Laserowa Geometria ramy motocykla
Posty: 27
• Strona 2 z 2 • 1, 2
W SV 1000 ramy są w miarę mocne i jeśli nie było uderzenia centralnie przednim kołem to nie powinna się zgiąć.
Jak zahaczyła kierownica to mogły zgiąć się rury zawieszenia i półki oraz tarcze hamulcowe i ośka.
W zasadzie jest tak ze najpierw zgina się zawieszenie, a jak to już nie pochłania energii uderzenia to niestety zgina się rama.
Aluminium niestety jest na tyle wredne że czasami nie widać śladów zgięcia, szczególnie w moto gdzie rama jest fabrycznie lakierowana.
(Nie tylko w kawasaki pękają ramy
, GSX-R, TL-S, ale to przede wszystkim od ostrego opuszczania z wysokiej gumy.
Jak zahaczyła kierownica to mogły zgiąć się rury zawieszenia i półki oraz tarcze hamulcowe i ośka.
W zasadzie jest tak ze najpierw zgina się zawieszenie, a jak to już nie pochłania energii uderzenia to niestety zgina się rama.
Aluminium niestety jest na tyle wredne że czasami nie widać śladów zgięcia, szczególnie w moto gdzie rama jest fabrycznie lakierowana.
(Nie tylko w kawasaki pękają ramy

Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
adamosa napisał(a):A może wybrałeś się na pomiar geometrii ramy , a nie półek i lag ?
Bo z tego co wiem większość pomiarów dotyczy właśnie ramy .
Przyrząd mocujemy do ośki wachacza i do główki ramy .
Pozdrawiam
juz wszystko jasne i proste. To byla geometria ramy a do tego przy okazji pomiar lag i półki.Okazało sie ze rura jednak byla krzywa.
- piotrek20060
- Świeżak
- Posty: 38
- Dołączył(a): 23/10/2008, 19:36
- Lokalizacja: szczecin
Witam żeby nie zakładać nowego tematu dopnę się tu ile kosztuje sprawdzenie geometri ramy CB 500 jak wiarygodny jest taki pomiar ,Gdzie w Poznaniu można to zrobuić? Tak się składa że od jesieni mam CB 500 i z czasem znajduje na niej jakieś ślady po ślizgu ,o ślizg wiedziałem bo sprzedający tego nie ukrywał czy drobny ślizg może uszkodzić ramę ?
- lukaso
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 24/8/2008, 14:31
Z tego co się orientuję pomiar kosztuje nie zależnie od motocykla 300 - 500PLN.
Wszystko zależy od tego po czym motocykl się szlifował i czy zahaczył jakimś elementem zawieszenia lub uderzył przednim kołem w coś, z tego co wiem rama może skrzywić się przy uderzeniu przednim kołem w samochód, krawężnik lub coś innego dość twardego i mocnego.
Po zwykłym szlifie nic nie powinno się stać.
Wszystko zależy od tego po czym motocykl się szlifował i czy zahaczył jakimś elementem zawieszenia lub uderzył przednim kołem w coś, z tego co wiem rama może skrzywić się przy uderzeniu przednim kołem w samochód, krawężnik lub coś innego dość twardego i mocnego.
Po zwykłym szlifie nic nie powinno się stać.
Moto Theodor - nieautoryzowany serwis Ducati
- Raczek_6
- VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 4217
- Dołączył(a): 20/9/2008, 23:23
- Lokalizacja: W-wa
Ok .to mnie pocieszyłeś. Rama na oko wygląda dobrze żadnych dziwnych spawów itp co zauwarzyłem i co mnie męczy to leko przeszlifowany zacisk przedniego hamulca w dolnej części inna klamka (nowa )z prawej strony , szkiełko kierunkowskazu z prawej strony inne ciężko to zauważyć ale jest inne (nowe) ,no i widać przeszlifowanie na ciężarku kierownicy z prawej strony .Wszystko to widziałem kupując motocykl ale jakoś tak nie martwiło mnie to .Sprzedający miał go 3 sezony Sam nie wiem może tylko sam szukam dziury w całym .
- lukaso
- Świeżak
- Posty: 32
- Dołączył(a): 24/8/2008, 14:31
Posty: 27
• Strona 2 z 2 • 1, 2
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości