Zobacz wÄ…tek - yamaha yz 125
NAS Analytics TAG

yamaha yz 125

Enduro, Cross
_________

yamaha yz 125

Postprzez Misha600 » 28/11/2008, 22:16

Witam.
Przyszedl czas na moje drugie moto.Pierwszym sprzetem byla aprilka rs50 03' a wiec jakies tam doswiadczenie mam,male ale jest(mialem ja 2 sezony) i mam 2 pytanka aby nie zasmiecac forum zamieszcze to w jednym temacie.
1.Od ilu lat wkoncu bedzie te prawko na motor,czytalem rozne artykuly ze od 24 pozniej od 21 i sam nie wiem(mysle ze na te pytanie trzeba bedzie czekac do stycznia ale moze ktos jednak wie wiecej ode mnie).
2.Ostatnio zaczalem rozgladac sie za 125, na poczatku miala to byc jakas nsr czy cos w tym stylu ale ostatnio cos mnie ruszylo na te crossy, wlasnie tu jest odwieczny problem co lepsze:) zastanawiam sie nad yamaha 125 jest lekki i zrywny wypada calkiem niezle w jakims tescie z innymi 125tkami.Chodzi mi tu o to aby kupic cos czym mozna udac sie w teren nie zrobilem w tym roku a1 moze to moj blad ale chyba trzeba bo tego prawka kat.A to sie chyba nie doczekam... rska to byla zabawka natomiast teraz chce sie czyms poskakac na gorkach malych i zeby mi sie nie rozlecial roczniki to wmiare nowe nie chce trupa z 7 kafli napewno przeznacze tylko prosze o kierunek drobny,Dzieki za wszystkie odpowiedzi(a i zeby nie bylo to przegladalem forum ale nie znalazlem dokladnie tego o co mi chodzi). A co myslicie nad suzuki rm125?
I jak to jest z rejestracja bo one nie maja chyba homologacji?
Misha600
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 1/1/2008, 21:37
Lokalizacja: Wa-wa


Postprzez Bostorn » 28/11/2008, 23:19

nic do suzi nie powiem bo u nas mało spotykany sprzet

crossa nie zarejestrujesz więc nie potrzebne Ci prawko

Co do A wiele rzeczy dowiesz się w przyszłym roku w okresie wakacyjnym wtedy mniej wiecej będzie wiadomo czy i kiedy cos się zmieni

a co do crossa polecam yztke i crke dosc popularne na naszym terenie motorki

do 7 koła kupisz fajną maszynę ale uważaj żeby nie wpasc na minę, zostaw sobie albo dozbieraj z 2koła w tym 1k na ciuchy i 1 na nagły remoncik

poczytaj troszkę tematów na co zwrócić uwagę przed kupnem, abyś nie kupił kota w worku

pozdro
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin


Postprzez Landryss25 » 28/11/2008, 23:24

Jakąś 125 a już marka i model nie bardzo mają znaczenie, najważniejszy jest stan techniczny. Szukaj możliwie jak najmłodszego w jak najlepszym stanie. Jeśli chcesz latać w terenie to 7 kafli na samo moto Ci wystarczy a trzeba jeszcze z 1,5-2 na strój bo za 1 tak jak napisał bosti to kupisz buty i kask. Ja na Twoim miejscu w takim wypadku kupiłbym jakąś Yamahę DT 125 za ok 5 koła a resztę przeznaczył na ubiór. Po RS na takiej też polatasz i nie będziesz narzekał na brak mocy. Jeszcze weź pod uwagę koszty utrzymania crossa takiego jak Yz ta enduro typu DT.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Misha600 » 29/11/2008, 08:35

Wlasnie z ta rejestracja jest troche dziwnie bo na youtube widzialem yz125 zarejestrowana ale nie wiem skad bo te blachy byly zolte ale to nie ma roznicy widocznie cos mozna zrobic bo jak bym nawet ulica swoja jechal aby skrecic w pole i wyjada mi na przeciw smerfy to co mam robic?na moto moge przeznaczyc wiecej bo zalezy mi na wmiare nowym sprzecie, w starym crossie nie wystarczy wymienic cylindra i smigac jest wiele innych rzeczy ktore sa "zmeczone" przez taka jazde, podoba mi sie te suzuki rm125 i chyba przy nim zostane.Czytalem na forum ze jest bardzo drogie utrzymanie crossa ale nigdzie nie doczytalem o tym w co trzeba wkladac ta kase, jezeli chodzi o paliwo to wiem ile pali dwusow przy ostrym kacie.A i ostatnie pytanie to prawda ze w sezonie trzeba zmieniac 1-2 razy cylinder? to chyba przy ekstremalnej jezdzie.:)
Misha600
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 1/1/2008, 21:37
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez Landryss25 » 29/11/2008, 10:37

Nie cylinder tylko tłok. Przy amatorskiej jeździe raz na sezon, a tak to często olej i co jakieś 2 tłoki zmieniasz łożyska w silniku i uszczelniacze, nie chce mi sie tego pisać bo było nieraz już o utrzymaniu 2t. Na moto 7k styknie i jeszcze ze 2 przeznacz na strój bo to jest ważniejsze niż sam motor.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 29/11/2008, 13:17

żółte tablice to Anglia..

jeszcze raz mówie Crossa nie zarejestrujesz..
mogło to byc enduro.. ale nie kros..

to wogle nie ma świadectwa chomologacji a ni niczego związanego z nią

ani rama nie ma numerów które wymagane są do rejestracji ani nic...
nawet papierów nie posiadasz do niej...

więc nie wiem skąd przekonanie że się da
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Misha600 » 29/11/2008, 13:49

postaram sie znalezc ten filmik chlopak jezdzil na 100% yamaha yz 125 i upadl po tgym jak postawil go w pionie(odpadla rejestracja).No ale ok jezlei nie mozna to troche glupio bo nie moge sie nim nigdzie poruszac a jakies 5km mam duza dzialke z lasem i chcialbym tam dojezdzac.ktos na forum mowil ze mozna wykupic oc i wtedy zaplacimy jakies 500zł ale to tez sporo to jest wiekszy problem niz jezdzic motorem zarejestrowanym i nie miec prawka bo widac ze nie ma blach...
Misha600
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 1/1/2008, 21:37
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez Bostorn » 29/11/2008, 14:41

to przyklej jakies stare blachy albo byle jakie i już ale gumiś i tak będzie widział że:

nie masz świateł
nie masz kierunków
ii za głośno pracuje moto

zresztą chyba odróżni krosa od sqtera.. więc pewnie wie że tego się nie rejestruje
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 29/11/2008, 14:49

Zarejestrować da radę ale to kosztuje kupę kasy i czasu. Opłaca się wkładać 50% wartości moto? Lepiej kupić enduro.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Misha600 » 29/11/2008, 15:07

Rozumiem znalazlem ktm'a exc 125 fajnie wyglada i ma lampy mial ktos kiedys z nim stycznosc? mozna go zarejestrowac. Ale czym sie rozni w terenie od rasowego crossa ? wyglada bardzo podobnie chyba nawet siedzi w nim ten sam silnik.
Misha600
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 1/1/2008, 21:37
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez Landryss25 » 29/11/2008, 15:12

EXC to hard-enduro. Przeczytaj a będziesz wiedział o co chodzi: viewtopic.php?t=7951
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Misha600 » 29/11/2008, 23:06

Rozumiem.Chyba musze przysiasc i pomyslec nad tym rm 125.Ale mam jeszcze jedno pytanko, robic kat. a1?Wkoncu i tak nie zarejestruje motoru wiec nie widze sensu,jezeli warto to mnie oswieccie:)
Misha600
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 1/1/2008, 21:37
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez wojteks_07 » 30/11/2008, 08:54

Na A1 i tak masz ograniczenie mocy do 11kW (około 15 KM) więc odblokowana yamaha DT na takie prawo jazdy się nie łapie a o innych hard enduro (rejestrowalnych) nie wspomnę.
wojteks_07
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 22/3/2007, 15:21
Lokalizacja: Krosno



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na górê