanie o tuz od niedawna jestem posiadaczem aprilli rs 125ex
została ona sprowadzona z Niemiec przez mojego wuja tyle historii
posiadam
maly brief
duzy brief
i umowę
moto zostalo wyrejestrowane w de
i mam takie pytanie jak owy motor mam zarejestrować i co trzeba pokoleji, gdzie pójść i co zrobic zeby zarejestrowac ta 125 normalnie na 125cm3a nie jakies tam 50cm3
mam takie pytanie o tuz od niedawna jestem posiadaczem aprilli rs 125ex
została ona sprowadzona z Niemiec przez mojego wuja tyle historii

posiadam
maly brief
duzy brief
i umowę
moto zostalo wyrejestrowane w de
i mam takie pytanie jak owy motor mam zarejestrować i co trzeba pokoleji, gdzie pójść i co zrobic zeby zarejestrowac ta 125 normalnie na 125cm3a nie jakies tam 50cm3
- yoshi125
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 30/1/2009, 10:26
Re: Rejestracja 125 z niemiec
yoshi125 napisał(a):Witam
i mam takie pytanie jak owy motor mam zarejestrować i co trzeba pokoleji, gdzie pójść i co zrobic zeby zarejestrowac ta 125 normalnie na 125cm3a nie jakies tam 50cm3
Wydział komunikacji i wszystko powiedzą. ( ale zapewne tłumaczenie dokumentów, przegląd techniczny). Jeżeli umowa kupna jest na wujka to on powinien wszystko załatwiać.
- TOM67
- Świeżak
- Posty: 111
- Dołączył(a): 4/6/2008, 13:27
- tłumaczenie dokumentów
- ksero dokumentów i przegląd dla skarbówki
- czekasz tydzień
- płacisz w skarbówce, odbierasz papierek i lecisz z tym do wydziału komunikacji
- płacisz za wydanie tablic (ok 100zl)
- po miesiącu odbierasz twardy dowód
Może coś mi umknęło, ale mniej więcej tak to wygląda
- ksero dokumentów i przegląd dla skarbówki
- czekasz tydzień
- płacisz w skarbówce, odbierasz papierek i lecisz z tym do wydziału komunikacji
- płacisz za wydanie tablic (ok 100zl)
- po miesiącu odbierasz twardy dowód
Może coś mi umknęło, ale mniej więcej tak to wygląda
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto



-
wiklad - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
a po co czekac tydzien?? wystarczy pokwitowanie że opłaciłes vat 24 bodajże i już
wypełniasz dokumenty z vatem 24 i inne pierdoły, robisz kopie dokumentow i idziesz z tym do urzedu
wpierw trzeba zrobic tłumaczenia, zrobic przegląd techniczny
później pobrac dokumenty w skarbówce do wypełnienia, dokonac opłaty i z kwitkiem z opłaty lecisz spowrotem do urzędu i wypełniasz do konca papiery
następnie do urzędu komunikacyjnego czy jak to sie zwie i tam składasz wniosek o tablice i opłacasz to...
te darmozjady za byle gówno żądają 110 112zł itp...
wypełniasz dokumenty z vatem 24 i inne pierdoły, robisz kopie dokumentow i idziesz z tym do urzedu
wpierw trzeba zrobic tłumaczenia, zrobic przegląd techniczny
później pobrac dokumenty w skarbówce do wypełnienia, dokonac opłaty i z kwitkiem z opłaty lecisz spowrotem do urzędu i wypełniasz do konca papiery
następnie do urzędu komunikacyjnego czy jak to sie zwie i tam składasz wniosek o tablice i opłacasz to...
te darmozjady za byle gówno żądają 110 112zł itp...
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Jest jeszcze jedna bardzo ważna rzecz -ubezpieczenie .
Trzeba ubezpieczyć najpóźniej w dniu w którym odbiera sie tymczasowy dowód rejestracyjny .
Ja miałem pecha i zostałem źle poinformowany w wydziale komunikacji babka powiedziała mi że przychodząc po stały dowód muszę już mieć ubezpieczenie bo inaczej mi nie wydadzą .
Więc się z tym nie śpieszyłem i za 3 tygodnie dopiero ubezpieczyłem -przez ten czas praktycznie nie jeździłem bo była i tak zła pogoda .
Odebrałem dowód stały pokazując ubezpieczenie wszystko ok .
Po miesiącu przychodzi list z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
z Warszawy a w nim kara ponad 360 zł za to że ubezpieczyłem z 3 tygodniowym opóźnieniem .
Już pisałem prośbę o umorzenie że zostałem źle poinformowany , to jest moj pierwszy pojazd pierwsza rejestracja proszę o wyrozumiałość itd
Nic z tego nie zgadzają się chyba będę musiał placić:(
Trzeba ubezpieczyć najpóźniej w dniu w którym odbiera sie tymczasowy dowód rejestracyjny .
Ja miałem pecha i zostałem źle poinformowany w wydziale komunikacji babka powiedziała mi że przychodząc po stały dowód muszę już mieć ubezpieczenie bo inaczej mi nie wydadzą .
Więc się z tym nie śpieszyłem i za 3 tygodnie dopiero ubezpieczyłem -przez ten czas praktycznie nie jeździłem bo była i tak zła pogoda .
Odebrałem dowód stały pokazując ubezpieczenie wszystko ok .
Po miesiącu przychodzi list z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego
z Warszawy a w nim kara ponad 360 zł za to że ubezpieczyłem z 3 tygodniowym opóźnieniem .
Już pisałem prośbę o umorzenie że zostałem źle poinformowany , to jest moj pierwszy pojazd pierwsza rejestracja proszę o wyrozumiałość itd
Nic z tego nie zgadzają się chyba będę musiał placić:(
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Babka nie musiała Tobie tego mówić, bo ona zajmuje się rejestracją, nie ubezpieczeniami. Zresztą to chyba logiczne że skoro masz dowód (nawet tymczasowy) to pojazd ma pełne prawa do poruszania się po drogach i musi mieć od razu OC.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto



-
wiklad - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
Babka nie musiała Tobie tego mówić, bo ona zajmuje się rejestracją, nie ubezpieczeniami. Zresztą to chyba logiczne że skoro masz dowód (nawet tymczasowy) to pojazd ma pełne prawa do poruszania się po drogach i musi mieć od razu OC.
Wprowadziła mnie w błąd po to żeby mnie później podkablować do tego funduszu-czy to jest w porządku ?
Motorhispania (xp6)
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Witam! a nie trzeba po przeglądzie tech udać się najpierw do urzędu celnego a potem do skarbówki i dopiero do urzedu komunikacji?Bostorn napisał(a):a po co czekac tydzien?? wystarczy pokwitowanie że opłaciłes vat 24 bodajże i już
wypełniasz dokumenty z vatem 24 i inne pierdoły, robisz kopie dokumentow i idziesz z tym do urzedu
wpierw trzeba zrobic tłumaczenia, zrobic przegląd techniczny
później pobrac dokumenty w skarbówce do wypełnienia, dokonac opłaty i z kwitkiem z opłaty lecisz spowrotem do urzędu i wypełniasz do konca papiery
następnie do urzędu komunikacyjnego czy jak to sie zwie i tam składasz wniosek o tablice i opłacasz to...
te darmozjady za byle g.... żądają 110 112zł itp...
- kleberg
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 2/2/2009, 01:05
- Lokalizacja: olsztyn
Ogólna kolejność załatwiania spraw jest taka:
1. Stacja kontroli pojazdów (przegląd) i tłumacz przysięgły (wiadomo)
2. Urząd skarbowy (złożenie VATu-24 + załączniki)
3. Urząd miasta – wydział komunikacji (złożenie wniosku o rejestrację)
4. Ubezpieczyciel
Ogólna uwaga – rób po dwie kserokopie wszystkich dokumentów które dostajesz. Czasem w urzędach chcą kopie, czasem oryginały, wiec jeśli będziesz miał po 2 kopie zawsze Ci jakaś symboliczna podkładka zostanie.
Stacja kontroli pojazdów i tłumacz przysięgły
___________________________________________________________________
Stacja kontroli – dostałem stamtąd dwa papierki – pierwszy zatytułowany „Dokument identyfikacyjny pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą” Zawiera dokładne dane techniczne. Drugi – „Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu” składa się z danych takich jak nazwa, numer ramy, rodzaj pojazdu, itp. Jest tam też wynik badań (Pojazd spełnia wymagania techniczne) Kończy się formułką „Pojazd odpowiada dodatkowym warunkom przewidzianym dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą”
________________________________________________________________________
Tłumacz przysięgły – przetłumaczyłem następujące dokumenty:
- Umowa kupna sprzedaży
- Włoski dowód rejestracyjny (Zaświadczenie o odpowiedniości technicznej motoroweru)
Koszty – nie pamiętam co do złotówki, ale były to kwoty podobne do tych, które podaje Łukasz: 120 zeta za przegląd i 20 – 30 za stronę tłumaczenia.
__________________________________________________________________________
Urząd skarbowy (złożenie VATu-24 + załączniki)
Formularz VAT-24 można znaleźć w internecie albo wziąć z urzędu skarbowego. Sam miałem duży problem z jego wypełnieniem, więc podam co wpisywać w poszczególne rubryki. Każde pole tego formularza ma numer, będę podawać numer, a później co tam wpisałem.
VAT-24 WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCEGO BRAK OBOWIĄZKU UISZCZENIA PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG Z TYTUŁU PRZYWOZU Z INNEGO PAŃSTWA CZŁONKOWSKIEGO ŚRODKA TRANSPORTU
1 – NIP w formacie XXX-XXX-XX-XX. Jeśli nie jesteś zarejestrowany jako podatnik VAT UE – skreśl PL na początku.
2 – Urząd skarbowy w [nazwa miasta]
3 – jeśli importujemy na własne potrzeby - zaznaczamy „osoba fizyczna”
4 – 14 – tutaj nie powinno być problemu
15 – Jeśli Twój skuter nie lata i nie pływa – zaznacz „pojazd lądowy”
16 – 19 – Spisałem z „Dokumentu identyfikacyjnego pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą”
20 – pole puste – mój skuter nie miał tablicy rejestracyjnej
21 – Zaznaczyłem „ramy”, bo to miałem w „Dokumencie identyfikacyjnym pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą”
22 – Wpisałem, podany w „Dokumencie identyfikacyjnym pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą” numer, w moim przypadku – ramy
23 – pole puste
24 – pole puste
25 – Spisałem z „Dokumentu identyfikacyjnego pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą”
26 – Ważne – tu ma być data dopuszczenia do użytku za granicą, nie w Polsce. Jest on podana np. w „Zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu”. Jest to inaczej mówiąc „Data pierwszej rejestracji za granicą”
27 – Po prostu spisałem z licznika
28 – Spisałem z umowy kupna sprzedaży
29 – Spisałem z umowy kupna sprzedaży (w euro, nie przeliczałem na PLN)
30 – Nie mam faktury więc wpisałem „Umowa z dnia [data]”
31 – Spisałem z umowy kupna sprzedaży
32 – zaznaczyłem „osoba fizyczna”
33 – Nazwisko i imię sprzedawcy z umowy kupna – sprzedaży
34 – pole puste
35 – 41 – dane sprzedawcy z umowy kupna - sprzedaży
42 – 43 – zaznaczasz w zależności od tego co dołączasz do tego formularza
44 – Tu trzeba wpisać co jeszcze się dołącza. Po prostu spisuj nagłówki z dokumentów. Jeśli jest to kopia, również to wpisujesz. Ja dołączyłem: Umowę kupna sprzedaży (oryginał i kopię) włoski dowód rejestracyjny (+ tłumaczenia) i kopię dokumentów z przeglądu.
