Zobacz wątek - nowy motorek i pare problemów Yamaha R6
NAS Analytics TAG

nowy motorek i pare problemów Yamaha R6

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

nowy motorek i pare problemów Yamaha R6

Postprzez oti7 » 24/1/2009, 13:56

Na poczÄ…tku witam wszystkich .
od dwóch dni jestem szczęśliwym właścicielem R6 2001r ale jak w temacie mam z nią parę problemów a mianowicie

1.pali na dotyk ale jak troszkę pochodzi i sie go zgasi to przez jakiś czas około 5-10min nie da sie go odpalić.

2.kopciło mi sie z pod baku jak go zrzuciłem okazało sie ,ze to z przewodu który idzie od silnika do filtra powietrza po założeniu przewodu na miejsce nie trzyma wolnych obrotów .

3.temp. silnika dochodzi do 100c a wentylator sie nie chce sie załączyć słyszałem,ze włączają sie przy 105 ale boje sie sprawdzać czy ktoś wie napewno

4.mam odłaczony czujnik przy rączce sprzęgła po podłączeniu strasznie sprzęgło sie trzaska
czy ktoś może mi pomóc był bym wdzięczny
dzięki i pozdrawiam
Avatar użytkownika
oti7
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/1/2009, 13:35
Lokalizacja: Ruda Sl./Świętochłowice


Postprzez Sureal » 24/1/2009, 14:39

o ja pierdziele.... Gdzie Ty go kupiłeś?
1. Jeżeli masz na gaźniku, to się zalewa po dogrzaniu, albo są zawalone i rozregulowane gaźniki. Jeżeli na wtrysku, to nawet Ci nie napiszę, bo się załamiesz.

3. Może byś termostat walnięty - masz płyn w chłodnicy?W ogóle chłodnica jest oryginalna?

4. Kosz sprzęgłowy do wymiany, może nawet samo sprzęgło...

Powiedz mi, z kim kupowałeś to moto? Bo jak dla mnie, to brzmi to tragicznie. Szczerze? - Ja bym na to nie wsiadł.
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań


Postprzez oti7 » 24/1/2009, 15:56

cena była dobra tylko teraz trzeba troszkę pracy włożyć.

moto jest na gaźnikach.
A powiedz mi co do tego sprzęgła ma ten czujnik przy rączce bo jak jest odłączony to sprzęgło jest oki.
Czy ktoś wie co z 2 problemem ten przewód to wąż wychodzący z bloku silnika i wchodzący do filtra powietrza mi sie wydaje ze tym wężem ciągnie ciepłe powietrze na gażniki ale czemu traci obroty po podlączeniu.

jeśli komuś nie chce sie pisać to może jakieś linki wrzuci, to sobie o tym poczytam z góry dzięki
YAMAHA YZF R6
Avatar użytkownika
oti7
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/1/2009, 13:35
Lokalizacja: Ruda Sl./Świętochłowice

Postprzez numberuno » 24/1/2009, 16:28

Po lewej stronie pod bakiem masz takie pokrętło do ustawiania jałowych obrotów. Jak przekręcisz w prawo to obroty te się będą zwiększać. Spróbuj ustawić tak, żeby na ciepłym silniku i po podłączeniu odmy do airboxu obroty wynosiły ok 1200.

Wentylator powinien się włączyć przy ok 107 stopniach. Do 110 spokojnie możesz ją zagrzać i nic jej nie będzie, przed tą wartością wentylator powinien się włączyć.

Co to znaczy, że sprzęgło się trzaska? Ten czujnik jest po to, żeby silnik zgasł kiedy masz rozłożoną nóżkę i wbity bieg. Jak trzymasz sprzęgło silnik będzie pracował, kiedy puścisz, natychmiast zgaśnie. Nie ma on wpływu na prace sprzęgła. Opisz dokładniej objaw.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez apek88 » 24/1/2009, 16:46

Czy nie kupiłeś ją czasem w Rzeszowie?Bo była taka właśnie na allegro za 9 tyś z 2001 roku.Pytam się bo mi cena coś za niska była a myślałem o takiej
apek88
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/4/2008, 18:22

Postprzez oti7 » 24/1/2009, 17:36

tak to ta z Rzeszowa puścił ja za 8000zł wygląd dosyć ładny tylko z tymi usterkami muszę sie uporać

tym pokrętłem już kręciłem ale nic to nie daje przy podłączonej odmie obroty falują tak w ogóle jest to normalne że tak sie z niej kopci

co do tego czujnika to wiem do czego służy.Dlatego nie mam pojęcia czemu po podłączeniu go i naciśnięciu sprzęgła coś strasznie dzwoniło miej więcej w miejscu gdzie znajduje sie kosz sprzęgłowy .A po odłączeniu wszystko ustało i zaś jest ok

a co do tego że po zgaszeniu silnika trzeba czekać 5 min przed następnym odpaleniem myślicie że wystarczy wyregulować gaźniki (komorę pływakową+synchronizację) macie może do tego jakieś linki
YAMAHA YZF R6
Avatar użytkownika
oti7
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/1/2009, 13:35
Lokalizacja: Ruda Sl./Świętochłowice

Postprzez numberuno » 24/1/2009, 17:58

Nie to nie jest normalne. To może świadczyć o przedmuchu z komór spalania do skrzyni korbowej. Wypadałoby zmierzyć kompresję, i wykonać próbę olejową.
Pływanie na wolnych obrotach to może być zbyt bogata mieszanka.
A co do odglosów od strony kosza sprzęgłowego t wypadało by się do niego dobrać i sprawdzić o co chodzi.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez Sureal » 24/1/2009, 18:12

Gaźniki na 100% będą do czyszczenia. Do tego zrobiłbym synchro i sprawdził linkę sprzęgła.
Jeżeli chodzi o obroty, to sprawdzałeś krućce?

Sprawdzałeś główkę ramy?Pewnie tak, ale wolę o
to zapytać. Bo albo motocykl jest zaniedbany, albo miał dzwona.

Pozdr.
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Re: nowy motorek i pare problemów Yamaha R6

Postprzez Raczek_6 » 24/1/2009, 19:36

oti7 napisał(a):Na początku witam wszystkich .
od dwóch dni jestem szczęśliwym właścicielem R6 2001r ale jak w temacie mam z nią parę problemów a mianowicie

1.pali na dotyk ale jak troszkę pochodzi i sie go zgasi to przez jakiś czas około 5-10min nie da sie go odpalić.

2.kopciło mi sie z pod baku jak go zrzuciłem okazało sie ,ze to z przewodu który idzie od silnika do filtra powietrza po założeniu przewodu na miejsce nie trzyma wolnych obrotów .

3.temp. silnika dochodzi do 100c a wentylator sie nie chce sie załączyć słyszałem,ze włączają sie przy 105 ale boje sie sprawdzać czy ktoś wie napewno

4.mam odłaczony czujnik przy rączce sprzęgła po podłączeniu strasznie sprzęgło sie trzaska
czy ktoś może mi pomóc był bym wdzięczny
dzięki i pozdrawiam


Ad. 1.
A czy próbowałeś dodać lekko gazu przy uruchamianiu rozgrzanego silnika ?
Jeśli tak to gaźniki do czyszczenia i regulacji a i przy okazji warto sprawdzić luzy zaworowe.

Ad.2.
Zrób zdjęcie i wstaw który to przewód (odpowietrzenie skrzyni korbowej), możesz użyć tej stronki do wstawienia http://fotosik.pl/

Ad.3.
Czekaj do 105 st.C. jak nie włączy się przy 106 to wyłącz silnik, ale najpierw na zimnym silniku sprawdź poziom cieczy w chłodnicy (pod prawym dolotem powietrza) i w zbiorniczku wyrównawczym.

Ad.4.
Może to nie sprzęgło tylko przekaźnik pod fotelem kierowcy ?

A instrukcję obsługi masz tu:
http://www.yamaha-motor.pl/community/se ... anuals.jsp
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez oti7 » 24/1/2009, 19:37

na początku nic nie wskazywało żeby był po dzwonie owiewki całe wszystko proste tylko po ściągnięciu owiewek jest złamane jedno mocowane silnika a więc sam nie wiem .
Raczek_6
1. gazu próbowałem dodać i wtedy jak by chciał załapać ale nic z tego. po 5 min od reki pali

2.zdjęcie jutro dodam

3.poziom sprawdzałem ale nie czekałem do 106

4.wydaje mi sie że przekaźnik by buczał albo coś a to było ewidentne dzwonienie czy ten czujnik może miec w ogule coś wspólnego ze sprzęgłem
YAMAHA YZF R6
Avatar użytkownika
oti7
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/1/2009, 13:35
Lokalizacja: Ruda Sl./Świętochłowice

Re: nowy motorek i pare problemów Yamaha R6

Postprzez AlpenGold » 24/1/2009, 20:01

oti7 napisał(a):od dwóch dni jestem szczęśliwym właścicielem R6 2001r

To już chyba nim nie jesteś :twisted:
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez Kojot2002 » 29/3/2010, 19:44

Jak dojdziesz co to za przyczyna z tą nie równa praca po podłączeniu przewodu odpowietszającego skrzynie korbową (odma) to napisz napewno komus sie przyda
Kojot2002
Świeżak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 7/3/2010, 21:46
Lokalizacja: sssss

Postprzez limak14 » 29/3/2010, 20:25

A widzisz daty postów?
Ta R6 jest już w 6-tych rękach.
Nie odkopuj tematów.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Przemo_rene » 29/3/2010, 21:41

krążący złom...nie ma okazji ..nie ma. Tylko czemu kupujacy i za chwilę bo przyszła wiosna będą pisać takie smutne tematy jak ten. :( Co roku to samo... :(

Może tak odkopany temat - dla potomności bedzie przestrogą. Ja bym go nawet przykleił na swoim forum - właśnie ku przestrodze, że okazji typu: super motocykl za tanią kasę - po prostu NIE MA. Chcesz kupić bezpieczne i w dobrym stanie moto - lepiej wyłożyć 3-4 tys więcej niż "okazja" a przynajmniej jeździć i zyć niż 3-4tys mniej, a później wpakować 4 tyś a i tak mieć trupa w którym co chila coś wyłazi.

Nie wspomnę już, że przy pęknietej ramie czy zaczepach silnika rama idzie NOWA....
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez limak14 » 29/3/2010, 22:10

Ale Przemo do tego chyba muszą Polacy dorosnąć. Niestety wiekszość kupujących motocykle myśli dopiero po kupnie i dochodzi do wniosku,że zakup był błędem i sie nie kalkuluje doprowadzenie moto do stanu co najwyżej dobrego.
Jak widzę opis na alledrogo "tanio, okazja" to nawet nie zaglądam- ale do tego trzeba dorosnąć i tyle.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez gsx_750_f » 29/3/2010, 22:48

LImak dobrze pisze , u nas ludzie musza do tego dorosnąć , ale z drugiej strony prawie kazdy szuka sobie cos taniej bo wiadomo jak to z kasa u nas w tym kraju jest , a potem sobie myśli jeden z drugim ze ktoś mu wcisnoł gówno
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez limak14 » 30/3/2010, 20:09

Ja szczerze to kupuje motocykle tylko od Motocyklistów, a nie wiejskich kaskaderów. Jeżeli sprzedaje motocykl to moja cena jest jedną z najwyższych bo wiem co sprzedaje. Przy kupnie myślę podobnie i dlatego nie zastanawiam się nad maszynami z niższej półki cenowej, bo wiem czym to pachnie.
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez gsx_750_f » 30/3/2010, 20:18

no dokładnie , ja juz w polsce nie kupie motoru bo wiem co ludzie kurde prubuja wciskac , raz kupiłem jak sie nie znałem i wyszłem na tym jak **** , ale jak doprowadziłem do ladu to jestem zadowolony i mam do dziś .
Też mam moto na sprzedaz , r6 z 99 roku i chce za nią 11500 , za tą kase można kupic nawet z 2002 ale ja wiem co mam i widze ci tam na tym allegro popszedaja , wiem jakie ceny są w niemcach i jak patrze u chandlaża r6 z 99 za 9 koła , a w niemcach nie dostaniesz takiej w dobrym stanie poniżej 3000euro ( mało kiedy sie zdaza , że są takowe poniżej tej kasy) to wniosek sam sie nasówa , ze jest złożona z kilku sztuk.
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez piotr__21 » 31/3/2010, 06:00

A tak z ciekawości co wynikło z tym motorem?
piotr__21
Świeżak
 
Posty: 86
Dołączył(a): 31/12/2009, 20:31
Lokalizacja: Trowbridge

Postprzez Przemo_rene » 31/3/2010, 09:19

Wyszło to, że był do kapitalnego remontu silnik (przedmuchy z odmy i jakiś mega hałas z dołu silnika) oraz to że miał do wymiany ramę (brak mocowania silnika) Koszta około 6000zł jak nie wiecej a i tak nie wiadomo jak reszta zawieszenia itd... kupił okazyjnie za 8tyś zł jak inne zwykle stały po 14tyś zł ... no nawet nie pojeździł tylko pewnie pogonił dalej jakiemuś laikowi :(

Motocykle takie jak mój (jeżeli chodzi o model) czyli zzr 600E chodzą na allegro po 6-8 tyś zł. Zdarzają sie sztuki za 5tyś zł...

Wiem, że 90% z nich ma w sobie wkład dwa razy tyle by jeździły sprawnie, żwawo i były bezpieczne. Ja swój kupiłem za prawie 7tys zł. przeliczając z euro w 2008 roku. Do dziś włożyłem w niego prawie 6tyś zł w silnik, zawieszenie, gaźniki, elektrykę - ale jest teraz (z czystym sumieniem i pewnością) w najlepszym stanie technicznym jaki możesz znaleźć w Polsce. Silnik jest z 2002 roku, kompresja idealna, gaźniki idealnie trzymają regulacje i synhro. Są z 2001 roku. Jeździ na pełnym syntetyku Motul 300V.

W pieniądzach wart jest 12tyś złotych gdyż przebieg rzeczywisty tego silnika z 2002 roku jest to 2500km.

Wystawię go za 10tyś złotych i dużo niżej nie zejdę.
Ma nowy rozrzÄ…d,
hamulce z cbr954
gaźniki zjetowane i zestrojone poprawnie do tłumików przelotowych
nowy napęd
opony rocznikiem 2008 - kupowałem w 2009roku. Dunlop Qualifier przód i metzeler M1 tył. (w sklepach te roczniki ponad 1000zł)
ustwione zaworów 0km temu (dziś dopiero jazda pierwsza po ich ustawianiu)
-nowe płyny, filtry najwyższej jakości,
nowe klocki jeszcze nie dotarte EBC HH
-gaźniki ustawiane świecą colortune
-synhronizowane Carbtune PRO Morgan


na większość części faktury z prawdziwych firm typu Larsson itd lub zwyczajnie wystarczą 2 telefony do kilku serwisów i cała dokumentacja do wglądu. To też rzadkość. Chyba, że coś robiłem sam to wtedy pokazuje czym i jak i kiedy co z resztą widać

A widziałem na allegro roczniki 99 zzr600 już za 6tys zł....
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości




na górê