Yamaha fazer na co zwrócic uwagę ?
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Yamaha fazer na co zwrócic uwagę ?
wiem ze pewnie będziecie pisali głupie posty(co niektórzy) ale na co zwrócić uwagę kupując yamahe fazer



Ostatnio edytowano 8/1/2009, 20:57 przez Junior59, łącznie edytowano 1 raz
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
- Junior59
- Świeżak
- Posty: 185
- Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
- Lokalizacja: nie wiem
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Masz fuksa, bo siedzi akurat koło mnie znajomy, który przejeździł FZ6 od nowości ponad 40 kkm, więc się wypowie w temacie. Ja od siebie moge jedynie dodać na co ja bym ze szczegółów patrzył (jeżdżę również FZ6, ale nie za długo).
1. Wydech - kolektory. Przy około 15 kkm zaczyna się na nich gromadzić biały osad, który dość łatwo schodzi. Przy 20 kkm zaczynały być widoczne ślady wypalenia.
2. Tylna lampa - powinna być ona luźna - żeby nie pękała od wibracji. Kumpel kupował bandziora w zeszłym sezonie i lampa była skręcona na sztywno - konkluzja z tego taka, że często jeżeli moto miało jakąś przygodę jest ona dokręcana nieświadomie.
3. Wszystkie śruby przy łączeniach plastików są w kolorze ramy/malowania (zależy czy pod, czy na elemencie).
4. Rama - jest odlewana, więc każda ingerencja będzie bardzo dobrze widoczna.
5. Światła - fazerka ma bardzo wyciągnięte reflektory na boki, ponoć nawet przy małej glebie mają one skłonność do pękania. Używek nie opłaca się kupować, a nowe są zdecydowanie tańsze w UK, USA, albo Japonii - tylko, że można łatwo to wykryć:
UK - lampa ustawiona będzie na ruch lewostronny
USA i Japan - brak certyfikatu CE na spodzie.
6. Najpierw sprawdź stan napędu, później spytaj o jego wymiany - jeżeli koleś będzie bredził, tzn, że gówno wie o sprzęcie i najprawdopodobniej tylko go skądś odkupił/sprowadził/poskładał.
7. Podnieś siedzenie i sprawdź mocowanie przy spodzie baku - częste są tam spawy - ale to w każdym sprzęcie.
8.Postaw moto na centralną i każ komyś usiąść i pochylic sprzęta do tyłu - tak, żeby można było pokręcić przednim kołem. Sprawdź czy nie bjją tarcze, później chwyć za lagi i poruszaj nimi we wszystki strony - śmiało i energicznie - nie ma prawa być luzów.
9. oryginalne odważniki na kierownicy mają długość około 4 cm.
10. Sprawdź wytarcie manetek - to często dużo mówi o przebiegu.
11. Zanotuj sobie numery ramy/silnika - jeżeli moto było sprowadzane to poszukaj historii według książki serwisowej(w przypadku UK jest centralny rejestr - był link na forum).
12.Rozgrzej sprzęta i przejedź się po okolicy. Musisz też sprawdzić stan skrzyni - szczególnie 1 i 2 biegu - czyli:
Pojeździ trochę i pomieszaj 1-2-1-2-1-2-1-2-N-2-itp, przypałuj go trochę na jedynce i przy 10-14 tys obr spróbuj wrzucić 2-jkę i dopałuj go do końca - bieg nie powinien wchodzić z efektem wiertary, ani nie powinien wypadać.
Posłuchaj też, czy nie strzela w niej wydech - taki jest urok exupa, że po około 30 kkm lubią się trochę luzować tuleje i są delikatne strzały przy schodzeniu z obrotów.
13. Zerknij na śruby przy tylnym wahaczu - jeżeli motocykl nie był dbany, to lubią ponoć rdzewieć.
14. Sprawdź wszystkie dekle, osłonę chłodnicy i takie plastikowe osłony na lagi - po glebie mało kto pamięta, że nawet je miał.
15. Podłuchaj też jak silnik chodzi jak jest zimny - może być trochę metaliczny, ale nie ma prawa być żadnych stuków.
Jeżeli masz coś na oku, to wrzuć fotki do odpowiedniego działu (motocykle z ogłoszeń) - zerkniemy czy coś na nich widać.
Pytaj właściciela o wszystko - papiery, faktury itp.
Pozdrawiamy, powodzenia!
1. Wydech - kolektory. Przy około 15 kkm zaczyna się na nich gromadzić biały osad, który dość łatwo schodzi. Przy 20 kkm zaczynały być widoczne ślady wypalenia.
2. Tylna lampa - powinna być ona luźna - żeby nie pękała od wibracji. Kumpel kupował bandziora w zeszłym sezonie i lampa była skręcona na sztywno - konkluzja z tego taka, że często jeżeli moto miało jakąś przygodę jest ona dokręcana nieświadomie.
3. Wszystkie śruby przy łączeniach plastików są w kolorze ramy/malowania (zależy czy pod, czy na elemencie).
4. Rama - jest odlewana, więc każda ingerencja będzie bardzo dobrze widoczna.
5. Światła - fazerka ma bardzo wyciągnięte reflektory na boki, ponoć nawet przy małej glebie mają one skłonność do pękania. Używek nie opłaca się kupować, a nowe są zdecydowanie tańsze w UK, USA, albo Japonii - tylko, że można łatwo to wykryć:
UK - lampa ustawiona będzie na ruch lewostronny
USA i Japan - brak certyfikatu CE na spodzie.
6. Najpierw sprawdź stan napędu, później spytaj o jego wymiany - jeżeli koleś będzie bredził, tzn, że gówno wie o sprzęcie i najprawdopodobniej tylko go skądś odkupił/sprowadził/poskładał.
7. Podnieś siedzenie i sprawdź mocowanie przy spodzie baku - częste są tam spawy - ale to w każdym sprzęcie.
8.Postaw moto na centralną i każ komyś usiąść i pochylic sprzęta do tyłu - tak, żeby można było pokręcić przednim kołem. Sprawdź czy nie bjją tarcze, później chwyć za lagi i poruszaj nimi we wszystki strony - śmiało i energicznie - nie ma prawa być luzów.
9. oryginalne odważniki na kierownicy mają długość około 4 cm.
10. Sprawdź wytarcie manetek - to często dużo mówi o przebiegu.
11. Zanotuj sobie numery ramy/silnika - jeżeli moto było sprowadzane to poszukaj historii według książki serwisowej(w przypadku UK jest centralny rejestr - był link na forum).
12.Rozgrzej sprzęta i przejedź się po okolicy. Musisz też sprawdzić stan skrzyni - szczególnie 1 i 2 biegu - czyli:
Pojeździ trochę i pomieszaj 1-2-1-2-1-2-1-2-N-2-itp, przypałuj go trochę na jedynce i przy 10-14 tys obr spróbuj wrzucić 2-jkę i dopałuj go do końca - bieg nie powinien wchodzić z efektem wiertary, ani nie powinien wypadać.
Posłuchaj też, czy nie strzela w niej wydech - taki jest urok exupa, że po około 30 kkm lubią się trochę luzować tuleje i są delikatne strzały przy schodzeniu z obrotów.
13. Zerknij na śruby przy tylnym wahaczu - jeżeli motocykl nie był dbany, to lubią ponoć rdzewieć.
14. Sprawdź wszystkie dekle, osłonę chłodnicy i takie plastikowe osłony na lagi - po glebie mało kto pamięta, że nawet je miał.
15. Podłuchaj też jak silnik chodzi jak jest zimny - może być trochę metaliczny, ale nie ma prawa być żadnych stuków.
Jeżeli masz coś na oku, to wrzuć fotki do odpowiedniego działu (motocykle z ogłoszeń) - zerkniemy czy coś na nich widać.
Pytaj właściciela o wszystko - papiery, faktury itp.
Pozdrawiamy, powodzenia!
- Sureal
- Świeżak
- Posty: 245
- Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
- Lokalizacja: Poznań
dzięki za info:)
a ja tak patrze na fazery 2 letnie z przebiegiem po 10 - 15 tysięcy wiec one napędu raczej nie miały wymienianego
a czy jest możliwe by 2letni motor miał przejechane tylko 3500 ?
a ja tak patrze na fazery 2 letnie z przebiegiem po 10 - 15 tysięcy wiec one napędu raczej nie miały wymienianego
a czy jest możliwe by 2letni motor miał przejechane tylko 3500 ?
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
- Junior59
- Świeżak
- Posty: 185
- Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
- Lokalizacja: nie wiem
nie przesadzajmy, bo niektóre egzemplarze można wyhaczyć z bardzo małym przebiegiem
mój kumplel dla przykładu zrobił na gsxf-ie 6kkm w 3 lata
więc jest takowa możliwość, ale naprawde rzadko
mój kumplel dla przykładu zrobił na gsxf-ie 6kkm w 3 lata
więc jest takowa możliwość, ale naprawde rzadko
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
Zas***y maly, skurkobancu. Zwroc uwage na to czy jezdzi i czy dosiegasz nogami do podlogi. Niszcza mnie takie tematy jak ch*j.
Na końcu będziemy pamiętać nie słowa naszych wrogów, ale milczenie naszych przyjaciół.
-
herbatkowy - Bywalec
- Posty: 608
- Dołączył(a): 12/8/2008, 14:22
- Lokalizacja: Ostrołęka
nie wiem czy wiesz ale juz dowodzik mam wiec sie odwal i po 2 zważaj na to co mówisz bo nikt nie ma zamiaru czytać nie cenzuralnych słów 

Ostatnio edytowano 9/1/2009, 17:46 przez Junior59, łącznie edytowano 1 raz
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
- Junior59
- Świeżak
- Posty: 185
- Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
- Lokalizacja: nie wiem
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
sorki, że się czepnę, ale masz durny podpis... co to ma znaczyć, pal gumę, a nie duszę? że to cytat to wiem, ale film też był durny!
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
-
SQ - Mieszkaniec forum
- Posty: 1677
- Dołączył(a): 22/11/2007, 23:05
- Lokalizacja: Przasnysz/Ostrołęka
Sureal napisał(a):2. Tylna lampa - powinna być ona luźna - żeby nie pękała od wibracji. Kumpel kupował bandziora w zeszłym sezonie i lampa była skręcona na sztywno - konkluzja z tego taka, że często jeżeli moto miało jakąś przygodę jest ona dokręcana nieświadomie.
a co do tego to nie koniecznie przygoda mógł zmieniać żarówkę i za mocno dokręcił
Rozpędzić się jest łatwo, ale zatrzymać można nie mieć okazji...
- Junior59
- Świeżak
- Posty: 185
- Dołączył(a): 17/3/2008, 22:36
- Lokalizacja: nie wiem
Posty: 28
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości