Który szybciej sie nagrzewa? diesel benz. LPG?
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Który szybciej sie nagrzewa? diesel benz. LPG?
Mam pytanie, który silnik nagrzeje się szybciej przy takiej pogodzie jak mamy za oknem czyli ok 0 st.C jesli bedzie pracował na wolnych obrotach czyli na postoju. Diesel, benzynowy czy zasilany gazem LPG?
pewnie odrazu wykluczycie lpg z racji tego ze najpierw musi sie nagrzac na benzynie i dopiero pozniej mozna przelaczyc na gaz...
jak myslicie?
chodzi mi o silniki w samochodach
pewnie odrazu wykluczycie lpg z racji tego ze najpierw musi sie nagrzac na benzynie i dopiero pozniej mozna przelaczyc na gaz...
jak myslicie?
chodzi mi o silniki w samochodach
-
KawiarzErPiontacz - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 31/10/2008, 18:11
miałem audi benzyniaka a teraz mam diesla. Benzyniak nagrzewał się o wiele szybciej
...:::Audi Klub Polska Member:::...
FZS 600 2003
FZS 600 2003
-
blazej1901 - Świeżak
- Posty: 173
- Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
- Lokalizacja: Płock
a wydaje mi sie ze diesel szybciej sie nagrzeje bo uzyskuje wieksza temperature w komorze spalania, jesli nie to mnie poprawcie
-
KawiarzErPiontacz - Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 31/10/2008, 18:11
Benzyniak nagrzewa się od świateł do świateł a sprinter nagrzewa mi się tyle że zazwyczaj ja wskazówka w ogóle drgnie to jestem już na miejscu 

-
icid - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2798
- Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
- Lokalizacja: Rotterdam
Disel nagrzewa się strasznie wolno . Obecne konstrukcje są mocno wysilone i nastawione na jak najmniejsze spalania a jak wiadomo wydawanie większej ilości ciepła to strata energi . Benzyna nagrzeje się wiele szybciej . Co do Lpg wydaje mi się że dłużej od zwykłej benzyny , czasami takim jezdże i na benzynie szybciej uzyskuje odpowiednia temperaturę ale to nie potwierdzone tylko moje spostrzeżenia .
Co do disla np bez klimy . To czasami w zimne dni jadąc nie za szybko w kabinie nie ma za ciepło , trzeba nawet czasami przycisnąć trochę na gaz by w kabinie zrobiło się cieplej .
Co do disla np bez klimy . To czasami w zimne dni jadąc nie za szybko w kabinie nie ma za ciepło , trzeba nawet czasami przycisnąć trochę na gaz by w kabinie zrobiło się cieplej .
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
Gaz jest ,,zimny" i się wolniej nagrzewa. Tak jak mówiono wcześniej najlepiej nagrzewa się benzyna, też zależy od silnika. W braciaka Volvo C70 po 1,5min pracy na wolnych obrotach przy temp. ujemnej z nawiewów daje już bardzo cieplutkie powietrze.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Landryss25 napisał(a):Gaz jest ,,zimny" i się wolniej nagrzewa. Tak jak mówiono wcześniej najlepiej nagrzewa się benzyna, też zależy od silnika. W braciaka Volvo C70 po 1,5min pracy na wolnych obrotach przy temp. ujemnej z nawiewów daje już bardzo cieplutkie powietrze.
Tak ale na klimie . Klimatyzacja nie tylko schładza w ciepłe dni , szybciej też grzeje jak są mrozy .
-
dambandit - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1704
- Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
- Lokalizacja: Opole
hmm wydaje mi się że najlepiej w zimie włączać klimatyzacje w trybie economical, bo wystarcza samo osuszanie powietrza, sprężarka nie musi przecież działać.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Sprężarka też trochę w zimie musi pochodzić.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
najpierw jest bezyna.. jak autko sie podgrzeje mozna jechac gassem a na samym końcu jest diesel
zanim sie dobrze rozgrzeje nie raz i trzeba 50km zeby mozna bylo jak trzeba leciec
zanim sie dobrze rozgrzeje nie raz i trzeba 50km zeby mozna bylo jak trzeba leciec
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
pochodzić musi to wiadomo, choćby po to żeby nic nie zardzewiało, żeby nie zamarzła itp. w końcu jak nie chodzi to nie ma też smarowania..
Jednak wystarcza tak raz w tygodniu na pare minut ją włączyć.
Natomiast przy codziennej eksploatacji powinno wystarczać samo ECO
Jednak wystarcza tak raz w tygodniu na pare minut ją włączyć.
Natomiast przy codziennej eksploatacji powinno wystarczać samo ECO
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Wszystko też zależy jakiego masz diesla. W moim 124 3.0, jest stary typ silnika, nie wysilony z mechanicznie sterowanym wtryskiem. Wystarczy przejechać z 3km, po 5 minutowym grzaniu na luzie, i już mam 80stopni. Z kolei ojca samochód (silnik CDI 2.2) grzeje się 2x dłużej, jak nie 3x. Zanim tam wskazówka wskaże 80 to spokojnie z 10km można przejechać. Dużo też zależy od obrotów silnika podczas jazdy. Jak ktoś piłuje dielsa do 4t RPM to wiadomo że nagrzeje silnik szybciej niż zwykły user.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto



-
wiklad - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1090
- Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
- Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin
melvin napisał(a):nagrzewanie się silnika zależy też od tego jak duży jest silnik i jak duża jest chłodnica, (im większy silnik czy chłodnica tym więcej płynu do rozgrzania.)
Od pojemnosci oczywiscie zalezy ale nie od wieklosci chlodnicy

Do poki silnik nie osiagnie temp ~80 stopni ciecz plynie w obiegu zamnknietym nie przeplywajac przez chlodnice

Z tego co zauwazylem 1,4 benzyna na odcinku okolo 4km ma okolo 80 stopni, a 1,9 TDi dopiero po 8km. W zaleznosci jak sie mocno wciska gaz

929
-
cycu_rsko - Moderator
- Posty: 1145
- Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
- Lokalizacja: Radomsko
Pytanie jest z dupy.
Generalnie nie technika wykonania silnika sprawiaja jak sie nagrzewa ale jego otoczenia, pojemnosc ukladu chlodzenia itp.
Poza tym, jaki diesel - ze spalaniem bezposrednim czy posrednim i w jakiej technologii wykonanym, czy common rail czy moze wtryski badz pompowtryski. Tak ogolnikami p* kazdy umie, ale jak przychodzi do szczegolow to geba w kubel
Nowe silniki nie sa w 100% zabudowane dla ladnego wygladu, ale wlasnie takze by sie odpowiednio nagrzewaly. Jesli ktos ma wrak wielokrotnie odwijany bez oslon to moze i pol godziny grzac - ale wsztystko zalezy po prostu od modelu i benzyna czy diesel nie ma tutaj nic do tego.
Przyklady
Xantia 2.0i (benzyna) nagrzewala sie stosunkowo powoli (bardzo duzy blok silnika jak na 2.0, blisko 8 litrow oleju ktory takze musi sie ogrzac).
Toyota Avensis 2.0 (benzyna) nagrzewa sie bardzo szybko ale i tak delikatnie wolniej niz bmw
Bmw e39 tds (diesel, wtrysk, spalanie posrednie) - okolo 3 minuty do temp 90 stopni (pracy).
A4 TDi (wtryski, spalanie bezposrednie, diesel) okolo 9-10 minut do osiagniecia temp nominalnej
Seat Toledo 1.8 benzyna (odwijany bez oslon) blisko 10 minut na automatycznym ssaniu (+ moja zmiana softu w sterowniku silnika).
Obalanie mitów
* Od pojemnosci oczywiscie zalezy ale nie od wieklosci chlodnicy // niekoniecznie.
Od wielkosci bloku owszem, ilosci cieczy chlodzacej i jej skladu chemicznego (termostat NIE ZAWSZE otwiera sie na 90 tak btw) // oraz ilosci oleju ktory glownie chlodzi silnik i dodatkowo smaruje.
A takze aktualnie zalanego oleju (wlasciwosci termiczne wedle SAE dla danego oleju)
* Z tego co zauwazylem 1,4 benzyna na odcinku okolo 4km ma okolo 80 stopni, a 1,9 TDi dopiero po 8km. W zaleznosci jak sie mocno wciska gaz
Nie ma to zadnego znaczenia, poniewaz sterownik komputera _NIE_POZWOLI_ przekrecic diesla powyzej pewnych obrotow bez nagrzania, mozesz dusic ile masz sily a i tak nie przekroczy 1800 obrotow i zadanej w sterowniku dawki paliwa
Generalnie nie technika wykonania silnika sprawiaja jak sie nagrzewa ale jego otoczenia, pojemnosc ukladu chlodzenia itp.
Poza tym, jaki diesel - ze spalaniem bezposrednim czy posrednim i w jakiej technologii wykonanym, czy common rail czy moze wtryski badz pompowtryski. Tak ogolnikami p* kazdy umie, ale jak przychodzi do szczegolow to geba w kubel

Nowe silniki nie sa w 100% zabudowane dla ladnego wygladu, ale wlasnie takze by sie odpowiednio nagrzewaly. Jesli ktos ma wrak wielokrotnie odwijany bez oslon to moze i pol godziny grzac - ale wsztystko zalezy po prostu od modelu i benzyna czy diesel nie ma tutaj nic do tego.
Przyklady
Xantia 2.0i (benzyna) nagrzewala sie stosunkowo powoli (bardzo duzy blok silnika jak na 2.0, blisko 8 litrow oleju ktory takze musi sie ogrzac).
Toyota Avensis 2.0 (benzyna) nagrzewa sie bardzo szybko ale i tak delikatnie wolniej niz bmw
Bmw e39 tds (diesel, wtrysk, spalanie posrednie) - okolo 3 minuty do temp 90 stopni (pracy).
A4 TDi (wtryski, spalanie bezposrednie, diesel) okolo 9-10 minut do osiagniecia temp nominalnej
Seat Toledo 1.8 benzyna (odwijany bez oslon) blisko 10 minut na automatycznym ssaniu (+ moja zmiana softu w sterowniku silnika).
Obalanie mitów
* Od pojemnosci oczywiscie zalezy ale nie od wieklosci chlodnicy // niekoniecznie.
Od wielkosci bloku owszem, ilosci cieczy chlodzacej i jej skladu chemicznego (termostat NIE ZAWSZE otwiera sie na 90 tak btw) // oraz ilosci oleju ktory glownie chlodzi silnik i dodatkowo smaruje.
A takze aktualnie zalanego oleju (wlasciwosci termiczne wedle SAE dla danego oleju)
* Z tego co zauwazylem 1,4 benzyna na odcinku okolo 4km ma okolo 80 stopni, a 1,9 TDi dopiero po 8km. W zaleznosci jak sie mocno wciska gaz
Nie ma to zadnego znaczenia, poniewaz sterownik komputera _NIE_POZWOLI_ przekrecic diesla powyzej pewnych obrotow bez nagrzania, mozesz dusic ile masz sily a i tak nie przekroczy 1800 obrotow i zadanej w sterowniku dawki paliwa

Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
(otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)

-
simonw - Mieszkaniec forum
- Posty: 4213
- Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
- Lokalizacja: Wrocław
Posty: 22
• Strona 1 z 2 • 1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości