2 bieg Yamaha R6 naprawa
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
2 bieg Yamaha R6 naprawa
Witam
Mam problem z 2 biegiem w mojej maszynie, bieg przeskakuje, czyli normalka dla tego modelu. Problem w tym ze chcialbym to naprawic samemu, gdyz koszt naprawy to 1500+czesci;/ w Yamaszce zawolali kosmiczne kwoty za same czesci. Dlatego planuje sciagnac je ze stanow. Nie mam specjalistycznych narzedzi, same podstawowe, jedyne co wczesniej robilem to naprawa 2suwa mtx;]
Tylko teraz pytanie, czy ja jako totalny laik z tego zakresu mam szanse na poskladanie tego w garazu?
Znalazlem taki artykul dot. tej naprawy ale wydaje mi sie ze dotyczy to tez wymiany 6 biegu?
http://www.r6network.com/forums/showthread.php?t=22957 (otwórz link)
W salonie yamahy powiedzieli mi ze przy wymianie 2 biegu powinienem wymienic 2 zebatki?
Prosilbym o jak najwiecej wskazowek
Obiecuje ze jesli uda mi sie samemu tego dokonac napisze dokladny poradnik krok po kroku ze zdjeciami
Pozdrawiam
Mam problem z 2 biegiem w mojej maszynie, bieg przeskakuje, czyli normalka dla tego modelu. Problem w tym ze chcialbym to naprawic samemu, gdyz koszt naprawy to 1500+czesci;/ w Yamaszce zawolali kosmiczne kwoty za same czesci. Dlatego planuje sciagnac je ze stanow. Nie mam specjalistycznych narzedzi, same podstawowe, jedyne co wczesniej robilem to naprawa 2suwa mtx;]
Tylko teraz pytanie, czy ja jako totalny laik z tego zakresu mam szanse na poskladanie tego w garazu?
Znalazlem taki artykul dot. tej naprawy ale wydaje mi sie ze dotyczy to tez wymiany 6 biegu?
http://www.r6network.com/forums/showthread.php?t=22957 (otwórz link)
W salonie yamahy powiedzieli mi ze przy wymianie 2 biegu powinienem wymienic 2 zebatki?
Prosilbym o jak najwiecej wskazowek
Obiecuje ze jesli uda mi sie samemu tego dokonac napisze dokladny poradnik krok po kroku ze zdjeciami
Pozdrawiam
- kokor
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 12/1/2009, 14:47
- Lokalizacja: okolice szczeina
to nie musi byc takie trudne. wystarczy zapamiętac co gdzie było itp. radze porobic fotki
naprawde przydatne. czasem tez mozna bvy gdzies poczytac czy nie ma gdzies lewych gwintów itp. pozatym to nie moze byc trudne wystarczy tez troche czasem pomyslec
to jak puzle xd


KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Naprawa skrzyni w R6 to około 1200PLN + części 860PLN (tyle kumpel płacił po obecnym kursie Euro)
2 tryb i wodzik + filtr i olej oraz jakieś ewentualne uszczelki, jeśli robisz sam dodaj czarny silicon i lub specjalną masę uszczelniającą (taką na jaką fabrycznie jest składany silnik R6)
Rozebranie i złożenie silnika to jedno (a w zasadzie rozpołowienie silnika), a prawidłowa weryfikacja co jest zużyte i co wymienić to drugie.
Oprócz w.w. trybów może być jeszcze uszkodzony tzw. pamiętnik (element który jest odpowiedzialny za wybranie prawidłowego biegu).
Policz Sobie koszty zakupu odpowiednich narzędzi (byle czym można poobracać śruby i nakrętki), koszty masy uszczelniającej oraz innych materiałów.
Poszukaj kogoś kto pracuje w serwisie może po godzinach zrobi to solidnie i cena będzie dużo niższa.
2 tryb i wodzik + filtr i olej oraz jakieś ewentualne uszczelki, jeśli robisz sam dodaj czarny silicon i lub specjalną masę uszczelniającą (taką na jaką fabrycznie jest składany silnik R6)
Rozebranie i złożenie silnika to jedno (a w zasadzie rozpołowienie silnika), a prawidłowa weryfikacja co jest zużyte i co wymienić to drugie.
Oprócz w.w. trybów może być jeszcze uszkodzony tzw. pamiętnik (element który jest odpowiedzialny za wybranie prawidłowego biegu).
Policz Sobie koszty zakupu odpowiednich narzędzi (byle czym można poobracać śruby i nakrętki), koszty masy uszczelniającej oraz innych materiałów.
Poszukaj kogoś kto pracuje w serwisie może po godzinach zrobi to solidnie i cena będzie dużo niższa.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
kolego musisz patrzeć na stan uzebienia trybów , napewno poznasz ze dany tryb sie nie nadaje , no i frez na wałkach po których poruszaja sie tryby , na wodzikach gdy sa już zuzyte robi sie taki rów od tarcia , jak jest głęboki to tez znaczy ze sa niezadobre , jak bedziesz rozbierał to układaj wszystko ładnie tak zebyś wiedział gdzie co i jak , najlepiej jak rozłożysz juz skrzynie i zobaczysz co masz kupic , to poskładaj do kupy i ułuz tryby w takiej kolejnosci na tych wałkach po których sie poruszają , albo jeden obok drugiego na stole , albo na jakiejś czystej szmacie , pamiętaj o dokładnym czyszczeniu wszystkiego , i przed skaładaniem , dobrze odtłusć dopiero nałuz sylikon czy tez mase uszczelniająca.
zapodaj sobie jakiegos manuala też , to bedziesz miał tam zdjęcia co i jak jest mniej wiecej tym tez bedziesz mógł sie wesprzeć.
powodzenia kolego
zapodaj sobie jakiegos manuala też , to bedziesz miał tam zdjęcia co i jak jest mniej wiecej tym tez bedziesz mógł sie wesprzeć.
powodzenia kolego
- gsx_750_f
- Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
- Lokalizacja: piła
dr.artur napisał(a):za 1500zl + czesci to ja ci silnik w super stanie zalatwie
bylbym zainteresowany...
-
Lukas_dan - Świeżak
- Posty: 116
- Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
- Lokalizacja: Lidzbark
Nie bierz całego silnika jak twój jest dobry, a wysypał się tylko drugi bieg. Za przekładke tez zapłacisz minimum 500zł. Na pewno do wymiany będziesz miał tryb drugiego i szóstego biegu - one współpracują ze sobą, oraz jeden wodzik ( w Thundercacie był oznaczony litera "L", w R6 pewnie jest tak samo tak samo).Za te części zapłacisz ok 900zł. Bębenek raczej będzie w porządku, ale może też być do wymiany-to sprawdzisz tylko podczas weryfikacji.
Ja bym zrobił skrzynię, bo nie wiadomo jaki silnik kupisz, a to że dwójka w nim będzie te,z nadwyrężona to raczej pewne.
Ja bym zrobił skrzynię, bo nie wiadomo jaki silnik kupisz, a to że dwójka w nim będzie te,z nadwyrężona to raczej pewne.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
Jakby było rzeczywiście coś z silnikiem, np słaba komprecha, nie chodził tak jak powinien to ok. Ale po co zamieniać na drugi silnik, w którym za chwile może wystąpić ta sama awaria? Zresztą skąd wiadomo co to za silnik, i czy nie miał robionego szlifu wału u jakiegoś kowala w Polsce? A tak robisz skrzynie = wiesz na czym jeździsz i masz spokój. Szczególnie że w R6 wystarczy tylko rozkręcić dół silnika, nie ruszasz cylindrów jak we wcześniejszych konstrukcjach Yamahy.
http://bikepics.com/members/numberuno/ | | www.diety-treningi.pl Jakby ktoś potrzebował, zapraszam.
- numberuno
- Świeżak
- Posty: 306
- Dołączył(a): 25/1/2007, 09:49
witam mam ten sam problem, na 2 biegu przy 8 tys motocykl szarpie
pozatym nie wkreca sie jak powinien ..

merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Uczcie się mechaniki - to mi oszczędziło już tyle kasy,że bym drugi moto kupił za te robocizne co wykonałem i wykonuje u siebie lub znajomych
otwieram warszat chyba jak słyszę takie ceny - fakt - nie są jakieś przesadzone ale to kupa kasy fakt
Nie dziw, że sporo mechaników w warsztatach jeździ prawie nówkami K6/K7 litrami np.
ÅšciagajÄ… walniete ale proste i robiÄ… po godzinach w warsztacie za pare flaszek dla szefa
i po pół roku mają wypas


Nie dziw, że sporo mechaników w warsztatach jeździ prawie nówkami K6/K7 litrami np.
ÅšciagajÄ… walniete ale proste i robiÄ… po godzinach w warsztacie za pare flaszek dla szefa

http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo PrzeglÄ…d Twojego moto w P-N!
-
Przemo_rene - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2982
- Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
- Lokalizacja: Poznań / TL1000R
dziękuje za odp byłem u jeszcze jednego co robi w garażu to mi tez powiedział 2300 ale nie jest pewny nawet do 3000 to ja wole iść do profesjonalnego zakładu mechaniki się uczyłem 4 lata tylko samochodowa i może jak bym miał w garażu prąd to bym się za to zabrał a wie może ktoś czy pasuje z 2002 roku skrzynia
- glajdak
- Świeżak
- Posty: 109
- Dołączył(a): 28/10/2009, 19:02
- Lokalizacja: Rybnik
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
?????
Raczek_6 napisał(a):2300 to w miarę rozsądna cena pod warunkiem że rzeczywiście wymieni zużyte elementy.
Ja tu nic rozsadnego nie widzę jezeli piszesz 860zł części to za jeden dzień uczciwej pracy 1440zł jest dla mnie przesadą i to grubą.Wnioskuje ze to nie żaden autoryzowany zresztą ile stawka godzinowa by musiała wynieść 140zł ?
glajdak napisał(a):dziękuje za odp byłem u jeszcze jednego co robi w garażu to mi tez powiedział 2300 ale nie jest pewny nawet do 3000 to ja wole iść do profesjonalnego zakładu mechaniki się uczyłem 4 lata tylko samochodowa i może jak bym miał w garażu prąd to bym się za to zabrał a wie może ktoś czy pasuje z 2002 roku skrzynia
Pasuje.Pozdr
Carpe diem
- kargulvmax
- Świeżak
- Posty: 275
- Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
- Lokalizacja: Gostyń Wlkp.
Posty: 47
• Strona 1 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości