Zobacz wÄ…tek - nauka wheelie
NAS Analytics TAG

nauka wheelie

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez dominik1215 » 30/3/2009, 18:54

starał się ktoś latać na kole z forum na RF 600? bo to cięzkie bydle i nie wiem czy ja coś źle robie że przejade na kole z 15m i opada czy to maszyna nie ma perspektyw i nie lubi jazdy na gumie
Romet ogar 50ccm~~> Aprilia Rally 50 ccm~~> Aprilia RS 125ccm~~~> Suzuki RF 600R ~~> Honda VTR 1000F..... moja pasja nigdy się nie kończy;]
dominik1215
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 23/1/2008, 13:21


Postprzez CrossFire » 30/3/2009, 19:56

To jest kwestia wprawy rf jest bardziej pod turystykę trzeba się bardziej wprawić ciężar większy ale da się na niej jeździć na gumie kolega ma ten motor od 3 lat i początki były straszne ale z upływem czasu coraz lepiej mu to wychodzi.
"Na podstawie tego, kogo masz koło siebie, wiesz, kim naprawde jesteś"...
Avatar użytkownika
CrossFire
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): 22/3/2009, 09:41
Lokalizacja: Kraków


Postprzez dambandit » 31/3/2009, 11:01

Dzisiaj znowu trenowałem . śystem 01 kiepskie efekty na pierwszy biegu podnosi koło ale tylko trochę . Potem trenowałem strzelanie ze sprzęgła i muszę przynać że tu efekty były już dużo lepsze . Koło podnosi się znacznie wyżej nie jest to oczywiście jakiś pion ale udało mi się przejechać może 20 metrów na lekko uniesionym kole .


Mam jeszcze pytanie po jakiś 30 minutach trenowanie strasznie spadła skuteczność sprzęgła , na początku łapało po lekkim wciśnięciu a pod koniec trzeba było już wciskać do końca . Dodam że w czasie jazdy do domu wszystko wróciło do normy sprzęgło znowu zaczęło łapać jak zawsze . Czy to normalne dodam że mam olejaka bandita i może już go trochę przegrzałem i dlatego skuteczność sprzęgła spadła . Czy mam już się szykować na wymianę sprzegła .
był suzuki bandit 600n będzie ......
Avatar użytkownika
dambandit
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1704
Dołączył(a): 9/11/2007, 19:45
Lokalizacja: Opole

Postprzez dominik1215 » 31/3/2009, 14:55

może jeszcze nie ale po kilku twoich "treningach" napewno :lol: tarcze się grzeja - to tak jak z hamulcami.... im bardziej się zagrzeją tym klamka hamulca bardziej wpada ;)
Romet ogar 50ccm~~> Aprilia Rally 50 ccm~~> Aprilia RS 125ccm~~~> Suzuki RF 600R ~~> Honda VTR 1000F..... moja pasja nigdy się nie kończy;]
dominik1215
Świeżak
 
Posty: 76
Dołączył(a): 23/1/2008, 13:21

Postprzez ahenobarbus85 » 31/3/2009, 15:10

Witam,

Jazde na gumie opanowałem już dość dobrze, niestety tylko na pierwszym biegu. Czy ktoś z bardziej doświadczonych forumowiczów mogłby napisać jak zmienić na dwójkę w górze ??? ze sprzęgłem bez ??? nie mam pojęcia a nie chce polecieć na plecy !!! Moje moto to gsxr 600 k2
ahenobarbus85
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 31/3/2009, 14:24
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez przemol21 » 31/3/2009, 22:35

a nie da rady postawic na dwojce?
Niech w księgach wiedzy szpera rabin Nauka to jest wymysł diabli Mądrością moją jest karabin I klinga ukochanej szabli
przemol21
Świeżak
 
Posty: 58
Dołączył(a): 25/3/2009, 20:08
Lokalizacja: Hrubieszów

Postprzez ahenobarbus85 » 31/3/2009, 23:39

nie stawiałem ze sprzęgła bo nie za bardzo pasuje mi leci za szybko do góry ale z gazu w sam raz i tu jest problem jadę jakieś 50m i kończą mi się obroty i co dalej powinienem wrzucić dwójkę ale jak ?????
ahenobarbus85
Świeżak
 
Posty: 15
Dołączył(a): 31/3/2009, 14:24
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez Meciek » 1/4/2009, 10:16

na jedynce wystarczy ,że złapiesz dobry pion i nie trzeba będzie wcale zmieniać na następny bieg. Ja osobiście katuje tylko na 1 biegu wiec się będę wypowiadał.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez kosta » 1/4/2009, 19:08

ahenobarbus85 napisał(a):nie stawiałem ze sprzęgła bo nie za bardzo pasuje mi leci za szybko do góry ale z gazu w sam raz i tu jest problem jadę jakieś 50m i kończą mi się obroty i co dalej powinienem wrzucić dwójkę ale jak ?????
za nisko jesteś ot cała filozofia. poprostu motor jak będzie wyżej wystarczy że będziesz regulował kąt heblem i nawet nie musisz dodawać gazu. nie ma potrzeby przebijać na dwa a jak chcesz to bez sprzęgła opuszczasz sprzęt delikatnie opada zamykasz gaz i szybko wbijasz 2 i gaz cięzko to wytłumaczyć robisz to tak samo jak byś zmieniał biegi na dwóch kołach bez sprzęgła. a strzał jest właśnie po to żeby moto od razu załapało wysoki pion i masz problem z głowy przebijania. a jak chceszdłuuuuugie szybkie gumy to wal ze sprzęgła od razu z dwójki wstaje dużo łagodniej :wink:
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez Pisiu » 1/4/2009, 20:54

dominik1215 napisał(a):starał się ktoś latać na kole z forum na RF 600? bo to cięzkie bydle i nie wiem czy ja coś źle robie że przejade na kole z 15m i opada czy to maszyna nie ma perspektyw i nie lubi jazdy na gumie


Hmm,opada bo pewnie kończą sie obroty? :roll: za nisko podnosisz! musisz wyjezdzić.. niektórzy piszą tak jakby to moto miało samo jechać na kole w nieskończoność :D i zdziwieni bo opada itp xD

PS I nie uczcie sie z gazu! to bez sensu.Ze sprzęgła szybciej ogarniecie,bo wyżej sie podnosi.. kwestia wprawy,trzeba mieć troche samozaparcia:P I jeszcze jedna uwaga,nie wiem jak to robicie,ale na sprzęgle 2 palce lub 1(a nie cała ręka) bo wtedy płynniej wychodzi strzał.W sumie z całej ręki to bym nie umiał;]
Pisiu
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 993
Dołączył(a): 1/8/2006, 22:00
Lokalizacja: Czarnobyl

Postprzez Warsaw Stunt Squad » 4/4/2009, 19:20

siemka mam pytanie raczej do stunterów. Czy cyrkle mozna robic tylko przez operowanie hamulcem czy mozna samym gazem ??
Hajka juz stoi :D
Avatar użytkownika
Warsaw Stunt Squad
Świeżak
 
Posty: 162
Dołączył(a): 25/2/2009, 16:33
Lokalizacja: Warszawa, WW

Postprzez CeBeRek » 4/4/2009, 20:12

Warsaw Stunt Squad napisał(a):siemka mam pytanie raczej do stunterów. Czy cyrkle mozna robic tylko przez operowanie hamulcem czy mozna samym gazem ??


Idz na stunt poland to CI powiedzą, ale najpierw załatw zdjęcia jakiejś fajnej suczki :D
f4 | | Przeczytaj !! | | viewtopic.php?p=209115#209115
Avatar użytkownika
CeBeRek
Stały bywalec
 
Posty: 1265
Dołączył(a): 27/8/2007, 23:04
Lokalizacja: trolownia

Postprzez kosta » 6/4/2009, 16:27

CeBeRek napisał(a):
Warsaw Stunt Squad napisał(a):siemka mam pytanie raczej do stunterów. Czy cyrkle mozna robic tylko przez operowanie hamulcem czy mozna samym gazem ??


Idz na stunt poland to CI powiedzą, ale najpierw załatw zdjęcia jakiejś fajnej suczki :D
a ściślej mówiąc jej cycków 8)
AGAINST SLOW
ZAPRASZAM PO MOTOCYKLE i AKCESORIA
Avatar użytkownika
kosta
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1628
Dołączył(a): 18/5/2007, 16:23
Lokalizacja: WWA

Postprzez ygor » 11/4/2009, 13:08

Witam
Na forum siedze juz jakis czas ale jakos nigdy nie zdarzylo mi sie nic napisac.
Wczoraj przeczytalem caly post o whellie i probowalem postawic moja honde 929 na kolo z gazu i za chiny nie idzie.
Dodam zebyscie mieli jako takie rozeznanie w tym co robie ze jade sobie powedzmy 0k 40-50km/h i tak powiedzmy z 4-5k obrotow.
Dosc energicznie odkrecam manetke,z tego co udalo mi sie zobaczyc obroty rosna tak do ok 8-9k.
A motocykl ani mysli sie poderwac, dodam ze nie ciagne kiery przy dodawaniu gazu czy to jest wlasnie moj blad?
Z tego co sie naczytalem wynika ze 929 bez problemu powinna isc na kolo z gazu.
Prosze o jakiekolwiek porady.
Pozdrawiam!
ygor
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3/4/2008, 13:20

Postprzez FZR600R » 11/4/2009, 15:45

dodajesz energicznie gazu a obroty rosną?co z przyspieszeniem?może sprzęgło do wymiany...

spróbuj 101 jak dla mnie najlepsze rozwizanie... rozpędzaj do około 6k rpm przyduś przez odjęcie gazu i ogień..jak już bedziesz wiedział o co chodzi to sam wykapujesz z jakich obrotów najlepiej itp 929 napewno idzie na koło także kwestia umiejętności..

napisz jeszcze odnośnie tych rosnących obrotów bo niewiem czy źłe zrozumiałem czy tarcze masz przypalone..
FZR600R ---> GSX-R 1000 K6
ET 11.851

Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
FZR600R
Świeżak
 
Posty: 209
Dołączył(a): 4/10/2006, 22:26

Postprzez ygor » 11/4/2009, 17:23

hmmm sprzeglo mam raczej dobre bo predkosc na 1 oscyluje w granicach 100-110km/h przy ok 9k rpm.
Dodam tylko ze probowalem jeszcze raz i udalo sie postawic z gazu ale byl to raczej fart bo nastepne 30 prob spelzlo na niczym.
Zaczynam zastanawic sie czy moze nie wchodzic ze sprzegla ale strach ze nakryje sie nogami mnie paralizuje.
Jesli dobrze zapamietalem postaram sie opisac co zrobilem.
1 jade ok 50km/h ok 3-4k rpm
2 energicznie odkrecilem manetke (ale nie do konca) tak z 8-9k
3 w tym samym czasie pociagnolem kierownice (jak w rowerze)
4 poszedl elegancko na kolo (prawie pion)
the end
Ale kolejne proby to poraszka juz myslalem ze moze to "podrywanie kierwonicy " cos da ale probowalem az mnie lokcie rozbolaly i nic nawet centymetra.
ygor
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3/4/2008, 13:20

Postprzez Landryss25 » 11/4/2009, 17:45

Przed dodaniem gazu najpierw delikatnie odpuść po czym energicznie odkręć.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez ygor » 11/4/2009, 17:53

Dobra sprobuje 101 ale to dopiero jutro bo dzis juz jestem skonany(jakbym przezucil 5t wegla)
Btw zaintrygowalo mnie to ze moge miec cos " nie teges" ze sprzeglem. Czy znacie jakis sposob zeby ocenic stan sprzegla bez grzebania w siniku?
Dodam ze sprzeglo delikatnie mi sie slizga jak na biegu mocno przygazuje ale to jest tak minimalne ze wogle nie zwracalem na to uwagi.
Wydawalo mi sie to normalne w silnkach o mozy dochadzacej do 150km
(wczesniej dosiadalem skatowanego bandziora)
ygor
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3/4/2008, 13:20

Postprzez Meciek » 11/4/2009, 18:37

Wydaje mi się ,że 929 powinna iść normalnie z gazu a nie techniką 101. A spróbuj zaraz po ruszaniu dodać gazu prawie końca (tak z czuciem) moto powinno wystrzelić w górę. Chyba ,że ważysz 200kg :)
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez ygor » 11/4/2009, 19:28

Waze ok 70kg wiec waga nie jest problemem.
Mam nadzieje ze to moje umiejętności a raczej ich brak jest powodem nie podrywania motocykla a nie stan techniczny motocykla (Niby wszystko ok)
Ale z drugiej strony jezdzielem sradem 600 kumpla i roznica w mocy jest kolosalna na plus bladego.
ygor
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 3/4/2008, 13:20

Poprzednia stronaNastępna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości




na górê