Spalanie - dane producenta a rzeczywistość
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
motoman napisał(a):Po 1. nie wiem kogo interesuje spalanie w motocyklu:| dopoki nie robi się 300km dziennie to przecież nie ma znaczenia... "dycha" w tą czy w tą nie robi różnicy.
Po 2. nie po to kupuje się motocykl żeby się zastanawiać ile pali... ma wpie*dalać jak najwiecej wachy zeby kucy było dużo:D hehe joke... ale taka prawda... praca bierze sie z energii, nie oszuka sie fizyki...
Po 3. kto jeździ motocyklem ekonomicznie?;> No chyba, że ktoś wali traski po PL, EU, to rozumiem, ale takie osoby to sprawy niszowe;)
A może ktoś czerpie przyjemność z jazdy oszczędnej?
-
skwy - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1540
- Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
- Lokalizacja: Gołdap
skwy napisał(a):motoman napisał(a):Po 1. nie wiem kogo interesuje spalanie w motocyklu:| dopoki nie robi się 300km dziennie to przecież nie ma znaczenia... "dycha" w tą czy w tą nie robi różnicy.
Po 2. nie po to kupuje się motocykl żeby się zastanawiać ile pali... ma wpie*dalać jak najwiecej wachy zeby kucy było dużo:D hehe joke... ale taka prawda... praca bierze sie z energii, nie oszuka sie fizyki...
Po 3. kto jeździ motocyklem ekonomicznie?;> No chyba, że ktoś wali traski po PL, EU, to rozumiem, ale takie osoby to sprawy niszowe;)
A może ktoś czerpie przyjemność z jazdy oszczędnej?
Are You kiddin' me?

Jazda motocyklem jest przyjemnością, czerpaniem całym ciałem wszystkich przyjemności odbieranych każdym możliwym bodźcem, a nie jazdą z myśleniem typu "o boże za mocno odkręciłem gaz, spalanie wzrośnie mi z 4,65 do 4,67

lubie sobie zjechać z gixera^^.
-
motoman - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 1288
- Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
- Lokalizacja: Wrocław
motoman napisał(a):
Jazda motocyklem jest przyjemnością, czerpaniem całym ciałem wszystkich przyjemności odbieranych każdym możliwym bodźcem, a nie jazdą z myśleniem typu "o boże za mocno odkręciłem gaz, spalanie wzrośnie mi z 4,65 do 4,67" - żałosne... współczuje wszystkim fanom oszczędnej jazdy motocyklem.
Moze nie tak extremalnie, ale sa osoby ktore zwracaja na to uwage i czerpia z tego rown iez frajde, inna bajka, ze nie maja 20 lat

Dziwi mnie jedno, wszyscy twierdza ze zapier***ja , a spalanie to jak przy superoszczedne, cos mi tu nie pasuje.

. Nie kazdy sprzet trzeba krecic wysoko. W moim dysponuje przy 3000 rpm 70 % momentu obrotowego, przy 4000 rpm - 80 % m.obr. W takim przypadku ekonomia przychodzi prawie sama.


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Z perspektywy kilku miesciecy jazdy w mocno zroznicowana pogode/temperature moge powiedziec jedno: dane producenta odnosnie spalanie mozna wsadzic miedzy bajki.
W trasie prosze bardzo, moja 600tka zadowoli sie max 6 litrami (przelot 150-160km/h), ale w miejskiej dzungli przy palowaniu do czerwonego (nie pamietam kiedy uzywalem 4 biegu
) 8 litrow to norma.
Tez sie martwilem, ze to moze kwestia regulacji, swiec lub o zgrozo kominow akrapovic'a - prawda jest taka, ze spalanie w znacznej mierze zalezy od operowania prawa reka
Jazda lajtowa tez ma swoje uroki, ale uczucie odjezdzajacego z pod tylka sprzeta - bezcenne
W trasie prosze bardzo, moja 600tka zadowoli sie max 6 litrami (przelot 150-160km/h), ale w miejskiej dzungli przy palowaniu do czerwonego (nie pamietam kiedy uzywalem 4 biegu

Tez sie martwilem, ze to moze kwestia regulacji, swiec lub o zgrozo kominow akrapovic'a - prawda jest taka, ze spalanie w znacznej mierze zalezy od operowania prawa reka

Jazda lajtowa tez ma swoje uroki, ale uczucie odjezdzajacego z pod tylka sprzeta - bezcenne

Pozdrawiam,
4est
4est
-
4est - Świeżak
- Posty: 317
- Dołączył(a): 1/5/2007, 19:56
- Lokalizacja: Wawa
senekkorzenna napisał(a): .
Zawsze się zastanawiam dlaczego jeżdżąc samochodem staram się za wszelką cenę obniżyć koszty związane z spalaniem a jak mam jechać motocyklem to zmuszam się aby sprzęt się porządnie rozgrzał przed jazdą .
Nie tylko Ty, oszczedzasz na aucie aby wydac na motocykl, he, he

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
senekkorzenna napisał(a):Majkel22 napisał(a):Spalanie podawane przez producentów są mierzone w warunkach stabilnej pogody bez komplikacji na równym podłożu przy płynnej jezdzie tak jak w samochodach podają ze juz spalanie od 4 litrów a tak naprawde nigdy nie uda Ci sie zejsc do granicy podawanej przez producenta. Mi pali tyle ile wleję i jakos mnie to nie martwi...A technika jazdy jeżeli chodzi o oszczędnosc.
Majkel nik nie sprawdza w fabryce ile pali tylko to są szacunkowe dane podawane przez konstruktora które tak naprawdę nie mają nic wspólnego z rzeczywistością.
Ja spotkałem się z motocyklem gdzie podawano spalanie 3.5 a motocykl potrafił zejść do 2.5 l/km ale jazda była potwornie ekonomiczna z cały czas myśleniem ze jadę na oszczędność.To było też męczące choć w trasie na prawie nie uczęszczanej drodze.
Senekkorzenna, podobno masz dość sporo lat, a głupoty piszesz jak gimnazjalista.. Naprawde czasami lepiej się upewnić, niż nieustannie pisać głupoty.
przecież producent podaje jakieś wartości spalania, a tak o z wierzby tego nie wziął.
jest metoda europejska i amerykańska
główny podział takiej metody, to na style jazdy, miasto to 4/11 a trasa to 7/11 (jak gdzieś spotkacie raporty spalania, to trzeba pomnożyć dane z miasta razy 4/11 a dane z trasy razy 7/11 i dodać do siebie, to zobaczycie że wychodzi spalanie w takie samo jak w trybie mieszanym)
europejska głównie schemat przeprowadzania badania, samo to że badanie jest prowadzone w określonej temperaturze (z tego co pamiętam 20stopni) na rozgrzanymsilniku itp.
schemat tego jak postępować z autem, czyli przyśpieszanie powolne, mocniejsze, do określonej prędkości i zwalnianie, tak około 3 razy, potem jazda pozamiejska ze stałą prędkością-- na necie pewnie można znaleźć przebieg tego badania, głónie chodzi o otwarcie przepustnicy.
amerykańska- metoda bardziej wymagająca, schemat jest taki że pojazd cały czas przyśpiesza zwalnia itp. czyli bardziej symuluje ruch drogowy
teraz coś odemnie, ja bym schematy tych metod zamienił. bo jakby nie patrzeć schemat metody europejskiej pasuje do stylu jazdy amerykanów.
a schemat metody amerykańskiej pasuje do stylu jazdy w europie.
Tak że naprawde ktoś to sprawdza i liczy.
Dwa, to że pali tylko 10 czy 20% więcej niż podaje producent to naprawde nic strasznego, trzeba się cieszyć że nie pali dwa razy tyle. Przecież wpływa na to wszystko, czas rozgrzewania silnika (Zależny od temperatury) długość pokonywanych tras (ostatnio jak jeździłem często ale krótko po mieście, to na stacji benzynowej aż usiadłem (auto-ponad 20litrów) ) stan opon, używane odbiorniki, ogólnie stan techniczny pojazdu, wiatr, obsługiwanie się przepustnicą, styl jazdy. Powodów jest dużo.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
-
falconiforme - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2841
- Dołączył(a): 4/6/2007, 13:05
- Lokalizacja: Morze
Witam!!!
Z danymi fabrycznymi jest tak jak napisał mar111cin, żeby miały one sens i każdy producent badał pojazdy w takich samych warunkach, test został unormowany dla tego w materiałach reklamowych drobnym drukiem zawsze jest podane według jakiej normy test był przeprowadzony.
Inną sprawą jest że dane fabryczne, rzadko przekładają się na rzeczywistość, a konie muszą wypić.
A przy okazji mój GSX 1,4 pali między 6,5 - 13.
Pozdrawiam!!!!
Z danymi fabrycznymi jest tak jak napisał mar111cin, żeby miały one sens i każdy producent badał pojazdy w takich samych warunkach, test został unormowany dla tego w materiałach reklamowych drobnym drukiem zawsze jest podane według jakiej normy test był przeprowadzony.
Inną sprawą jest że dane fabryczne, rzadko przekładają się na rzeczywistość, a konie muszą wypić.
A przy okazji mój GSX 1,4 pali między 6,5 - 13.
Pozdrawiam!!!!
- Jakubzw
- Świeżak
- Posty: 40
- Dołączył(a): 9/6/2008, 09:21
- Lokalizacja: Czerwonak
mar111cin
Co do Hameryki to troche inna bajka, tam ich fury paa znacznie mniej niz w europie. V8 miesci sie nawet i w 10 l / 100 km. Dylemat w tym, ze ilosc swiatel w miescie oraz ich czestotliwosc zmian powiedzmy nie wplywaja korzystnie na spalanie, he, he
Co do Hameryki to troche inna bajka, tam ich fury paa znacznie mniej niz w europie. V8 miesci sie nawet i w 10 l / 100 km. Dylemat w tym, ze ilosc swiatel w miescie oraz ich czestotliwosc zmian powiedzmy nie wplywaja korzystnie na spalanie, he, he
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
no właśnie Andy o tym mówię, że test mają bardziej wymagający od europejskiego, a styl jazdy jak w teście europejskim. Jakby zamienić te dwa testy to wyniki byłyby bardziej realne zarówno dla amerykanów jak i dla europejczyków.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Senekkorzenna, nie pierwszy raz piszesz głupoty, robisz to nagminnie. Nawet nie potrafisz się przyznać do błędu, tylko zaraz pytasz się skąd ja to wiem.... Po prostu uważam na lekcjach. Mi tego nie mówił ktoś od tak w luźnej rozmowie. W czasopiśmie uwierz mi że też nie przeczytałem. Są ludzie którzy zajmują się OBD i toksycznością spalin zawodowo, poprostu są specjalistami w tym co robią. Jeżeli chcesz poznać te moje "czasopisma" (jak to określiłeś) to proponuje poczytać literature Jerzego Merkisza, on chyba jest troche lepiej poinformowany skoro nie musi wyjeżdżać do anglii.
Sposób testowania samochodu (a dokładnie wykres przebiegu prędkości i przyśpieszania) widziałem naocznie, na przedstawiony na kartkach. Do tego jak weźniemy dane samochodu , to wystarczy sprawdzić jakie są różnice w wartościach spalania trasa/miasto/mieszany, żeby wyszło że to co ja powiedziałem jest prawdziwe.
Senekkorzenna nie mówię że mam jakiś doktorat czy coś, jednak to co mówię jest oparte na tym że mam teraz z tym styczność i troche na ten temat wiem. A że Ty CIĄGLE piszesz głupoty i trzeba Cię poprawiać to już nie moja wina.
Jak tak bardzo nalegasz postaram się przejżeć KSIĄŻKI (nie czasopisma) i zamieścić fotke tych tabel.
narazie Tobie polecam chociaż te wspomniane czasopisma, bo aktualnie byle gówniarz wejdzie na forum i ma bardziej aktualne dane od Twoich.
Czekam na kolejne Twoje rewelacje.
Sposób testowania samochodu (a dokładnie wykres przebiegu prędkości i przyśpieszania) widziałem naocznie, na przedstawiony na kartkach. Do tego jak weźniemy dane samochodu , to wystarczy sprawdzić jakie są różnice w wartościach spalania trasa/miasto/mieszany, żeby wyszło że to co ja powiedziałem jest prawdziwe.
Senekkorzenna nie mówię że mam jakiś doktorat czy coś, jednak to co mówię jest oparte na tym że mam teraz z tym styczność i troche na ten temat wiem. A że Ty CIĄGLE piszesz głupoty i trzeba Cię poprawiać to już nie moja wina.
Jak tak bardzo nalegasz postaram się przejżeć KSIĄŻKI (nie czasopisma) i zamieścić fotke tych tabel.
narazie Tobie polecam chociaż te wspomniane czasopisma, bo aktualnie byle gówniarz wejdzie na forum i ma bardziej aktualne dane od Twoich.
Czekam na kolejne Twoje rewelacje.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R
, jest V-Strom 650 AK8 
było gsx600f, było ZX12R


-
mar111cin - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6941
- Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
- Lokalizacja: FSW (lubuskie)
Właściwie to rozpisaliście się na 3 strony a odpowiedzi odnośnie topicu może z 70%.
Jak Was nie obchodzi ile palą Wasze motocykle to tym bardziej nas to nie obchodzi, że Was to nie obchodzi
więc po co to piszecie (to do @motoman'a chyba głównie bo swoim postem nie wniosłeś nic sensownego do tematu).
Mnie ciekawi jakie spalanie maja jakie motocykle i wcale nie dlatego, że chce kupić moto maksymalnie ekonomiczne bo jak bym tak myślał to bym sobie rower kupił albo został przy komunikacji miejskiej. Każdy jeździ tak jak lubi i raczej nic Wam do tego kto jaka przyjemność z jazdy czerpie.
Nie róbcie z kolejnego topicu offtopa i nie piszcie mi, że sam offtopa zrobiłem :>
Jak Was nie obchodzi ile palą Wasze motocykle to tym bardziej nas to nie obchodzi, że Was to nie obchodzi

Mnie ciekawi jakie spalanie maja jakie motocykle i wcale nie dlatego, że chce kupić moto maksymalnie ekonomiczne bo jak bym tak myślał to bym sobie rower kupił albo został przy komunikacji miejskiej. Każdy jeździ tak jak lubi i raczej nic Wam do tego kto jaka przyjemność z jazdy czerpie.
Nie róbcie z kolejnego topicu offtopa i nie piszcie mi, że sam offtopa zrobiłem :>
-
patryk83 - Bywalec
- Posty: 942
- Dołączył(a): 29/8/2008, 08:32
- Lokalizacja: Wrocław
Ja niedawno kupiłem Hondę nsr 50 i wg. danych producenta ma pilić ok. 4l/100km. Niestety po zakupie okazało się, że spalanie wynosi 6l/100km. a to jest tylko 50ccm, w dodatku z blokadą na module, która kręci tylko 7500obr/min, więc nie jest to spowodowane kręceniem cały czas na wysokie obroty;/ No, ale na motocyklu nie oszczędzam, jednak nie obraziłbym się jeżeli trochę mniej by łykała;/
Honda...Pasja....
- Kenio
- Świeżak
- Posty: 68
- Dołączył(a): 4/12/2008, 17:28
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Sprawa jest prosta jak...
Lubisz kręcić do czerwonego to płać.
Spalane,które podaje producent jest do osiągnięcia,a nawet można zejść niżej.Kwestia tego jak obchodzisz się z manetką gazu i gdzie jeździsz.Mój najniższy wynik to 3,8 na trasie bardzo mały ruch(noc,wczesny poranek)trzymając stałą prędkość110km/h.Max to 9 gdy przedzierałem sie przez las.Dużą wage odgrywają obroty.Nie wysokie,ale też nie niskie.Każdy silnik ma parametry takie jak:obroty,max moment obrotowy,temperatura,itp.
To one w bardzo dużym stopniu odpowiadają za spalanie.
Lubisz kręcić do czerwonego to płać.
Spalane,które podaje producent jest do osiągnięcia,a nawet można zejść niżej.Kwestia tego jak obchodzisz się z manetką gazu i gdzie jeździsz.Mój najniższy wynik to 3,8 na trasie bardzo mały ruch(noc,wczesny poranek)trzymając stałą prędkość110km/h.Max to 9 gdy przedzierałem sie przez las.Dużą wage odgrywają obroty.Nie wysokie,ale też nie niskie.Każdy silnik ma parametry takie jak:obroty,max moment obrotowy,temperatura,itp.
To one w bardzo dużym stopniu odpowiadają za spalanie.
www.kiteclub.pl | transalp xl650v | | ALOHA
-
kargul - Świeżak
- Posty: 64
- Dołączył(a): 6/12/2007, 19:52
- Lokalizacja: z kontenera
Posty: 39
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 22 gości