Zobacz wątek - Który szybciej sie nagrzewa? diesel benz. LPG?

Który szybciej sie nagrzewa? diesel benz. LPG?

O wszystkim
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, suhy-19, Bostorn, Miczab, leff

Który szybciej sie nagrzewa? diesel benz. LPG?

Postprzez KawiarzErPiontacz » 19/12/2008, 18:46

Mam pytanie, który silnik nagrzeje się szybciej przy takiej pogodzie jak mamy za oknem czyli ok 0 st.C jesli bedzie pracował na wolnych obrotach czyli na postoju. Diesel, benzynowy czy zasilany gazem LPG?

pewnie odrazu wykluczycie lpg z racji tego ze najpierw musi sie nagrzac na benzynie i dopiero pozniej mozna przelaczyc na gaz...

jak myslicie?

chodzi mi o silniki w samochodach
Avatar użytkownika
KawiarzErPiontacz
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 31/10/2008, 18:11


Postprzez wiklad » 19/12/2008, 18:51

chyba benzyniak, bo ma mniejszą sprawność energet. i więcej zużywa więcej energii na ciepło niż diesel.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez Taser » 19/12/2008, 18:55

LPG, wieksz temperatura spalania i jeszcze mniejsza wartosc energetyczna niz benzyna
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez Urbud » 19/12/2008, 18:55

Benzyniak szybciej sie nagrzewa i szybciej stygnie niz diesel
Motorynka>Skuter>Simson>Suzuki rg80>obecnie GPZ 500s
Avatar użytkownika
Urbud
Świeżak
 
Posty: 253
Dołączył(a): 13/2/2008, 22:31
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez blazej1901 » 19/12/2008, 18:56

miałem audi benzyniaka a teraz mam diesla. Benzyniak nagrzewał się o wiele szybciej
...:::Audi Klub Polska Member:::...

FZS 600 2003
Avatar użytkownika
blazej1901
Świeżak
 
Posty: 173
Dołączył(a): 4/6/2006, 14:22
Lokalizacja: Płock

Postprzez KawiarzErPiontacz » 19/12/2008, 19:07

a wydaje mi sie ze diesel szybciej sie nagrzeje bo uzyskuje wieksza temperature w komorze spalania, jesli nie to mnie poprawcie
Avatar użytkownika
KawiarzErPiontacz
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 31/10/2008, 18:11

Postprzez icid » 19/12/2008, 19:09

Benzyniak nagrzewa się od świateł do świateł a sprinter nagrzewa mi się tyle że zazwyczaj ja wskazówka w ogóle drgnie to jestem już na miejscu :)
Avatar użytkownika
icid
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2798
Dołączył(a): 18/8/2007, 14:57
Lokalizacja: Rotterdam

Postprzez mar111cin » 19/12/2008, 19:19

zależy co rozumiecie że się nagrzewa, silnik , czy kabina?
bo jakby nie było, to w dieslu są świece żarowe tak że .. ;) :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez dambandit » 19/12/2008, 19:31

Disel nagrzewa się strasznie wolno . Obecne konstrukcje są mocno wysilone i nastawione na jak najmniejsze spalania a jak wiadomo wydawanie większej ilości ciepła to strata energi . Benzyna nagrzeje się wiele szybciej . Co do Lpg wydaje mi się że dłużej od zwykłej benzyny , czasami takim jezdże i na benzynie szybciej uzyskuje odpowiednia temperaturę ale to nie potwierdzone tylko moje spostrzeżenia .


Co do disla np bez klimy . To czasami w zimne dni jadąc nie za szybko w kabinie nie ma za ciepło , trzeba nawet czasami przycisnąć trochę na gaz by w kabinie zrobiło się cieplej .
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez Kedar-88 » 19/12/2008, 19:48

zdecydowanie benzyna, co do lpg to czas jest zbliżony.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez Landryss25 » 19/12/2008, 19:53

Gaz jest ,,zimny" i się wolniej nagrzewa. Tak jak mówiono wcześniej najlepiej nagrzewa się benzyna, też zależy od silnika. W braciaka Volvo C70 po 1,5min pracy na wolnych obrotach przy temp. ujemnej z nawiewów daje już bardzo cieplutkie powietrze.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez dambandit » 19/12/2008, 20:03

Landryss25 napisał(a):Gaz jest ,,zimny" i się wolniej nagrzewa. Tak jak mówiono wcześniej najlepiej nagrzewa się benzyna, też zależy od silnika. W braciaka Volvo C70 po 1,5min pracy na wolnych obrotach przy temp. ujemnej z nawiewów daje już bardzo cieplutkie powietrze.


Tak ale na klimie . Klimatyzacja nie tylko schładza w ciepłe dni , szybciej też grzeje jak są mrozy .
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez mar111cin » 19/12/2008, 20:26

hmm wydaje mi się że najlepiej w zimie włączać klimatyzacje w trybie economical, bo wystarcza samo osuszanie powietrza, sprężarka nie musi przecież działać.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Landryss25 » 19/12/2008, 20:43

Sprężarka też trochę w zimie musi pochodzić.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 19/12/2008, 20:45

najpierw jest bezyna.. jak autko sie podgrzeje mozna jechac gassem a na samym końcu jest diesel

zanim sie dobrze rozgrzeje nie raz i trzeba 50km zeby mozna bylo jak trzeba leciec
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez mar111cin » 19/12/2008, 20:59

pochodzić musi to wiadomo, choćby po to żeby nic nie zardzewiało, żeby nie zamarzła itp. w końcu jak nie chodzi to nie ma też smarowania..
Jednak wystarcza tak raz w tygodniu na pare minut ją włączyć.
Natomiast przy codziennej eksploatacji powinno wystarczać samo ECO
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez melvin » 20/12/2008, 02:42

nagrzewanie się silnika zależy też od tego jak duży jest silnik i jak duża jest chłodnica, (im większy silnik czy chłodnica tym więcej płynu do rozgrzania.)
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8392
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez wiklad » 20/12/2008, 13:53

Wszystko też zależy jakiego masz diesla. W moim 124 3.0, jest stary typ silnika, nie wysilony z mechanicznie sterowanym wtryskiem. Wystarczy przejechać z 3km, po 5 minutowym grzaniu na luzie, i już mam 80stopni. Z kolei ojca samochód (silnik CDI 2.2) grzeje się 2x dłużej, jak nie 3x. Zanim tam wskazówka wskaże 80 to spokojnie z 10km można przejechać. Dużo też zależy od obrotów silnika podczas jazdy. Jak ktoś piłuje dielsa do 4t RPM to wiadomo że nagrzeje silnik szybciej niż zwykły user.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez cycu_rsko » 20/12/2008, 15:24

melvin napisał(a):nagrzewanie się silnika zależy też od tego jak duży jest silnik i jak duża jest chłodnica, (im większy silnik czy chłodnica tym więcej płynu do rozgrzania.)

Od pojemnosci oczywiscie zalezy ale nie od wieklosci chlodnicy :P
Do poki silnik nie osiagnie temp ~80 stopni ciecz plynie w obiegu zamnknietym nie przeplywajac przez chlodnice ;)

Z tego co zauwazylem 1,4 benzyna na odcinku okolo 4km ma okolo 80 stopni, a 1,9 TDi dopiero po 8km. W zaleznosci jak sie mocno wciska gaz ;)
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1148
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez simonw » 21/12/2008, 20:45

Pytanie jest z dupy.

Generalnie nie technika wykonania silnika sprawiaja jak sie nagrzewa ale jego otoczenia, pojemnosc ukladu chlodzenia itp.

Poza tym, jaki diesel - ze spalaniem bezposrednim czy posrednim i w jakiej technologii wykonanym, czy common rail czy moze wtryski badz pompowtryski. Tak ogolnikami p* kazdy umie, ale jak przychodzi do szczegolow to geba w kubel ;)

Nowe silniki nie sa w 100% zabudowane dla ladnego wygladu, ale wlasnie takze by sie odpowiednio nagrzewaly. Jesli ktos ma wrak wielokrotnie odwijany bez oslon to moze i pol godziny grzac - ale wsztystko zalezy po prostu od modelu i benzyna czy diesel nie ma tutaj nic do tego.

Przyklady
Xantia 2.0i (benzyna) nagrzewala sie stosunkowo powoli (bardzo duzy blok silnika jak na 2.0, blisko 8 litrow oleju ktory takze musi sie ogrzac).

Toyota Avensis 2.0 (benzyna) nagrzewa sie bardzo szybko ale i tak delikatnie wolniej niz bmw

Bmw e39 tds (diesel, wtrysk, spalanie posrednie) - okolo 3 minuty do temp 90 stopni (pracy).

A4 TDi (wtryski, spalanie bezposrednie, diesel) okolo 9-10 minut do osiagniecia temp nominalnej

Seat Toledo 1.8 benzyna (odwijany bez oslon) blisko 10 minut na automatycznym ssaniu (+ moja zmiana softu w sterowniku silnika).




Obalanie mitów
* Od pojemnosci oczywiscie zalezy ale nie od wieklosci chlodnicy // niekoniecznie.
Od wielkosci bloku owszem, ilosci cieczy chlodzacej i jej skladu chemicznego (termostat NIE ZAWSZE otwiera sie na 90 tak btw) // oraz ilosci oleju ktory glownie chlodzi silnik i dodatkowo smaruje.
A takze aktualnie zalanego oleju (wlasciwosci termiczne wedle SAE dla danego oleju)



* Z tego co zauwazylem 1,4 benzyna na odcinku okolo 4km ma okolo 80 stopni, a 1,9 TDi dopiero po 8km. W zaleznosci jak sie mocno wciska gaz


Nie ma to zadnego znaczenia, poniewaz sterownik komputera _NIE_POZWOLI_ przekrecic diesla powyzej pewnych obrotow bez nagrzania, mozesz dusic ile masz sily a i tak nie przekroczy 1800 obrotow i zadanej w sterowniku dawki paliwa :)
Oprogramowanie dla gastronomii i hotelarstwa (otwórz link)
programy dla gastronomii (otwórz link)
Program do restauracji i hotelu (otwórz link)toshiba g900 (otwórz link)
kasy fiskalne sklep internetowy (otwórz link)
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
simonw
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4213
Dołączył(a): 17/5/2007, 00:08
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona


Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr