Zobacz wątek - 2 bieg Yamaha R6 naprawa

Reklama

NAS Analytics TAG

2 bieg Yamaha R6 naprawa

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

2 bieg Yamaha R6 naprawa

Postprzez kokor » 12/1/2009, 14:59

Witam
Mam problem z 2 biegiem w mojej maszynie, bieg przeskakuje, czyli normalka dla tego modelu. Problem w tym ze chcialbym to naprawic samemu, gdyz koszt naprawy to 1500+czesci;/ w Yamaszce zawolali kosmiczne kwoty za same czesci. Dlatego planuje sciagnac je ze stanow. Nie mam specjalistycznych narzedzi, same podstawowe, jedyne co wczesniej robilem to naprawa 2suwa mtx;]
Tylko teraz pytanie, czy ja jako totalny laik z tego zakresu mam szanse na poskladanie tego w garazu?
Znalazlem taki artykul dot. tej naprawy ale wydaje mi sie ze dotyczy to tez wymiany 6 biegu?
http://www.r6network.com/forums/showthread.php?t=22957 (otwórz link)
W salonie yamahy powiedzieli mi ze przy wymianie 2 biegu powinienem wymienic 2 zebatki?
Prosilbym o jak najwiecej wskazowek
Obiecuje ze jesli uda mi sie samemu tego dokonac napisze dokladny poradnik krok po kroku ze zdjeciami
Pozdrawiam
kokor
Świeżak
 
Posty: 1
Dołączył(a): 12/1/2009, 14:47
Lokalizacja: okolice szczeina


Postprzez RAFF » 12/1/2009, 17:49

wystarczy chciec a wszystko sie uda , w koncu to dla ludzi .
Zycze powodzonka i czekam na poradnik, tyle co ja moge od siebie tutaj napisac ;) pozdro
zwolnij
RAFF
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Kedar-88 » 12/1/2009, 18:09

wszystko się da....
przydałby Ci się klucz dynamometryczny, i po prostu wszystko znacz, żeby czegoś nie obrócić przypadkiem.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez henio12323 » 12/1/2009, 18:36

to nie musi byc takie trudne. wystarczy zapamiętac co gdzie było itp. radze porobic fotki :P naprawde przydatne. czasem tez mozna bvy gdzies poczytac czy nie ma gdzies lewych gwintów itp. pozatym to nie moze byc trudne wystarczy tez troche czasem pomyslec :P to jak puzle xd
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Raczek_6 » 12/1/2009, 21:21

Naprawa skrzyni w R6 to około 1200PLN + części 860PLN (tyle kumpel płacił po obecnym kursie Euro)
2 tryb i wodzik + filtr i olej oraz jakieś ewentualne uszczelki, jeśli robisz sam dodaj czarny silicon i lub specjalną masę uszczelniającą (taką na jaką fabrycznie jest składany silnik R6)

Rozebranie i złożenie silnika to jedno (a w zasadzie rozpołowienie silnika), a prawidłowa weryfikacja co jest zużyte i co wymienić to drugie.
Oprócz w.w. trybów może być jeszcze uszkodzony tzw. pamiętnik (element który jest odpowiedzialny za wybranie prawidłowego biegu).

Policz Sobie koszty zakupu odpowiednich narzędzi (byle czym można poobracać śruby i nakrętki), koszty masy uszczelniającej oraz innych materiałów.

Poszukaj kogoś kto pracuje w serwisie może po godzinach zrobi to solidnie i cena będzie dużo niższa.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez RAFF » 12/1/2009, 22:14

da sie po czyms poznac ze juz ten tryb jest na wykonczeniu tzn sa jakies objawy podczas uzytkowania ze moze lada moment pasc ?
zwolnij
RAFF
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez gsx_750_f » 12/1/2009, 23:30

kolego musisz patrzeć na stan uzebienia trybów , napewno poznasz ze dany tryb sie nie nadaje , no i frez na wałkach po których poruszaja sie tryby , na wodzikach gdy sa już zuzyte robi sie taki rów od tarcia , jak jest głęboki to tez znaczy ze sa niezadobre , jak bedziesz rozbierał to układaj wszystko ładnie tak zebyś wiedział gdzie co i jak , najlepiej jak rozłożysz juz skrzynie i zobaczysz co masz kupic , to poskładaj do kupy i ułuz tryby w takiej kolejnosci na tych wałkach po których sie poruszają , albo jeden obok drugiego na stole , albo na jakiejś czystej szmacie , pamiętaj o dokładnym czyszczeniu wszystkiego , i przed skaładaniem , dobrze odtłusć dopiero nałuz sylikon czy tez mase uszczelniająca.
zapodaj sobie jakiegos manuala też , to bedziesz miał tam zdjęcia co i jak jest mniej wiecej tym tez bedziesz mógł sie wesprzeć.

powodzenia kolego
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez Lukas_dan » 14/1/2009, 10:39

dr.artur napisał(a):za 1500zl + czesci to ja ci silnik w super stanie zalatwie


bylbym zainteresowany...
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez numberuno » 14/1/2009, 20:42

Nie bierz całego silnika jak twój jest dobry, a wysypał się tylko drugi bieg. Za przekładke tez zapłacisz minimum 500zł. Na pewno do wymiany będziesz miał tryb drugiego i szóstego biegu - one współpracują ze sobą, oraz jeden wodzik ( w Thundercacie był oznaczony litera "L", w R6 pewnie jest tak samo tak samo).Za te części zapłacisz ok 900zł. Bębenek raczej będzie w porządku, ale może też być do wymiany-to sprawdzisz tylko podczas weryfikacji.
Ja bym zrobił skrzynię, bo nie wiadomo jaki silnik kupisz, a to że dwójka w nim będzie te,z nadwyrężona to raczej pewne.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez numberuno » 16/1/2009, 00:01

Jakby było rzeczywiście coś z silnikiem, np słaba komprecha, nie chodził tak jak powinien to ok. Ale po co zamieniać na drugi silnik, w którym za chwile może wystąpić ta sama awaria? Zresztą skąd wiadomo co to za silnik, i czy nie miał robionego szlifu wału u jakiegoś kowala w Polsce? A tak robisz skrzynie = wiesz na czym jeździsz i masz spokój. Szczególnie że w R6 wystarczy tylko rozkręcić dół silnika, nie ruszasz cylindrów jak we wcześniejszych konstrukcjach Yamahy.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
numberuno
Świeżak
 
Posty: 306
Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49

Postprzez flaash4747 » 22/10/2009, 20:12

witam mam ten sam problem, na 2 biegu przy 8 tys motocykl szarpie :( pozatym nie wkreca sie jak powinien ..
merciless tactics...r1
Avatar użytkownika
flaash4747
Świeżak
 
Posty: 182
Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24

Postprzez macs » 22/10/2009, 20:27

pewnie ju czytales Raczek_6 jego wypowiedz wiec w takich okolicach cen musisz byc przygotowany jesli chodzi o 2 bieg
Avatar użytkownika
macs
Bywalec
 
Posty: 546
Dołączył(a): 29/3/2009, 17:20
Lokalizacja: Pomorskie

Postprzez glajdak » 29/10/2009, 19:38

witam ja mam ten sam problem wie ktoś gdzie w Rybniku lub okolice robią motocykle bo byłem u jednego to mi powiedział 2300 całość 1300 tryby a 1000 rozebranie silnika jest to drogo czy tanio
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Raczek_6 » 29/10/2009, 23:35

2300 to w miarę rozsądna cena pod warunkiem że rzeczywiście wymieni zużyte elementy.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Przemo_rene » 30/10/2009, 11:04

Uczcie się mechaniki - to mi oszczędziło już tyle kasy,że bym drugi moto kupił za te robocizne co wykonałem i wykonuje u siebie lub znajomych :) otwieram warszat chyba jak słyszę takie ceny - fakt - nie są jakieś przesadzone ale to kupa kasy fakt :)

Nie dziw, że sporo mechaników w warsztatach jeździ prawie nówkami K6/K7 litrami np.

Ściagają walniete ale proste i robią po godzinach w warsztacie za pare flaszek dla szefa ;) i po pół roku mają wypas
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez glajdak » 30/10/2009, 17:19

dziękuje za odp byłem u jeszcze jednego co robi w garażu to mi tez powiedział 2300 ale nie jest pewny nawet do 3000 to ja wole iść do profesjonalnego zakładu mechaniki się uczyłem 4 lata tylko samochodowa i może jak bym miał w garażu prąd to bym się za to zabrał a wie może ktoś czy pasuje z 2002 roku skrzynia
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Skrzynia

Postprzez kargulvmax » 30/10/2009, 23:39

Witam to podjedz do mnie zrobie to za 600zł + częsci.Pozdr
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez glajdak » 31/10/2009, 15:37

chętnie bym skorzystał ale się nie opłaca :(
glajdak
Świeżak
 
Posty: 109
Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez gsx_750_f » 31/10/2009, 20:03

szkoda że tak daleko mieszkasz kolego bo jestem w stanie ci to zrobić za 1500 razem z częsciami hehe , no ale cóż.
WSK125
JAWA350TS
SUZA750
RYYY6
M10
JAWA 175,63r
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

?????

Postprzez kargulvmax » 1/11/2009, 10:03

Raczek_6 napisał(a):2300 to w miarę rozsądna cena pod warunkiem że rzeczywiście wymieni zużyte elementy.


Ja tu nic rozsadnego nie widzę jezeli piszesz 860zł części to za jeden dzień uczciwej pracy 1440zł jest dla mnie przesadą i to grubą.Wnioskuje ze to nie żaden autoryzowany zresztą ile stawka godzinowa by musiała wynieść 140zł ?

glajdak napisał(a):dziękuje za odp byłem u jeszcze jednego co robi w garażu to mi tez powiedział 2300 ale nie jest pewny nawet do 3000 to ja wole iść do profesjonalnego zakładu mechaniki się uczyłem 4 lata tylko samochodowa i może jak bym miał w garażu prąd to bym się za to zabrał a wie może ktoś czy pasuje z 2002 roku skrzynia

Pasuje.Pozdr
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr