Zobacz wÄ…tek - proszÄ™ o pomoc w dobraniu odpowiedniego cylindra
NAS Analytics TAG

proszÄ™ o pomoc w dobraniu odpowiedniego cylindra

i inne małe pojemności
_________

proszÄ™ o pomoc w dobraniu odpowiedniego cylindra

Postprzez Karolek330 » 16/10/2008, 22:30

zastanawiam sie nad dwoma kitami malossi sport 70 i Airsal T6 Racing - Piaggio LC do tego wał korbowy RMS SUPER COMPETITION na 16 tys. obr. chodzi mi o to abym pojeździł na cylinderku chwile żeby był bezawaryjny. Malossi jest żeliwny z dwoma pierścieniami słabszy. W opisie producen określa go jako bezawaryjny, airsal aluminiowy z jednym pierścieniem mocniejszy kręcący wyższe obroty nie miałem poprostu jeszcze aluminiowego! proszę o pomoc :wink:
Karolek330
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/9/2008, 23:40
Lokalizacja: gdynia


Postprzez Duriv » 17/10/2008, 11:10

najpierw powiedz dokładnie czym jeździsz ;)
Czarny 300cc 2T.
Avatar użytkownika
Duriv
Bywalec
 
Posty: 958
Dołączył(a): 16/5/2007, 16:57
Lokalizacja: Lublin


Postprzez wikples » 17/10/2008, 11:47

Żelwiny jest trwalszy zdecydowanie.
Ale i tak jak wymieniś, to pojeździsz troche, a potem zacznie Ci się wszystko sypać ;). Wiadomo tuning to skarbonka bez dna.
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Landryss25 » 17/10/2008, 19:53

Cylindry aluminiowe to nie są jednorazówki. Wewnątrz są pokryte nicasilem i w nich nie robi się szlifu tylko wymienia się sam tłok i to raz na długi czas. Uzyskują one większą moc i wyżej się kręcą. No i aluminium lepiej odprowadza ciepło. Bo niby dlaczego w wyczynowych maszynach które kręcą się wysoko, dostają mocno w gaz czyli też temperatura musi być dobrze zbita są aluminiowe cylindry?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Landryss25 » 17/10/2008, 20:21

Racja, warstwa jest tak cienka że do szlifu się nie nadaje. Ale na jednej warstwie można przejeździć od kilku do kilkunastu tłoków a następnie się ją regeneruje albo wymienia cylinder. Przykład z życia: w motorach wysilonych crossowych w których są cylindry aluminiowe pokryte nicasilem wymienia się tłok mniej więcej raz na sezon a warstwę regeneruje się po kilku latach i kilku tłokach.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Bostorn » 17/10/2008, 22:12

co fakt to fakt w crossach kompletny remont sie robi po około 5-6 do 7 tłoków zaczynaąc od cylindra konczac na korbie i tak dalej.. ale czy w tych tłokach pierdunkowych można wymieniac tłoczki?? to jednorazówki??

a np jak kupiłem zwykły zamiennik aluminiowy to czy jak mi pójdzie tłok wystarczy go wymienic czy też trzeba cyla??

i 2ga sprawa czy te sportowe cyle aluminiowe mają taką że możliwosc wymieniania tłoków??

wiadomo motocsross to nie pierdunki po tuningu
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez wikples » 17/10/2008, 22:16

Bostorn napisał(a):wiadomo motocsross to nie pierdunki po tuningu


że senda to motocross? :)

lepiej wstawić żeliwo i cieszyć się bezawaryjnąścią cylka i reszty części, które przy mocniejszym cylku, by nie wytrzymały. No chybaa, że robimy skuter na tor.
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez miku » 17/10/2008, 22:24

senek- Landryss25 ma racje ponieważ powłoka nikasilowa jest bardziej odporna na ścieranie i w tych cylindrach jest mniejsze tarcie co powoduje dłuższą żywotność cylindra. nie wiem dokładnie ile tłokuów wytrzyma cylinder ale myślę że co najmniej 2-3 albo 4.
nikasil ma 3 wady:
- nie nadaje siÄ™ do szlifu
-jest bardzo czuły na przegrzanie (niedawno to miałem i cylinder mógł by jeszcze pojezdzic na nowym tłoku ale wole 70)
-jest czuły na jakosc oleju


widziałem gdzieś foty urwanej korby w wale rms racing na 70cc sporcie :lol:
rms nadaje się jako zamiennik i nic więcej- no moze do 50cc sporta
Avatar użytkownika
miku
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9/7/2008, 23:27

Postprzez Bostorn » 17/10/2008, 22:41

wikples napisał(a):
Bostorn napisał(a):wiadomo motocsross to nie pierdunki po tuningu


że senda to motocross? :)

lepiej wstawić żeliwo i cieszyć się bezawaryjnąścią cylka i reszty części, które przy mocniejszym cylku, by nie wytrzymały. No chybaa, że robimy skuter na tor.




ee a czy ja cos takiego napisałem ??;p mowie ogołem przesiadam sie na krosa i przydatne sa info przed kupnem czyż niee?? :p
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
Avatar użytkownika
Bostorn
Moderator
 
Posty: 5511
Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin

Postprzez Landryss25 » 18/10/2008, 14:33

Jeśli o nicasil się dba, leje dobry olej i wymienia regularnie tłoki to można na jednej warstwie zrobić ich nawet 16. Ja osobiście wymieniałem tłok 2 razy w cylindrze polini 80ccm (nicasyl) a nie wiem ile razy robił to poprzedni właściciel i powierzchnia jest idealna.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Karolek330 » 21/10/2008, 21:45

kusi mnie ten airsal co myślicie o tym kicie - co do jakości może ktoś ma airsal 70 t6 . z tego co wiem to aluminium lepiej odprowadza ciepło założy sie chłodniczke na przewodzie, termometr .tylko ile kilometrów moge zrobić na takim tłoku w kicie jest mahle prawdopodobnie dobry i ile kosztują takie tłoki no i jaki wał doradzacie bo rms to raczj nie. Czy trzeba przy tym cylku wymieniać łożyska przekładni na wzmocnione??
Karolek330
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/9/2008, 23:40
Lokalizacja: gdynia

Postprzez wikples » 21/10/2008, 21:48

panowie doświadczeni (mechanicy, sprzedawcy), bardzo chwalą airsale ;). podobno jest super proporcja, pomiędzy jakością a ceną. :D
Avatar użytkownika
wikples
Bywalec
 
Posty: 969
Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Karolek330 » 21/10/2008, 22:43

czyli airsal niepewny to chyba nie warto dla tych dwóch koni tyle zachodu to teraz albo polini albo malossi sport 70 no i jaki wał bo jest ich dużo zerkam na stage6 a jeśli cylinderek nie kręci powyżej 12tys. to też wymienić wał czy tylko łożyska ??
Karolek330
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 29/9/2008, 23:40
Lokalizacja: gdynia

Postprzez marc9911in » 23/12/2008, 11:37

Landryss25 napisał(a):Cylindry aluminiowe to nie są jednorazówki. Wewnątrz są pokryte nicasilem i w nich nie robi się szlifu tylko wymienia się sam tłok i to raz na długi czas. Uzyskują one większą moc i wyżej się kręcą. No i aluminium lepiej odprowadza ciepło. Bo niby dlaczego w wyczynowych maszynach które kręcą się wysoko, dostają mocno w gaz czyli też temperatura musi być dobrze zbita są aluminiowe cylindry?

W 100 procentach ma racje kolega senekkorzenna czy jak mu tam ktory twierdzi inaczej nie wie co to jest cylinder wogole i jak to dziala....

Bostorn mozesz mi na jedno pytanie odpowiedziec ?? Jak chcesz na jednym cylku nicasilu zrobic 5-6 nawet 7 tłoków ??
Masz selekcje A,B,C,D z tego co pamietam a to sa 4 tłoki ... tyle na jednym cylku mozesz zrobic

Z nicasilem jest tak ze zuzywa sie tlok a cylinder praktycznie nie zakladasz przy zmianie nowy tlok tylko, pojezdzisz kilka minut spokojnie i juz mozesz normalnie jezdzic a w zeliwie docieranie przez 1000 km co jest bardzo denerwujace.
Pozatym panowie do skutera jak chcesz to bierz nicasil bo dlugo na tym pojezdzisz ... o wiele dluzej niz na zeliwie lepiej to chodzi nie przegrzewa sie itd ...
W crossowkach jest troche glupio z tym bo kilka wystepow w zawodach itd i tloka musze zmieniac .

Tak wogole mam pytanie do was orientuje sie ktos odnosnie Aprili RS 125 tej nowej, bo wczoraj kupilem taka z 2007 r. i mam pare pytan odnosnie tego moto... ??

Malo wysilony silnik w sqterrze bierz nicasil !! szybciej jezdzi, wieksze obroty, i ogolnie lepszy mialem sqter ale zatarlem nicasil bo mi szlag trafil lozyska na wale ehh ... no ale coz

Bostorn chcesz cos odnosnie crossowek wiedziec to pisz postaram odpowiedziec na Twoje pytania
marc9911in
Świeżak
 
Posty: 129
Dołączył(a): 11/11/2008, 11:03



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na górê