Zobacz wątek - uzywana yamaha r6 2000r co zrobić by służyła przez lata?
NAS Analytics TAG

uzywana yamaha r6 2000r co zrobić by służyła przez lata?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

uzywana yamaha r6 2000r co zrobić by służyła przez lata?

Postprzez erszustka » 13/12/2008, 23:42

Witam. Próbowałem znaleźć coś na ten temat w internecie ale nie ma żadnych konkretnych informacji. Ogolenie to kupiłem r6 i chciał bym o nią zadbać tak by posłużyła mi przez dłuższy okres, bo motorek w pełni spełnia moje oczekiwania. Pierwsze co powinienem zrobić to wymienić olej, filtr i podobno świece.
-Jaki olej polecacie? czy MOTUL 5100 ESTER będzie odpowiedni?
-jaki filtr? czy w granicy cenowej 40zl będzie ok?
-w jaki sposób wyczyścić filtr powietrza?
-Jeżeli są jakieś czynności o które również powinienem zadbać to proszę o wskazówki.
mam jeszcze pytanie odnośnie przebiegu. Przebieg który wskazuje licznik jest liczony w km czy milach. kupiłem motor w Anglii, ale po przestawieniu licznika na km przebieg się nie zmienił (myślałem ze będzie sam przeliczał)
Z góry dzięki za pomoc!
erszustka
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/12/2008, 23:16
Lokalizacja: Lbn


Postprzez limak14 » 14/12/2008, 00:11

jeżeli chodzi o licznik to u mnie w cbr f4i komputeer sam przeskalowuje sobie przebieg!!!dziwne,że u ciebie tak nie ma
co do oleju-ja zalałem full syntetyk motula 300v
filtr hiflofiltro wystarczy-chyba, że masz kase to możesz się szarpnąć na K&N
filtr powietrza jeżeli jest czysty to przedmuchaj sprężonym powietrzem ostrożnie i chyba już wszystko
Avatar użytkownika
limak14
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 3798
Dołączył(a): 16/5/2007, 10:30
Lokalizacja: LBN/Puławy


Postprzez YZF R1 » 14/12/2008, 04:11

2 ważne sprawy jeśli chodzi o R6. przede wszystkim silnik dość delikatne są więc po kupnie wymień olej najlepiej Castron górna półka, filtr nowy K&N ale nastaw się na to że na biegu jałowym mogą wahać sie obroty. synchronizacja gaźników kolejna rzecz oraz synchro z tłumikiem jeśli masz sportowy a jeśli z kolektorami to obowiązkowo. luzy zaworowe takze wypadało by ustawić. zalej dobry i nowy płyn w chłodnicy yamaha lubi pracować na wyższych temperaturach a często jest tak ze w chłodnicy jest już bajoro. druga ważna kwestia to skrzynia bardzo delikatna niestety i nie idioto odporna więc jeśli chcesz sobie gumować albo jeszcze gorzej uczyć sie gumować to od razu powiem że skrzynia padnie a konkretnie 2 bieg. jesli skrzynia pracuje dobrze tzn miękko wchodzą biegi nie zgrzytają nie wypadają to znak że skrzynia jest raczej zdrowa i aby o nią zadbać nie gumuj a przede wszystkim nie wbijaj 2 na gumie! to tyle ode mnie
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez kargul » 14/12/2008, 08:52

Do tego pamiętaj o codziennych przeglądach.
Co 300-500km wypadało by wyczyścić i nasmarować łańcuch.Dobrze to robić bo napewno przedłuży jego żywotność a co za tym idzie kasy w kieszeni zostaje więcej.To samo tyczy się opon.Sprawdzaj ciśnienie w kołach.Klocki itp.
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
Avatar użytkownika
kargul
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
Lokalizacja: z kontenera

Postprzez erszustka » 14/12/2008, 14:21

Dzięki za konkretne odpowiedzi. Powiedzcie mi jeszcze:
-jakie konkretnie modele olejów były by dobre. (biorąc pod uwagę również te trochę tańsze bo z tego co widzę to motul 300v to jeden z najdroższych)
-jaki może być koszt: "synchronizacja gaźników kolejna rzecz oraz synchro z tłumikiem jeśli masz sportowy a jeśli z kolektorami to obowiązkowo. luzy zaworowe także wypadało by ustawić." Wiem ze końcówkę mam sportową, ale reszta układu chyba pozostała fabryczna
-w jaki sposób czyścić łańcuch i czym go smarować? (jest jakaś alternatywa dla środków specjalnie przeznaczonych do tego)
-mam zamontowana skrzynie od modelu bodajże 05' i podobno jest bardziej wytrzymalsza i jak narazie sprawuje sie bez zarzutów. Chętnie nauczył bym się wyrwać go chociaż z gazu i powoli starać się przejeżdżać coraz więcej na gumie. Da się to zrobić w miarę delikatnie czy z góry trzeba zakładać ze silnik zacznie się sypać?
erszustka
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/12/2008, 23:16
Lokalizacja: Lbn

Postprzez motoman » 14/12/2008, 15:00

1. ja bym tam na oleju nie oszczedzał... roznica 130 a 200 to nie jest różnica w porównaniu do tego jaka role pełni olej w zyciu motocykla;)

2. nie wiem:P

3. czyszczenienie to olej napedowy, pedzelek, szmatka;)... co do smarowania to nie ma alternatywy:) na forum zaistniał patent w gotowaniu lancucha chyba w smalcu:D wtajemniczeni moze napisza cos wiecej hehe:D

4. nauka sama przyjdzie z czasem:D generalnie przy dobrym nauczniu i szybkim progresie to silnik 'az tak' w dupe nie dostaje, najbardziej napęd, ale nie jest to jakies kosmiczne zużycie... powiedzmy przy codziennym katowaniu to 3/4 zywotnosci napedu uzytkowanego w normalny sposob;) mysle ze warto:P
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez kargul » 14/12/2008, 15:14

Ja osobiście używam castrola syntetyk(wymiana co 12tyś)w sezonie wydaje na niego 200zł.
Cennik serwisu bywa różny więc musisz sie dowiedzieć w pobliskich serwisach.Dla porównania ja za dwa cylindry i dwa gaźniki,synchro czyszczenie i luzy zaworowe płaciłem 400zł.
Ja osobiście nie używam środków do czyszczenie i smarowania łańcucha,które polecają ich producęci.
Do czyszczenia używam nafty bądź oleju opałowego(nigdy bęzyna i podobne ostre środki)Butelka nafty starcza na 2-3 czyszczenia koszt 2,5zł za butelke.Do smarowania łańcucha używam gęstego oleju przekładniowego np.hipol,marinol.W sezonie zużywam dwa litry,cena 12zł 1 litr.Bardzo tania i skuteczna metoda polecana przez DID.Taki olej używa sie też w scotoilerach.A jak smarować?To proste.Bierzesz mały pendzelek maczasz w oleju i smarujesz od środka tak zeby olej dostał sie pod rolkę.Największy błąd to smarowanie melalu,nie o to chodzi,żeby się klejił i ściekał gdzie popadnie.Staraj się smarować wewnętrzną strone.Po posmarowaniu wytrzyj łańcuch do sucha żeby nadmiar oleju nie pryskał na opone.Wytarcie łańcucha sprawia też,że nie kleji się do niego kuż i piach.
Jeżeli będziesz na siłe wbijał biegi to możesz ją zniszczyć.stając na kole z gazu możesz być spokojny-powinna bez problemu to znieść.
Ostatnio edytowano 14/12/2008, 15:20 przez kargul, łącznie edytowano 1 raz
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
Avatar użytkownika
kargul
Świeżak
 
Posty: 64
Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
Lokalizacja: z kontenera

Postprzez kosta » 14/12/2008, 15:15

w sumie to tylko nie przebijaj jak powiedział gabriel reszta z czasem sama sie rozleci :wink: :P
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Re: uzywana yamaha r6 2000r co zrobić by służyła przez la

Postprzez fool » 14/12/2008, 18:10

erszustka napisał(a):...
mam jeszcze pytanie odnośnie przebiegu. Przebieg który wskazuje licznik jest liczony w km czy milach. kupiłem motor w Anglii, ale po przestawieniu licznika na km przebieg się nie zmienił (myślałem ze będzie sam przeliczał)
Z góry dzięki za pomoc!


Mam ten sam rocznik z Anglii i po zmianie prędkościomierza z MPH na KMH przebieg pokazywany jest dalej w milach. Trzeba sie przyzwyczaić i tyle...
fool
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 6/9/2008, 12:16

Re: uzywana yamaha r6 2000r co zrobić by służyła przez la

Postprzez erszustka » 14/12/2008, 21:12

Jesteś pewien, że przebieg naliczany jest w milach? Bo niby kiedy się wybiera w jakiej jednostce ma naliczać? Przy kupnie? Czy po prostu każda r6 pokazuje przebieg w milach? tak się dopytuje bo bardzo mnie to interesuje, a do tego miał bym mila niespodziankę gdy okazało się ze mój motor jest młodszy o przelicznik 1,6 :D
erszustka
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 13/12/2008, 23:16
Lokalizacja: Lbn

Postprzez fool » 14/12/2008, 21:16

Jestem pewien bo przejchałem ten sam fragment drogi moto i potem autem i moto pokazuje w milach - nie mówie że każda R6 tylko prawdopodobnie modele przeznaczone na rynek brytyjski. Ja mam przebieg 24tys mil co daje ok 36tys km.
fool
Świeżak
 
Posty: 62
Dołączył(a): 6/9/2008, 12:16



Powrót do Motocykle



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości




na górê