RozrzÄ…d Yamaha XT600 2KF
Posty: 7
• Strona 1 z 1
RozrzÄ…d Yamaha XT600 2KF
Witam serdecznie wszystkich użytkowników portalu ścigacz.pl
Posiadam Yamahe XT600 2KF (na kopniaku).
Problem wystąpił po intensywnej i długiej jeździe. Po zgaszeniu silnika próbowalem uruchomić go ponownie, "kopiąc" kilkukrotnie poczułem opór na kopniaku i dziwny dźwiek wewnątrz silnika. Po tych zdarzeniach tłok spotkał sie z zaworami. Silnik został zblokowany. Pchając motor na biegu w tył analogicznie proces się odwrócił i jest możliwość kolejnego "kopnięcia" silnika. Niestety gdy tlok poruszy się do przodu przy którymś z suwów pracy dalej natrafia na zawory i się blokuje.
Jaka jest przyczyna tej usterki?
Czy wyciągniety łańcuch rozrządu mogł przeskoczyc na kołach zębatych?
Czy jest możliwość ustawienia rozrządu bez wyciągania silnika z ramy motocykla?
ProszÄ™ o pomoc:)
Pozdrawiam DiDiamondRec
Posiadam Yamahe XT600 2KF (na kopniaku).
Problem wystąpił po intensywnej i długiej jeździe. Po zgaszeniu silnika próbowalem uruchomić go ponownie, "kopiąc" kilkukrotnie poczułem opór na kopniaku i dziwny dźwiek wewnątrz silnika. Po tych zdarzeniach tłok spotkał sie z zaworami. Silnik został zblokowany. Pchając motor na biegu w tył analogicznie proces się odwrócił i jest możliwość kolejnego "kopnięcia" silnika. Niestety gdy tlok poruszy się do przodu przy którymś z suwów pracy dalej natrafia na zawory i się blokuje.
Jaka jest przyczyna tej usterki?
Czy wyciągniety łańcuch rozrządu mogł przeskoczyc na kołach zębatych?
Czy jest możliwość ustawienia rozrządu bez wyciągania silnika z ramy motocykla?
ProszÄ™ o pomoc:)
Pozdrawiam DiDiamondRec
- DiDiamondRec
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
- Lokalizacja: Jawor
A skąd informacje o tłoku uderzającym w zawory ?
Raczej napinacz mógł się uszkodzić i nie napiął łańcuszka a ten przeskoczył.
Jest możliwość ustawienia rozrządu, ale będzie to lekko uciążliwe.
Jak tłok uderzył w zawory i je skrzywił to głowica do roboty.
Raczej obstawiam na dekompresator, bez niego nie uruchomisz tak łatwo silnika.
P.S. czy dekompresator działa ?
Raczej napinacz mógł się uszkodzić i nie napiął łańcuszka a ten przeskoczył.
Jest możliwość ustawienia rozrządu, ale będzie to lekko uciążliwe.
Jak tłok uderzył w zawory i je skrzywił to głowica do roboty.
Raczej obstawiam na dekompresator, bez niego nie uruchomisz tak łatwo silnika.
P.S. czy dekompresator działa ?
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
czy dekompresator działa ?
Chodzi Ci pewnie o tak zwany odprężnik. Otóż nie jest on zamontowany a otwór który jest przeznaczony do jego montażu jest poprostu zaślepiony.
Tłok na 100% uderza w któreś z zaworow bo po cofnięciu silnika na biegu w tył blokujace go zawory sie zamykaja i po nastepnej próbie odpalenia silnika przesuwający się tłok w góre opiera sie o za szybko otwarające zawory.
Czuć to na kopniaku.
Wspomniałeś tu o uszkodzonym napinaczu. Myśle że jest w tym jakaś prawda bo nie wyglądał mi na sprawny w 100%.
Co do ustawienia rozrządu to czy w tych modelach XT 2KF znaki mówiące nam o prawidłowym ustawieniu rozrządu występują i sa dobrze widoczne oraz co masz na myśli mówiąc o uciążliwym ustawieniu tego rozrządu.
Niestety od 5 tyg. mam prawą ręke w gipsie i nie wiem jaka jest dokładna sytuaćja w silniku.
Chodzi Ci pewnie o tak zwany odprężnik. Otóż nie jest on zamontowany a otwór który jest przeznaczony do jego montażu jest poprostu zaślepiony.
Tłok na 100% uderza w któreś z zaworow bo po cofnięciu silnika na biegu w tył blokujace go zawory sie zamykaja i po nastepnej próbie odpalenia silnika przesuwający się tłok w góre opiera sie o za szybko otwarające zawory.
Czuć to na kopniaku.
Wspomniałeś tu o uszkodzonym napinaczu. Myśle że jest w tym jakaś prawda bo nie wyglądał mi na sprawny w 100%.
Co do ustawienia rozrządu to czy w tych modelach XT 2KF znaki mówiące nam o prawidłowym ustawieniu rozrządu występują i sa dobrze widoczne oraz co masz na myśli mówiąc o uciążliwym ustawieniu tego rozrządu.
Niestety od 5 tyg. mam prawą ręke w gipsie i nie wiem jaka jest dokładna sytuaćja w silniku.
- DiDiamondRec
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
- Lokalizacja: Jawor
A co do pokrzywionych zaworów to raczej siła jednego kopnięcia w celu uruchomienia silnika nie była az taka duża ażeby pokrzywić zawory bo po odczuciu tego opory nie kopałem juz wiecej razy z wiekszą siłą.
- DiDiamondRec
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
- Lokalizacja: Jawor
Motocykl bez odprężacza palił bardzo fajnie.
2-3 kopniaki i silnik pracował.
Niestety opory przy bardzo rozgrzanym silniku są duże i czasem boli noga;)
Nie było problemów z uruchomieniem zimnego czy ciepłego silnika bez odprężacza.
Niestety po przeskoczeniu łańcuszka rozrządu nie ma szans na odpalenie motoru;(
2-3 kopniaki i silnik pracował.
Niestety opory przy bardzo rozgrzanym silniku są duże i czasem boli noga;)
Nie było problemów z uruchomieniem zimnego czy ciepłego silnika bez odprężacza.
Niestety po przeskoczeniu łańcuszka rozrządu nie ma szans na odpalenie motoru;(
- DiDiamondRec
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
- Lokalizacja: Jawor
przyczynę już znasz....najprawdopodobniej jest to to, że przeskoczył łańcuszek, wymień napinacz, a co do ustawienia na nowo to nie będzie problemu, bo powinny być tam znaczniki
zresztą jak rozkręcisz górę to będziesz wszystko wiedział

zresztą jak rozkręcisz górę to będziesz wszystko wiedział
Bandit 1200
-
Kedar-88 - Stały bywalec
- Posty: 1327
- Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
- Lokalizacja: Jaworzno
No właśnie żeby odkręcić góre trzeba wyjąc silnik z ramy;( Nie jest to przyjemna czynność ale innego wyjścia nie mam.
Szkoda tylko że nie jestem sprawny manualnie bo prawą ręke mam w gipsie i pewnie po jego zdjęciu nie bedzie jeszcze na tyle sprawna ażeby zrobić wszystko;(
W razie kłopotów oraz innych pytań bede pisał co i jak.
Dzięki za pomoc;)
Pozdrawiam DiDiamondRec
Szkoda tylko że nie jestem sprawny manualnie bo prawą ręke mam w gipsie i pewnie po jego zdjęciu nie bedzie jeszcze na tyle sprawna ażeby zrobić wszystko;(
W razie kłopotów oraz innych pytań bede pisał co i jak.
Dzięki za pomoc;)
Pozdrawiam DiDiamondRec
- DiDiamondRec
- Świeżak
- Posty: 15
- Dołączył(a): 17/11/2008, 15:42
- Lokalizacja: Jawor
Posty: 7
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości