Zobacz wątek - Tłumik od 50cc w 80cc
NAS Analytics TAG

Tłumik od 50cc w 80cc

i inne małe pojemności
_________

Tłumik od 50cc w 80cc

Postprzez tomciu50 » 31/12/2008, 17:38

Witam, mam hondę nsr 50 z silnikiem ns1 czyli ~80cc i gość od którego kupiłem to moto nie zmienił tłumika :? i jest tam tłumik przykręcony tak "na sztukę" bo nie pasuje idealnie do cylindra, rura ta co przychodzi do cylindra ma 28mm a powinna mieć 35mm. Czy to może ograniczać moc motorka?
tomciu50
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/10/2008, 19:05


Postprzez Gs-stefan » 31/12/2008, 17:47

no moze troszeczke ograniczyc wylot spalin jednak na 7mm roznicy na srednicy to nie malo ale nie jestem pewny
Avatar użytkownika
Gs-stefan
Świeżak
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
Lokalizacja: torun


Postprzez Fenek16 » 1/1/2009, 14:04

Gs-stefan co Ty wogóle gadasz, ze moze ograniczyć wylot spalin. Przeciuez to całkiem nie pasuje.:roll:
Nie chodzi Ci to czasami jak traktor? Oczywiście że musi być dyfuzor z końcówką od NS1, bo na tym nie dość, że odwalonma kiepsko robota to moto słabe i wiecej pali...

Pozdro
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez henio12323 » 1/1/2009, 14:16

w silniku 2 suwowym jak wiadomo w dyfuzorze zbiera sie mieszanka paliwowo powietrzna która potem wraca i tak jak masz ze sie nie zgrywa moze zakłucic nie musi ale moze prace silnika. moze za duzpo pobierac mieszanki z dyfuzora badz za mało. dla poruwnania dodam że kolega chciał przytuningowac wybebeszył dyfuzor i moto zaczeło więcej palic i miec mniejszy v max. takiże proponuje zmiane całego ukłądu wydechowego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Koval135 » 1/1/2009, 14:55

Z tego co wiem,to sie mieszanka tam nie zbiera,tylko rola wydechu polega glownie na tym,ze wysysa spaliny z cylindra i pomaga napelnic go świeża mieszanka,za co odpowiada ten stożek,a koniec wydechu jest znowu zakończony do stozka,aby odbic spaliny,zapobiegając dalszemu wysysaniu mieszanki z cylka... A co do twojego wydechu-zostaje ci wymiana na orginal lub zamiennik dedykowany do twojego moto,bo ten jest z innej bajki :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1807
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez kreska » 1/1/2009, 15:57

Ja tak miałem tłumik, nie pasował idealnie, ale wystarczyło uszczelnić go pastą, ( jeszcze podłożyłem podkładkę miedzianą ) i cichutko chodził bez żadnych problemów :wink:
"...cztery kola poruszają ciało, dwa poruszają dusze..."
kreska
Świeżak
 
Posty: 142
Dołączył(a): 4/8/2007, 17:54
Lokalizacja: Pruszków

Postprzez Landryss25 » 1/1/2009, 16:06

Proponuję się z tym zapoznać i nikt nie powinien mieć wątpliwości:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dwusuw
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez henio12323 » 1/1/2009, 16:20

własnie n wikipedi wszystło ładnie jest opisane :D i naprawde wylot z cylindra to wazny element lekko niedokręcona śruba cos lekko sadzi i juz motor sie inaczej zachowuje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez tomciu50 » 2/1/2009, 17:05

Tłumik da się tak przykręcić żeby nigdzie nie było żadnej szczeliny więc spaliny nie trafiają nigdzie indziej niż do tłumika, ale chodzi mi o to czy ten tłumik co teraz mam może ograniczać w jakiś sposób moc mojej "ns1"? czy dobrym rozwiązaniem będzie kupienie tłumika od ns1 i przespawanie go trochę? bo chyba idealnie nie będzie pasował do ramy od nsr50 :/
tomciu50
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/10/2008, 19:05

Postprzez JÄ™drekZDW » 2/1/2009, 19:07

no ja bym zalozyl ten uklad od ns1 w koncu silnik jest od ns1 ...
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez Kenio » 2/1/2009, 21:08

Jeżeli chcesz wydobyc maksymala moc to MUSISZ zmienic wydech, bo ten od NSR jest liczony pod 50ccm i pod dane katy otwarcia okien i dane wysokosci okien, a w tym cylku od ns-1 rozmieszczenie okien jest inne i jest inna pojemnosc i caly wydech razem z tym stozkiem (glowie o niego chodzi) jest inny. A na tym od NSR'ki czujesz wogole rezonans?
Honda...Pasja....
Kenio
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 4/12/2008, 17:28
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Postprzez tomciu50 » 2/1/2009, 22:55

Jaki rezonans? a tak w ogóle to mam blisko takiego gościa co mi może przespawać tą rurę dolotową to tego dyfuzora na te 35mm, jest dobry w takich rzeczach ma warsztat, ale co z tym stożkiem? kupiłbym tłumik od ns1 ale ciężko dostać :/
tomciu50
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/10/2008, 19:05

Postprzez henio12323 » 3/1/2009, 00:23

ale jak przespawasz to juz nie to samo :( pytaj u ludzi co zwozą cos z hin tego tam pełno :PP mój kumpel miał tyłumik od ns1 ale sprzedałlłł :(
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kenio » 3/1/2009, 14:18

No wybacz ziomek... jak Ty nie wiesz co to rezonans.....
Rezonans to glowna zasada dzialania silnika 2t i wydech w 2t to podstawa...
Ja bym Ci proponowal rozwiazanie, ktore stosuje sie w silnikach wyczynowych i ktore jest najtansze:) Najlepiej by bylo jak bys mial samo kolanko i znal kąty otwarcia okien w cylindrze, wtedy znajdujesz kogos kto sie podejmie wyspawania wydechu (moge Ci znalezdz pare osob) i wtedy dajesz mu to wszystko i on Ci wyspawa wydech pod ten cylinder i efekt gwarantuje CI ze bedzie wiekszy niz na oryginalnym wydechu od ns-1:) Taka usluga kosztuje ok. 100-150zł, a efekt gwarantowany;)

http://pl.youtube.com/watch?v=mg1kymZ-ieY

Tutaj masz linka do wydechu, ktory zostal recznie wyspawany (koncowka tez zostala recznie wykonana, jednak mi sie ona nie podoba i polecalbym dac koncowke jakas firmowa). Simson na tym filmiku zostal przerobiony na 80ccm (tuleja zostala zaprojektowana wg. wlasnego pomyslu i wykonana w motor-techu) i zostal on przerobiony na chlodzenie cieczą. Wlasciciel potrzebowal tylko wydechu, zeby wydobyc z niego maxymalna moc. Mógł kupic jakis wydech z inengo motoru z 80ccm, ale nie wydobylby maxymalnej mocy, a spawanie to najlepsze wyjscie.

http://pl.youtube.com/watch?v=HtlCqtknM ... re=related

Masz tutaj jeszcze jeden filmik jak simson z tym wydechem brzmi:) Muzyka dla uszu, mimo ze to 2t.
Takie wyjscie jest najbardziej oplacalne i przynoszace najlepsze efekty.
Jednak jezeli nie masz pojecia co to rezonans (o katach w cylindrze juz nie mowie) to nie mamy o czym pisac...

Troche sie rozpisalem, ale chcialem pomoc;p
Honda...Pasja....
Kenio
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 4/12/2008, 17:28
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Postprzez henio12323 » 3/1/2009, 15:32

ja znalazłem kiedys ciekawy programik w którym podajesz parametry moto 2t podajesz moce itp i ci sie pokazuje obrazek z wymiarami tłumika optymalnego do danych parametrów :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Fenek16 » 3/1/2009, 17:35

Tak i napewno chłopak który nie zna funkcji wydechu w 2T sam zrobi taki układ jak na rysunku :wink:
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez tomciu50 » 3/1/2009, 18:07

No macie racje nie znam się za bardzo na motorkach ale mam znajomego co naprawdę zna się na rzeczy, jakbym znał wymiary to by zrobił taki tłumik. Jakby ktoś miał taką możliwość żeby podać mi chociaż wymiary zwykłego tłumika od ns1 to prosiłbym.
tomciu50
Świeżak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 19/10/2008, 19:05

Postprzez Kenio » 3/1/2009, 19:05

Ten program sie nazywa chyba Exhaust Calculator 2. No to możesz wpisac w ten programik wszystkie dane (ale nie wierze ze bedziesz je znal. Ewentualnie popytaj ludzi o dane tego cylindra) i pokaż ten cały schemat temu znajomemu. Jezeli bedize wiedzial o co w nim chodzi i dobrze by Ci go wyspawal to bedizesz mial wydech pierwsza klasa :) Do tego kupujesz koncowke tlumiaca, zakladasz i wtedy zobaczysz co to rezonans;) Bedzie sie on pojawial pewnie w granicach ponad 7000obr/min :)
Honda...Pasja....
Kenio
Świeżak
 
Posty: 68
Dołączył(a): 4/12/2008, 17:28
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na górê