Zobacz wątek - Wymiana Tłumika Na Sportowy!!
NAS Analytics TAG

Wymiana Tłumika Na Sportowy!!

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Wymiana Tłumika Na Sportowy!!

Postprzez Drift_9 » 10/12/2008, 21:30

Witam jestem nowy na tym forum i ogolnie od niedawna jestem posiadaczem scigacza Marki Suzuki GSX-R 600 Srad 98r. chcialbym wymienic orginalnych wydech na sportowy i tutaj rodzi sie problem z mojej strony slyszalem ze wymieniajac wydech musze wymienic wszysko caly uklad wydechowy od kolektora czy to prawda i w jakki to sposob moge uczynic prosze o odp z gory dziekuje i pozdrawiam
Drift_9
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 10/12/2008, 21:16
Lokalizacja: Brzeg


Postprzez PavloRBR » 10/12/2008, 22:40

pierniczą smuty i tyle... wymień sama puche i bedzie git, powinno sie jeszcze robić synchro gaźników o ile je masz chyba ze masz już sracza na wtrysku... a jak chcesz więcej mocy to filtr K&N i regulacja... a jęsli Ci zależy tylko na dźwięku to zmień samą puche z tyłu na jakiegos MIGA, MICRONA, SCORPIONA, DEVIL`A ... i jak moto bedzie chodziło jak do tychczas czyli dobrze to zostaw i nic nie ruszaj... znam wielu gości co zmieniali puchy i nie robili synchro i było ok... prócz tego ze np na odcince bedzie Ci np ziajać ogniem ale to raczej przyjemny i miły dla oka efekt pzdr
< Biker Boyz Team W-ów > CBR & FAZER & FZ6 & GSF 650 Bandit | | http://www.bikepics.com/members/pavlorbr/
PavloRBR
Świeżak
 
Posty: 455
Dołączył(a): 11/12/2007, 23:35
Lokalizacja: Podkarpacie / Bieszczady


Postprzez Drift_9 » 10/12/2008, 23:08

Aha bo znalazlem na Allegro fajny wydech wlasnie Leo Vinc, Devil i sa wlasie mocowania na 4 sruby tka jak u mnie i podany jest moj model motocykla i wlansie nie wiem on jezzcze jest na gaznikach mowili mi ze straci mi na mocy jezlei nie wyminie wszyskiego ale jak bedzie na srubach zrbobie do tego synchor bo tez cos mowili mi o jakims ustawieniu cisnienia cos takiego nie wiem nie znam sie wiec chciaelm zaczerpnac jakis informacji dzieki i licze na dalsze wskazowki pozdro
Drift_9
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 10/12/2008, 21:16
Lokalizacja: Brzeg

Postprzez Raczek_6 » 10/12/2008, 23:49

SRAD 600 98rok na 100% gażniki - chyba że ktoś coś kombinował. 750 od 98 było na wtrysku, a 600 od 2000roku od nowego modelu było na wtrysku.

Sam tłumik końcowy + regulacje, a jeśli chodzi o przykręcenie do kolektora to w tym modelu jeszcze jest na 3-ch śrubach, w nowszym jest na 4-rech.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez Kedar-88 » 11/12/2008, 00:13

jeśli chcesz tylko żeby inaczej "ryczała" to wystarczy zmienić tylko samą puszkę, jeśli chodzi o moc to niestety mało, musiałbyś wymienić cały układ wydechowe+sportowe dysze i to zestroić ze sobą.
Bandit 1200
Avatar użytkownika
Kedar-88
Stały bywalec
 
Posty: 1327
Dołączył(a): 21/8/2007, 04:54
Lokalizacja: Jaworzno

Postprzez mattR1 » 11/12/2008, 01:16

Mój kumpel od czterech lat smiga na sradzie 600 z 98r (czyli oczywiscie gaznik)przez pierwsze dwa lata na wyprutym orginalnym tlumiku przez ostanie dwa na karbonie "Yoszi" zrobil tak 22 tys. km ani razu nie robiac synchronizacji... suzi chodziło i chodzi nadal bez najmniejszych nawet problemów! Także bez obaw! w przypadku gazników(oprocz okresowych czynnosci serwisowych) synchronizacja zalecana jest najczesciej gdy wymieniana jest koncowka wraz z kolektorami wtedy mamy tego jakis konkretny efekt!jezeli chodzi o sama koncówke to nie ma to "az tak wielkiego'' znaczenia. Ja bym jednak radził Zakładaj ''puche''rob synchro to moze uda ci sie nawet zyskac jakiegos kucyka i OGIEN!!!
mattR1
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8/12/2008, 18:58
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Wombat » 11/12/2008, 12:41

ehhh....
jakiej puszki byś nie miał to i tak synchro musisz zrobić od czasu do czasu. taki lajf. Pytnie raczej czy musisz zrobić regulacje ze względu na skład mieszanki - wtedy regulując coś możesz zyskać... dobre synchro to max. tylko powrót do nominalnej katalogowej mocy.... bo wskutek braku synchro moc tracimy... Przy wymianie układu kompletnego najczęściej mamy delikatne zubożenie mieszanki i trzeba robić regulacje. Tylko synchro raczej niewiele tutaj pomoże.... Przy samej puszcze aż takiej różnicy nie ma... najczęściej. Powiem więcej... Jak gaźniki sa zsynchronizowane to wymiana samej puszki na to synchro raczej zabardzo nie wpływa... Wiec synchro to tylko jedna z kilku czynności po wymianie układu... A to że ktoś latał bez regulacji gaźników.... cóż... po prostu nie wykorzystał heh wszystkich możliwości i bonusów drzemiących w prawidłowo wykonanej... wymianie.

Majac do wyboru LeoVince i Devila wogóle sie nie zastanawiaj... LeoVince przy devilu brzmi jak kosiarka do trawy... Ale nie ma to jak wymienić cały układ, nie tylko puszkę. Sama puszka to półśrodek.... zwłaszcza gdy ogranicza Cie portfel... :D
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez Grzybu » 12/12/2008, 10:24

Dokładnie!
Synchro to regulacja przepustnic gaźników do uzyskania jednakowego podciśnienia w gaźnikach na poszczególnych cylindrach. Wymieniając puche nie działasz na jeden cylek tylko na wszystkie, więc nawet jeśli to podciśnienie się zmniejszy (poprzez zakłucenie ruchu falowego mieszanki)i tak będzie takie samo w każdym z cylindrów.
Tutaj potrzebna jest regulacja składu mieszanki a nie synchro. (synchro swoja drogą - profilaktycznie)
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez AlpenGold » 12/12/2008, 15:40

Ja jeszcze chciałem sie zapytac gdy w motorze jest exup na te linki. to co sie z nimi robi po wymianie wydechu na sportowy?? Bo patrzac na stronie np. acrapovic to na zdjeciach już tego cuda nie widać. Miało to niby poprawiać parametry a po zdemontowaniu to co niby lepiej będzie?
Avatar użytkownika
AlpenGold
Świeżak
 
Posty: 78
Dołączył(a): 6/12/2008, 20:10
Lokalizacja: 3miasto

Postprzez YZF R1 » 12/12/2008, 20:10

exup musisz zsynchronizować z tłumikiem jeśli tego nie zrobisz będzie bardzo słabo ciągnął z dołu...
Avatar użytkownika
YZF R1
Moderator
 
Posty: 2765
Dołączył(a): 14/5/2008, 12:16
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez mattR1 » 18/12/2008, 13:24

a jak taki tłumik wplywa zywotnosc silnika????zdania sa bardzo podzielone...osobiscie znam mase ludzi ktorzy jezdza na sportowych koncowkach albo powypruwanych orginalach majac gdzies jakies regulacje i nie dosc ze ich sprzety wcale nie sa przez to slabsze oni wolniejsze to na dodatek jezdzą lata i nie ma z nimi zadnych problemow zawory gniazda zaworowe wszystko jest ok! Sam niedawno wymieniłem tlumik(sama koncówke) w mojej R1 lecz nie jestm zwolennikiem takiego "kaparzenia" i chciałbym miec wszystko zrobione jak trzeba! jesli tylko pogoda stanie sie nieco laskawsza pojade do serwisu i zrobie synchro.Pytanie teraz czy to wystarczy?nie spodziewam sie jakiegos wzrostu mocy po tym zabiegu nie chcial bym jej takze stracic interesuja mnie w tym przypadku bardziej walury dzwiekowe i wizualne nie oszukujmy sie jak wiekszosci...ale po tym co nieraz czytam boje sie ze moj silnik przez zwykla koncowke moze szlag trafic czego bardzo bym nie chcial jak to wic z tym jest czy zmieniajac sama koncowke i robiac synchro tak bardzo szkodze silnikowi?
Ostatnio edytowano 19/12/2008, 12:30 przez mattR1, łącznie edytowano 2 razy
mattR1
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8/12/2008, 18:58
Lokalizacja: Nysa

Postprzez Lukas_dan » 18/12/2008, 13:35

Na nowy sezon mam plany zmienic puche koncowa.
Moze doradzicie mi cos do R6, chodzilo by mi bardziej o "ryk" niz bas
Avatar użytkownika
Lukas_dan
Świeżak
 
Posty: 116
Dołączył(a): 4/8/2007, 19:30
Lokalizacja: Lidzbark

Postprzez Wombat » 18/12/2008, 16:49

mattR1 napisał(a):boje sie ze moj silnik przez zwykla koncowke moze szlag trafic czego bardzo bym nie chcial jak to wic z tym jest czy zmieniajac sama koncowke i robiac synchro tak bardzo szkodze silnikowi?


samą końcówką to może nie... z reguły potrzeba regulacji jak wymienisz układ
+ filtr o niskich oporach... tak czy owak kwestia tylko żeby nie latał na niewłaściwej mieszance. Zawsze można w razie wątpliwości obejrzeć świece... Z regulacjami to jest tak... że dość często mozna latać bez nich... i nic strasznego sie nie dzieje... ale to nie jest 100% tego co mogło by być po regulacjach.... dopiero kłopot jest jak są ubogie mieszanki bo nie dość że nie ta moc co trzeba to na dodatek wykańczasz silnik. A synchro poza samymi regulacjami jak już wspomniałem... tak czy tak się przyda od czasu do czasu...
generalnie jednak bym nie panikował... :)
Take this life I'm right here, stay a while and breath me in....... ZRXs
Avatar użytkownika
Wombat
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 951
Dołączył(a): 24/9/2006, 22:18
Lokalizacja: Lublin

Postprzez mattR1 » 18/12/2008, 19:32

no dobrze, a czy do takiej regulacji skladu mieszanki jest potrzebny jakis specjalistyczny sprzet? pytam nie dlatego ze chce to robic samemu ale dlatego ze nie mam nigdzie w pobliżu takiego specjalistycznego serwisu nie wiem czy te ktore sa pod reka podolaja...
mattR1
Świeżak
 
Posty: 79
Dołączył(a): 8/12/2008, 18:58
Lokalizacja: Nysa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na górê