Zobacz wÄ…tek - Co doradzicie - rozmiar opon
NAS Analytics TAG

Co doradzicie - rozmiar opon

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Co doradzicie - rozmiar opon

Postprzez barti » 30/12/2008, 07:21

Chce kupić opony na nowy sezon. Zdecydowałem się na Michelin Pilot Road 2. Chce kupić nowy komplet, ale nie wiem jaki rozmiar. W tej chwili mam założone u siebie 120/70/17 i 160/70/17 (takie były jak kupiłem motor), natomiast fabryka zakładała chyba 110/70/17 i 150/70/17 do mojego rocznika. I nie wiem na które się zdecydować, a może na wymiary z nowszego modelu ??? A co wy byście mi doradzili ??? Dodam że maja te opony być do Suzuki Bandit 600 N '97
Avatar użytkownika
barti
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez falconiforme » 30/12/2008, 08:52

U siebie mam:
Miechelin pilot power 120/60/17
Michalin pilot road 160/60/17.

I siÄ™ sprawujÄ….
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze


Postprzez norban » 30/12/2008, 10:29

Jezeli dobrze ci sie jezdzilo na starych oponach to zaluz sobie 120 i 160 a jezeli miales jakies opory przy skladaniu to zaluz fabryczne rozmiary.
RD350>FZR750>CBR1000>ZZR600>2xFZR1000EXUP>RN09
norban
Świeżak
 
Posty: 46
Dołączył(a): 26/1/2007, 19:55

Postprzez barti » 30/12/2008, 10:56

W sumie nie narzekam na jazdę. Choć spotkałem się z opinią paru osób które mi raczej doradzały fabryczny rozmiar. Twierdząc ze pod takie opony był motor zaprojektowany łącznie z główka ramy więc na takich powinno się jeździć.
Avatar użytkownika
barti
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Landryss25 » 30/12/2008, 11:09

Fabryka dobiera opony specjalnie do właściwości jezdnych danego moto. Załóż takie jak są zalecane, nic nie stracisz a możesz zyskać.
Chyba że komuś te 10mm robi wielką różnicę :?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez YZF R1 » 30/12/2008, 11:51

Popieram kolegÄ™ nade mnÄ…, nie poprawiaj fabryki!!!
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dambandit » 30/12/2008, 15:27

falconiforme napisał(a):U siebie mam:
Miechelin pilot power 120/60/17
Michalin pilot road 160/60/17.

I siÄ™ sprawujÄ….


No ja tez mam takie . Michelin pilot sport . Wątpie by fabryka z przodu zakładała 110
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez falconiforme » 30/12/2008, 16:07

Fabryka zakładała 110 / 150 do 1999 roku potem
120 / 160.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez barti » 30/12/2008, 18:23

falconiforme napisał(a):Fabryka zakładała 110 / 150 do 1999 roku potem
120 / 160.


dokładnie, a ja mam z 97/98 r. więc chyba zdecyduję się na 110/150
Avatar użytkownika
barti
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dambandit » 30/12/2008, 18:46

Mój kumpel miał jajo z 98 i właśnie miał 110/150 . Troche tym jeździłem jednak ciężko mi teraz powiedzieć czy były jakieś różnice napewno mój bandit lepie sprawuje się w mieście i dużo lepiej kładł się w zakręty no ale to tez troche różne motocykle więc mogło to wynikać z czego innego .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez YZF R1 » 30/12/2008, 18:51

dambandit przede wszystkim waga i środek ciężkości zupełnie inny stąd te zakręty itd...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez dambandit » 30/12/2008, 19:16

Ja się tu z wami wszystkimi zgadzam . Też uważam ze jak fabryka tak dobrała powinno tak być . Ale tak teraz myśle skoro w nowszym modelu załozyli większe może doszli do wniosku że jednak te będą lepsze motocykle raczej z modelu na model są coraz lepsze . W sumie to sam nie wiem .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Fikol » 30/12/2008, 19:30

hehe a poprzedni właściciel mojego bandziorka chyba nie wiedział jakie założyć więc założył 110 przód i 160 tył - mix totalny :D i czuje się niepewnie czy mi nie odpłynie przednie koło na łuku :/
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez YZF R1 » 30/12/2008, 20:02

Fikol napisał(a):hehe a poprzedni właściciel mojego bandziorka chyba nie wiedział jakie założyć więc założył 110 przód i 160 tył - mix totalny :D i czuje się niepewnie czy mi nie odpłynie przednie koło na łuku :/


A nie masz problemów z położeniem go ostro w łuku.......????
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Fikol » 30/12/2008, 20:14

dlatego ostro go nie kładę :| na przedniej oponie 0.5cm do zamknięcia a z tyłu pewnie ze 2cm
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez falconiforme » 30/12/2008, 21:39

Fikol napisał(a):dlatego ostro go nie kładę :| na przedniej oponie 0.5cm do zamknięcia a z tyłu pewnie ze 2cm


Z moim zestawie odwrotnie. hehe

Mój B6 jest z 96r. i mam szersze laczki 120 / 160 i nie widzę w prowadzeniu różnicy. Poprzednio miałem Metzeler Z6 150-ke naprawdę rewelacyjna, ale przy wykorzystaniu max z B6 150-ki są za wąskie.
Ongoing Success
Avatar użytkownika
falconiforme
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 2841
Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
Lokalizacja: Morze

Postprzez YZF R1 » 31/12/2008, 00:05

Fikol napisał(a):dlatego ostro go nie kładę :| na przedniej oponie 0.5cm do zamknięcia a z tyłu pewnie ze 2cm



gdyby tył był węższy to byś już zamknął....
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Fikol » 31/12/2008, 01:04

też tak myślę :>Pewnie ten sezon przelatam na tych oponkach bo jeszcze w miare tył się trzyma a przód jeszcze drugi sezon wytrzyma ale o to będzie się martwił następny właściciel na co zmieni :)
Avatar użytkownika
Fikol
Świeżak
 
Posty: 280
Dołączył(a): 3/6/2008, 19:24
Lokalizacja: Węgrów

Postprzez barti » 31/12/2008, 11:37

dambandit napisał(a):Ja się tu z wami wszystkimi zgadzam . Też uważam ze jak fabryka tak dobrała powinno tak być . Ale tak teraz myśle skoro w nowszym modelu załozyli większe może doszli do wniosku że jednak te będą lepsze motocykle raczej z modelu na model są coraz lepsze . W sumie to sam nie wiem .


tak, tylko w nowszych została zmodyfikowana rama i zmieniony chyba kat główki ramy. stad zmiany w ogumieniu
Avatar użytkownika
barti
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 10/6/2007, 20:41
Lokalizacja: Warszawa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na górê