Zobacz wÄ…tek - <i>[biblioteka]</i> Przedni hamulec
NAS Analytics TAG

[biblioteka] Przedni hamulec

Komentarze użytkowników
_________

Postprzez Komentatorzy » 13/7/2008, 09:28

Komentatorzy napisał(a):Miałem taką sytuację pomiędzy Radziejowem a Brzęściem Kujawskim. Jest tam takie skrzyżowanie spore skrzyżowanie i ograniczenie do 70 na całej ścieżce. Oczywiście jechałem tyle ile nawierzchnia pozwalał (120) ale przed skrzyżowaniem zwolniłem do 80 coby móc zareagować gdyby coś wyjechało z boku. No i za krzyżówką stał misiek z suszarką. Odruchowo wdusiłem klamkę i usłyszałem pisk przedniej opony. Odruchowo zwolniłem klamkę ale siła chamowania uderzyła moimi jądrami o bak :) przeklęty misiek, o mało nie zostałem sopranem :)<br><hr>tomik<br>
zamiast miśka mógl wyjechac inny motocyklista, albo roweżysta czy dzieciak... nie dość że sopranem zostałbyś zabujcą,
na 70/ 120 co za idiota<br><hr>Dj
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 14/9/2008, 12:12

ja tam zawsze hamuje przednim jak mam i biegami tyl tylko pomaga. uwazam ze przedni jest bardziej potrzebny od tylniego bo tylne kolo traci przyczepnosc a przod dociazony przy hamowaniu jest<br><hr>stekon5
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35


Postprzez Komentatorzy » 17/9/2008, 18:20

pewnego razu jechalem skuterem i w miare mozliwosci szyko jechalem przez wioske i droga byla naprawiana ... piach , kamyki itp na drodze , zaskoczyl mnie zakret a bylem rozpedzony i przedemna jechalo mase aut a nawet gdyby nie , nie wiem jakim cudem lecz nie dalo mi jechac prosto i zżucilo mnie na przeciwny pas :/ jechalo tam auto i przejechalem mu przed maska i dzieki Bogu nic sie nie stalo i zjechalem na pobocze ... nie bylo sensu hamowac bo czulem ze jesli zahamuje jakim kolwiek hamulcem lub dwoma wywroce sie a za mna jechaly tez auta i na przeciwnym pasie tez wspominajac ... koles byl tak przestraszony ze nie wiedzial co robic gdy widzial mnie ze nie moglem wyrobic , to mial paraliz , widzialem jego strasznie przestraszone oczy i panike , gdy juz zjechalem na pobocze , ludzie sie patrzyli na mnie pomyslalem : dzieki Boze i dalem na nuze i niby sprawdzilem hamulce i szybko pojechalem z teog miejsca zdazenia niemilej sytuacji ... moze to wina tego ze to byl skuter : po 1 zle prowadzenie a po 2 w miescie tylko mozna pokazac na co je stac bo za miastem to nie jest tak przyjemnie jechac 80-90(w przypadku tuningow i mocniejszych) i w tym momencie wszystkie auta wymijaja nas i sie czujemy nie komfortowo ;] motorem sie robi tzn "powozke" i sie jedzie zgodnie z przepisami xD :D jedzie sie te 40-50 a za miastem mozna zobaczyc na co stac moto ;] ciagle myslalem o tym zeby to napisac jak czytalem o hamowaniu przodem ;]<br><hr>mlody
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 12/10/2008, 23:21

Komentatorzy napisał(a):no to ja jechalem po deszczu swoim skuterkiem 80 na godzine i wybiegl mi pies przed kolo zachamowalem przednim dokonca i ABS ktory jest w skuterze nie zadzialal xD zal zippa quantuma poderwalo mi kolo ale w adrenalinie zdazylem z calej sily podciagnac motor i tak uniknalem wypadku a pies uciekl xD<br><hr>MasterBike xD<br>
Przy hamowaniu poderwałeś moto :| Dobra bajka <br><hr>:"
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez griso » 15/10/2008, 22:46

witam wszytkich,

Chcialbym dodac jedna bardzo istotna rzecz odnosnie hamowania awaryjnego. Najpierw warto sie zastanowic czym jest tak naprawde hamowanie awaryjne ? Pytanie niby banalne - zatrzymac maszyne z mozliwie najkrotsza droga hamowania, zatem co interesuje nas w takim wypadku, czy po zatrzymaniu bedziemy mieli maszyne na pierwszym czy na szostym biegu ? mamy poprostu sie zatrzymac, a do tego w takim wypadku sluzy tylko jeden hamulec i jest to przedni hamulec, najwazniejszy a zarazem najtrudniejszy, zatem po co jeszcze podczas awaryjnego hamowania zawracac sobie glowe, o tylnym hamulcu czy redukowaniu biegow i tak nic nie pomoga a w ten sposob tracisz ulamki sekundy, ktore zaleza od tego czy zahamujesz przed przeszkoda czy w nia wjedziesz.

Wnisek z tego taki, o ile musisz awaryjnie hamowac, nie mysl o tylnym hamulcu, redukowaniu biegow, wczorajszym schabowym czy jutrzejszym seksie, tylko skoncentruj sie na hamowaniu tylko przednim hamulcem.


Tak na marginesie, trzeba probowac nie doprowadzac do sytuacji awaryjnego hamowania, jak ? Technika patrzenia. Patrz daleko przed siebie, a nie krotko przed kolo jak wielu robi, unikniesz w ten sposob wielu podbramkowych sytuacji

pozdrawiam
griso
Świeżak
 
Posty: 159
Dołączył(a): 15/10/2008, 22:15

Postprzez Komentatorzy » 21/10/2008, 21:02

Na suchym nie boje sie używać przedniego hamulca lecz na mokrym lepiej go używać oszczędnie a jeśli nie jest to konieczne to tylko hamowanie za wczasu silnikiem i tylnym kołem.<br><hr>Vrobe93
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez andy7 » 22/10/2008, 06:28

Komentatorzy napisał(a): ...jechalem ... swoim skuterkiem ...zachamowalem przednim dokonca i ABS ktory jest w skuterze nie zadzialal ...zal zippa quantuma <br><hr>MasterBike xD


Mowisz o tym

http://www.skutery.net/skutery.php?model=165

Jakos nie widze aby byl wyposazony w ABS :mrgreen: Jezeli twierdzisz, ze ABS jest na wyposazeniu to moze zareklamuj go w tej firmie, ze nie zadzialal, :mrgreen:

Osobiscie proponuje kazdemu zakup motocykla z ABS'em, ktory wlasnie w takich sytuacjach ratuje przed szlifem. Szkoda tylko, ze system nie jest jeszcze na porzedku dziennym.

:wink:
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez andy7 » 22/10/2008, 06:29

Komentatorzy napisał(a): ...jechalem ... swoim skuterkiem ...zachamowalem przednim dokonca i ABS ktory jest w skuterze nie zadzialal ...zal zippa quantuma <br><hr>MasterBike xD


Mowisz o tym

http://www.skutery.net/skutery.php?model=165

Jakos nie widze aby byl wyposazony w ABS :mrgreen: Jezeli twierdzisz, ze ABS jest na wyposazeniu to moze zareklamuj go w tej firmie, ze nie zadzialal, :mrgreen:

Osobiscie proponuje kazdemu zakup motocykla z ABS'em, ktory wlasnie w takich sytuacjach ratuje przed szlifem. Szkoda tylko, ze system nie jest jeszcze na porzedku dziennym.
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Komentatorzy » 21/1/2009, 21:33

obowiązkowo przedni jest hamulcem podstawowym, a tył od czasu do czasu żeby tłoczki się nie zastały he he, pozdro<br><hr>draki8
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 16/3/2009, 21:57

hamulec przedni bez watpienia podstawowym ostatnio na zakrecie wcisnalem tylni (brak doswiadczenia) do momentu zablokowania kola i tylko czekalem swobodnie az wpadne do fosy:/ ja caly a CBRka no coz tylko plastik do wymiany :)<br><hr>uszu
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 22/3/2009, 22:00

Nie ma czegoś takiego jak siła bezwładności.<br><hr>And
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 25/3/2009, 20:18

Kupujcie Moto z ABS-em ! moze wam to uratować życie :))<br><hr>OlO
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 2/4/2009, 10:26

Komentatorzy napisał(a):...i jeszcze jedna uwaga techniczna, co do tego jak prawidlowo i bezpiecznie uzywac przedniego hamulca: bardzo wazne jest, aby w sytuacji awaryjnego hamowania nie dac sie poniesc emocjom i nacisnac klamki momentalnie do konca, co na pewno doprowadzi do zablokowania kola. Prawidlowa technika inicjacjii hamulca polega na progresywnym naciskaniu klamki, tak aby dociazyc przod pojazdu maksymalnie, zanim hamulec zacznie dzialac z maksymalna sila. Jest to o tyle istotne, ze skutecznosc hamowania jest bezposrednio powiazana z powierzchnia styku opony z jezdnia, a to z kolei jak wiemy zalezy od sily nacisku na przednie kolo(im wiekszy nacisk tym bardziej opona sie rozplaszczy, dociskajac sie do nawierzchni).....i tak kolo sie zamyka :)

zycze bezpiecznej jazdy i skutecznego hamowania!<br><hr>grzesiek k.<br>
Prawda jest taka, że siła hamowania zależy głównie od tarcia pomiędzy oponą a nawierzchnią. Natomiast siła tarcia w żadnym stopniu nie zależy od powierzchni styku tylko od rodzaju powierzchni trących i od siły nacisku... Rozpołaszczenie opony nie ma żadnego wpływu na siłę hamowania<br><hr>rotor
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 9/4/2009, 07:08

JEST coś takiego jak siła bezwładności ;)<br><hr>Martin
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 3/5/2009, 18:59

Czy to oznacza, że jeÅ›li motor jest wyposażony w ABS, eliminuje caÅ‚kowicie lub prawie caÅ‚kowicie niebezpieczeÅ„stwo uÅ›lizgu przedniego koÅ‚a, przelecenia przez kierownice i tym podobnych historii? MówiÄ™ tu oczywiÅ›cie o Å›liskiej nawierzchni, lub w trakcie awaryjnego hamowania na suchym „eleganckim” asfalcie.

<br><hr>choq
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 14/5/2009, 20:30

a slyszeliscie o TYM prawie ?? " Ciało pchnięte na łoże traci na oporze" ;)<br><hr>laik
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 19/5/2009, 20:57

no ja wczoraj zablokowałem przednie koło bo na kostce było troche piasku no i się pośliznęło ale na szczęście było to przy minimalnej prędkości także tylko motocykl oparł się na tłumiku a ja sobię odskoczyłem. Mam nauczkę na przyszłość<br><hr>chudino
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/5/2009, 06:23

Komentatorzy napisał(a):Nie ma czegoś takiego jak siła bezwładności.<br><hr>And<br>
On ma racje. Siła bezwładności nie istnieje. Jest to siła wymyślona aby można było stosować pierwszą zasadę dynamiki w układach nieinercjalnych. Siłę bezwładności w układzie inercjalnym tłumaczymy tak, że np. motocykl chamuje a kierowca który na nim siedzi stara się zachować taką prędkość z jaką się poruszał i dlatego gdyby nie zaparł się o kierownicę to wyleciałby do przodu. Motor zwalnia a kierowca czuje że coś go wypycha do przodu bo on po prostu zachowuje taką prędkość jaką miał a motor pod nim zwalnia i z tąd ta siła. Ale siła bezwładności jest siłą wymyśloną tzw. pozorną bo aby istniała siła to musi ona mieć punkt przyłorzenia a przecież do motocyklisty nie jest przyłożona żadna siła podczas chamowania.<br><hr>Bartexo
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 17/6/2009, 13:14

Komentatorzy napisał(a):witam wszytkich, Chcialbym dodac jedna bardzo istotna rzecz odnosnie hamowania awaryjnego. Najpierw warto sie zastanowic czym jest tak naprawde hamowanie awaryjne ? Pytanie niby banalne - zatrzymac maszyne z mozliwie najkrotsza droga hamowania, zatem co interesuje nas w takim wypadku, czy po zatrzymaniu bedziemy mieli maszyne na pierwszym czy na szostym biegu ? mamy poprostu sie zatrzymac, a do tego w takim wypadku sluzy tylko jeden hamulec i jest to przedni hamulec, najwazniejszy a zarazem najtrudniejszy, zatem po co jeszcze podczas awaryjnego hamowania zawracac sobie glowe, o tylnym hamulcu czy redukowaniu biegow i tak nic nie pomoga a w ten sposob tracisz ulamki sekundy, ktore zaleza od tego czy zahamujesz przed przeszkoda czy w nia wjedziesz. Wnisek z tego taki, o ile musisz awaryjnie hamowac, nie mysl o tylnym hamulcu, redukowaniu biegow, wczorajszym schabowym czy jutrzejszym seksie, tylko skoncentruj sie na hamowaniu tylko przednim hamulcem. Tak na marginesie, trzeba probowac nie doprowadzac do sytuacji awaryjnego hamowania, jak ? Technika patrzenia. Patrz daleko przed siebie, a nie krotko przed kolo jak wielu robi, unikniesz w ten sposob wielu podbramkowych sytuacji pozdrawiam<br><hr>griso<br>
Redukcja biegu jest bardzo ważna. Często w sytuacji zagrożenia nie jesteś jedyną osobą hamującą awaryjnie, a motocykl zredukowany do jedynki pozwoli uciec przed zbliżającym się zagrożeniem z tyłu.<br><hr>radek
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Postprzez Komentatorzy » 20/6/2009, 12:24

piepszyć ABS <br><hr>Tarantulxxx
Komentatorzy
Mieszkaniec forum
 
Posty: 16771805
Dołączył(a): 27/10/2006, 12:35

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Komentarze do artykułów na Ścigacz.pl



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na górê