Naprawa - Romet Chart.
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Naprawa - Romet Chart.
Witam. W zeszłym roku kupiłem Rometa Charta.
Nie był on w najlepszym stanie - ma nieoryginalny gaźnik na którym zbytnio dobrze nie chodzi, ciężko jest wyczuć biegi.
Gaźnik jest założony od simsona i za bardzo mi to nie pasuje, ponieważ, gdy jest zimny to muszę ciągnać za linkę od ssania.
Szukam gaźnika od Charta tylko nie wiem, jaki dokładnie kupić. Doczytałem, że są dwa modele. Może ktoś ma jakieś doświadczenie i mógłby mi pomóc, doradzić?
Nie był on w najlepszym stanie - ma nieoryginalny gaźnik na którym zbytnio dobrze nie chodzi, ciężko jest wyczuć biegi.
Gaźnik jest założony od simsona i za bardzo mi to nie pasuje, ponieważ, gdy jest zimny to muszę ciągnać za linkę od ssania.
Szukam gaźnika od Charta tylko nie wiem, jaki dokładnie kupić. Doczytałem, że są dwa modele. Może ktoś ma jakieś doświadczenie i mógłby mi pomóc, doradzić?
-
adams16 - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 18/7/2008, 13:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- maruder07
- Świeżak
- Posty: 158
- Dołączył(a): 18/8/2008, 16:12
- Lokalizacja: Michałowo
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
tak jak poprzednik napisał, niema różnicy co za gaźnik włożysz, bo i tak ten sprzęt będzie zamulał, nie odczujesz różnicy czy rozpędzi się do 50km/h w 5 minut czy w 5 i pół
Nie przejmuj się tym sprzętem nie jest wart zachodu żeby się nad nim modlić i wydziwiać

Nie przejmuj się tym sprzętem nie jest wart zachodu żeby się nad nim modlić i wydziwiać
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
Jest to rocznik 1990.
No niby nie warty zachodu ale chce go zrobić i sprzedać. A uwierzcie mi że może i dość dobrze chodził na gaźniku od simsona. Ale wtedy i tylko wtedy gdy był rozgrzany. Jak zimny to wielki problem z odpaleniem no i niewygoda ciągnąć za linkę od ssania bo oryginalnie w gaźniku od charta ssanie wciska się przy gaźniku i samo się wyłącza a przy simsonie jest przy kierownicy.
No niby nie warty zachodu ale chce go zrobić i sprzedać. A uwierzcie mi że może i dość dobrze chodził na gaźniku od simsona. Ale wtedy i tylko wtedy gdy był rozgrzany. Jak zimny to wielki problem z odpaleniem no i niewygoda ciągnąć za linkę od ssania bo oryginalnie w gaźniku od charta ssanie wciska się przy gaźniku i samo się wyłącza a przy simsonie jest przy kierownicy.
-
adams16 - Świeżak
- Posty: 35
- Dołączył(a): 18/7/2008, 13:45
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Kedar-88 napisał(a):tak jak poprzednik napisał, niema różnicy co za gaźnik włożysz, bo i tak ten sprzęt będzie zamulał, nie odczujesz różnicy czy rozpędzi się do 50km/h w 5 minut czy w 5 i pół
Nie przejmuj się tym sprzętem nie jest wart zachodu żeby się nad nim modlić i wydziwiać
Toś się Kedar popisał, jak masz dawać takie porady to lepiej zachowaj je dla siebie...
Co do tematu, rzeczywiście jeśli pasuje od simka to powinien na nim chodzić, teraz jest kwestia, czy czasem nie załapuje lewego powietrza, czy kompresja jest OK. i w jakim stanie techicznym jest ten gaźnik...
A jeśli chcesz szukać oryginału to patrz raczej na jego stan techniczny (czy nie ma wytartej przepustnicy, dysz itd.) a nie czy to konkretny model.
Reszta to kwestia regulacji i ewentualnie zmiana dysz.
Ja swego czasu miałem Jawkę 50 Sport (nie wiem co ona miała wspólnego ze sportem

Już nie chodzi o rasowanie Rometa ...xD , ale nawet takie fabryczne rometowskie 50 ccm powinno chodzić i jakoś tam bujać na obroty. Jeśli muli, to znaczy, że coś jest nie tak.
http://filmy.scigacz.pl/Julien_Dupont_trial_Ateny Inter:pediatric
-
Grzybu - Bywalec
- Posty: 784
- Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
- Lokalizacja: Syc.oof
chart 210 gaźnik
przerabiałem dwa gaźniki w charcie oryginalny bing oraz rosyjski k60 na bingu brak obrotów biegu luzem , niestabilne obroty ciągle kręcenie obrotami na światłach, krew mnie zalewała!!!! po maxie ! w akcie desperacji ? zamontowałem gaźniczek k60 na kruciec ssący od gaźnika 14mc akurat 14mc nie miałem żeby przypasować rosyjski gaźnik? trzeba
z blachy aluminiowej grubości około 1mm zrobić przejście, a naprawdę warto!!! na rosyjskim gaźniku? wyszły takie różnice
1 stabilne obroty silnika
2 odczuwalna wzmożona dynamika motorku
3 zwiększona prędkość (nie podam różnicy ponieważ każdy chart podaje inną i w związku z tym nie ma sensu- na oko około 10 km/h
4 zmniejszone zapotrzebowanie na paliwo ( niestety dokładnie nie mogę oszacowac dopiero latam parę dni )
5 ssanie w k60 działa na prawdę wybornie na dodatek? jest pół automatyczne wyłącza się po dodaniu gazu ,
podejżewam że z czasem? gaźnik bing zużywa się naturalnie i w związku z tym? łapie powietrze bokami tłoczka i dlatego nie reaguje na regulację obrotow aha gaźnik spiąłem z puszką filtra powietrza za pomocą silikonowej rączki od roweru i kawałka szlałchu ogrodowego zainteresowanym prześlę dokumentację foto koszt gażnika k60 nowego to grosze pozdrawiam brodwars
z blachy aluminiowej grubości około 1mm zrobić przejście, a naprawdę warto!!! na rosyjskim gaźniku? wyszły takie różnice
1 stabilne obroty silnika
2 odczuwalna wzmożona dynamika motorku
3 zwiększona prędkość (nie podam różnicy ponieważ każdy chart podaje inną i w związku z tym nie ma sensu- na oko około 10 km/h
4 zmniejszone zapotrzebowanie na paliwo ( niestety dokładnie nie mogę oszacowac dopiero latam parę dni )
5 ssanie w k60 działa na prawdę wybornie na dodatek? jest pół automatyczne wyłącza się po dodaniu gazu ,
podejżewam że z czasem? gaźnik bing zużywa się naturalnie i w związku z tym? łapie powietrze bokami tłoczka i dlatego nie reaguje na regulację obrotow aha gaźnik spiąłem z puszką filtra powietrza za pomocą silikonowej rączki od roweru i kawałka szlałchu ogrodowego zainteresowanym prześlę dokumentację foto koszt gażnika k60 nowego to grosze pozdrawiam brodwars
- brodwars
- Świeżak
- Posty: 7
- Dołączył(a): 10/4/2009, 23:06
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości