licznik uniwersalny do motoru
Posty: 19
• Strona 1 z 1
licznik uniwersalny do motoru
Witam ostatnio kupilem na allegro licznik uniwersalny Beast MWS 12
link : http://www.digi-beast.de/en/navid.13/mws-12.htm
i mam problem nie wiem jak ustawić by prawidłowo pokazywał prędkość zamontowałem sensor od licznika rowerowego na tylnym kole bo tak było wygodniej no i na nóżkach na 6 biegu kolo kręciło się dość szybko a na liczniku ino 10km/h.
Jeśli ktoś wie jak ustawić coś na tym liczniku proszę o pomoc ma on jeden przycisk ale nim ino sie przechodzi przez poszczególne informacje
pozdrawiam Tomek
link : http://www.digi-beast.de/en/navid.13/mws-12.htm
i mam problem nie wiem jak ustawić by prawidłowo pokazywał prędkość zamontowałem sensor od licznika rowerowego na tylnym kole bo tak było wygodniej no i na nóżkach na 6 biegu kolo kręciło się dość szybko a na liczniku ino 10km/h.
Jeśli ktoś wie jak ustawić coś na tym liczniku proszę o pomoc ma on jeden przycisk ale nim ino sie przechodzi przez poszczególne informacje
pozdrawiam Tomek
1. Motoryna (cud maszyna)
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80
6 bandit 400
....
7. R1
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80

6 bandit 400
....
7. R1

- chrupek
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/10/2008, 12:42
- Lokalizacja: Gliwice
A instrukcji nie dostałeś? Spróbuj przytrzymać chwilkę ten przycisk i może przejdzie w tryb ustawień ale przy takich licznikach trzeba wstukać odpowiedni kod, który jest inny dla każdej średnicy koła. Inaczej nie bedzie dobrze pokazywał. Normalnie wszystko powinno być w instrukcji.
-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
no instrukcji nie dostałem bo na allegro ale na tej stronce pisze ze obwód kola się chyba podaje .... ;/
1. Motoryna (cud maszyna)
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80
6 bandit 400
....
7. R1
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80

6 bandit 400
....
7. R1

- chrupek
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/10/2008, 12:42
- Lokalizacja: Gliwice
no tak, zmierz obwod kola, nastepnie ustaw licznik na przebieg calkowity i przytrzymaj przycisk. tam prawdopodobnie bedzie tak ze beda sie zmienialy cyfry a ty to bedziesz zatrzymywal przyciskiem i wtedy bedzie sie zmieniac nastepna cyfra itd... (instrukcja uniwersalna, przy twoim moze sie roznic)

Peugeot Vivacity -> '06 Kawasaki Ninja 250

-
SHVAYA - Bywalec
- Posty: 687
- Dołączył(a): 23/11/2008, 19:52
- Lokalizacja: Piła, Wlkp
no wiec bylem sprawdzałem każdą funkcję po koleji i tylko na zegarku udalo sie tak ze po przytrzymaniu ok 5 sek dało się ustawiać godzinę
1. Motoryna (cud maszyna)
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80
6 bandit 400
....
7. R1
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80

6 bandit 400
....
7. R1

- chrupek
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/10/2008, 12:42
- Lokalizacja: Gliwice
hmmmm.... a nie pomyslales o tym, ze tutaj chodzi o to w ktorym miejscu jest zamatowany czujnik na kole??
jesli jest blizej srodka to wysyla czesciej impuls do licznika = szybsza predkosc pokazana na liczniku, jesli natomiast jest dalej wysyla rzadziej (poniewaz rzadziej mija sie z czujnikiem, wiekszy obwod) impuls = mniejsza predkosc. Jesli przy liczniku nie masz gdzies z tylu napisane w jakiej odleglosci od srodka ma byc czujnik (np: dla 17'' 15cm(to tylko przyklad)) to musisz to zrobic metoda prob i bledow ;] pozdrawiam ;P

- beta_rr
- Świeżak
- Posty: 163
- Dołączył(a): 30/11/2007, 21:56
- Lokalizacja: żarów
hmmm może i prawda a jak jest w licznikach rowerowych mi się wydaje ze wpisuje się średnic kola i tyle hmm a z tym ustawianiem tego czujnika to bd straszna lipa bo jak wiadomo ciężko zamocować magnesik na kole ;P
1. Motoryna (cud maszyna)
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80
6 bandit 400
....
7. R1
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80

6 bandit 400
....
7. R1

- chrupek
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/10/2008, 12:42
- Lokalizacja: Gliwice
na necie w opisie tego licznika pisze "• for each vehicle with a wheel extent between 40 cm and 249 cm programmable
• with ABE" ja to rozumie tak jakby siÄ™ jakoÅ› wpisywaÅ‚o obwód koÅ‚a no nic bd jeszcze jakoÅ› probówaÅ‚ jak siÄ™ nie uda to go roz*** mÅ‚otkiem ;P
• with ABE" ja to rozumie tak jakby siÄ™ jakoÅ› wpisywaÅ‚o obwód koÅ‚a no nic bd jeszcze jakoÅ› probówaÅ‚ jak siÄ™ nie uda to go roz*** mÅ‚otkiem ;P
1. Motoryna (cud maszyna)
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80
6 bandit 400
....
7. R1
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80

6 bandit 400
....
7. R1

- chrupek
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/10/2008, 12:42
- Lokalizacja: Gliwice
Ja pie....... chyba zgarniesz nobla za tą teoriebeta_rr napisał(a):hmmmm.... a nie pomyslales o tym, ze tutaj chodzi o to w ktorym miejscu jest zamatowany czujnik na kole??jesli jest blizej srodka to wysyla czesciej impuls do licznika = szybsza predkosc pokazana na liczniku, jesli natomiast jest dalej wysyla rzadziej (poniewaz rzadziej mija sie z czujnikiem, wiekszy obwod)


























-
icid - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
hmm obrót koła się liczy hmmm a może coś z odległością sensora od tego magnesu hmm bo sam licznik się chyba nie ustawi
P można by podczas jazdy spr naciskać coś
P.
po prostu kupiłem g*wno :]


po prostu kupiłem g*wno :]
1. Motoryna (cud maszyna)
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80
6 bandit 400
....
7. R1
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80

6 bandit 400
....
7. R1

- chrupek
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/10/2008, 12:42
- Lokalizacja: Gliwice
czujnik zamontowałem w tylnej zębatce ;D heh jakieś 15 cm od osi koła no nic bd miał czas to pomajstruje troche
1. Motoryna (cud maszyna)
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80
6 bandit 400
....
7. R1
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80

6 bandit 400
....
7. R1

- chrupek
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/10/2008, 12:42
- Lokalizacja: Gliwice
beta_rr napisał(a):ICID, napisalem to bo to jest poprostu smieszne takie cos, jak nie da sie nic ustawic w liczniku to chyba jasne jest, ze trzeba pojastrowac z czujnikiem ;] CHRUPEK- daj ten czujnik blizej osi kola.
kolego ale ty chyba nie wiesz o czym w ogóle mówisz......z twojego wcześniejszego postu wynika że regulować ustawienie prędkości da się odległością czujnika od osi, a to totalna BZDURA...chyba spałeś w szkole na niektórych lekcjach.....prędkość styczna w kole zmienia się wraz z odległością od osi tzn. że punkt zaraz przy obręczy kręci się szybciej niż punkt zaraz przy osi koła, ale za to ma do pokonania większą drogę w tym samym czasie. Wnioski proste.
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
skalowanie polega na wklepaniu w te czy inna maszynkę średnicy kola, czy to w cm. czy w calach nie wiem jaka to w danej maszynce jest obcja. np masz kolo 17 czy 18 i tyle strojenia. a czujnik se możesz założyć gdzie chcesz jak kolega wyżej napisał.
-
wszok - Świeżak
- Posty: 178
- Dołączył(a): 27/11/2007, 18:49
chłopaki ;P ghost miał taki licznik ;D widziałem na youtubie ;D mu przynajmniej 350 pokazywał ;P a ja dalej nie umie ustawić ahah ;P ani nie ma jak go zresetować
1. Motoryna (cud maszyna)
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80
6 bandit 400
....
7. R1
2. Komar na pedały (sztywniak po dziadku)
3. Ogar-y 2 (silniki ceskie)
4. SHL 175
5. Suzuki rg 80

6 bandit 400
....
7. R1

- chrupek
- Świeżak
- Posty: 69
- Dołączył(a): 9/10/2008, 12:42
- Lokalizacja: Gliwice
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości