Zobacz wątek - Jak mozna zmniejszyc moc silnika?

Jak mozna zmniejszyc moc silnika?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Jak mozna zmniejszyc moc silnika?

Postprzez nienienie » 17/12/2008, 15:54

Sluchajcie, mam do Was takie pytanie. Mam male doswiadczenie, a tak sie jakos zlozylo, ze po enduro 125 cm przesiadam sie na kle 650. Pekam, ze nie ogarne tej mocy. Z 15 KM nagle do 65 KM. Jakby nie patrzec to ponad 4 razy wiecej. Czy mozna jakos zmniejszyc moc kle 650 o polowe i powiedzmy po 2 latach odblokowac motor do rzeczywistej mocy? (najpierw musze nauczyc sie dobrze jezdzic, przejsc kursy doszkalajace i w ogole, co tu duzo gadac, sami wiecie)
nienienie
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7/10/2008, 08:53


Postprzez Genji » 17/12/2008, 16:12

nienienie daj sobie szansę. 65 koni Cię nie przegoni. Dasz radę je opanować. Głowa na kark i jeronimooooooo.........! :wink:
Aprilia RSV 1000R Tuono 2007
Play it safe or play it cool!
Avatar użytkownika
Genji
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 508
Dołączył(a): 17/1/2007, 14:10
Lokalizacja: Wrocek

Postprzez pablomotors » 17/12/2008, 16:14

Tak można ale po co?
Pojeździsz trochę i się przyzwyczaisz do tej mocy.
Ja bym nie zakładał żadnych ograniczeń mocy.
Avatar użytkownika
pablomotors
Świeżak
 
Posty: 453
Dołączył(a): 25/3/2008, 13:06
Lokalizacja: Maczu-Pikczu

Postprzez Koval135 » 17/12/2008, 16:44

To nie jest jakas potworna moc,a widać po postach ze masz w tej glowie poukładane więc zbytnio bym sie nie przejmowal,zobaczysz,ze po miesiącu już cie nie bedzie przerazac :wink: Z początku moto zawsze sie wydaje mocne,ale z czasem sie przyzwyczajasz xD

PS;zamiast wydac kase na blokowanie itp daj se więcej na ochraniacze kask itp,to tez ci da jakies poczucie bezpieczeństwa :wink:
KTM 950 SM Orange Power! | www.migus-motocykle.pl
Avatar użytkownika
Koval135
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1808
Dołączył(a): 13/7/2008, 14:10
Lokalizacja: Racibórz/Warszawa

Postprzez Nigoss » 17/12/2008, 17:14

No, ale jesli juz chcialbys na serio zmniejszyc moc to pozostaje zdlawienie moto. Idz do jakiegos serwisu czy mechanika i wszytsko Ci wyjasnia, tylko troche to kosztuje.
,,Motocykle to nie tylko moja pasja, ale też moje życie''
Avatar użytkownika
Nigoss
Bywalec
 
Posty: 567
Dołączył(a): 5/9/2008, 17:01

Postprzez Bzinek » 17/12/2008, 17:15

Zakładając że naprawde boisz sie tej mocy, to raczej napewno bd umiał mądrze posługiwać się manetką. Trzeba troche wiary w siebie
Motocykl-mój wybór,mój sport,moje życie... | http://www.bikepics.com/pictures/1493819/
Bzinek
Świeżak
 
Posty: 34
Dołączył(a): 6/12/2007, 21:46
Lokalizacja: Starachowice

Postprzez senekkorzenna » 17/12/2008, 17:21

Pamiętam że już kiedyś ktoś zakładał taki temat :?
senekkorzenna
 

Postprzez kargul » 17/12/2008, 19:23

Przy tej klasy motorze chyba nie powinno się nic niespodziewanego wydarzyć :wink: Tak jak mówią koledzy,troche rozwagi w prawej ręce i będzie git.A jeżeli jesteś młody i troche słaby to bałbym się bardziej masy motoru i wysokości siedzenia,które czasem może znajdować się za wysoko.Sam śmigam podobnym sprzętem :wink:
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
Avatar użytkownika
kargul
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
Lokalizacja: z kontenera

Postprzez Kris2k » 17/12/2008, 19:54

moze i 4 razy wiecej mocy ale i 2 razy wiecej kg pod tylkiem wiec nic przerazajacego
GS 500E '93 --> VFR 800 '00
Avatar użytkownika
Kris2k
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1617
Dołączył(a): 22/6/2006, 12:06
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Postprzez Raczek_6 » 17/12/2008, 20:43

Jedyny szybki sposób i można zrobić to samemu to dać ogranicznik na otwarcie przepustnicy do max 1/2 z czasem oczywiście można zwiększyć do 2/3 i 3/4.

Inaczej koszty będą spore dysze do gaźnika i króciec (o mniejszym przelocie) między gaźnikiem i głowicą.

65KM, jak nie będziesz kręcił od razu na max to ogarniesz w kilka tygodni.
http://motomaniax.pl/ - serwis Ducati | http://www.motorakowski.pl/ - serwis Kawasaki | | Nie pomagam w oględzinach motocykli.
Raczek_6
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez andy7 » 18/12/2008, 00:01

Mozna w Niemczech kupic zestaw dlawiacy, cena okolo 125,- € z wysylka do domu. Zamontuje Ci kazdy service

poszperaj w necie pod

drosselsatz
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Taser » 18/12/2008, 18:19

Hmmm......nie wiem czy to ma ses, sam sie teraz przesiadam z kibla na 600, raz bylem w salonie i mi dali wlasnie 600 na przejazdzke i faktycznie czulem sie jakbym ujezdzal jakis pocisk, ale bylo to do ogarniecia.
Nie ma nic piekniejszego niz dwa kola i jeden slad...

Yamaha YZF 600 Thundercat :D
Avatar użytkownika
Taser
Bywalec
 
Posty: 577
Dołączył(a): 8/4/2007, 15:53
Lokalizacja: Nadarzyn

Postprzez ---Corleone--- » 18/12/2008, 19:59

Imponuje mi chlopak, bo zamiast pytac "jak zwiekszyc moc" to pyta jak ja zmniejszyc. Z takim podejsciem do sprawy to napewno dlugo jeszcze pojezdzi. Tak trzymac ;)
"Prędkość jeszcze nikogo nie zabiła.. tylko nagłe zatrzymanie.."
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
---Corleone---
Świeżak
 
Posty: 154
Dołączył(a): 2/7/2008, 12:31
Lokalizacja: Oświęcim/Kraków

Postprzez nienienie » 18/12/2008, 22:36

Dzieki za sugestie, uwagi i namiar na "drosselsatz". Sprobuje cos z tym pokombinowac. Pytalem tez kumpli, czy jest jakis mniej inwazyjny sposob dojscia do lepszego porozumienia z 65 koniami :) i odpowiedz byla mniej wiecej taka: zapisz sie na kurs doszkalajacy do pro-motora na Bemowie. Bylem na ich stronie (www.pro-motor.pl), wydaja sie naprawde spoko. Ktos z Was cos wie moze o nich wiecej? A moze ktos byl na takim kursie? Bo tak sobie mysle, ze moze zamiast ograniczania mocy moglbym sobie na nowy rok zafundowac wlasnie taki kurs... kurde, sam nie wiem. a moze i to i to, ech...
nienienie
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 7/10/2008, 08:53

Postprzez andy7 » 19/12/2008, 08:48

Co da Ci doszkalajacy kurs, jezeli nie masz jeszcze wyrobionej psychomotoryki, kurs jest naprawde dobry gdy juz cos potrafisz. Pozostalbym przy drosselsatz.
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Haemophilus » 19/12/2008, 14:57

Teoretycznie powinienes po zamontowaniu zestawu dlawiacego przejsc przeglad i zmienic papiery.

Moim zdaniem nie ma wiekszego sensu zdlawiac. Akurat ta maszyna jest do ogarniecia bez dlawienia.

EDIT: W Polsce nie wiekszego sensu. W wiekszosci krajow unii mialoby to o tyle sens, ze wymiernie spadloby Ci ubezbieczenie i zestaw sie zwrocil.
Haemophilus
Świeżak
 
Posty: 134
Dołączył(a): 13/8/2007, 20:19
Lokalizacja: Wawa

Postprzez twardy-99 » 3/1/2009, 19:37

Daj sobie szansę pojeździsz miesiąc i dojdziesz do wniosku, że to był niepotrzebny zabieg. Tylko z głową i spokojnie
twardy-99
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 28/3/2008, 21:29
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez arcadioo997 » 5/2/2009, 13:05

Zgadzam się z większością - delikatnie z gazem i opanujesz śmiało. Pewnie mi się dostanie po uszach od wszystkich, ale moje pierwsze moto, to była Kawasaki GPX 750 - 100konna...i też miałem strach, ale po 2 miesiącach już z pełną przyjemnością oddawałem się podróży:)

Tak więc śmiało do boju:)
arcadioo997
Świeżak
 
Posty: 178
Dołączył(a): 23/10/2008, 21:43
Lokalizacja: Poznań

Postprzez wiklad » 5/2/2009, 13:46

Podobną przesiadkę miałem ja, z Yamahy DT80 na Yamahę TT600, jeśli chodzi o jazdę w mieście, to nie ma żadnego problemu i ogarniesz to moto szybko. Gorzej z jazdą po szutrach, bo kle raczej nie ma opon kostkowych i łatwo ucieknie spod dupy na winklu.
Yamaha TeTetka Szyćsetka -> to już przeszłość......w oczekiwaniu na kolejne moto :D

Obrazek
Avatar użytkownika
wiklad
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1090
Dołączył(a): 19/6/2007, 21:52
Lokalizacja: Trzebiatów /Szczecin

Postprzez K@mil » 6/2/2009, 23:04

Zablokuj sobie na manetce nie będziesz kręcił tak wysoko dasz radę.

Ja z WSK 125 wsiadłem na Horneta 600 (98 koni) jak masz MÓZG i kręcisz do 6 tys to nic Ci się nie stanie :)
K@mil
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 25/10/2008, 21:00
Lokalizacja: Wrocław

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr