Zobacz wÄ…tek - Szersza opona do JAJKA
NAS Analytics TAG

Szersza opona do JAJKA

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Szersza opona do JAJKA

Postprzez KOSA » 9/1/2009, 18:06

witam szukałem wcześniej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie ale nie znalazłem więc zapytam posiadaczy gsxf czy tylna opona o rozmiar szersza sie sprawdza i czy wogle można ją zastosować a chodzi mi o 160/70/17 ?? dzięki za pomoc
GSX 750 F
Avatar użytkownika
KOSA
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:42
Lokalizacja: wawa/śró-płd


Postprzez limak14 » 9/1/2009, 19:06

ja będę może i nudny, ale powiem, że najlepszym rozwiązaniem jest założenie ogumienia fabrycznego, takiego jakie zaliceił producent
wiem , że się powtarzam, ale nikt z nas nie posiada na tyle pieniędzy i narzędzi pomiarowych, aby móc przewidzieć jak taki nieoryginalny "laczek" się będzie zachowywał
moim zdaniem konstruktorzy mieli więcej pieniędzy na testy i nie dla kozery wybrali taki, a nie inny rozmiar opony
coś za tym przemawiało
więc jeżeli chcesz poprawiać fabrykę to uwzględnij, że wybrali dedykowany rozmiar nie dla checy
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy


Postprzez KOSA » 9/1/2009, 19:17

Tak ja tysz jestem za,staram się zawsze wybierać oryginalne części i trzymać tego co producent zaleca ale słysząc tyle o poszeżaniu sobie tylnego kapcia byłem po prostu ciekaw czy ktoś ma doświadczenia a'propos jajka PZDR!!!
GSX 750 F
Avatar użytkownika
KOSA
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:42
Lokalizacja: wawa/śró-płd

Postprzez C-bool » 9/1/2009, 23:32

Bandity starsze miały opony 150 tył i 110 przód, a te powyżej 1998r. 160 i 120, więc teoretycznie jeśli z tyłu ma być 160, to z przodu musi być 120.
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez hugo2003 » 10/1/2009, 01:12

pamietajcie ze tylna oppona jest uzalezniona od przedniej i odwrotnie.... jesli zmienisz ktoras z nich zmienia sie kat nachylenie powstaly z wielkosci "grzyba opony" czyli sa dwa rozne katy wiec motocykl moze no uciekac przodem lub "nadrzucac" tylem albo odwrotnie ... mam nadzieje ze kumacie o co mi chodzi..;>???
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez KOSA » 10/1/2009, 07:21

Jajko oryginalnie ma 120/150 więc jak sądze po waszych wypowiedziach zestaw 120/160 tak jak w bandycie jest możliwy o ile guma będzie się mieściła dzięki za info PZDR!!!
GSX 750 F
Avatar użytkownika
KOSA
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:42
Lokalizacja: wawa/śró-płd

Postprzez KOSA » 10/1/2009, 23:37

wielkie dzięki tak,właśnie myślałem,co za tym idzie 160 /70/17 założe i przetestuje we winklach w zbliżającym się sezonie,jeśli umiejętności pozwolą Pzdr!!!KDW!!Kosa!
GSX 750 F
Avatar użytkownika
KOSA
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:42
Lokalizacja: wawa/śró-płd

Postprzez YZF R1 » 11/1/2009, 04:07

Nie poprawiaj fabryki!!! nie po to inżynierowie robią dziesiątki pomiarów i testów aby zakładać takie opony jak nam się podobają 1000 razy już to było wałkowane!
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Traperoso » 11/1/2009, 04:58

Dokładnie podpisuje się pod słowami limak'a14 i YZF R1!!!!

P.S. Jakieś kompleksy Ci dokuczają, że chcesz większe laki zapodawać? Może poprostu zapodaj sobie Chopera i wpie** do tyłu takiego laka jak z tyłu mają Ferrari!
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez OvertakeR » 11/1/2009, 12:14

Ale zakladali wezsze, a nie szersze. Szersza opona z tylu uwydatnia moment prostujacy w zakrecie.
Energie ist nichts ohne Steuerung.


Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Avatar użytkownika
OvertakeR
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53

Postprzez gsx_750_f » 11/1/2009, 12:24

kolego ja mam jojo z 98 roku , miałem założone oponki 120/60 zr17 i 160/60 zr 17 i powiem ci szczeze ze jak zmieniłem na orginalne zestawienie , czyli 120/70 i 150 / 70 to moto o wiele lepiej sie zachowuje na drodze , lepiej wchodzi w zakrętu i lepiej sie trzyma.

ogólnie to w tył można za..bac nawet 180 i wejdzie na styk , ale podejzewam ze hujowo bedzie sie wtedy moto prowadziło.

pozdro
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez KOSA » 11/1/2009, 15:55

pamiętajcie tesz że jajko i bandyt mają te same ramy silniki większość podzespołów rozmawiałem w weekend z ludzmi mającymi o wiele większe doświadczenie i więcej wylatanych km i opinia większości jest taka że 160 przy oryginale 150 nie tylko nie jest złe ale poprawi komfort jazdy ja spróbuje i wtedy ocenie całą sprawę PZDR!!!
GSX 750 F
Avatar użytkownika
KOSA
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:42
Lokalizacja: wawa/śró-płd

Postprzez falconiforme » 11/1/2009, 16:08

B600 1996 , mam przód 120/60/17 tył 160/60/17, i jest bajka.
Wszystko się mieści nic nie poprawiałem.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez OvertakeR » 11/1/2009, 17:46

Falconiforme - a jak z prowadzeniem? Poprawa/pogorszenie?
Energie ist nichts ohne Steuerung.


Nie jest dla mnie ważna Twoja ranga na forum, staż, ilość wypisanych postów, dla mnie jesteś człowiekiem i tylko w takich kategoriach Cię postrzegam.
Avatar użytkownika
OvertakeR
Świeżak
 
Posty: 170
Dołączył(a): 21/12/2008, 13:53

Postprzez gsx_750_f » 11/1/2009, 21:01

KOSA napisał(a):pamiętajcie tesz że jajko i bandyt mają te same ramy silniki większość podzespołów rozmawiałem w weekend z ludzmi mającymi o wiele większe doświadczenie i więcej wylatanych km i opinia większości jest taka że 160 przy oryginale 150 nie tylko nie jest złe ale poprawi komfort jazdy ja spróbuje i wtedy ocenie całą sprawę PZDR!!!


kolego , ze większosć podzespołów to sie zgodze , ale ze ramy te same ?
to chyba coś ci sie pomieszało co, bo jak na moje oko to rama z bandziora , a z jaja to 2 różne bajki.
gsx_750_f
Świeżak
 
Posty: 317
Dołączył(a): 3/8/2008, 13:49
Lokalizacja: piła

Postprzez falconiforme » 11/1/2009, 22:24

OvertakeR napisał(a):Falconiforme - a jak z prowadzeniem? Poprawa/pogorszenie?


Nie zauważyłem jakichkolwiek pogorszeń.

Na 100% 120/60/70 Michelin Pilot Power na przód to świetna sprawa i naprawdę później łapie poślizg niż moja poprzednia oponka.

Na 100% Metzeler Z6 jest świetny w wersji 150 na tył.
Założyłem Michelin Pilot Roda 160/60/17 na tył i jest chyba trochę lepsza.

W takim zestawie 120/160 przód/tył mam większy margines na przedniej oponie(więcej cm do zamknięcia). Ale to chyba przez Pilot Power który ma pozwalać na większe pochylenia.

Moment prostujący przy hamowaniu w zakręcie zawsze był taki sam niezależnie na jakich gumach jeździłem.

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z tego zestawu i zawsze taką konfigurację będę polecał.
Pilot Power 120/160 na przód i tył byłby chyba świetną sprawą na głębokie pochylenia maszyn GSF czy GSX-F 600.

Z6 150-kę udało mi się zamknąć z poślizgiem, dlateo zdecydowałem się na zestaw o oczko wyżej i takiej konfiguracji będę się trzymał.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez KOSA » 12/1/2009, 08:44

co do ramy żeczywiście się zagalopowałem ale generalnie jakby konstrukcje są blizniacze.Pzdr!!
GSX 750 F
Avatar użytkownika
KOSA
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 14/3/2008, 21:42
Lokalizacja: wawa/śró-płd

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na górê