Zobacz wÄ…tek - Naprawa dekli
NAS Analytics TAG

Naprawa dekli

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Naprawa dekli

Postprzez Taser » 2/1/2009, 17:19

Mam pytanie, mam moto po malym szlifie i niestety dekiel od alternatora i rozrusznika troche ucierpialy i z jednego przy jezdzie i olej leci. Sa jakies dobre domowe sposoby aby to naprawic czy musze sie fatygowac po nowe dekle, co mi sie nie usmiecha, bo znajac zycie pewnie zalicze jakiegos drobnego szlifa w sezonie, chodzi mi o to aby ten domowy sposob, byl jaknajbardziej wydajny i nie przyspozyl mi jakies wiochy. Slyszalem aby dac do zaspawania, cos jeszcze mozna zrobic?
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn


Postprzez elco » 2/1/2009, 17:58

Jezeli chodzi o spawanie to dekle ze stopow aluminium zwykle naprawia sie metoda TIG. Musialbys poszukac warsztatu oferujacego takie uslugi i zoorientowac sie w kosztach. Taki sposob naprawy bedzie najbardziej trwaly i skuteczny.
Druga opcja to kleje do metali. Ja ze swojej strony polecam sprawdzony i bardzo skuteczny srodek, ktory nadaje sie zarowno do laczenia jak i uzupelniania ubutkow w metalu:
http://allegro.pl/item513116863_spawani ... logen.html
Honda VFR 800 FI
Avatar użytkownika
elco
Moderator
 
Posty: 3014
Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław


Postprzez Traperoso » 2/1/2009, 18:01

Chyba mocny miałeś ten mały szlif szlif? Ja miałem lajtowy i dekiel jest też zarysowany, ale nie opłaca się wymieniać. Może po porstu miałeś pecha, lepiej chyba wymienić na nowy. Przynajmiej będziesz sprzyjał temu by się nie wyglebić, a nie odrazu zakładasz...
Kawasaki ER5 2005
Avatar użytkownika
Traperoso
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1645
Dołączył(a): 29/7/2006, 19:47
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Raczek_6 » 2/1/2009, 18:22

Co to za motocykl, rok, model ?!
W niektórych są dekle magnezowe nie naprawialne - tylko wymiana.
Po montażu nowego dekla montujesz Crash-Pady i po problemie.
http://womet-tech.pl/ link do firmy z crash-padami.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Taser » 2/1/2009, 22:01

Thundercacik 99. Juz mam adres obczajony tylko musze sie dowiedziec ile benda za to chcieli.
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez qlik » 2/1/2009, 22:17

Nom ja kiedys widzialem taki po naprawie o kosztach nie powiem ale jak kupić nowy i naprawiac to pewniejsza, ta 2 opcja bo często koszt naprawy i wymiany nie maja wielkiej roznicy, a aukcji jest sporo jak jakiś popularny model.Ja do swojego np zadnych części nie mogę wyczaić wszystko musi być new,ale stosunkowo nie drogo :) a dekiel ma ryski ale po poprzednim właścicielu.A ta stronka ciekawa a ceny jakie?
Avatar użytkownika
qlik
Świeżak
 
Posty: 130
Dołączył(a): 11/11/2008, 13:34
Lokalizacja: W-wa

Postprzez limak14 » 3/1/2009, 10:39

ja też osobiście zastanawiam sie badzo mocno nad ofertą firmy womet-tech
moim zdaniem moto musi mieć crashe
a w tcat nie musisz nawet wiercić w owoiewkach tylko kupujesz i przyczepiasz-5min. roboty
więc ja bym nawet nie zastanawiał się
z tym deklem tak jak Elco powiedział, idź zapytaj się do warsztatu gdzie mają MIG/TIG-a i ci zrobią (powinni takie coś mieć w warsztacie gdzie wymieniają tłumiki)
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy

Postprzez Raczek_6 » 3/1/2009, 13:14

Muszą mieć TIG-a do aluminium.
Dowiedz się ile w ASO Yamaha kosztuje nowy dekiel (jakiś czas temu kumpel płacił 270PLN za nowy,
za używany porysowany chcieli 180-220PLN).

Za naprawę z lakierowaniem, płaciłem około 100-150 PLN.
Z tym że mocno uszkodzonych dekli nie opłaca się naprawiać.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Ragnos » 3/1/2009, 19:43

Mam podobny problem z pokrywą od łańcuszka rozrządu. Śruba podczas szlifu, wygięła się i zrobiła małą dziurkę przez która ucieka olej.

W przyszłym tygodniu wybieram się do TESPy i zobaczymy co wymyślą i za ile.

BTW. Do pokrywy była przyklejona niby to papierowa podkładka. Pytanie czy kupić taką, czy uszczelnić silikonem do silnika?
Avatar użytkownika
Ragnos
Świeżak
 
Posty: 103
Dołączył(a): 29/6/2006, 09:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Taser » 3/1/2009, 22:49

Pomyslimy, jak bedzie bez sniegu, to sobie to silikonem uszczelnie, a jak nie zda egzaminu to do mechanika.
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez Raczek_6 » 3/1/2009, 23:31

Poxylina i wystarczy na kilka chwil.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Kedar-88 » 4/1/2009, 01:41

Taser to na pewno nie zda egzaminu oddaj go do spawania Tigiem
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez adam_89 » 4/1/2009, 10:40

jak już coś robić to raz a porządnie i żeby wyglądało w miare oryginalnie, także daj spokój z silikonem
Avatar użytkownika
adam_89
Stały bywalec
 
Posty: 1413
Dołączył(a): 21/10/2007, 12:01
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Taser » 4/1/2009, 16:24

Adam wsumie to masz racje.
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez CalibraHunter » 5/1/2009, 19:54

Taser daj znac ile cie to wyniesie jesli sie zdecydujesz, bo ja tez mam w deklu wyzlobienia przez ktore mi sie juz wysacza lekko olej. A nowy dekiel kosztuje 450zl, natomiast uzywany w dobrym stanie jest niemal nie do zdobycia. Albo to ja mam takiego pecha z poszukiwaniami ;)
Never let your FEAR decide your FUTURE.
Avatar użytkownika
CalibraHunter
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1916
Dołączył(a): 5/2/2007, 18:28
Lokalizacja: DWL

Postprzez Wombat » 5/1/2009, 22:56

Taki dekiel to się nagina MIG-iem żeby było taniej, szlifierka, papier, polerka i po bólu. albo lakier proszkowy. Polepienie klejem to tandeta a spawanie tigiem owszem ale sporo droższe i może być upierdliwe dla spawacza bo trzeba też sporo nadlać spoinę żeby mieć co zeszlifować i zapolerować... no oczywiście wszystko zależy od tego jak to jest porozbijane.... Ale generalnie nie ma po co przepłacać i wytaczać działa laserowego do zabicia muchy... dekiel nie jest elementem wytrzymałościowym....
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Marcin ZX6R » 6/1/2009, 21:05

Witam.Sam miałem szlifa i dziure w deklu dałem do pospawania koszt 30zł koleś poradził mi kupno dobrego kleju tzn." spawanie na zimno" za 25 zł i dorobienie sprayu 15zł oczywiście szpachlowanie i malowanie we własnym zakresie.Pozdro.
Avatar użytkownika
Marcin ZX6R
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 16/7/2008, 22:36
Lokalizacja: Pobiedziska



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 7 gości




na górê