Zobacz wÄ…tek - ABS w motocyklach sportowych
NAS Analytics TAG

ABS w motocyklach sportowych

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

ABS w motocyklach sportowych

Postprzez v8k7c » 20/1/2009, 14:52

Witam

W ostatnim numerze Motocykla mozna przeczytac o nowej Hondzie CBR 600 z ABSem. Podobno sprawuje sie bardzo dobrze. Jednak jest to chyba jedyny scigacz z takim ukladem.

Dlaczego w scigaczach inne firmy nie montuja ukladow ABS?
v8k7c
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 24/10/2008, 18:14
Lokalizacja: Gdańsk


Postprzez ZooL » 20/1/2009, 15:03

bo raz ze uklad wazy, dwa ze na suchej nawierzchnii z dobra przyczepnoscia wydluza droge hamowania, no a 3 wez zrob stoppie na ABS'ie :p
ZooL
Świeżak
 
Posty: 279
Dołączył(a): 10/1/2009, 22:32


Postprzez Pawcio415 » 20/1/2009, 15:04

Jakis czas temu niewiele brakowalo i porzadnie rozbilbym motor...
Podejzewam,ze gdybym mial ABS to nie wyszedlbym z tego calo.
Jestem na NIE dla ABS`u w scigaczach!
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk, Newbridge

Postprzez Richard » 20/1/2009, 15:16

Pawcio415 mógłbyś opisać tą sytuacje? W jaki sposób ABS miałby pogorszyć ją?
ER-6f
Avatar użytkownika
Richard
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 28/6/2008, 18:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez CeBeRek » 20/1/2009, 15:27

Nie wiem czy wyobrażacie sobie abs w motocyklu na kostce brukowej, jak jechałem po kochanym Wrocławiu samochodem tak oszalał przy hamowaniu, to się modliłem, żebym zatrzymał się przed krzyżówką...

Też jestem na nie dla takich wynalazków w motocyklu. Nie wiem czy mi się dobrze wydaje, ale honda ma chyba cbs abs, który działa przy naciśnięciu nożnego hamulca, jak źle mówie to niech ktoś mnie poprawi.
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez wiklad » 20/1/2009, 15:33

CeBeRek napisał(a):jak jechałem po kochanym Wrocławiu samochodem tak oszalał przy hamowaniu, to się modliłem, żebym zatrzymał się przed krzyżówką...

To masz walnięty układ ABS :P

Nie latałem jeszcze na moto z ABS więc nie wiem jak to wygląda, ale jakoś nie mam przekonania do takich wynalazków, zwłaszcza w ścigaczach. Jak przód na piachu wpada mi w poślizg, to odpuszczam po prostu hebel i jakoś z tego wychodzę, abs by chyba tylko przeszkadzał.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez Pawcio415 » 20/1/2009, 15:37

Richard napisał(a):Pawcio415 mógłbyś opisać tą sytuacje? W jaki sposób ABS miałby pogorszyć ją?


Bralem prawy zakret 90 stopni ok 60km/h wiec moto bardzo pochylone.
Jak zaczalem prostowac motor to zobaczylem,ze na przeciw mnie jedzie Mondeo Combi,wymusza mi pierwszenstwo i zamiast uciekac z mojego pasa to poprostu spanikowal i zatrzymal sie na nim nie dajac mi nawet 10 cm na ominiecie go.
Szybko wyprostowalem motor.uzylem przeciwskretu ale widzialem,ze nie mam szans go minac bo wpakuje sie pod auta jadace z naprzeciwka wiec odpuscilem przeciwskret,zablokowalem tylne kolo i ustawilem motor rownolegle do tego samochodu.
Na wszystko mialem moze 10-15 metrow wiec wytracilem predkosc na tyle,ze oparlem sie swoja prawa strona o to auto i delikatnie polozylem motor na asfalcie a sam stanalem na nogi,nawet sie nie wywrocilem.
Slizgaczem na kolanie zrobilem mu dziure w blotniku i rozerwalem sderzak :)

Prawdopodobnie gdybym mial wtedy ABS to nie zablokowalbym tylnego kola i nie ustawilbym motocykla bokiem tylko centralnie bym w niego przywalil niszczac,kolo,lagi,przednia owiewke i sam bym pewnie ucierpial przyklejajac sie do kierownicy...

ABS jest ok jesli masz miejsce zeby ominac przeszkode ale jesli chcesz ustawic motor w miare dobrze przed zderzeniem to ABS raczej to utrudni(uniemozliwi).
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk, Newbridge

Postprzez Flow » 20/1/2009, 15:41

wiklad napisał(a):
CeBeRek napisał(a):jak jechałem po kochanym Wrocławiu samochodem tak oszalał przy hamowaniu, to się modliłem, żebym zatrzymał się przed krzyżówką...

To masz walnięty układ ABS :P

Nie latałem jeszcze na moto z ABS więc nie wiem jak to wygląda, ale jakoś nie mam przekonania do takich wynalazków, zwłaszcza w ścigaczach. Jak przód na piachu wpada mi w poślizg, to odpuszczam po prostu hebel i jakoś z tego wychodzę, abs by chyba tylko przeszkadzał.

no wlasnie kazdy mysli ze by przeszkadzal
a tak nie jest , kupce motocykl i przeczytajcie dokladnie
jak dla mnie to dobra opcja
jedyne co mnie w tym temacie wkurza to to ze niedlugo po prawku bedzie mozna wsiadac na litra bo bedzie mial 10 map zaplonu i tyle elektroniki ze czlowiek juz nic nie bedzie musial umiec zeby wsiadac na takie moto.
ścigacz to portal dla gimnazjalistów chcących R1 na pierwszy motocykl oraz dla pseudo speców którzy mogą im w tym wyborze pomóc.
Flow
Stały bywalec
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 18/9/2007, 17:50

Postprzez Pawcio415 » 20/1/2009, 15:44

Zebys wiedzial,ze bylem niezle osrany jak zobaczylem to auto!
Koles okazal sie znajomym moich rodzicow wiec nie chcialem robic awantury zwlaszcza,ze nic sie nikomu nie stalo a ja mialem jedynie migacz urwany.
Mielismy sie dogadac i bylby spokoj.
Wieczorem podliczylem goscia za migacz i powiedzialem ile jest mi winien to koles siep oprostu wyparl winy.
Sprawe skierowalem na Policje i juz jest podobno po rozprawie ale finalu jeszcze nie znam...czekam
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk, Newbridge

Postprzez AlpenGold » 20/1/2009, 15:45

Mam w FZ1 ABS i niezauważyłem żadnego negatywnego działania. wręcz przeciwnie w miescie latam sobie spokojnie bez obaw że mi koło sie zblokuje np.na pasach dla pieszych.
Stoppie wydaje mi sie że idzie bez problemu zrobić (dokładnie nie wiem bo niepróbowałem). Przecież do stoppie nie blokujemy koła .
ABS ma za zadanie nie dopuscic do zblokowania koła -nic więcej
Ogólnie to jestem za ABS ale w scigaczach to bym sie zastanowił
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez Pawcio415 » 20/1/2009, 15:50

AlpenGold nie do konca.
ABS nie pozwala zablokowac kola ale rowniez samoczynnie dozuje sile hamujaca na oba kola a jak wiemy uzycie hamulca tylnego powoduje lekki przysiad tylu motocykla co zwieksza jego przyczepnosc.
Wiec nawet jak uzywasz tylko przodu to tyl tez hamuje.
Mozna zawsze wyjac bezpiecznik jak chce sie poszalec :)
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk, Newbridge

Postprzez AlpenGold » 20/1/2009, 15:56

W Yamaha napewno oba koła nie są powiązane ze sobą. Jak tył to sam tył hamuje . Przód to przód
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez Pawcio415 » 20/1/2009, 15:58

Moze masz i racje,zalezy od modelu ABS i motocykla.
A moze nawet nie wiesz,ze mimo wcisniecia przedniej klamki tyl tez nieznacznie hamuje?!
Moze to tylko Dual ABS ma...nie jestem na 100% pewny teraz :)
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk, Newbridge

Postprzez AlpenGold » 20/1/2009, 16:04

Jestem pewien bo palenia laczka bez problemu wychodzi . i nie ma znaczenia czy sie wolniutko jedzie i trzyma przód czy sie stoi
Na przednim kole to ABS bardzo rzadko reaguje no chyba że na pasach albo coś tam jeszcze sliskiego,takie nagłe hamowanie ale na suchym asfalcie to jeszcze mi sie nie zdażyło.
na tylnim kole to zupełnie inaczej wygląda bo reaguje praktycznie natychmiastowo i koło tylko sobie popiskuje, żadnego szarpania nie ma
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez elco » 20/1/2009, 22:18

Pawcio415 napisał(a):Moze masz i racje,zalezy od modelu ABS i motocykla.
A moze nawet nie wiesz,ze mimo wcisniecia przedniej klamki tyl tez nieznacznie hamuje?!
Moze to tylko Dual ABS ma...nie jestem na 100% pewny teraz :)


Mowisz tutaj o systemie CBS (Combined Breaking System), ktory jest zastrzezonym patentem Hondy. Pozostale ABSy nie uruchamiaja wszystkich zaciskow jednoczesnie.

Natomiast jezeli chodzi o ABS w motocyklu sportowym dodam, ze pierwszym motocyklem, ktory zostal wyposazony w taki uklad seryjnie jest BMW HP2 Sport.
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław

Postprzez PavloRBR » 21/1/2009, 23:25

w nd testowałem ABS w Bandicie 650. ale tylko tylne koło 8) i powiem ze fajna sprawa jeśli chodzi o tył (koła Ci nie zablokuje łatwiej opanować moto w normalnej sytuacji) ale na przód to raczej bym tego nie chciał ;/ powinna byc opcja wyłączanie tego, i ze mozesz np przód wyłączyć a tył zostawić ... Kolega miał dzwona przy 140 bo awaryjnie hamował przed winklem i zablokował zapewne tyle koło (nie pamięta dokąłdnie) a wiadomo co sie stanie przy tej szybkości gdy koło zablokujemy?? gdy by miał ABS moze by nie wyglebał
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
PavloRBR
Świeżak
 
Posty: 455
Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady

Postprzez CeBeRek » 22/1/2009, 00:23

PavloRBR napisał(a):w nd testowałem ABS w Bandicie 650. ale tylko tylne koło 8) i powiem ze fajna sprawa jeśli chodzi o tył (koła Ci nie zablokuje łatwiej opanować moto w normalnej sytuacji) ale na przód to raczej bym tego nie chciał ;/ powinna byc opcja wyłączanie tego, i ze mozesz np przód wyłączyć a tył zostawić ... Kolega miał dzwona przy 140 bo awaryjnie hamował przed winklem i zablokował zapewne tyle koło (nie pamięta dokąłdnie) a wiadomo co sie stanie przy tej szybkości gdy koło zablokujemy?? gdy by miał ABS moze by nie wyglebał


Może któryś z producentów wpadnie na pomysł zlikwidowania nożnego hamulca w motocyklu, będzie tylko system abs i jedna klamka która działa na 2 kołach. Oczywiscie wtedy wszelkie zabawy odpadają...
Ostatnio edytowano 22/1/2009, 00:24 przez CeBeRek, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez bast » 23/1/2009, 09:58

Pawcio415 napisał(a):a jak wiemy uzycie hamulca tylnego powoduje lekki przysiad tylu motocykla co zwieksza jego przyczepnosc.


:?: a ja myslalem ze uzycie ktoregokolwiek hamulca zawsze powoduje wiekszy docisk przodu i odciazenie tylu, dlatego przedni hamulec jest bardzie efektywny a tyl znacznie latwiej uslizgnac. swietnie jest to opisane zreszta w motocykliscie doskonalym. ktos nie uwazal na lekcjach z fizyki :D
SPIDER DIARIES (otwórz link)

Yamaha YX 600 Radian ---> Suzuki DR-Z 400 SM
Avatar użytkownika
bast
Bywalec
 
Posty: 849
Dołączył(a): 7/7/2008, 11:09
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Flow » 23/1/2009, 10:09

dr.artur napisał(a):krytykujecie abs bo tak naprawde nikt z nim nie mial do czynienia
AMEN
no to teraz przyznac sie ile osob latalo juz nowa cebra z abs ?
ścigacz to portal dla gimnazjalistów chcących R1 na pierwszy motocykl oraz dla pseudo speców którzy mogą im w tym wyborze pomóc.
Flow
Stały bywalec
 
Posty: 1098
Dołączył(a): 18/9/2007, 17:50

Postprzez Pawcio415 » 23/1/2009, 12:36

Bast proponuje wziasc dodatkowe lekcje fizyki :):)

Jesli chcesz tylko dochamowac do uzuwasz tylnego hebla i wystarczy...
Przodem ja tylko hamuje a tylem dohamowywuje...
Wiec jesli wcisniesz tylko tyl to jaki bedize efekt??

Czas START! Pierwsza odpowiedz sie liczy,nagroda BardzoDoBry :)
Avatar użytkownika
Pawcio415
Świeżak
 
Posty: 422
Dołączył(a): 9/3/2007, 21:52
Lokalizacja: ÅšlÄ…sk, Newbridge

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê