uzywana yamaha r6 2000r co zrobić by służyła przez lata?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
uzywana yamaha r6 2000r co zrobić by służyła przez lata?
Witam. Próbowałem znaleźć coś na ten temat w internecie ale nie ma żadnych konkretnych informacji. Ogolenie to kupiłem r6 i chciał bym o nią zadbać tak by posłużyła mi przez dłuższy okres, bo motorek w pełni spełnia moje oczekiwania. Pierwsze co powinienem zrobić to wymienić olej, filtr i podobno świece.
-Jaki olej polecacie? czy MOTUL 5100 ESTER będzie odpowiedni?
-jaki filtr? czy w granicy cenowej 40zl będzie ok?
-w jaki sposób wyczyścić filtr powietrza?
-Jeżeli są jakieś czynności o które również powinienem zadbać to proszę o wskazówki.
mam jeszcze pytanie odnośnie przebiegu. Przebieg który wskazuje licznik jest liczony w km czy milach. kupiłem motor w Anglii, ale po przestawieniu licznika na km przebieg się nie zmienił (myślałem ze będzie sam przeliczał)
Z góry dzięki za pomoc!
-Jaki olej polecacie? czy MOTUL 5100 ESTER będzie odpowiedni?
-jaki filtr? czy w granicy cenowej 40zl będzie ok?
-w jaki sposób wyczyścić filtr powietrza?
-Jeżeli są jakieś czynności o które również powinienem zadbać to proszę o wskazówki.
mam jeszcze pytanie odnośnie przebiegu. Przebieg który wskazuje licznik jest liczony w km czy milach. kupiłem motor w Anglii, ale po przestawieniu licznika na km przebieg się nie zmienił (myślałem ze będzie sam przeliczał)
Z góry dzięki za pomoc!
- erszustka
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 13/12/2008, 23:16
- Lokalizacja: Lbn
jeżeli chodzi o licznik to u mnie w cbr f4i komputeer sam przeskalowuje sobie przebieg!!!dziwne,że u ciebie tak nie ma
co do oleju-ja zalałem full syntetyk motula 300v
filtr hiflofiltro wystarczy-chyba, że masz kase to możesz się szarpnąć na K&N
filtr powietrza jeżeli jest czysty to przedmuchaj sprężonym powietrzem ostrożnie i chyba już wszystko
co do oleju-ja zalałem full syntetyk motula 300v
filtr hiflofiltro wystarczy-chyba, że masz kase to możesz się szarpnąć na K&N
filtr powietrza jeżeli jest czysty to przedmuchaj sprężonym powietrzem ostrożnie i chyba już wszystko
http://bikepics.com/members/kbiadun/ | CBR 600 RR4
-
limak14 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 3798
- Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
- Lokalizacja: LBN/Puławy
2 ważne sprawy jeśli chodzi o R6. przede wszystkim silnik dość delikatne są więc po kupnie wymień olej najlepiej Castron górna półka, filtr nowy K&N ale nastaw się na to że na biegu jałowym mogą wahać sie obroty. synchronizacja gaźników kolejna rzecz oraz synchro z tłumikiem jeśli masz sportowy a jeśli z kolektorami to obowiązkowo. luzy zaworowe takze wypadało by ustawić. zalej dobry i nowy płyn w chłodnicy yamaha lubi pracować na wyższych temperaturach a często jest tak ze w chłodnicy jest już bajoro. druga ważna kwestia to skrzynia bardzo delikatna niestety i nie idioto odporna więc jeśli chcesz sobie gumować albo jeszcze gorzej uczyć sie gumować to od razu powiem że skrzynia padnie a konkretnie 2 bieg. jesli skrzynia pracuje dobrze tzn miękko wchodzą biegi nie zgrzytają nie wypadają to znak że skrzynia jest raczej zdrowa i aby o nią zadbać nie gumuj a przede wszystkim nie wbijaj 2 na gumie! to tyle ode mnie
-
YZF R1 - Moderator
- Posty: 2765
- Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
- Lokalizacja: Warszawa
Do tego pamiętaj o codziennych przeglądach.
Co 300-500km wypadało by wyczyścić i nasmarować łańcuch.Dobrze to robić bo napewno przedłuży jego żywotność a co za tym idzie kasy w kieszeni zostaje więcej.To samo tyczy się opon.Sprawdzaj ciśnienie w kołach.Klocki itp.
Co 300-500km wypadało by wyczyścić i nasmarować łańcuch.Dobrze to robić bo napewno przedłuży jego żywotność a co za tym idzie kasy w kieszeni zostaje więcej.To samo tyczy się opon.Sprawdzaj ciśnienie w kołach.Klocki itp.
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
-
kargul - Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
- Lokalizacja: z kontenera
Dzięki za konkretne odpowiedzi. Powiedzcie mi jeszcze:
-jakie konkretnie modele olejów były by dobre. (biorąc pod uwagę również te trochę tańsze bo z tego co widzę to motul 300v to jeden z najdroższych)
-jaki może być koszt: "synchronizacja gaźników kolejna rzecz oraz synchro z tłumikiem jeśli masz sportowy a jeśli z kolektorami to obowiązkowo. luzy zaworowe także wypadało by ustawić." Wiem ze końcówkę mam sportową, ale reszta układu chyba pozostała fabryczna
-w jaki sposób czyścić łańcuch i czym go smarować? (jest jakaś alternatywa dla środków specjalnie przeznaczonych do tego)
-mam zamontowana skrzynie od modelu bodajże 05' i podobno jest bardziej wytrzymalsza i jak narazie sprawuje sie bez zarzutów. Chętnie nauczył bym się wyrwać go chociaż z gazu i powoli starać się przejeżdżać coraz więcej na gumie. Da się to zrobić w miarę delikatnie czy z góry trzeba zakładać ze silnik zacznie się sypać?
-jakie konkretnie modele olejów były by dobre. (biorąc pod uwagę również te trochę tańsze bo z tego co widzę to motul 300v to jeden z najdroższych)
-jaki może być koszt: "synchronizacja gaźników kolejna rzecz oraz synchro z tłumikiem jeśli masz sportowy a jeśli z kolektorami to obowiązkowo. luzy zaworowe także wypadało by ustawić." Wiem ze końcówkę mam sportową, ale reszta układu chyba pozostała fabryczna
-w jaki sposób czyścić łańcuch i czym go smarować? (jest jakaś alternatywa dla środków specjalnie przeznaczonych do tego)
-mam zamontowana skrzynie od modelu bodajże 05' i podobno jest bardziej wytrzymalsza i jak narazie sprawuje sie bez zarzutów. Chętnie nauczył bym się wyrwać go chociaż z gazu i powoli starać się przejeżdżać coraz więcej na gumie. Da się to zrobić w miarę delikatnie czy z góry trzeba zakładać ze silnik zacznie się sypać?
- erszustka
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 13/12/2008, 23:16
- Lokalizacja: Lbn
1. ja bym tam na oleju nie oszczedzał... roznica 130 a 200 to nie jest różnica w porównaniu do tego jaka role pełni olej w zyciu motocykla;)
2. nie wiem:P
3. czyszczenienie to olej napedowy, pedzelek, szmatka;)... co do smarowania to nie ma alternatywy:) na forum zaistniał patent w gotowaniu lancucha chyba w smalcu:D wtajemniczeni moze napisza cos wiecej hehe:D
4. nauka sama przyjdzie z czasem:D generalnie przy dobrym nauczniu i szybkim progresie to silnik 'az tak' w dupe nie dostaje, najbardziej napęd, ale nie jest to jakies kosmiczne zużycie... powiedzmy przy codziennym katowaniu to 3/4 zywotnosci napedu uzytkowanego w normalny sposob;) mysle ze warto:P
2. nie wiem:P
3. czyszczenienie to olej napedowy, pedzelek, szmatka;)... co do smarowania to nie ma alternatywy:) na forum zaistniał patent w gotowaniu lancucha chyba w smalcu:D wtajemniczeni moze napisza cos wiecej hehe:D
4. nauka sama przyjdzie z czasem:D generalnie przy dobrym nauczniu i szybkim progresie to silnik 'az tak' w dupe nie dostaje, najbardziej napęd, ale nie jest to jakies kosmiczne zużycie... powiedzmy przy codziennym katowaniu to 3/4 zywotnosci napedu uzytkowanego w normalny sposob;) mysle ze warto:P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
Ja osobiście używam castrola syntetyk(wymiana co 12tyś)w sezonie wydaje na niego 200zł.
Cennik serwisu bywa różny więc musisz sie dowiedzieć w pobliskich serwisach.Dla porównania ja za dwa cylindry i dwa gaźniki,synchro czyszczenie i luzy zaworowe płaciłem 400zł.
Ja osobiście nie używam środków do czyszczenie i smarowania łańcucha,które polecają ich producęci.
Do czyszczenia używam nafty bądź oleju opałowego(nigdy bęzyna i podobne ostre środki)Butelka nafty starcza na 2-3 czyszczenia koszt 2,5zł za butelke.Do smarowania łańcucha używam gęstego oleju przekładniowego np.hipol,marinol.W sezonie zużywam dwa litry,cena 12zł 1 litr.Bardzo tania i skuteczna metoda polecana przez DID.Taki olej używa sie też w scotoilerach.A jak smarować?To proste.Bierzesz mały pendzelek maczasz w oleju i smarujesz od środka tak zeby olej dostał sie pod rolkę.Największy błąd to smarowanie melalu,nie o to chodzi,żeby się klejił i ściekał gdzie popadnie.Staraj się smarować wewnętrzną strone.Po posmarowaniu wytrzyj łańcuch do sucha żeby nadmiar oleju nie pryskał na opone.Wytarcie łańcucha sprawia też,że nie kleji się do niego kuż i piach.
Jeżeli będziesz na siłe wbijał biegi to możesz ją zniszczyć.stając na kole z gazu możesz być spokojny-powinna bez problemu to znieść.
Cennik serwisu bywa różny więc musisz sie dowiedzieć w pobliskich serwisach.Dla porównania ja za dwa cylindry i dwa gaźniki,synchro czyszczenie i luzy zaworowe płaciłem 400zł.
Ja osobiście nie używam środków do czyszczenie i smarowania łańcucha,które polecają ich producęci.
Do czyszczenia używam nafty bądź oleju opałowego(nigdy bęzyna i podobne ostre środki)Butelka nafty starcza na 2-3 czyszczenia koszt 2,5zł za butelke.Do smarowania łańcucha używam gęstego oleju przekładniowego np.hipol,marinol.W sezonie zużywam dwa litry,cena 12zł 1 litr.Bardzo tania i skuteczna metoda polecana przez DID.Taki olej używa sie też w scotoilerach.A jak smarować?To proste.Bierzesz mały pendzelek maczasz w oleju i smarujesz od środka tak zeby olej dostał sie pod rolkę.Największy błąd to smarowanie melalu,nie o to chodzi,żeby się klejił i ściekał gdzie popadnie.Staraj się smarować wewnętrzną strone.Po posmarowaniu wytrzyj łańcuch do sucha żeby nadmiar oleju nie pryskał na opone.Wytarcie łańcucha sprawia też,że nie kleji się do niego kuż i piach.
Jeżeli będziesz na siłe wbijał biegi to możesz ją zniszczyć.stając na kole z gazu możesz być spokojny-powinna bez problemu to znieść.
Ostatnio edytowano 14/12/2008, 15:20 przez kargul, łącznie edytowano 1 raz
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
-
kargul - Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
- Lokalizacja: z kontenera
Re: uzywana yamaha r6 2000r co zrobić by służyła przez la
erszustka napisał(a):...
mam jeszcze pytanie odnośnie przebiegu. Przebieg który wskazuje licznik jest liczony w km czy milach. kupiłem motor w Anglii, ale po przestawieniu licznika na km przebieg się nie zmienił (myślałem ze będzie sam przeliczał)
Z góry dzięki za pomoc!
Mam ten sam rocznik z Anglii i po zmianie prędkościomierza z MPH na KMH przebieg pokazywany jest dalej w milach. Trzeba sie przyzwyczaić i tyle...
- fool
- Świeżak
- Posty: 62
- Dołączył(a): 6/9/2008, 12:16
Re: uzywana yamaha r6 2000r co zrobić by służyła przez la
Jesteś pewien, że przebieg naliczany jest w milach? Bo niby kiedy się wybiera w jakiej jednostce ma naliczać? Przy kupnie? Czy po prostu każda r6 pokazuje przebieg w milach? tak się dopytuje bo bardzo mnie to interesuje, a do tego miał bym mila niespodziankę gdy okazało się ze mój motor jest młodszy o przelicznik 1,6 

- erszustka
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 13/12/2008, 23:16
- Lokalizacja: Lbn
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości