Zobacz wątek - Yamaha fazer na co zwrócic uwagę ?

Reklama

NAS Analytics TAG

Yamaha fazer na co zwrócic uwagę ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Yamaha fazer na co zwrócic uwagę ?

Postprzez Junior59 » 8/1/2009, 20:05

wiem ze pewnie będziecie pisali głupie posty(co niektórzy) ale na co zwrócić uwagę kupując yamahe fazer :?:

Obrazek
Ostatnio edytowano 8/1/2009, 20:57 przez Junior59, łącznie edytowano 1 raz
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem


Postprzez icid » 8/1/2009, 20:57

Proszę cie przestań robić sobie z nas żarty, już wystarczająco się tu napajacowałeś.
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez Junior59 » 8/1/2009, 21:07

icid tylko chodzi o ze nie nie robie sobie z nikogo żartów .... widocznie ciebie coś gryzie ale nie mnie ja sie tylko pytam o fazere
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez Sureal » 8/1/2009, 21:53

FZS600, FZS1000 czy FZ6, FZ1. Sprecyzuj proszę
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Junior59 » 8/1/2009, 21:58

FZ6 Fazer
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez Sureal » 8/1/2009, 22:23

Masz fuksa, bo siedzi akurat koło mnie znajomy, który przejeździł FZ6 od nowości ponad 40 kkm, więc się wypowie w temacie. Ja od siebie moge jedynie dodać na co ja bym ze szczegółów patrzył (jeżdżę również FZ6, ale nie za długo).


1. Wydech - kolektory. Przy około 15 kkm zaczyna się na nich gromadzić biały osad, który dość łatwo schodzi. Przy 20 kkm zaczynały być widoczne ślady wypalenia.

2. Tylna lampa - powinna być ona luźna - żeby nie pękała od wibracji. Kumpel kupował bandziora w zeszłym sezonie i lampa była skręcona na sztywno - konkluzja z tego taka, że często jeżeli moto miało jakąś przygodę jest ona dokręcana nieświadomie.

3. Wszystkie śruby przy łączeniach plastików są w kolorze ramy/malowania (zależy czy pod, czy na elemencie).

4. Rama - jest odlewana, więc każda ingerencja będzie bardzo dobrze widoczna.

5. Światła - fazerka ma bardzo wyciągnięte reflektory na boki, ponoć nawet przy małej glebie mają one skłonność do pękania. Używek nie opłaca się kupować, a nowe są zdecydowanie tańsze w UK, USA, albo Japonii - tylko, że można łatwo to wykryć:

UK - lampa ustawiona będzie na ruch lewostronny
USA i Japan - brak certyfikatu CE na spodzie.

6. Najpierw sprawdź stan napędu, później spytaj o jego wymiany - jeżeli koleś będzie bredził, tzn, że gówno wie o sprzęcie i najprawdopodobniej tylko go skądś odkupił/sprowadził/poskładał.

7. Podnieś siedzenie i sprawdź mocowanie przy spodzie baku - częste są tam spawy - ale to w każdym sprzęcie.

8.Postaw moto na centralną i każ komyś usiąść i pochylic sprzęta do tyłu - tak, żeby można było pokręcić przednim kołem. Sprawdź czy nie bjją tarcze, później chwyć za lagi i poruszaj nimi we wszystki strony - śmiało i energicznie - nie ma prawa być luzów.

9. oryginalne odważniki na kierownicy mają długość około 4 cm.

10. Sprawdź wytarcie manetek - to często dużo mówi o przebiegu.

11. Zanotuj sobie numery ramy/silnika - jeżeli moto było sprowadzane to poszukaj historii według książki serwisowej(w przypadku UK jest centralny rejestr - był link na forum).

12.Rozgrzej sprzęta i przejedź się po okolicy. Musisz też sprawdzić stan skrzyni - szczególnie 1 i 2 biegu - czyli:

Pojeździ trochę i pomieszaj 1-2-1-2-1-2-1-2-N-2-itp, przypałuj go trochę na jedynce i przy 10-14 tys obr spróbuj wrzucić 2-jkę i dopałuj go do końca - bieg nie powinien wchodzić z efektem wiertary, ani nie powinien wypadać.

Posłuchaj też, czy nie strzela w niej wydech - taki jest urok exupa, że po około 30 kkm lubią się trochę luzować tuleje i są delikatne strzały przy schodzeniu z obrotów.

13. Zerknij na śruby przy tylnym wahaczu - jeżeli motocykl nie był dbany, to lubią ponoć rdzewieć.

14. Sprawdź wszystkie dekle, osłonę chłodnicy i takie plastikowe osłony na lagi - po glebie mało kto pamięta, że nawet je miał.

15. Podłuchaj też jak silnik chodzi jak jest zimny - może być trochę metaliczny, ale nie ma prawa być żadnych stuków.
Jeżeli masz coś na oku, to wrzuć fotki do odpowiedniego działu (motocykle z ogłoszeń) - zerkniemy czy coś na nich widać.

Pytaj właściciela o wszystko - papiery, faktury itp.

Pozdrawiamy, powodzenia!
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Junior59 » 8/1/2009, 22:37

dzięki za info:)
a ja tak patrze na fazery 2 letnie z przebiegiem po 10 - 15 tysięcy wiec one napędu raczej nie miały wymienianego

a czy jest możliwe by 2letni motor miał przejechane tylko 3500 ?
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez spazz » 9/1/2009, 07:25

tak jezeli ma zatarty silnik
Avatar użytkownika
spazz
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 30/6/2006, 15:38
Lokalizacja: oberschlesien

Postprzez Junior59 » 9/1/2009, 07:42

jak zapewnia sprzedawca jest w stanie idealnym:) i ma tylko 3500
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez BekuMT01 » 9/1/2009, 08:33

Junior59 napisał(a):jak zapewnia sprzedawca jest w stanie idealnym:) i ma tylko 3500


:lol: a co ma powiedzieć, że skręcił licznik :lol:
MT-03,-01,KTM SuperDuke, RC8 :D
Avatar użytkownika
BekuMT01
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 9/1/2008, 21:31
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez limak14 » 9/1/2009, 15:37

nie przesadzajmy, bo niektóre egzemplarze można wyhaczyć z bardzo małym przebiegiem
mój kumplel dla przykładu zrobił na gsxf-ie 6kkm w 3 lata
więc jest takowa możliwość, ale naprawde rzadko
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Junior59 » 9/1/2009, 17:29

a wiecie może ile kosztuje diagnostyka motory w serwisie ?
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez herbatkowy » 9/1/2009, 17:33

Zas***y maly, skurkobancu. Zwroc uwage na to czy jezdzi i czy dosiegasz nogami do podlogi. Niszcza mnie takie tematy jak ch*j.
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
Avatar użytkownika
herbatkowy
Bywalec
 
Posty: 608
Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez Junior59 » 9/1/2009, 17:38

nie wiem czy wiesz ale juz dowodzik mam wiec sie odwal i po 2 zważaj na to co mówisz bo nikt nie ma zamiaru czytać nie cenzuralnych słów :roll:
Ostatnio edytowano 9/1/2009, 17:46 przez Junior59, łącznie edytowano 1 raz
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez limak14 » 9/1/2009, 17:38

u mnie w okolicy biorą od 100 do 150zł
Avatar użytkownika
limak14
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez SQ » 9/1/2009, 17:39

sorki, że się czepnę, ale masz durny podpis... co to ma znaczyć, pal gumę, a nie duszę? że to cytat to wiem, ale film też był durny!
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Junior59 » 9/1/2009, 17:43

sq zaraz ci zmienię :P
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez SQ » 9/1/2009, 17:47

o widzisz. to ma sens.
Avatar użytkownika
SQ
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1677
Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka

Postprzez Junior59 » 9/1/2009, 18:00

Sureal napisał(a):2. Tylna lampa - powinna być ona luźna - żeby nie pękała od wibracji. Kumpel kupował bandziora w zeszłym sezonie i lampa była skręcona na sztywno - konkluzja z tego taka, że często jeżeli moto miało jakąś przygodę jest ona dokręcana nieświadomie.


a co do tego to nie koniecznie przygoda mógł zmieniać żarówkę i za mocno dokręcił
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Postprzez Junior59 » 9/1/2009, 22:15

a jak z awaryjnością tego motoru? co ile regulacja gaźnika itp? bo serwis ceny ma:) a co chwilę nie chce tam prowadzić motoru?
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
Junior59
Świeżak
 
Posty: 185
Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
Lokalizacja: nie wiem

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr