nauka wheelie
pewnie około 46 zębów miała...wjeździj się w to moto i powinno pójść tylko musisz sam to wyczuć i wyjeździć..
-
FZR600R - Świeżak
- Posty: 209
- Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26
Na standardowych zebatkach 600r idzie spokojnie juz od 4k obrotow na kolo , nie trzeba sie meczyc czy kombinowac moze masz juz moto padniete bo az mi sie wierzyc nie chce.
-
Lordzik - Świeżak
- Posty: 29
- Dołączył(a): 26/3/2009, 17:47
- Lokalizacja: Modlin
witam,
Przeczytałem cały wątek o wheelie i napewno dużo rozjaśnił, za co wielkie dzięki! Od 2 dni sobie trenuję na swojej k1 gixr 600 i z gazu coś tam już wychodzi z jakieś 10-20cm podniose ale i tak nie za każdym razem ;/ Problem w tym że chciałbym/wolałbym umieć ze sprzęgła ale za cholere nie potrafię. Coś robię źle na bank tylko co... Jak wygląda dokładnie ta sprawa z podnoszeniem ze sprzęgła. Robię tak że przy 4-5tyś rpm naciskam lekko sprzęgło obroty wędrują do 7-8 tyś i puszczam, za każdym razem żabka ;/ Jak powinna wyglądać synchronizacja sprzęgła i gazu, czy to się musi odbyć jakoś jednocześnie czy pokolei, przeczytałem też tutaj że w momencie puszczenia sprzęgła puszczamy też gaz, wtedy to już w ogóle lipa wychodzi ;/
Jak wygląda dokładnie ta magiczna sztuczka?
dzięki!
Przeczytałem cały wątek o wheelie i napewno dużo rozjaśnił, za co wielkie dzięki! Od 2 dni sobie trenuję na swojej k1 gixr 600 i z gazu coś tam już wychodzi z jakieś 10-20cm podniose ale i tak nie za każdym razem ;/ Problem w tym że chciałbym/wolałbym umieć ze sprzęgła ale za cholere nie potrafię. Coś robię źle na bank tylko co... Jak wygląda dokładnie ta sprawa z podnoszeniem ze sprzęgła. Robię tak że przy 4-5tyś rpm naciskam lekko sprzęgło obroty wędrują do 7-8 tyś i puszczam, za każdym razem żabka ;/ Jak powinna wyglądać synchronizacja sprzęgła i gazu, czy to się musi odbyć jakoś jednocześnie czy pokolei, przeczytałem też tutaj że w momencie puszczenia sprzęgła puszczamy też gaz, wtedy to już w ogóle lipa wychodzi ;/
Jak wygląda dokładnie ta magiczna sztuczka?

dzięki!
- barwa
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 29/7/2009, 07:00
- Lokalizacja: Wrocław
dokladnie tak jak napisales...krecisz do oporu, jak masz te 7-8k to wciskasz sprzeglo (ale nie do konca, zeby ci moto nie stracilo napedu calkowicie) wkrecasz gdzies do 10k, ale to juz sam musisz wyczuc, no i energicznie puszczasz sprzeglo, moto dostaje kopa i gladko wedruje na kolo;)
Silnik, dwa koła i mina od razu jest wesoła!;)
-
FFLORO - Świeżak
- Posty: 31
- Dołączył(a): 28/7/2009, 14:59
Też próbuję na SRAD 600, wynik jest taki, ze sprzęgła nie umiem, na razie sobie daruje( ze 2 razy próbowałem i nie chce zajeździć sprzęgła) z gazu... 1-0-1 ale u mnie to tak wygląda że odkręcam dość energicznie tak do 7-8 tyś ujmuję manetka(ale nie do końca) i odkręcam więcej niż było, staram się ciągnąć do oporu ale po tym jak koło się unosi to wymiękam i trochę popuszczam ale nie zawsze no i efekt jest taki, że jeśli robię to prawidłowo(wg mnie) to koło idzie w górę, niby łapię o co chodzi ale strach tu decyduje
Obroty szybko się kończą ale 2 nie próbowałem wbić, wiem, ze musi być to zrobione bez sprzęgła i potrafię zmieniać biegi w górę przy "normalnej" jeździe i to będę musiał wykorzystać podczas wheelie. Dlaczego potrafię? A no bo tak mi sie wydaje
i także dlatego, że wiem co sie za Bangladesz dzieję jak źle się to zrobi
, zmieniasz, nie wchodzi,( bo za mało odjąłem gazu lub nie w porę pociągnąłem dźwignie) chwila ciszy i nagle zgrzyt i chrupanie, następnie sam jakoś w końcu wskakuje jakiś bieg ale uuu..., nie warto tego przeżyć, szkoda moto. To przeżyłem na początku, teraz staram sie
Dobra, a jak 2 wrzucę to co?... czuje , ze ostre będzie szarpnięcia do przodu, trzymać sie trzeba wtedy moocno do tego asekurować prawą nogą na heblu.
Srad 600 99 rok, z mniejszych obrotów nie chce gumować, może to wina regulacji gaźników, ale już sie umawiam z mechanikami i świece też już zakupiłem, dziura w mocy może się zmniejszy- zobaczymy.
Muszę więcej ćwiczyć i tyle, a kiedyś się wheelie ogarnie w dobrym stopniu. Nikt mi nie da gotowej recepty jak to zrobić bo każdy odczuwa to inaczej i patrzy na ważne "rzeczy" pod swoim kątem. Będę informował o postępach lub ich braku. Na razie jest tragicznie nisko




Srad 600 99 rok, z mniejszych obrotów nie chce gumować, może to wina regulacji gaźników, ale już sie umawiam z mechanikami i świece też już zakupiłem, dziura w mocy może się zmniejszy- zobaczymy.
Muszę więcej ćwiczyć i tyle, a kiedyś się wheelie ogarnie w dobrym stopniu. Nikt mi nie da gotowej recepty jak to zrobić bo każdy odczuwa to inaczej i patrzy na ważne "rzeczy" pod swoim kątem. Będę informował o postępach lub ich braku. Na razie jest tragicznie nisko

-
Michal_burnout - Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
- Lokalizacja: Mława
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Seba_ER5 napisał(a):Nie wina regulacji tylko to 600 ;p.
Niby tak, ale bez przesady, łeb i nogi może urwać, wiadomo więcej mocy to jest łatwiej, ale nie każdego stać na 200 konnego potwora. Można się przyzwyczaić, może to spowszednieć ale to już nie zabawka w stylu motorynki więc nie wyśmiewajcie sie z 600 setek, potrafią sponiewierać bo ważne są umiejętności a nie łatwizna, też chciałbym z "3ki z gazu na gumę iść przy 6 tys" ale nie mam takich możliwości. Jak sie nie ma co się lubi to się lubi co się ma

A o tych mechanikach wspomniałem bo naprawdę żabkuje mi jak ruszam a odkręcę gaz dosyć mocno i to jest wkurzające i na pewno wpływa na moc w wyższym zakresie, cudów nie będzie ale może chociaż płynność. Pozdro
-
Michal_burnout - Świeżak
- Posty: 101
- Dołączył(a): 4/5/2009, 21:04
- Lokalizacja: Mława
Jakbym sie smial z 600 to bym sie ze swojej smial. Ja swojego z 7000obro spuszczam gaz lekko i dzida i idzie do góry. Ewentualnie mozna zawsze kiera do siebie szarpnąć lub zatankować mniej benzyny. Przesun sie ku tylowi by przeniesc srodek ciezkosci.
A jak szarpie no to reguluj.
Lepiej patrz na Nm CBR 900rr ma 130 kucy i 100Nm i idzie na kolo bez problemu.
A jak szarpie no to reguluj.
Lepiej patrz na Nm CBR 900rr ma 130 kucy i 100Nm i idzie na kolo bez problemu.
-
Seba_ER5 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 5222
- Dołączył(a): 27/8/2007, 19:58
Przyczyną moze byc twoj strach raczej fzr 600 o masie kolo 206 kg i mocy 92 km mowie o 3HE bez problemu podrywam i to nie ze sprzegła ale z gazu i juz nie jest koniecznoscią metoda 1-0-1 zwykle z gazu ale zanim to nastąpiło to jednak trening trening i jeszcze raz trening polecam potrezbnowac bo jesli ładnie sie wkreca i sprzegło nie slizga to wina moze byc zebatek ale na fabrycznych musi dac rade na koło zobacz ile masz zebów z tyłu i przodu i zobacz z fabrycznymi ustawieniami moze masz inną liczbe zebów
''Pal gume nie Dusze"
My life is ride for fast motorbike
Yamaha FZR 600 3HE 92r
My life is ride for fast motorbike
Yamaha FZR 600 3HE 92r
- bronekc6
- Świeżak
- Posty: 34
- Dołączył(a): 9/5/2008, 11:15
- Lokalizacja: ruda woj podlaskie
witam
to moj pierwszy post na forum wiec sie witam
mam takie pytanie-napalilem sie na yamahe fz600.takie moto do wszystkiego, dla mnie wprost idealne
; nie bede ukrywal ze zabawa tez mnie interesuje. zastanawiam sie czy trudno sie ja stawia na kolo z gazu?czytalem bardzo rozbierzne opinie na ten temat.co mi na ten temat powiecie?
pozdrawiam, Kamil.
to moj pierwszy post na forum wiec sie witam
mam takie pytanie-napalilem sie na yamahe fz600.takie moto do wszystkiego, dla mnie wprost idealne

pozdrawiam, Kamil.
- kamilPL
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 12/9/2009, 12:34
witam z ktorego biegu najłatwiej nauczyc sie dawaqc na gume? mam r6 2001 pozdro
merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Laser czym ty jezdzisz? Ze sprzegla jest bardziej niebezpieczne i kazdy Ci to powie. Z gazu kontrolujesz maszyne a ze sprzegla jak za dlugo przytrzymasz moze wywinąć się. Ja na swojej to 1 bieg 5 tys obrotów i odkrecam nagle i wstaje lub 2 bieg 110km/h odkrecam i staje 

CBR - CustomBikeRobson
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
* CBR1200RR * Raptor+ R1 ENGINE(WIP)
-
Robson1903 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 700
- Dołączył(a): 15/5/2009, 11:02
- Lokalizacja: Łódź
mam r6 2001r tylko ze 2 bieg przy 8 tys przerywa (do wymiany) takze wolał bym na 1 biegu... czyli gazem lepiej ile go dodac?
merciless tactics...r1
-
flaash4747 - Świeżak
- Posty: 182
- Dołączył(a): 27/7/2009, 09:24
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości