Zobacz wątek - kawa er-5 vs cb 500
NAS Analytics TAG

kawa er-5 vs cb 500

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Postprzez melvin » 22/1/2009, 15:33

Paleus
po 2 miesiącach użytkowania nie można mówić o trwałości...
no i w tej twojej CeBie coś zeżarło reling pasażera :)
dodam że przy przebiegu 26k km tarcza nie powinna już być zużyta, chyba że ktoś jeździł a zamiast klocków miał już same blachy...
to chyba tyle moich uwag :)
no i CB to zajebiste moto :)
GS tez daje radę pozdro kris :P
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski


Postprzez spazz » 22/1/2009, 16:14

krzysztof ma juz piekna fałefere. dalbys foty w temacie pokazcie czym jezdzicie.
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2691
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien


Postprzez Kurt » 23/1/2009, 01:47

Hmm. Tak czytam sobie. Może ER5 to przy CB500 wymięka ale jakby tak inna Kawę wziąć do porównania. Już nie mówię o takim zabytku jak GT550,jakiego mam ja, ale taki Zephyr. Ten sam silnik co w moim GT( i nie tylko bo był też w GPZ550,KZ, i pewnie w innych) więc sprawdzona konstrukcja. Zawsze to4gary a nie 2 a co za tym idzie lepsza kultura pracy, większy moment, bardziej liniowe oddawanie mocy a koszty aksploatacji naprawde niewiele wyższe niż w przypadku 2cylindrówki. Nie chcę nikogo namawiać ale czasem chyba warto zakupić starszą ale zadbaną maszynę niż trochę nowszy złom za większą kasę. Moj GT kosztował 2300, zmieniłem opony, olej i filtry, klocki, plus koszta rejestracji a jest naprawde zadbany. CB, GS czy nawet ER o podobnych osiągach kosztuje więcej, a też trzeba zainwestować w nowe płyny, często opony i inne środki eksploatacyjne. Więc może czasem warto poszukać czegoś mniej szablonowego.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez Christiano_ » 23/1/2009, 09:38

melvin napisał(a):Paleus
po 2 miesiącach użytkowania nie można mówić o trwałości...
no i w tej twojej CeBie coś zeżarło reling pasażera :)
dodam że przy przebiegu 26k km tarcza nie powinna już być zużyta, chyba że ktoś jeździł a zamiast klocków miał już same blachy...


Wlasnie, a malowanie tez wydaje sie nieoryginalne i brakuje naklejki cb 500, ktora byla chyba w kazdym roczniku... o ile sie nie myle :)

Dodam od siebie, ze tez jestem ze swojej CB zadowolony. Jedyna rzecz, ktora wymienialem bo sie zepsula to uszczelniacze w lagach. Zrobilem od zakupu okolo 10k. Reszta to standardzik po zakupie (czyli wymiana i regulacja wszyskiego ;) )
Avatar użytkownika
Christiano_
Świeżak
 
Posty: 43
Dołączył(a): 16/1/2007, 14:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez adamusx1 » 16/2/2009, 20:47

Ja bym brał kawe :lol: każdy chwali swoje
:twisted:
KAWA ER 5 2005r
Avatar użytkownika
adamusx1
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 15/2/2009, 19:22
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Kris2k » 16/2/2009, 21:40

adamusx1 napisał(a):Ja bym brał kawe :lol: każdy chwali swoje
:twisted:


no tak, przewaznie tak jest...
przejedz sie CB, zrozumiesz swoj blad 8)
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez <borut> » 16/2/2009, 22:52

Ja bym Brał Kawe bo Kawasaki to kawasaki agresywne dzikie zielone bestie a Honda to Honda i każdy na nich jeździ więc są mało oryginalne :P
Bo co sie z kim nie miniesz to myślisz "Nooo ****... Chciałem poszpanować a tu już jakiś Chu.. ma taki sam dupy nie będą nas rozróżniać" i potem by być wyróżnionym zaczynają się wieś tuningi typu Owiewki z Jelcza Spojler z Tektury.
Ja bym wybrał kawasaki :P
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez Traperoso » 17/2/2009, 14:26

http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56426,1910894.html to pewnie czytałeś ze sto razy.

Fakt tam jest GS 500 vs ER5, moim zdaniem Twoja ocena jest bardzo niesłuszna co do GS'a ale Twój wybór.

Ja bym brał moto w najlepszym stanie jak już mówiłem.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez OvertakeR » 17/2/2009, 17:34

Borut, widac, ze ER-5 znasz tylko z nazwy.
Energie ist nichts ohne Steuerung.


Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Avatar użytkownika
OvertakeR
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53

Postprzez dambandit » 17/2/2009, 17:45

Kawasaki ma może najlepszą sportowa 600 w klasie . Ale w klasie miejskich 500 to moto napewno nie jest najlepsze .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Traperoso » 17/2/2009, 20:55

Które niby jest najlepsze w takim razie?

Na pewno nie na pewno. Wałkowałem ten temat z milion razy, sam dla siebie bo stałem przed takim wyborem. Dla mnie np Kawasaki jest najtrafniejszym wyborem, choćby dlatego, że ciągle mam mało kasy i zalewam motor np za 30 złotych jeżdżę do spalenia wszystkiego i do domu. Gdybym nie miał wskaźnika paliwa to bym pchał moto co tydzień, jak już mi się raz zdarzyło na autostradzie w Belgii przez ponad 1,5 kilometra - najgorsze 1,5 kilometra w życiu. To tylko tak na marginesie, każdy z tych moto ma jakieś zalety i wady nie ma co generalizować jak chcesz moto, do ścigania się z tej klasy to np najlepszy będzie GS, chcesz mieć motocykl w tej klasie z ponad przeciętym hamulcem bierzesz CB, chcesz moto wyglądające klasycznie super wygodne do użytku w mieście bierzesz ER. Można by pisać taki store cały czas. Być może faktycznie, przy założeniu stanu idealnego Honda wymiata, tyle, że pamiętajmy że chodzi tu o kupno motocykla używanego, a to zmienia postać rzeczy diametralnie.
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Kris2k » 17/2/2009, 21:14

A ja w tym porownaniu mam przede wszystkim silniki tych motocykli na mysli. CB jest najmocniejszy i najbardziej elastyczny.
Hamulce sa bardzo dobre, mimo ze do '97 (jak sie nie myle) z tylu byl bemben [a w GS od zawsze tarcza!]
Zawieszenie, rowniez dobre pomimo dwoch klasycznych elementow [a w GS od zawsze jeden centralny element resorujaco-tlumiacy].

Traperoso... zeby cokolwiek porownywac zadam Ci pytanie... jezdziles kazdym (z akcentem na kazdym) z tych 3 motocykli?

Uprzedajac, ja jezdzilem, nie za duzo ale jednak i mimo tego ze sam mialem GS'a przez ponad 2 sezony uwazam ze CB jest najlepszym motocyklem z tej 3'jki pod kazdym wzgledem :!:
Powiem wiecej, gdybym wiedzial to co wiem o tych motocyklach teraz, to moim pierwszym motocyklem bylbo zdlawione CB500 i zaden inny motocykl :!:
Ale nie bylem dosc swiadomy w momencie kupna, za to GS500E wypada swietnie pod wzgledem cenowym i to pozwala sie GS'ce bronic samej bo stosunek cena/jakosc w tym motocyklu zawsze bedzie argumentem nie do pobicia.
ER-5 z tej trojki jest najabrdziej nijaki... nie jest zly, ale zawsze bede uwazal ze ER-5, przepasc, GS, mala przepasc i CB500.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez s_extrem* » 17/2/2009, 23:06

Przepraszam z gory, jesli obraze uzytkownikow er-5 i gs-ow, ale zgadzam sie calkowicie ze slowami Kri2k-a.
Avatar użytkownika
s_extrem*
Świeżak
 
Posty: 294
Dołączył(a): 18/5/2008, 14:43
Lokalizacja: Leszno

Postprzez Traperoso » 17/2/2009, 23:16

Kris2k napisał(a):Traperoso... zeby cokolwiek porownywac zadam Ci pytanie... jezdziles kazdym (z akcentem na kazdym) z tych 3 motocykli?


Nie jeździłem żadnym z nich przed zakupem wybrańca.

Wybór u mnie padł tak, bo taki motocykl był akurat w pobliżu i stan jego był idealny. To, że tak pisze to staram się być po prostu obiektywny. Jeśli chodzi o porównanie silników, to czytałem, że faktycznie CB jest lepsza, najlepsza. Tu jednak GS ustępuje ER pod względem elastyczności, choć tak naprawdę przy tych mocach, każdy z tych motongów trzeba wyżej kręcić by jeździć dynamiczniej. Fakt, że jakbym jeździł każdym z nich to mógłbym oprzeć się na swojej wiedzy i wiedziałbym dokładnie, choć także byłyby to moje odczucia. Inna osoba może inaczej odczuć. Np ludzie piszą, że ER jest dobry dla niskich osób, a wyższym, jest niewygodnie... mi ze 187 cm wzrostu jest ultra wygodnie nawet na trasie 2000km (dwa tysiące). Wiem, że to tylko pojedynczy przykład, lecz każdy bierze jakieś tam istotne dla niego czynniki. Ja wziąłem pod uwagę: (choć i tak nie bardzo miałem wybór innego) bardzo istotny o którym już wspomniałem wskaźnik p.p., stalową ramę, elegancki wygląd...
Ok, jak ktoś chce moto w tej klasie z najlepszym silnikiem, niech skupia się na Hondzie CB500, ale jak się okaże, że np dupnie mu sprzęgło (tarcze sprężyny itepe) będzie musiał włożyć 5 stówek na start, średnio się to opłaci. Dlatego ja radzę kierować się w pierwszym moto jeśli ma być używany - stanem technicznym.

P.S. Bęben z tyłu działa bardzo dobrze, jak ktoś chce jeździć mega super ostro to nie styknie, dlatego pisałem wtedy GS będzie lepszy...
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Kris2k » 18/2/2009, 09:33

Traperoso napisał(a):Nie jeździłem żadnym z nich przed zakupem wybrańca.


A po kupnie, jezdziles? ;) (to juz tak z ciekawosci draze temat).

Podejscie do kupna motocykla masz jak najabrdziej prawidlowe, stan techniczny przede wszystkim.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Traperoso » 18/2/2009, 14:19

Kris2k napisał(a):A po kupnie, jezdziles? ;) (to juz tak z ciekawosci draze temat).


Po kupnie wybrańcem tylko, czyli ER zrobiłem odrazu 2000 kilometrów ^^ tyle bowiem zajęła mi podróż z Bristolu do Szczecina ^^
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Kris2k » 18/2/2009, 15:27

No widzisz... a wiec zrozumiesz o czym mowa jak juz bedziesz mial stycznosc z wszystkimi trzema 500tkami.
Mam nadzieje ze wtedy w tym temacie wpiszesz swoje odczucia w tej materii.
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez <borut> » 18/2/2009, 22:50

Sory ale jechałem Gs500 i CB500 i moim zdaniem CB jest Gorsza co z tego, że silnik mocniejszy jak potem cięzej wyhamować niż GS'em a poza tym zawieszenie w CB500 przypomina mi te z MZ250, Gs moim zdaniem ejst lepszą konstrukcją. Jedyny plus jaki należy moim zdaniem do CB to to iż jest fajna z wyglądu ale nic poza tym... Nawet zegary oszpecili tym iż nie są jednakowej wielkości tylko jeden mniejszy od drugiego.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Postprzez JędrekZDW » 19/2/2009, 14:59

Haaa !!! ja objeździłem wszystkie 3 moze nie byly to jakies super extra trasy ale okolo 450-550 km na kazdym zrobilem ( cb mial brat er 5 kuzyn ktory trzymal u mnie moto a gsa mial ojciec )
i powiem tak niektorzy pisza tu ze ten nie ladny a tamten taki czy sraki ...
O gustach sie nie dyskutuje bo przeciez to co Tobie nie musi podobac sie mi!!

Zaczniemy od Gsa 1996 moto ktoremu nic nie moge zarzucic moze prócz tego ze nie ma chlodzenia ciecza i troche trzeba wachlowac biegami ...

Er5 1999 hmmm jak dla mnie zwinniejszy niz gs lecz hamulce to katastrofa tylni beben sie blokował pare razy unieruchomil mi kolo , przedni mozna powiedziec ze maks to przecietnie droga hamowania z 150 porafi zaskoczyc. Wygodny motocykl silnik konstrukcja ktorej czepic sie nie mozna ..

Cb 500 1995 najmocniejszy ze stawki tych trzech ! Bardzo moze sie spodobac charakter tego elastycznego silnika gdyz jest naprawde w 100 % udany hamulce oceniam na dobre wystarczajace jedyne co mi sie rzucilo w nie smak to przy duzych predkosciach malo czytelne zegary ...

Wg mnie
1 Cb 500
2 Gs 500
3 Kawa Er5
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez <borut> » 19/2/2009, 15:11

U mnie jest inaczej:
Numer 1: GS500 - Sprawdzona konstrukcja, najbardziej rozpowszechniony i mający największe uznanie ze wsztskich 500'tek. (Nie beż powodu) Super Hamulce, wytrzymały silnik, prostu jak budowa cepa co idzie na małe koszta utrzymania i serwisu.

Numer 2: Honda CB 500 - Super się prezentuje, najmocniejszy silnik z klasy 500 Golasów. Średnie ale wystarczające hamulce. Niestety amortyzatory to chyba największy minus tego motocykla.

Numer 3: Kawasaki Er-5 Słabe hamulce elastyczny silnik, bardzo miekkie zawieszenie...
Plusem tego motocykla zatem jest to iż jest to Kawasaki :)
I bardzo ładnie wygląda, dużo chromu i ogólnie ładnie bardzo się prezentuje.
<borut>
Bywalec
 
Posty: 619
Dołączył(a): 29/12/2007, 11:51

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości




na gr