Zobacz wÄ…tek - Naprawa - Romet Chart.
NAS Analytics TAG

Naprawa - Romet Chart.

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Naprawa - Romet Chart.

Postprzez adams16 » 18/1/2009, 11:12

Witam. W zeszłym roku kupiłem Rometa Charta.
Nie był on w najlepszym stanie - ma nieoryginalny gaźnik na którym zbytnio dobrze nie chodzi, ciężko jest wyczuć biegi.
Gaźnik jest założony od simsona i za bardzo mi to nie pasuje, ponieważ, gdy jest zimny to muszę ciągnać za linkę od ssania.
Szukam gaźnika od Charta tylko nie wiem, jaki dokładnie kupić. Doczytałem, że są dwa modele. Może ktoś ma jakieś doświadczenie i mógłby mi pomóc, doradzić?
Avatar użytkownika
adams16
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:45
Lokalizacja: Bydgoszcz


Postprzez maruder07 » 18/1/2009, 13:49

A który to rocznik???
maruder07
Świeżak
 
Posty: 158
Dołączył(a): 18/8/2008, 16:12
Lokalizacja: Michałowo


Postprzez icid » 18/1/2009, 16:11

Każdy gaźnik od 50 cc pasujący na kruciec powinien pasować, reszta to kwestia regulacji.
Avatar użytkownika
icid
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Kedar-88 » 18/1/2009, 22:35

tak jak poprzednik napisał, niema różnicy co za gaźnik włożysz, bo i tak ten sprzęt będzie zamulał, nie odczujesz różnicy czy rozpędzi się do 50km/h w 5 minut czy w 5 i pół :D

Nie przejmuj się tym sprzętem nie jest wart zachodu żeby się nad nim modlić i wydziwiać
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez adams16 » 19/1/2009, 20:51

Jest to rocznik 1990.
No niby nie warty zachodu ale chce go zrobić i sprzedać. A uwierzcie mi że może i dość dobrze chodził na gaźniku od simsona. Ale wtedy i tylko wtedy gdy był rozgrzany. Jak zimny to wielki problem z odpaleniem no i niewygoda ciągnąć za linkę od ssania bo oryginalnie w gaźniku od charta ssanie wciska się przy gaźniku i samo się wyłącza a przy simsonie jest przy kierownicy.
Avatar użytkownika
adams16
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 18/7/2008, 13:45
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Grzybu » 20/1/2009, 00:42

Kedar-88 napisał(a):tak jak poprzednik napisał, niema różnicy co za gaźnik włożysz, bo i tak ten sprzęt będzie zamulał, nie odczujesz różnicy czy rozpędzi się do 50km/h w 5 minut czy w 5 i pół :D

Nie przejmuj się tym sprzętem nie jest wart zachodu żeby się nad nim modlić i wydziwiać


Toś się Kedar popisał, jak masz dawać takie porady to lepiej zachowaj je dla siebie...

Co do tematu, rzeczywiście jeśli pasuje od simka to powinien na nim chodzić, teraz jest kwestia, czy czasem nie załapuje lewego powietrza, czy kompresja jest OK. i w jakim stanie techicznym jest ten gaźnik...

A jeśli chcesz szukać oryginału to patrz raczej na jego stan techniczny (czy nie ma wytartej przepustnicy, dysz itd.) a nie czy to konkretny model.
Reszta to kwestia regulacji i ewentualnie zmiana dysz.

Ja swego czasu miałem Jawkę 50 Sport (nie wiem co ona miała wspólnego ze sportem ;) ) Sam robiłem kapitalkę silnika, poprawiane kanały dolotowe i wydechowe - wkręcało się to na obroty rewelacyjnie i mało który simek mógł za tym nadążyć.

Już nie chodzi o rasowanie Rometa ...xD , ale nawet takie fabryczne rometowskie 50 ccm powinno chodzić i jakoś tam bujać na obroty. Jeśli muli, to znaczy, że coś jest nie tak.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

chart 210 gaźnik

Postprzez brodwars » 19/7/2009, 13:40

przerabiałem dwa gaźniki w charcie oryginalny bing oraz rosyjski k60 na bingu brak obrotów biegu luzem , niestabilne obroty ciągle kręcenie obrotami na światłach, krew mnie zalewała!!!! po maxie ! w akcie desperacji ? zamontowałem gaźniczek k60 na kruciec ssący od gaźnika 14mc akurat 14mc nie miałem żeby przypasować rosyjski gaźnik? trzeba
z blachy aluminiowej grubości około 1mm zrobić przejście, a naprawdę warto!!! na rosyjskim gaźniku? wyszły takie różnice
1 stabilne obroty silnika
2 odczuwalna wzmożona dynamika motorku
3 zwiększona prędkość (nie podam różnicy ponieważ każdy chart podaje inną i w związku z tym nie ma sensu- na oko około 10 km/h
4 zmniejszone zapotrzebowanie na paliwo ( niestety dokładnie nie mogę oszacowac dopiero latam parę dni )
5 ssanie w k60 działa na prawdę wybornie na dodatek? jest pół automatyczne wyłącza się po dodaniu gazu ,
podejżewam że z czasem? gaźnik bing zużywa się naturalnie i w związku z tym? łapie powietrze bokami tłoczka i dlatego nie reaguje na regulację obrotow aha gaźnik spiąłem z puszką filtra powietrza za pomocą silikonowej rączki od roweru i kawałka szlałchu ogrodowego zainteresowanym prześlę dokumentację foto koszt gażnika k60 nowego to grosze pozdrawiam brodwars
brodwars
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 10/4/2009, 23:06



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê