Zobacz wątek - Sterowanie przepustnicą

Sterowanie przepustnicą

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

Sterowanie przepustnicą

Postprzez mietwan » 21/10/2008, 11:59

Witam!
Może dla wyjadaczy jest to głupie pytanie, ale spotkałem się ostatno z pytaniem jakie są rozwiązania stosowane w motocyklach do sterowania przepustnicą poza oczywiście obrotową rączką.
Czy stosuje się jakieś przyciski, dźwigienki itp?
mietwan
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/8/2008, 12:51


Postprzez motoman » 21/10/2008, 13:40

generalnie tylko rollgaz czyli wspomniana przez Ciebie obrotowa manetka.
lubie sobie zjechać z gixera^^.
Avatar użytkownika
motoman
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1288
Dołączył(a): 13/5/2006, 18:06
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez skwy » 21/10/2008, 15:52

Może w jakich tunerskich sprzętach stosuje się przyciski.
W quadach jest sterowanie dźwignią.
Większość ma sterowanie linka choć niektóre motocykle mają sterowanie elektryczne.
Avatar użytkownika
skwy
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1540
Dołączył(a): 7/10/2007, 08:21
Lokalizacja: Gołdap

Postprzez Grzybu » 21/10/2008, 17:33

Elektroniczne dobieranie są tylko otwarcia, za zamknięcie jak narazie odpowiada linka - niby dla bezpieczeństwa.

Ale są i takie rozwiązania:
(B-King)
"Układ zasilania stanowią dwa, umieszczone obok siebie, dwugardzielowe zespoły przepustnic. Każda ze stożkowych gardzieli ma średnicę 44mm. Umieszczono w nich, czujnik ciśnienia, po dwa 12-otworowe wtryskiwacze oraz dwie przepustnice (SDTV). Jedna z nich, nazywana podstawową, sterowana jest przez kierującego motocyklem za pomocą manetki, natomiast drugą steruje elektroniczny układ sterujący pracą silnika. Sterownik odczytuje prędkość obrotową silnika, położenie przepustnicy podstawowej i przełożenie skrzyni biegów. Na podstawie tych informacji steruje położeniem drugiej przepustnicy tak, aby osiągnąć optymalną prędkość powietrza w kanale dolotowym" - cyt: http://www.polandposition.pl/bkingopis.htm
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez Leitho » 21/10/2008, 18:02

ja kiedys w motorynce mialem gaz w prawej dloni sterowany klamka od hebla, na dluzsza mete niewygodne :lol:
Na kolana chamy !
Avatar użytkownika
Leitho
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1321
Dołączył(a): 31/8/2006, 18:54
Lokalizacja: SKL

Postprzez mietwan » 22/10/2008, 10:19

Dziękuję wszystkim, to mi wyjaśnia sprawę.
Pozdrowienia :D
mietwan
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 24/8/2008, 12:51



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr