Przednie zawieszenie suzuki bandit 600N 95rok
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Przednie zawieszenie suzuki bandit 600N 95rok
Witam
mam problem z przednim zawieszeniem w bandicie ;/
chodzi oto ze wymienialem uszczelniacze zalalem po 500ml do kazdej lagi i zawieszenie pracuje jakos ociężale ;/ tzn latwo dobija a na postoju zeby przod jest takze dobity a jak pociagne za kierownice idzie w gory i wraca spowrotem tak jakby wogole oleju nie bylo.
Czy to moze byc wina zuzytych sprezyn?
Mechanik ktory robil wymiane uszczelniaczy mowil ze chcial wyciagnac sprezyny i jedna wyjął ale drugiej nie dał rady ;/ moze to jest powodem?
na takim zawieszeniu jak przecinam delikatne koleiny to wydaje mi sie jak bym mial sie zaraz wywrocic, i nie moge ujechac prosto tzn tylko przy niewielkich prędkościach
chyba po czesci znalazlem odpowiedz odnosnie ociężałego prowadzenia i trudności w ujechaniu prosto. moze zacytuje dla innych:
"Motocykl o zużytych, zbyt mocno skręconych, lub nie nasmarowanych łożyskach główki ramy, prowadzi się opornie, wymaga wysiłku, wykazuje tendencje do zataczania się. Nie jest w stanie samodzielnie utrzymać równowagi, gdyż koło przednie nie ma możliwości jechać śladem zapewniającym równowagę maszynie."
mam problem z przednim zawieszeniem w bandicie ;/
chodzi oto ze wymienialem uszczelniacze zalalem po 500ml do kazdej lagi i zawieszenie pracuje jakos ociężale ;/ tzn latwo dobija a na postoju zeby przod jest takze dobity a jak pociagne za kierownice idzie w gory i wraca spowrotem tak jakby wogole oleju nie bylo.
Czy to moze byc wina zuzytych sprezyn?
Mechanik ktory robil wymiane uszczelniaczy mowil ze chcial wyciagnac sprezyny i jedna wyjął ale drugiej nie dał rady ;/ moze to jest powodem?
na takim zawieszeniu jak przecinam delikatne koleiny to wydaje mi sie jak bym mial sie zaraz wywrocic, i nie moge ujechac prosto tzn tylko przy niewielkich prędkościach
chyba po czesci znalazlem odpowiedz odnosnie ociężałego prowadzenia i trudności w ujechaniu prosto. moze zacytuje dla innych:
"Motocykl o zużytych, zbyt mocno skręconych, lub nie nasmarowanych łożyskach główki ramy, prowadzi się opornie, wymaga wysiłku, wykazuje tendencje do zataczania się. Nie jest w stanie samodzielnie utrzymać równowagi, gdyż koło przednie nie ma możliwości jechać śladem zapewniającym równowagę maszynie."
- cygan-kalisz
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 17/4/2008, 06:24
- Lokalizacja: Kalisz
Tak do wymiany łożyska.
Oryginalne łożyska 150zł góra i 170 zł dół.
W sklepach motocyklowych po 100 zł za komplet.
W sklepie samochodowym znajdziesz za 14 zł sztuka.
A co do oleju to nalałeś złą ilość. Też miałem to samo.
Niech poziom oleju sprawdzi ci mechanik. Pewnie za mało nalałeś.
Oryginalne łożyska 150zł góra i 170 zł dół.
W sklepach motocyklowych po 100 zł za komplet.
W sklepie samochodowym znajdziesz za 14 zł sztuka.
A co do oleju to nalałeś złą ilość. Też miałem to samo.
Niech poziom oleju sprawdzi ci mechanik. Pewnie za mało nalałeś.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
witam
myslalem nad dolaniem po 100ml na lage i zobaczyc jak bedzie sie zachowywal.
czy to tak bardzo istotne zeby bylo idelanie np 475ml na jedna lage?

myslalem nad dolaniem po 100ml na lage i zobaczyc jak bedzie sie zachowywal.
czy to tak bardzo istotne zeby bylo idelanie np 475ml na jedna lage?
- cygan-kalisz
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 17/4/2008, 06:24
- Lokalizacja: Kalisz
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
-
skwy - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
nie chodzilo mi dokladnie o suzuki bandit tylko tak rzucilem przykladowo niepamietaja ile w bandicie sie leje
chodzi oto ze jesli wleje do bandita przykladowo 550 cm3 a nie 521 cm3 to te 30cm odgrywa wielka role? czy poprostu moze byc zbyt twarde zawieszenie?
zalozmy ze wlalem 521cm3 i jest za miekko to moge dolac przykladowo 30cm3?

chodzi oto ze jesli wleje do bandita przykladowo 550 cm3 a nie 521 cm3 to te 30cm odgrywa wielka role? czy poprostu moze byc zbyt twarde zawieszenie?
zalozmy ze wlalem 521cm3 i jest za miekko to moge dolac przykladowo 30cm3?
- cygan-kalisz
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 17/4/2008, 06:24
- Lokalizacja: Kalisz
NIE.
MUSI BYĆ DOKŁADNIE ODLANE.
Inaczej albo dobija, albo stuka od razu.
W silniku też tak sobie olewasz poziom oleju???
Tak samo jak przy 2st C jak pada deszcz to można jechać, ale jak jest już 0st C to robi się gołoledź. I co, taka wielka różnica??
Po to jest do cholery te 521 a nie 522 bo taka jest konstrukcja zawieszenia a nie inna.
A jak chcesz coś zrobić dobrze to wydaj te 360zł na sprężyny progresywne WIRTH. Kup olej 10W i jedź do serwisu. Razem wyjdzie 550 zł a gra jest warta świeczki.
Inaczej kasę i czas będziesz dalej tracił na prototypy i eksperymenty.
MUSI BYĆ DOKŁADNIE ODLANE.
Inaczej albo dobija, albo stuka od razu.
W silniku też tak sobie olewasz poziom oleju???
Tak samo jak przy 2st C jak pada deszcz to można jechać, ale jak jest już 0st C to robi się gołoledź. I co, taka wielka różnica??
Po to jest do cholery te 521 a nie 522 bo taka jest konstrukcja zawieszenia a nie inna.
A jak chcesz coś zrobić dobrze to wydaj te 360zł na sprężyny progresywne WIRTH. Kup olej 10W i jedź do serwisu. Razem wyjdzie 550 zł a gra jest warta świeczki.
Inaczej kasę i czas będziesz dalej tracił na prototypy i eksperymenty.
Ongoing Success
-
falconiforme - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
- cygan-kalisz
- Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 17/4/2008, 06:24
- Lokalizacja: Kalisz
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości