Zobacz wÄ…tek - Aprilia rs 125 - Nie pali....
NAS Analytics TAG

Aprilia rs 125 - Nie pali....

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Aprilia rs 125 - Nie pali....

Postprzez talerz1111 » 4/11/2008, 06:16

Witam.. mam problem... Moja aprilia rs 125 nie chce zapalić... rozrusznik kreci swieca ma iskre nie łapie nagaru., jest sucha....
no i moje wiadomsci sie konczą... czy jest mozliwe zeby zapłon był przestawiony? i iskra szła w nieodpowiednim momencie? jesli ak to jak to ustawić??? jak rozebrałem lewą strone silnika to wszystkie zebatki sa ustawione na znaki... jak sprawdzic czy iskra jest w dobrym momencie?? albo co jeszzce moze być przyczyna ze nie chce odpalic... ( paliwko oczywićie jest ) .... prosze o pomoc... z gory dziekuje i pozdrawiam....
Tomek M
talerz1111
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11/3/2008, 15:09
Lokalizacja: Buk


Postprzez Gs-stefan » 4/11/2008, 07:38

wogole nie chce odpalic czy prycha na rozruszniku ?? wiesz chce zalapac ale nie moze ... ?? a masz wogole cisnienie w tej aprili ??
Avatar użytkownika
Gs-stefan
Świeżak
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
Lokalizacja: torun


Postprzez talerz1111 » 4/11/2008, 15:41

cisnienie jest... nie chce wcale... jak dluzej krece to taj jakby juz chciala ale i tak nie bierze.... rozrusznik chodzi dobrze,,.... POMOCY...
Tomek M
talerz1111
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11/3/2008, 15:09
Lokalizacja: Buk

Postprzez skwy » 4/11/2008, 18:07

Jakie ciśnienie sprężania jest w tym silniku?
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Landryss25 » 4/11/2008, 18:21

A może spróbuj popchnąć i jak odpali to zobaczysz co się dalej będzie działo.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Gs-stefan » 4/11/2008, 18:59

pomyslmy logicznie ... masz paliwo dochodzi znaczy sie ;] masz iskre dobra cisnienie mowisz ze masz zalozmy ze jest to prawie idealne wiec co moze byc nie tak ?? ja odpadam ... nie mam pojecia co moze byc nie tak :(( moze masz za niskie obroty ustawione i chce zapalic ale nie moze bo go gaznik ogranicza ....
Avatar użytkownika
Gs-stefan
Świeżak
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
Lokalizacja: torun

Postprzez JAXON80 » 4/11/2008, 20:13

gdyby to był zapłon to by nie palił ale świeca byłaby mokra i by zalewał,nie szukałbym przyczyny w ciśnieniu silnika tylko w dopływie paliwa do cylindra.a wogóle to jak to się stało?było dobrze i nagle przestał palić?
JAXON80
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): 25/10/2007, 18:45

Postprzez Landryss25 » 4/11/2008, 20:27

A mówisz że kręcisz i kręcisz a świeca sucha. Po kręceniu raczej powinna się zalewać jak nie odpala a jak jest sucha to może jednak paliwo nie dochodzi.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Raczek_6 » 4/11/2008, 22:00

Zapłon jest elektroniczny i nie ma możliwości aby sam się przestawił.

Dla mnie wygląda na to że któryś z pierścieni pękł, jest zatarty albo bardzo mocno zużyty, czyli brak ciśnienia sprężania.

Opisz jaki był objaw.

Jechałeś i nagle stracił moc.

Jest jeszcze opcja założyć świecę Iskra FE65PRS - od poloneza , jak na tym nie odpali to patrz wyżej.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez domat3 » 5/11/2008, 19:49

Po pierwsze sprawdz cisnienie - wykrec swiece przytknij palca i zakrec rozrusznikiem. Jak jest ok, to pchaj go az zapali. Ja mialem podobnie jak zlozylem silnik na nowo - musialem rozepchnac do ponad 6 tys. obrotow!! A teraz pali leciutko na rozrusznik. :D A tak wogle to cos z nim robiles ze tak jest, czy nagle samo z siebie?
Avatar użytkownika
domat3
Świeżak
 
Posty: 131
Dołączył(a): 26/10/2008, 18:26
Lokalizacja: Białystok

Postprzez talerz1111 » 5/11/2008, 20:52

stało sie tak.. jechałem sobie i zacząl silnik wibrowac... jak sie okazało pękła mi jedna z tych 2 zebatek po lewej stronie silnika ( pod kapą sptzegła) no ja wymieniłem... ustwaiłem wszystko n te znaki co tam są. tak jak powinno byc... zlozyyłem silnik i nawet zapalil od razu.. ale pochodzil troche i zgasł.. potem znowu zapalil ale nie mogl sie utrzymac na wolnych zbyt dlugo i zgasl znowu.. zostawilem na noc bo bylo juz óźno nop i na nastepny dzien juz wcale nie zapalil... zobacze jeszcze raz to ciśnienie i moze spróboje go pchnąc.. dziekli za pomyśły... jeszcze jakes ??? prosze o pomoc.. z gory dziekuje....
Tomek M
talerz1111
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11/3/2008, 15:09
Lokalizacja: Buk

Postprzez skwy » 9/11/2008, 16:22

domat3 napisał(a):Po pierwsze sprawdz cisnienie - wykrec swiece przytknij palca i zakrec rozrusznikiem. Jak jest ok, to pchaj go az zapali. Ja mialem podobnie jak zlozylem silnik na nowo - musialem rozepchnac do ponad 6 tys. obrotow!! A teraz pali leciutko na rozrusznik. :D A tak wogle to cos z nim robiles ze tak jest, czy nagle samo z siebie?


Niesamowite narzędzie posiadasz.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez talerz1111 » 10/11/2008, 08:18

Wiec sprawdziłem jeszcze raz.. wziąłem super narzedzie (palec ) i sprawdzilem czy jest to ciśnienie... jest bardzo duze bo prawie mi palec urwało.... gaźnik cały wyczyściłem... a jak sprawdzić czy jednak ten załpon jest ok???
Tomek M
talerz1111
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11/3/2008, 15:09
Lokalizacja: Buk

Postprzez talerz1111 » 14/11/2008, 08:26

I co nikt juz nie ma pomysłow?? pewnie to jakas pierdoła a jak zaprowadze do mechanika to zrobi za poł roku i wykasuje jak za nowy motocykl... pomocy...
Tomek M
talerz1111
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11/3/2008, 15:09
Lokalizacja: Buk

Postprzez Gs-stefan » 15/11/2008, 12:26

ku..rwa tam jest elektroniczny zaplon czy cos takiego ;/ nawet nie lookniesz czy jest dobrze ustawiony to trzeba chyba na lampe ale nie jestem pewny ...-.-
Avatar użytkownika
Gs-stefan
Świeżak
 
Posty: 272
Dołączył(a): 19/4/2008, 18:28
Lokalizacja: torun

Postprzez Raczek_6 » 16/11/2008, 21:30

talerz1111 napisał(a):Wiec sprawdziłem jeszcze raz.. wziąłem super narzedzie (palec ) i sprawdzilem czy jest to ciśnienie... jest bardzo duze bo prawie mi palec urwało.... gaźnik cały wyczyściłem... a jak sprawdzić czy jednak ten załpon jest ok???

Nawet przy uszkodzonym pierścieniu z palcem będzie podobny efekt, wyjmij gaźnik i wykręć płytkowy zawór płatkowy (to to pod gaźnikiem i przekręć wałem, zobaczysz pierścienie od tej strony, najczęściej jednak uszkadzaja się od strony wydechu.
Jak byś miał endoskop to przez otwór świecy zobaczył byś tuleje cylindrową.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
Raczek_6
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 4217
Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
Lokalizacja: W-wa

Postprzez tomstargard » 16/11/2008, 21:52

Z tego co mi wiadomo to jest zaplon modulem CDI w RSce, ale skoro suchutka swieca to watpie czy to bedzie wina zaplonu.
tomstargard
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 13/11/2008, 19:30
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez talerz1111 » 17/11/2008, 18:40

miałem silnik juz rozebrany... i wszystko było dobrze.... ale ok... rozbiore raz jeszcze .. to nie duzo roboty... moze rzeczywiscie cos tam przy tłoku... ... dam znac jezeli bedzie dobrze...
dzieki za pomysł... pozdrawiam..
Tomek M
talerz1111
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11/3/2008, 15:09
Lokalizacja: Buk

Postprzez skwy » 19/11/2008, 23:45

Sprawdź dobrze zawór membranowy.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez talerz1111 » 23/3/2009, 10:39

no i problem sie powtarza... na zime jeszzce odpalił a teraz na wiosne juz nie... rozebrałem cały silnik.. wyczysciłem wszystko.. złożyłem i na bank jest dobrze ale ... na tłoku poniozej pierscieni sa rysy dosyc widoczne i tak samo na cylindrze po nizej wlotu z gaznika.. chya to ma wpływ ze nie pali bo dopływ paliwa i powitzra jest ok iskra tez wporządku a kompresja niestety niecałe 7 Barów. ato chyba za mało co??? co myślicie.. słyszałem ze ma miec koło 12... czyli zostaje wstawienie nowej tuleji i tłoka np w Motor-tech Katowice.. chyba ze znacie jakies inne takie firmy??? co myślicie????
Tomek M
talerz1111
Świeżak
 
Posty: 67
Dołączył(a): 11/3/2008, 15:09
Lokalizacja: Buk

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości




na górê