45 – 48 – wiadomo
dalsze pola - puste
Musiałem również wpłacić na konto urzędu miasta 160 zł. Na dowodzie wpłaty pani z kasy wpisała (po wyjaśnieniu, o co chodzi) „Opłata skarbowa – zaświadczenie VAT-25” – tak, właśnie VAT 25, a nie 24, tak ma być. Dowód wpłaty też dołączyłem. (Tzn. jedną z kopii, drugiej lepiej pilnuj dobrze)
Weź też ze sobą dowód osobisty do wglądu.
Po przyjęciu dokumentów powiedzieli, żebym się zgłosił za tydzień. Zgłosiłem się i dostałem upragniony dokument: VAT-25 ZAŚWIADCZENIE POTWIERDZAJĄCE UISZCZENIE PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG LUB BRAK OBOWIĄZKU UISZCZENIA PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG Z TYTUŁU NABYCIA ŚRODKA TRANSPORTU. Udałem się więc do wydziału komunikacji.
__________________________________________________________________________
Urząd miasta – wydział komunikacji
Tu również nie może obyć się bez wniosku
Na szczęście jest on dużo krótszy i prostszy od poprzedniego. Jest on zatytułowany: WNIOSEK
Patrząc od góry strony wpisujesz :
Miejscowość, data, i Twoje dane – to chyba oczywiste ?
Nazwa organu rejestrującego: ja wpisałem: Urząd miasta
Miasto - wiadomo
Poniżej - podkreśliłem: „czasową rejestrację”
W celu – puste miejsce
Rodzaj pojazdu i przeznaczenie – Motorower
Marka, typ, model – spisałem z papierów z przeglądu
Rok produkcji - spisałem z papierów z przeglądu
Numer identyfikacyjny VIN/nr nadwozia (podwozia) - spisałem numer ramy z papierów z przeglądu
Rodzaj paliwa – wpisałem: benzyna bezołowiowa
Dotychczasowy numer rejestracyjny – nie miałem żadnego, więc zostawiłem puste pole
Numer karty pojazdu – też nie miałem, więc puste pole
Jeśli chodzi o załączniki to wymagali następujących dokumentów:
- Umowa kupna sprzedaży
- Włoski dowód rejestracyjny
- Tłumaczenia (chyba wszystkie)
- Dokumenty z przeglądu
- VAT-25, który wcześniej dostałem z urzędu skarbowego
- Dowód osobisty do wglądu
Pani której to wszystko wręczyłem dała mi kwitek, z którym poszedłem do kasy (tak, szykujcie portfele
Zapłaciłem 114 zeta. Z kwitkiem z kasy wróciłem do tej pani, a ona poprosiła mnie żebym sobie wybrał tablicę rejestracyjną – normalną, nie tymczasową (wzruszyłem się normalnie) coś tam wstukała do komputera i po chwili wręczyła mi świeżo wydrukowany, tymczasowy dowód rejestracyjny i tablicę, którą wcześniej sobie wybrałem. Poinformowała mnie też, że z tym dowodem mogę już wykupić ubezpieczenie a za dwa tygodnie mam zadzwonić, czy jest już stały dowód. Wydanie stałego dowodu wymaga złożenia kolejnego wniosku, podobnego do tego o tymczasowy, tylko podkreślasz „rejestrację” zamiast „czasową rejestrację” no i należałoby wpisać numer rejestracyjny, bo już go masz. Oczywiście trzeba oddać tymczasowy dowód, za to dostajesz nowy, już stały.
__________________________________________________________________________
Ubezpieczenie
Dowiadywałem się już u naszego narodowego monopolisty, i ubezpieczenie kosztuje 70 zeta za rok. Nie traktuj jednak tego wyliczenia jako pewnik, składka jest ustalana indywidualnie, między innymi na podstawie Twojego wieku. Po prostu zgłaszasz się tam z dowodem rejestracyjnym i od razu dostajesz papier że wykupiłeś ubezpieczenie.
Podsumowując koszty: 120 (przegląd) 120 (tłumaczenia) 160 (vat 25) 114 (urząd miasta) 70 (ubezpieczenie) = 584 zł, jeśli dobrze liczę.
Mam nadzieję, że komuś pomoże ten artykuł, ogólnie to nie jest takie trudne jak już wiesz co i jak. Jest trochę latania ale w tydzień można to załatwić (+ 2 tygodnie czekania na stały dowód, ale możesz jeździć na tymczasowym.
1. Stacja kontroli pojazdów (przegląd) i tłumacz przysięgły (wiadomo)
2. Urząd skarbowy (złożenie VATu-24 + załączniki)
3. Urząd miasta – wydział komunikacji (złożenie wniosku o rejestrację)
4. Ubezpieczyciel
Ogólna uwaga – rób po dwie kserokopie wszystkich dokumentów które dostajesz. Czasem w urzędach chcą kopie, czasem oryginały, wiec jeśli będziesz miał po 2 kopie zawsze Ci jakaś symboliczna podkładka zostanie.
Stacja kontroli pojazdów i tłumacz przysięgły
___________________________________________________________________
Stacja kontroli – dostałem stamtąd dwa papierki – pierwszy zatytułowany „Dokument identyfikacyjny pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą” Zawiera dokładne dane techniczne. Drugi – „Zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu” składa się z danych takich jak nazwa, numer ramy, rodzaj pojazdu, itp. Jest tam też wynik badań (Pojazd spełnia wymagania techniczne) Kończy się formułką „Pojazd odpowiada dodatkowym warunkom przewidzianym dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą”
________________________________________________________________________

Tłumacz przysięgły – przetłumaczyłem następujące dokumenty:
- Umowa kupna sprzedaży
- Włoski dowód rejestracyjny (Zaświadczenie o odpowiedniości technicznej motoroweru)
Koszty – nie pamiętam co do złotówki, ale były to kwoty podobne do tych, które podaje Łukasz: 120 zeta za przegląd i 20 – 30 za stronę tłumaczenia.
__________________________________________________________________________

Urząd skarbowy (złożenie VATu-24 + załączniki)
Formularz VAT-24 można znaleźć w internecie albo wziąć z urzędu skarbowego. Sam miałem duży problem z jego wypełnieniem, więc podam co wpisywać w poszczególne rubryki. Każde pole tego formularza ma numer, będę podawać numer, a później co tam wpisałem.
VAT-24 WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA POTWIERDZAJĄCEGO BRAK OBOWIĄZKU UISZCZENIA PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG Z TYTUŁU PRZYWOZU Z INNEGO PAŃSTWA CZŁONKOWSKIEGO ŚRODKA TRANSPORTU
1 – NIP w formacie XXX-XXX-XX-XX. Jeśli nie jesteś zarejestrowany jako podatnik VAT UE – skreśl PL na początku.
2 – Urząd skarbowy w [nazwa miasta]
3 – jeśli importujemy na własne potrzeby - zaznaczamy „osoba fizyczna”
4 – 14 – tutaj nie powinno być problemu
15 – Jeśli Twój skuter nie lata i nie pływa – zaznacz „pojazd lądowy”
16 – 19 – Spisałem z „Dokumentu identyfikacyjnego pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą”
20 – pole puste – mój skuter nie miał tablicy rejestracyjnej
21 – Zaznaczyłem „ramy”, bo to miałem w „Dokumencie identyfikacyjnym pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą”
22 – Wpisałem, podany w „Dokumencie identyfikacyjnym pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą” numer, w moim przypadku – ramy
23 – pole puste
24 – pole puste
25 – Spisałem z „Dokumentu identyfikacyjnego pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy za granicą”
26 – Ważne – tu ma być data dopuszczenia do użytku za granicą, nie w Polsce. Jest on podana np. w „Zaświadczeniu o przeprowadzonym badaniu technicznym pojazdu”. Jest to inaczej mówiąc „Data pierwszej rejestracji za granicą”
27 – Po prostu spisałem z licznika
28 – Spisałem z umowy kupna sprzedaży
29 – Spisałem z umowy kupna sprzedaży (w euro, nie przeliczałem na PLN)
30 – Nie mam faktury więc wpisałem „Umowa z dnia [data]”
31 – Spisałem z umowy kupna sprzedaży
32 – zaznaczyłem „osoba fizyczna”
33 – Nazwisko i imię sprzedawcy z umowy kupna – sprzedaży
34 – pole puste
35 – 41 – dane sprzedawcy z umowy kupna - sprzedaży
42 – 43 – zaznaczasz w zależności od tego co dołączasz do tego formularza
44 – Tu trzeba wpisać co jeszcze się dołącza. Po prostu spisuj nagłówki z dokumentów. Jeśli jest to kopia, również to wpisujesz. Ja dołączyłem: Umowę kupna sprzedaży (oryginał i kopię) włoski dowód rejestracyjny (+ tłumaczenia) i kopię dokumentów z przeglądu.
45 – 48 – wiadomo
dalsze pola - puste
Musiałem również wpłacić na konto urzędu miasta 160 zł. Na dowodzie wpłaty pani z kasy wpisała (po wyjaśnieniu, o co chodzi) „Opłata skarbowa – zaświadczenie VAT-25” – tak, właśnie VAT 25, a nie 24, tak ma być. Dowód wpłaty też dołączyłem. (Tzn. jedną z kopii, drugiej lepiej pilnuj dobrze)
Weź też ze sobą dowód osobisty do wglądu.
Po przyjęciu dokumentów powiedzieli, żebym się zgłosił za tydzień. Zgłosiłem się i dostałem upragniony dokument: VAT-25 ZAŚWIADCZENIE POTWIERDZAJĄCE UISZCZENIE PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG LUB BRAK OBOWIĄZKU UISZCZENIA PODATKU OD TOWARÓW I USŁUG Z TYTUŁU NABYCIA ŚRODKA TRANSPORTU. Udałem się więc do wydziału komunikacji.
__________________________________________________________________________

Urząd miasta – wydział komunikacji
Tu również nie może obyć się bez wniosku


Miejscowość, data, i Twoje dane – to chyba oczywiste ?
Nazwa organu rejestrującego: ja wpisałem: Urząd miasta
Miasto - wiadomo
Poniżej - podkreśliłem: „czasową rejestrację”
W celu – puste miejsce
Rodzaj pojazdu i przeznaczenie – Motorower
Marka, typ, model – spisałem z papierów z przeglądu
Rok produkcji - spisałem z papierów z przeglądu
Numer identyfikacyjny VIN/nr nadwozia (podwozia) - spisałem numer ramy z papierów z przeglądu
Rodzaj paliwa – wpisałem: benzyna bezołowiowa
Dotychczasowy numer rejestracyjny – nie miałem żadnego, więc zostawiłem puste pole
Numer karty pojazdu – też nie miałem, więc puste pole
Jeśli chodzi o załączniki to wymagali następujących dokumentów:
- Umowa kupna sprzedaży
- Włoski dowód rejestracyjny
- Tłumaczenia (chyba wszystkie)
- Dokumenty z przeglądu
- VAT-25, który wcześniej dostałem z urzędu skarbowego
- Dowód osobisty do wglądu
Pani której to wszystko wręczyłem dała mi kwitek, z którym poszedłem do kasy (tak, szykujcie portfele

__________________________________________________________________________

Ubezpieczenie
Dowiadywałem się już u naszego narodowego monopolisty, i ubezpieczenie kosztuje 70 zeta za rok. Nie traktuj jednak tego wyliczenia jako pewnik, składka jest ustalana indywidualnie, między innymi na podstawie Twojego wieku. Po prostu zgłaszasz się tam z dowodem rejestracyjnym i od razu dostajesz papier że wykupiłeś ubezpieczenie.
Podsumowując koszty: 120 (przegląd) 120 (tłumaczenia) 160 (vat 25) 114 (urząd miasta) 70 (ubezpieczenie) = 584 zł, jeśli dobrze liczę.
Mam nadzieję, że komuś pomoże ten artykuł, ogólnie to nie jest takie trudne jak już wiesz co i jak. Jest trochę latania ale w tydzień można to załatwić (+ 2 tygodnie czekania na stały dowód, ale możesz jeździć na tymczasowym.
Klub Skuterowy "Wrocław"
-
Patrico - Świeżak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 12/8/2008, 10:54
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 14
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość