Zobacz wÄ…tek - RozrzÄ…d Yamaha XT600 2KF
NAS Analytics TAG

RozrzÄ…d Yamaha XT600 2KF

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

RozrzÄ…d Yamaha XT600 2KF

Postprzez DiDiamondRec » 11/12/2008, 20:46

Witam serdecznie wszystkich użytkowników portalu ścigacz.pl

Posiadam Yamahe XT600 2KF (na kopniaku).
Problem wystąpił po intensywnej i długiej jeździe. Po zgaszeniu silnika próbowalem uruchomić go ponownie, "kopiąc" kilkukrotnie poczułem opór na kopniaku i dziwny dźwiek wewnątrz silnika. Po tych zdarzeniach tłok spotkał sie z zaworami. Silnik został zblokowany. Pchając motor na biegu w tył analogicznie proces się odwrócił i jest możliwość kolejnego "kopnięcia" silnika. Niestety gdy tlok poruszy się do przodu przy którymś z suwów pracy dalej natrafia na zawory i się blokuje.

Jaka jest przyczyna tej usterki?

Czy wyciągniety łańcuch rozrządu mogł przeskoczyc na kołach zębatych?

Czy jest możliwość ustawienia rozrządu bez wyciągania silnika z ramy motocykla?

ProszÄ™ o pomoc:)

Pozdrawiam DiDiamondRec
DiDiamondRec
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
Lokalizacja: Jawor


Postprzez Raczek_6 » 11/12/2008, 22:39

A skąd informacje o tłoku uderzającym w zawory ?
Raczej napinacz mógł się uszkodzić i nie napiął łańcuszka a ten przeskoczył.
Jest możliwość ustawienia rozrządu, ale będzie to lekko uciążliwe.

Jak tłok uderzył w zawory i je skrzywił to głowica do roboty.

Raczej obstawiam na dekompresator, bez niego nie uruchomisz tak łatwo silnika.

P.S. czy dekompresator działa ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa


Postprzez DiDiamondRec » 11/12/2008, 23:00

czy dekompresator działa ?
Chodzi Ci pewnie o tak zwany odprężnik. Otóż nie jest on zamontowany a otwór który jest przeznaczony do jego montażu jest poprostu zaślepiony.

Tłok na 100% uderza w któreś z zaworow bo po cofnięciu silnika na biegu w tył blokujace go zawory sie zamykaja i po nastepnej próbie odpalenia silnika przesuwający się tłok w góre opiera sie o za szybko otwarające zawory.
Czuć to na kopniaku.

Wspomniałeś tu o uszkodzonym napinaczu. Myśle że jest w tym jakaś prawda bo nie wyglądał mi na sprawny w 100%.
Co do ustawienia rozrządu to czy w tych modelach XT 2KF znaki mówiące nam o prawidłowym ustawieniu rozrządu występują i sa dobrze widoczne oraz co masz na myśli mówiąc o uciążliwym ustawieniu tego rozrządu.

Niestety od 5 tyg. mam prawą ręke w gipsie i nie wiem jaka jest dokładna sytuaćja w silniku.
DiDiamondRec
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
Lokalizacja: Jawor

Postprzez DiDiamondRec » 11/12/2008, 23:03

A co do pokrzywionych zaworów to raczej siła jednego kopnięcia w celu uruchomienia silnika nie była az taka duża ażeby pokrzywić zawory bo po odczuciu tego opory nie kopałem juz wiecej razy z wiekszą siłą.
DiDiamondRec
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
Lokalizacja: Jawor

Postprzez DiDiamondRec » 11/12/2008, 23:40

Motocykl bez odprężacza palił bardzo fajnie.
2-3 kopniaki i silnik pracował.
Niestety opory przy bardzo rozgrzanym silniku są duże i czasem boli noga;)
Nie było problemów z uruchomieniem zimnego czy ciepłego silnika bez odprężacza.
Niestety po przeskoczeniu łańcuszka rozrządu nie ma szans na odpalenie motoru;(
DiDiamondRec
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
Lokalizacja: Jawor

Postprzez Kedar-88 » 12/12/2008, 00:11

przyczynę już znasz....najprawdopodobniej jest to to, że przeskoczył łańcuszek, wymień napinacz, a co do ustawienia na nowo to nie będzie problemu, bo powinny być tam znaczniki 8)
zresztą jak rozkręcisz górę to będziesz wszystko wiedział
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez DiDiamondRec » 12/12/2008, 13:02

No właśnie żeby odkręcić góre trzeba wyjąc silnik z ramy;( Nie jest to przyjemna czynność ale innego wyjścia nie mam.

Szkoda tylko że nie jestem sprawny manualnie bo prawą ręke mam w gipsie i pewnie po jego zdjęciu nie bedzie jeszcze na tyle sprawna ażeby zrobić wszystko;(

W razie kłopotów oraz innych pytań bede pisał co i jak.

Dzięki za pomoc;)
Pozdrawiam DiDiamondRec
DiDiamondRec
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
Lokalizacja: Jawor



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê