YAMAHA R6 NAPINACZ lancuszka ROZRZADU !!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Czester, madcap, senekkorzenna, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Movi, melvin, Leg1oN, Żmija, Terror, leff, cycu_rsko, rosa, henio12323

YAMAHA R6 NAPINACZ lancuszka ROZRZADU !!

Postprzez RAFF » 18/12/2008, 01:37

rozebralem napinacz gdyz walilo lancuszkiem na wolnych obrotach i teraz sie zastanawiam jak on powinien prawidlowo działać i mam nadzieje ze ktos mnie uraczy zasada dzialania tegoz napinacza i jak go wyregulowac, naprawic ;]

moze dodam ze rozwalilem go na czesci pierwsze pozniej spowrotem wlozhylem i mocniej zaczelo walic, ale jak krecilem ta srubka z gory napinacza na maxa zeby go napiąć to bylo ladnie tyle ze sie odkreca z powrotem ;/
zwolnij
RAFF
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
Lokalizacja: Białystok


Postprzez MECHA-MOT » 18/12/2008, 11:30

wali... to mocniej naciagnac lancuszek a nie rozbierac napinacz
MECHA-MOT
Świeżak
 
Posty: 267
Dołączył(a): 2/7/2007, 19:05
Lokalizacja: Mika

Postprzez RAFF » 18/12/2008, 16:25

zna ktos moze stronke z ktorej moge zamowic lancuszek i napinacz bo nigdzie nie moge znalezc do r6 2001 rok ;/ na allegro nawet napinacza nie ma chyba ze od Cbr f4 wyglada identycznie ... mogl by ktos cos powiedziec na ten temat ? :P jakas porade chociaz;]
zwolnij
RAFF
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Sureal » 18/12/2008, 16:32

Ja wymieniałem łańcuszek rozrządu w serwisie, bo nie miałem na to czasu za bardzo, ale płaciłem tylko za robocizne, a sprawę załatwiłem tak:

Zadzwoniłem do serwisu Yamahy i spytałem się, ile kosztuje oryginalny yamahy, później spytałem o zamiennik i jego numer katalogowy, podali bez problemu. Wpisałem w google i miałem cały zestaw prawie 2 razy taniej z Niemiec.

Łańcuszek masz tutaj:
https://ssl.allegro.pl/item488140270_ya ... tanio.html

Pozdr.
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez RAFF » 18/12/2008, 17:13

-
Ostatnio edytowano 20/12/2008, 13:41 przez RAFF, łącznie edytowano 1 raz
zwolnij
RAFF
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Sureal » 18/12/2008, 20:14

poszukaj sobie serwisówki na forum( albo w google wpisz service + manual + yamaha + R6 koniecznie z plusami) i będziesz wiedział co robić.

Pozdr.
Sureal
Świeżak
 
Posty: 245
Dołączył(a): 30/6/2008, 23:41
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Raczek_6 » 18/12/2008, 21:45

Jeśli nie masz szczęścia to zawory do wymiany (też tak kiedyś zrobiłem) z tym że zawory tylko oryginał żadne dorabiane czy od Paradowskich.
Chyba że masz czas na zabawę w regulacje luzu zaworowego przynajmniej cały dzień jeśli niedłużej (tak przeważnie kończy się montaż dorabianych zaworów, są krótsze lub dłuższe)
Ewentualnie Larsson, wydechowe 98 PLN za 1 szt, dolotowe 43 PLN za 1szt.


Napinacz ASO Yamaha, łańcuszek w ASO kosztował ostatnio 150PLN, w Larssonie kosztuje 250PLN.

Łańcuszek można wymienić bez rozkuwania.

Przeskoczył rozrząd i bez rozebrania dekla zaworów i prawego dekielka ani rusz.

Manual dostępny tu:
http://www.megaupload.com/pl/?d=3NFMUW98
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati
http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki

Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4214
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez RAFF » 20/12/2008, 13:39

raczek widac ze masz fach w reku;]

po ustawieniu rozrzadu wszystko wrocilo do normy naszczescie nic nie uszkodzilo... działa

Druga rzecz: Prawdopodobnie napinacz jest wadliwy gdyz cofa sie przy duzych obrotach silnika,
Sprawdzilem to tym ze zostawilem sróbokret w regulacji trzymajac go i gdy dodalem grazu sróbokretem zaczelo obracac i nastepnie pojawialy sie stuki lancuszka.

Teraz mysle ze wymienie najpierw ten napinacz a jezeli to nie pomoze to zostaje wymiana lancuszka . Takze problem wyjasniony

wszystkim dziekoweczka za zainteresowanie tematem.

pozdro

Jeszcze jak ktos mogl by podrzucic sprawdzone linki do dobrych sklepow z czesciami
gdzie moge zamowic napinacz lancuszek i inne .
zwolnij
RAFF
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez RAFF » 20/12/2008, 14:17

A jeszcze JAK sprawdzic czy lancuszek jest dobry? kiedy wiadomo ze jest do wymiany... ?
zwolnij
RAFF
Świeżak
 
Posty: 156
Dołączył(a): 15/11/2008, 17:27
Lokalizacja: Białystok

Postprzez Raczek_6 » 21/12/2008, 00:45

Edytuj posty, aby nie pisać jeden pod drugim (za to dostaje się).

W manualu powinno być zdjątko, mierzysz odległość na ogniwach od 0 do 21 (dowolne miejsce liczba ogniw zawsze musi wynosić 21) i powinna być zawarta w przedziale (tego nie pamiętam, trzeba w manualu sprawdzić) jeśli jest po za łąńcuszek do wymiany.

Kolejny przypadek zużytego łańcuszka to zużycie w miejscach styku z kołami zębatymi.

Napinacz polecam oryginalny, łańcuszek też (taniej niż w ASO tylko USA)
http://bikebandit.com/

90$ napinacz, łańcuszek 22$.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati
http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki

Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4214
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Przemo_rene » 16/3/2010, 13:36

sorry, że odkopię ale sprawa i tak spali na panewce bo koszty wysyłki do Polski z tego portalu 139 $ !!! tak, więc nic z niego poza całym silnikiem nie opłaca się kupować. Tyle w temacie bikebandit.com
http://www.tinyurl.pl?PlJBVNPo Przegląd Twojego moto w P-N!
Avatar użytkownika
Przemo_rene
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2982
Dołączył(a): 11/3/2009, 13:27
Lokalizacja: Poznań / TL1000R

Postprzez jedrzej56 » 16/3/2010, 23:44

Witam. wracając do napinacza- to sie go nie napina sróbokrętem tylko zluzowuje blokadę,napinacz sam napina łańcuch
jedrzej56
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 24/5/2008, 21:12
Lokalizacja: słupsk

Postprzez sebekr6 » 20/6/2013, 22:53

a ile mniej wiecej dzis wynosi robocizna wymiany ? czy 350 zł to dobra cena?
sebekr6
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 21/8/2012, 21:48


Powrót do Mechanika motocyklowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

na gr