uszczelnienie chłodnicy
Posty: 12
• Strona 1 z 1
uszczelnienie chłodnicy
Witam. Mam problem z "kolankiem dolotowym" ( nie wiem jak to sie nazywa fachowo mam nadzieje ze kazdy wie o co chodzi) do chłodnicy. Owe kolanko wyskoczyło podczas lekkiego upadku i nie wiem jak je teraz z powrotem umocowac:/ moge wsadzic je odginając leciutko otwór przy chłodnicy ale później wiadome że będzie wyciek płynu chłodzącego... lutowanie odpada bo przecież cyna nie będzie trzymać. jak mogę uszczelnić chłodnice? nie mam zamiaru kupować cudownych środków wsypywanych do chłodnicy które kosztują 5 zł a robią koszta rzędu 600 zł za chłodnice. Co doradzicie? Proszę o pomoc
Romet ogar 50ccm~~> Aprilia Rally 50 ccm~~> Aprilia RS 125ccm~~~> Suzuki RF 600R ~~> Honda VTR 1000F..... moja pasja nigdy się nie kończy;]
- dominik1215
- Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 23/1/2008, 13:21
Z jakiego materiału jest ta chłodnica? Z tego co wiem nowe są w tym miejscu lutowane ołowiem albo cyną. jeżeli to aluminium poprostu wyczyść miejsce wokół i oddaj do spawania
- młody_CBR
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 4/12/2008, 20:45
olowiem juz od kilku lat ze z wzgledu na szkodliwosc sie nie lutuje.
Cyna przy lutowaniu miekkim nie bedzie trzymac ale lutujac to na twardo zapewnisz odpowiednia wytrzymalosc zlacza i szczelnosc.
Nie mniej jednak poszukaj kogos kto moglby to profesjonalnie zespawac TIGiem.
Cyna przy lutowaniu miekkim nie bedzie trzymac ale lutujac to na twardo zapewnisz odpowiednia wytrzymalosc zlacza i szczelnosc.
Nie mniej jednak poszukaj kogos kto moglby to profesjonalnie zespawac TIGiem.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
a ze tak zapytam jak sie lutuje "na twardo"?
Romet ogar 50ccm~~> Aprilia Rally 50 ccm~~> Aprilia RS 125ccm~~~> Suzuki RF 600R ~~> Honda VTR 1000F..... moja pasja nigdy się nie kończy;]
- dominik1215
- Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 23/1/2008, 13:21
a migomat?
Romet ogar 50ccm~~> Aprilia Rally 50 ccm~~> Aprilia RS 125ccm~~~> Suzuki RF 600R ~~> Honda VTR 1000F..... moja pasja nigdy się nie kończy;]
- dominik1215
- Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 23/1/2008, 13:21
Sam tego nie pospawasz, ani lutownicą, ani tym bardziej migomatem. Poszukaj na necie kogoś kto zajmuje się regeneracja chłodnic (czy to samochodowych, czy motocyklowych) zapłacisz śmieszne pieniądze, a będziesz miał zrobione tak jak należy.
Pzdr.
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
dominik1215 napisał(a):a ze tak zapytam jak sie lutuje "na twardo"?
lutowanie twarde odbywa sie w temperaturze powyzej 450 stopni celcjusza, zazwyczaj wlasnie przy uzyciu palnika acetylenowego i niekoniecznie brazem i jego stopami. Tak byloby to zrobione najbardziej profesjonalnie.
Migomatem owszem mozna, a bynajmniej metoda MIG. Czasami ta metoda naprawia sie elementy aluminiowe, ale proponowalbym pospawac to TIG-iem, ze wzgledu na jakosc zlacza.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
nie chce tutaj senku drazyc tematu i pisze tylko w skrocie dla twojej informacji:
w lutowaniu twardym uzywa sie takich lutow jak:
miedziowe(najczesciej), mosiezne, aluminiowe, srebrne, palladowe, zlote czy niklowe - zaleznie od przeznaczenia.
W spawaniu lukowym temperatura luku wynosi okolo 5000 stopni celcujasza - nie mniej jednak na materiale i elektrodzie ta temperatura jest znacznie mniejsza. Alumunium pokrywa sie warstwa tlenkow o temperaturze topnienienia nieco ponad 2000 stopni celcujsza. Dlatego spawanie metodami MIG i TIG jest bezpieczne i jak najbardziej wskazane przy spawaniu stopow aluminium. Nie spawamy przeciez zeber czy rdzenia chlodnicy(bo tak rzeczywiscie mozna uszkodzic chlodnice i nikt tego nie robi), tylko krociec.
Ze względu na obecność elementów z tworzyw sztucznych(czego wczesniej nie przewidzialem) radzilbym to najpierw polutowac i to wyspecjalizowanym zakladzie a nie u Pana Mietka. Jezeli nie masz takiej mozliwosci to zostaje spwanie TIGiem, ewentualnie nietrwale klejenie.
w lutowaniu twardym uzywa sie takich lutow jak:
miedziowe(najczesciej), mosiezne, aluminiowe, srebrne, palladowe, zlote czy niklowe - zaleznie od przeznaczenia.
W spawaniu lukowym temperatura luku wynosi okolo 5000 stopni celcujasza - nie mniej jednak na materiale i elektrodzie ta temperatura jest znacznie mniejsza. Alumunium pokrywa sie warstwa tlenkow o temperaturze topnienienia nieco ponad 2000 stopni celcujsza. Dlatego spawanie metodami MIG i TIG jest bezpieczne i jak najbardziej wskazane przy spawaniu stopow aluminium. Nie spawamy przeciez zeber czy rdzenia chlodnicy(bo tak rzeczywiscie mozna uszkodzic chlodnice i nikt tego nie robi), tylko krociec.
Ze względu na obecność elementów z tworzyw sztucznych(czego wczesniej nie przewidzialem) radzilbym to najpierw polutowac i to wyspecjalizowanym zakladzie a nie u Pana Mietka. Jezeli nie masz takiej mozliwosci to zostaje spwanie TIGiem, ewentualnie nietrwale klejenie.
Honda VFR 800 FI
-
elco - Moderator
- Posty: 3014
- Dołączył(a): 10/3/2007, 01:18
- Lokalizacja: Wałbrzych/Wrocław
dobra juz OK nie będę sam i tak tego spawał bo spawacz zawodowy nie jestem
oddaje do zakładu regeneracji bo znalazłem, a klej.... hmm zdaje mi się ze przy rozgrzanej chłodnicy odszedłby i krociec odleciałby na pierwszej lepszej dziurze w drodze 


Romet ogar 50ccm~~> Aprilia Rally 50 ccm~~> Aprilia RS 125ccm~~~> Suzuki RF 600R ~~> Honda VTR 1000F..... moja pasja nigdy się nie kończy;]
- dominik1215
- Świeżak
- Posty: 76
- Dołączył(a): 23/1/2008, 13:21
Posty: 12
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości