Zobacz wątek - Odświeżenie GSX-R przed sezonem

Odświeżenie GSX-R przed sezonem

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Odświeżenie GSX-R przed sezonem

Postprzez Malutki84 » 20/1/2009, 18:44

Hej!

Wpadło mi trochę grosza i zaraz po sesji mam zamiar trochę zainwestować w moją suczkę K3 600! :D

Jeśli chodzi o mody to mam już gotową listę zakupów. Wszystko wygląda elegancko. Mam tylko jedną wątpliwość...

Otóż przerabiam wydech. Kupiłem już kolektor od K4 1000, ale problem mam z końcową puszką ( za mała wiedza :( ). Szukam czegoś aftermarketowego i np. znalazłem fajny wydech Microna. Problem w tym, że był on przeznaczony do Thundercat'a...

Czy można stosować końcowe puszki bez żadnych konsekwencji niezależnie od producenta i przeznaczenia? Chodzi mi o to, czy jeśli zrobię swój mod i zastosuję puszkę do np. R6 to pogorszy/poprawi osiągi i czy jakoś istotnie wpłynie na charakterystykę silnika?

Pozdrowienia znad morza:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Malutki84
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 28/2/2008, 13:11
Lokalizacja: 3 city


Postprzez dr.artur » 20/1/2009, 20:16

a po co do 600 ci od 1000 pasuje jedno do drugiego?

jak chcesz kumpel ma caly kompletny uklad wydechowy do sprzedania od gsxr 750 z 96 roku
dr.artur
 

Postprzez SQ » 20/1/2009, 20:28

przyłączam się do pytania kolegi i przy okazji odpowiadając.
grzebanie w wydechu bez odpowiedniej wiedzy kończy się w najlepszym wypadku spadkiem osiągów. dotyczy to zarówno kolektorów, jak i ostatniej puszki. tu musi być wszystko wyliczone i dobrane do silnika.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Malutki84 » 21/1/2009, 08:41

Kolektor od 1000 jest seryjnie wykonany z tytanu i jako taki jest lżejszy o 8 funtów od seryjnego, stalowego z 600. Poza tym, przekroje nie wiele się różnią i jest niemal plug&play...

Koszt takiego kolektora i puszki jest stanowczo tańszy niż kupienie całego układu dedykowanego. Plus, takie mody są już sprawdzone...
Obrazek
Avatar użytkownika
Malutki84
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 28/2/2008, 13:11
Lokalizacja: 3 city

Postprzez SQ » 21/1/2009, 08:55

stary...
wyjaśnij "te metody są sprawdzone" przez kogo? jakieś różnice na hamowni?

a niewielkie różnice, to właśnie wielkie różnice. przecież nikt nie mówi, że będzie różnica, dopiero jak doczepisz kolektor od trabanta. zastanów się. jeśli są czynione zmiany w silniku to różnice w skoku tłoka, czy jego średnicy sięgają 1, 2 mm. tak też ze średnicą zaworów czy kiedyś dysz w gaźnikach. myślisz, że wydech to na pałę przyczepiona rura, byle jak powyginana? ogarnięcie zjawisk falowych w wydechu jest ponad moje możliwości, więc tego Ci nie wytłumaczę.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez dr.artur » 21/1/2009, 13:40

musisz popróbować bo tu takich doswiadczen raczej nikt nie ma
dr.artur
 

Postprzez Kurt » 23/1/2009, 02:04

Myślę, że trochę przesadzacie z ta krytyką. Każdy z was ma kompletny wydech renomowanej firmy? Odpowiednia budowa układu wydechowego ma kolosalne znaczenie w przypadku silników 2t. W 4t jest ważna ale nie aż tak bardzo. Jeśli długość, średnica wewnętrzna kolektorów z 1000 pasuje do 600 to nie powinno się to odbić na jakichś odczuwalnych różnicach w osiągach. Tym bardziej jeślli rozpatrujemy fabryczne układy, więc jakość wykonania napewno jest wysoka. A co do samej puszki tłumika to jeśli tylko pasują średnice rur i jeśli ci się podoba taka od Tcata to sobie zamontuj. Oczywiście nikt nie bierze odpowiedzialności za to, że np dźwięk będzie ładny. Funkcją ostatniego tłumika jest wyciszenie hałasu, więc nie ma wielkiego wpływu na osiągi. Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby zamontowanie całego wydechu jakiejś renowowanej firmy, wtedy napewno byś nie pogorszył osiągów ale jak się nie ma co sie.. Więc myślę, że po twoich przseróbkach nie będzie tragedii. Dla pewności nie zaszkodzi sprawdzenie na hamowni i strojenie gaźników, chociaz u ciebie to już raczej wtrysk jest.
Avatar użytkownika
Kurt
Świeżak
 
Posty: 387
Dołączył(a): 21/1/2009, 14:21
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez dr.artur » 23/1/2009, 11:41

kto sie skapuje ze 2 konie ubyly
dr.artur
 



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na gr