Regulacja Zaworów!
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Regulacja Zaworów!
Witam,na jakiej podstawie stwierdzacie ze zawory nadajÄ… sie do regulacji?
posiadam SX-a z 2005,czekam na info
pzdr
posiadam SX-a z 2005,czekam na info
pzdr
- ktmenduroracerr
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3/12/2008, 21:49
Jak ściągniesz głowicę i zmierzysz luz na zaworach i nie będzie mieścił się w normie, to wtedy do regulacji
Luz powinieneś mieć określony w serwisówce.

Luz powinieneś mieć określony w serwisówce.
Husqvarna WR

motoktos napisał(a):Bez obaw możesz kupić takową Yamahę, właśnie dla początkujących jest ten sprzęt, dla początkujących jest on właśnie.
-
panzernacker - Bywalec
- Posty: 539
- Dołączył(a): 9/8/2006, 01:34
hmmm,nie jestem znawcą jezeli chodzi o mechanike ,ale koledzy ktorzy jezdza na innych motocyklach twierdza ze jak pojawiaja sie problemy z odpalaniem to czas wyregulować zawory,poprosze o wskazówki i podpowiedzi 

- ktmenduroracerr
- Świeżak
- Posty: 9
- Dołączył(a): 3/12/2008, 21:49
w serwisowce bedzie podane co ile sprawdza sie zawory, jezeli nie wiesz czy motocykl byl serwisowany, zdejmij pokrywÄ™ i zmierz. Nie zawsze moga sie odezwac, jezeli beda sie uklepywac na gniazdach, to luz sie zmniejszy, a to jest juz niebezpieczne dla glowicy.
www.rosamotorcycle.pl | | FZ600/XRV650/WR450
-
rosa - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1190
- Dołączył(a): 7/2/2007, 10:59
- Lokalizacja: Sopot
hmm a powiedzcie mi koledzy jeszcze co do regulacji
chcÄ™ kupic sxfa z 06 i na 4t gawno co sie znam;p no tam lekkie podstawy itp;p
jak to z zaworami jest tzn:
czy wystarczy że raz w sezonie wyreguluję??
czy co xxmth amatorskiej jazdy, z odrobinÄ… mocniejszego odkrecenia??
wiem pisaliście że wystarczy że zaczną stukac, problem z odpalaniem albo zdjąc głowicę i mierzyc
ale po 1:
- nie wiem jakie muszÄ… byc luzy w sxfie, moze ktoÅ› z was wie??
- nie będe co jazde sciągał głowicę i sprawdzał jak sie mają zawory, czy jest prostszy sposób na sprawdzenie ich, ewentualnie co jaki okres czasu można tam zaglądnąc??
i czy np luz pojawia siÄ™ na 1 czy na wszystkich na raz zaworach??
i jeśli pojawi sie np luz na 1 zaworze to czy odrazu wszystko od nowa ustawiac czy wystarczy tylko ten 1 wyregulowac??
dzięks za pomoc:)
pozdro :0
chcÄ™ kupic sxfa z 06 i na 4t gawno co sie znam;p no tam lekkie podstawy itp;p
jak to z zaworami jest tzn:
czy wystarczy że raz w sezonie wyreguluję??
czy co xxmth amatorskiej jazdy, z odrobinÄ… mocniejszego odkrecenia??
wiem pisaliście że wystarczy że zaczną stukac, problem z odpalaniem albo zdjąc głowicę i mierzyc
ale po 1:
- nie wiem jakie muszÄ… byc luzy w sxfie, moze ktoÅ› z was wie??
- nie będe co jazde sciągał głowicę i sprawdzał jak sie mają zawory, czy jest prostszy sposób na sprawdzenie ich, ewentualnie co jaki okres czasu można tam zaglądnąc??
i czy np luz pojawia siÄ™ na 1 czy na wszystkich na raz zaworach??
i jeśli pojawi sie np luz na 1 zaworze to czy odrazu wszystko od nowa ustawiac czy wystarczy tylko ten 1 wyregulowac??
dzięks za pomoc:)
pozdro :0
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Jak kupisz moto, to pierwszą czynnością niech będzie w Twoim przypadku sprawdzenie luzów zaworowych i ewentualna korekta.
Tutaj masz manual do KTM'a SX-F 250 06r.
http://www.ktm.com/250-SX-F.28.24.html? ... dcbf8829e1
Z tego co tam kątem oka spojrzałem należy sprawdzać luzy zaworowe co 10mth lub 70l paliwa. Tak więc, kupujesz licznik mth i wraz z uzyskaniem tych 10mth (+/- 1mh) sprawdzasz luzy. Jak jest ok to latasz dalej, a jak nie to regulujesz. Z tego co wiem, w KTM'ach regulację zaworów dokonuje się za pomocą płytki, więc raczej sam sobie tego nie zrobisz, o ile takowych nie posiadasz.
Odpowiedzi na wszystkie pytania masz właśnie w tym manualu. Szczerze powiedziawszy, jak chcesz mieć sprzęt w zajebistym stanie to powinieneś się z nią mocno zapoznać, wręcz nauczyć się jej na pamięć i dokonywać wszystkich zmian tak jak tam zostało napisane. Co by nie mówić, inżynierzy którzy skonstruowali ten silnik, zanim dopuścili go do seryjnej produkcji najpierw mocno przetestowali. Podejrzewam, że zdrowe byłoby dla silnika regulowanie zaworów co 30mth, a wymiana tłoka co 150, to na pewno by o tym napisali...
Pzdr.
Tutaj masz manual do KTM'a SX-F 250 06r.
http://www.ktm.com/250-SX-F.28.24.html? ... dcbf8829e1
Z tego co tam kątem oka spojrzałem należy sprawdzać luzy zaworowe co 10mth lub 70l paliwa. Tak więc, kupujesz licznik mth i wraz z uzyskaniem tych 10mth (+/- 1mh) sprawdzasz luzy. Jak jest ok to latasz dalej, a jak nie to regulujesz. Z tego co wiem, w KTM'ach regulację zaworów dokonuje się za pomocą płytki, więc raczej sam sobie tego nie zrobisz, o ile takowych nie posiadasz.
Odpowiedzi na wszystkie pytania masz właśnie w tym manualu. Szczerze powiedziawszy, jak chcesz mieć sprzęt w zajebistym stanie to powinieneś się z nią mocno zapoznać, wręcz nauczyć się jej na pamięć i dokonywać wszystkich zmian tak jak tam zostało napisane. Co by nie mówić, inżynierzy którzy skonstruowali ten silnik, zanim dopuścili go do seryjnej produkcji najpierw mocno przetestowali. Podejrzewam, że zdrowe byłoby dla silnika regulowanie zaworów co 30mth, a wymiana tłoka co 150, to na pewno by o tym napisali...
Pzdr.
"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
dzięks mistrzu ;d a ocb z tą płytką?? tak apropo??
nie wystarczy odkrecic głowicy, okdrecic sruby zaworowe, pomierzyć luzy miernikiem i już?? jak to kolega robił w drce 500??
nie wystarczy odkrecic głowicy, okdrecic sruby zaworowe, pomierzyć luzy miernikiem i już?? jak to kolega robił w drce 500??
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Ojej, nie chce mi się wszystkiego opisywać, także pozwolę sobie wkleić link do artykułu o całym procesie regulacji zaworów i ich rodzajów.
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html
Miłej lektury
Artykuł jest fajnie i czytelnie napisany
http://serwisy.gazeta.pl/motocykle/1,56423,3175470.html
Miłej lektury

Artykuł jest fajnie i czytelnie napisany

"Hope is when we feel the pain that makes us try again"
-
Manhatan - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2173
- Dołączył(a): 29/5/2006, 12:56
- Lokalizacja: Death ZONE
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości