Zobacz wÄ…tek - Pauza w Obrotach. RS125 1998
NAS Analytics TAG

Pauza w Obrotach. RS125 1998

i inne małe pojemności
_________

Pauza w Obrotach. RS125 1998

Postprzez det0x » 19/10/2008, 00:00

Witam!

Pod Koniec Sierpnia Kupiłem APRILIE RS 125 (Gaźnik 34mm Dellorto) z roku 1998 . Aprilia Miała Przejechane 1000km Na Kit'cie 160 Poliniego. RS rozkręciłem, wyczyściłem, pozkręcałem, uzupełniłem płyny, przy silniku nic nie ruszałem, wymieniłem tylko świecę. Jest to moje pierwsze moto.

Przejechałem nią OK. 500km.

A Teraz do rzeczy.

Jadąc na 1biegu (2k obrótów) odkręcam manetkę chwila moment mam 5tyś. tutaj lekka pauza.. wskazówka znacznie wolniej podchodzi do 6tyś. a potem do 11 to idzie jak należy. Powoli zaczynam się martwić tą pauzą między 5/5,5 tyś a 6/6,5tyś. Wchodzenie z 5 na 6tyś trwa ok. sekundę, może trochę mniej. To Na 1nce.

Jadę na 6biegu 2tyś obrotów odkręcam do końca i kręci do 5tyś.
tutaj przez jakieś 100m (mateka odkręcona) wskazówka obrotomierza wspina się nędznie na te 6,5tyś i dopiero jest czuć moc.
Jak przeskoczy tą barierę 6,5tyś do 11 kręci się dobrze na każdym biegu.. Do 5tyś żadnych problemów..

Nie przejmowałem się, gdzieś przeczytałem że RSki na dotarciu tak mają, po przejechaniu 1k , 2k km ta pauza znika/zmniejsza się prawie do 0..

Tutaj moje zapytanie. Czego to może być wina. Koleś od którego kupowałem moto powiedział, że "można, by wymienić dyszę i wyregulować gaźnik, aczkolwiek niekoniecznie". Czy to rzeczywiście może być wina gaźnika? Może ktoś miał taki przypadek w RS? A może to normalne?
Nie mam pojęcia oglądałem filmiki na Youtub'ie z Onboard'ami RS125 i od 2 do 11 kręciły się płynnie..

JakieÅ› sugestie?

Chciałbym przygotować ją jakoś do następnego sezonu, polecacie może jakiegoś mechanika/warsztat w okolicach ZIELONEJ GÓRY, ŻAGANIA?

Dzięki, Pozdrawiam!
det0x
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/6/2007, 03:07


Postprzez Herbi NSR » 19/10/2008, 07:10

TO chyba normalne ze w rtm miiescju jest spadel mocy. W mojej NSR tez jest cos takiego
S - szał
U - ucieczka
Z - zakręt
U - uderzenie
K - koniec
I - inny świat

gsx - r
Herbi NSR
Świeżak
 
Posty: 211
Dołączył(a): 29/5/2008, 18:56


Postprzez Landryss25 » 19/10/2008, 08:08

To jest urok wysilonych 2t że moc mają dopiero od 6-7tyś. obr./min. Może regulacja gaźnika by trochę pomogła ale zawsze będzie tak się działo że będzie miała muła w dolnym zakresie obrotów bo RS jedzie tylko w górnych.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Fenek16 » 19/10/2008, 16:44

Nie pierd*** już za przeproszeniem... To nie wina gaźnika tylko to jest tene moment kiedy zawór wydechowy musi sie otworzyć i jeśli chcesz sprawdzić czy da się coś poprawić to zajmij się nim i niczym innym.

Nie wiem w jakim stopniu jest to mulenie ale jak dla mnie to pewnie takie samo jak w każdej innej 125 2t wysilonej...
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez JÄ™drekZDW » 19/10/2008, 18:16

hehe w tzr tez tak mam ...
sc33 FireBlade
Avatar użytkownika
JędrekZDW
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 29/5/2008, 11:19
Lokalizacja: Zduńska Wola

Postprzez Landryss25 » 19/10/2008, 20:53

Fenek, czasami jak muli wyraźnie za bardzo to może być to wina regulacji ale w niedużym stopniu (ja miałem zawór i wydawało mi się że muli aż za bardzo i regulacja trochę pomogła, wiadomo że taki moment zawsze będzie). Tak to urok wysilonego 2t :)
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez det0x » 23/10/2008, 18:17

OK. Dzięki chłopaki, wolałem spytać, na zimę się zajmę popatrze coś , oddam do kogos kto się zna i odezwe sie jak tam efekty.

Pozdrawiam!
det0x
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 9/6/2007, 03:07

Postprzez Mateusz1605 » 24/10/2008, 05:44

Moduł sobie odblokuj lepiej kolego. Tez to mialem i po odblokowaniu modulu objaw znika .
Avatar użytkownika
Mateusz1605
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 6/1/2007, 09:18
Lokalizacja: Rykały

Postprzez Fenek16 » 24/10/2008, 13:50

CBR jest w 4t wiec nie ma takiej dziury, a RS niestety ma i moduł nic do tego nie ma, chyba, że jak juz wczesniej zaznaczyłem mulenie jest znaczne....
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Mateusz1605 » 24/10/2008, 16:16

Fenek za idiote mnie masz ?? :lol: przeciez o rs pisze
Avatar użytkownika
Mateusz1605
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 6/1/2007, 09:18
Lokalizacja: Rykały

Postprzez Fenek16 » 24/10/2008, 21:37

Nie chce robić offtopu, ale... keidy miałeś RS i jakiej pojemności? Nie chwaliłeś się więc sorry, ale wracając do tematu i tak uwazam, że to normalne, a moduł w innym wypadku nie wkrecał by się do końca.
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Mateusz1605 » 25/10/2008, 06:05

Nie mialem ,tylko mam rs 125 '97 . Chyba nie za duzo wiesz o niej ;) modul zablokowany fabrycznie powoduje dziure w obrotach wlasnie tak przy 5,5-6,5 tys obr. Sam to odblokowalem , to wiem co pisze
Avatar użytkownika
Mateusz1605
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 6/1/2007, 09:18
Lokalizacja: Rykały

Postprzez Fenek16 » 25/10/2008, 09:10

Tak, ale Ty piszesz ciągle o tym zablokowanym, a ja Ci już drugi raz mówię że u autora tematu nie jest blokowany moduł :roll:

W moim Rotaxie nie miałem blokady modułu więc nie wiem jak się wtedy zachowuje na granicy 5tys, ale jeśli taki obeznany jesteś to mi wytłumacz co ma do dziury obrotowej moduł, który nie pozwala się wkręcić silnikowi na wysokie obroty? I nie mów mi, że jest bo jest tylko wytłumacz o co chodzi, moze czegoś się dowiem:roll:

Pozdro
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Mateusz1605 » 25/10/2008, 15:16

A to ma ,ze w arpili fabrycznie nie byly blokowane maksymalne obroty przez modul , jesli to wydech nie pozwalal sie wyzej krecic . A modul tworzy ta dziure wlasnie miedzy 5 a 6 tysiecy obr. Blokady obrotow to zakladali niemcy zeby rejestrowac moto tak, zeby mogli sobie jezdzic na jakies tam "mniejsze" prawo jazdy
http://yanntruong.com/cdi.jpg tu gdzie jest zaznaczone na czerwono wydlubujesz i przerywasz taki drucik ,potem zaklejasz jakims silikonem . Ot cala blokada modulu
Avatar użytkownika
Mateusz1605
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 6/1/2007, 09:18
Lokalizacja: Rykały

Postprzez ZySiEkRs » 26/10/2008, 12:41

Wątpię ze motor na blokade, ja mam całkowicie odblokowany i tez mam objaw dziury, urok 2T, możesz pokombinować z zaworem może coś da.

pozdro.
Avatar użytkownika
ZySiEkRs
Świeżak
 
Posty: 35
Dołączył(a): 1/7/2007, 12:57
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój

Postprzez Fenek16 » 26/10/2008, 13:42

Tak, blokada modułu która tworzy dziurę obrotową bardzo sensowne :roll:

Miałoby sens gdyby moduł sterował zaworem, a nie tak... Ze po takim zabiegu moduł w tych granicach zmienia kąt wyprzedzenia? :roll:
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Mateusz1605 » 27/10/2008, 07:14

Byli tacy co twierdzili ze to jest blokada modulu sterujacego zaworem , ale ja niesety nie posiadam zaworu ,a po przerwaniu tego obwodu zniknela ta dziura w obrotach
Avatar użytkownika
Mateusz1605
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 6/1/2007, 09:18
Lokalizacja: Rykały

Postprzez Fenek16 » 27/10/2008, 13:28

No to jak nie masz zaworu to chyba inna sprawa, bo wtedy jest dziura dwa razy większa w tych okolicach :roll: Pozatym jak zaworu nie było a było podłączenie to moze moduł nie chciał się wkręcać szybko, bo nie było oznak zycia zaworu... Przeciąłeś obwód od zaworu i moduł sobie nim nie zawraca głowy...

Dobra koniec dyskusji, Pozdro
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Mateusz1605 » 27/10/2008, 16:13

Nie mam tez modulu od zaworu :roll: A jesli modul jest odblokowany a zawor sprawny to moze byc jeszcze ewentualnie za duza dawka paliwa
pozdro
Avatar użytkownika
Mateusz1605
Świeżak
 
Posty: 202
Dołączył(a): 6/1/2007, 09:18
Lokalizacja: Rykały

Postprzez miku » 27/10/2008, 17:07

mi się wydaje ze Fenek ma racje- większość wysilonych silników 2t ma dzióre w obrotach właśnie w okolicach 5-6 tyś obr
Avatar użytkownika
miku
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9/7/2008, 23:27

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 29 gości




na górê
cron