proszÄ™ o pomoc w dobraniu odpowiedniego cylindra
Posty: 16
• Strona 1 z 1
proszÄ™ o pomoc w dobraniu odpowiedniego cylindra
zastanawiam sie nad dwoma kitami malossi sport 70 i Airsal T6 Racing - Piaggio LC do tego wał korbowy RMS SUPER COMPETITION na 16 tys. obr. chodzi mi o to abym pojeździł na cylinderku chwile żeby był bezawaryjny. Malossi jest żeliwny z dwoma pierścieniami słabszy. W opisie producen określa go jako bezawaryjny, airsal aluminiowy z jednym pierścieniem mocniejszy kręcący wyższe obroty nie miałem poprostu jeszcze aluminiowego! proszę o pomoc 

- Karolek330
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 29/9/2008, 23:40
- Lokalizacja: gdynia
Cylindry aluminiowe to nie są jednorazówki. Wewnątrz są pokryte nicasilem i w nich nie robi się szlifu tylko wymienia się sam tłok i to raz na długi czas. Uzyskują one większą moc i wyżej się kręcą. No i aluminium lepiej odprowadza ciepło. Bo niby dlaczego w wyczynowych maszynach które kręcą się wysoko, dostają mocno w gaz czyli też temperatura musi być dobrze zbita są aluminiowe cylindry?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
Racja, warstwa jest tak cienka że do szlifu się nie nadaje. Ale na jednej warstwie można przejeździć od kilku do kilkunastu tłoków a następnie się ją regeneruje albo wymienia cylinder. Przykład z życia: w motorach wysilonych crossowych w których są cylindry aluminiowe pokryte nicasilem wymienia się tłok mniej więcej raz na sezon a warstwę regeneruje się po kilku latach i kilku tłokach.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
co fakt to fakt w crossach kompletny remont sie robi po około 5-6 do 7 tłoków zaczynaąc od cylindra konczac na korbie i tak dalej.. ale czy w tych tłokach pierdunkowych można wymieniac tłoczki?? to jednorazówki??
a np jak kupiłem zwykły zamiennik aluminiowy to czy jak mi pójdzie tłok wystarczy go wymienic czy też trzeba cyla??
i 2ga sprawa czy te sportowe cyle aluminiowe mają taką że możliwosc wymieniania tłoków??
wiadomo motocsross to nie pierdunki po tuningu
a np jak kupiłem zwykły zamiennik aluminiowy to czy jak mi pójdzie tłok wystarczy go wymienic czy też trzeba cyla??
i 2ga sprawa czy te sportowe cyle aluminiowe mają taką że możliwosc wymieniania tłoków??
wiadomo motocsross to nie pierdunki po tuningu
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Bostorn napisał(a):wiadomo motocsross to nie pierdunki po tuningu
że senda to motocross?

lepiej wstawić żeliwo i cieszyć się bezawaryjnąścią cylka i reszty części, które przy mocniejszym cylku, by nie wytrzymały. No chybaa, że robimy skuter na tor.
-
wikples - Bywalec
- Posty: 969
- Dołączył(a): 24/1/2008, 20:18
- Lokalizacja: Wrocław
senek- Landryss25 ma racje ponieważ powłoka nikasilowa jest bardziej odporna na ścieranie i w tych cylindrach jest mniejsze tarcie co powoduje dłuższą żywotność cylindra. nie wiem dokładnie ile tłokuów wytrzyma cylinder ale myślę że co najmniej 2-3 albo 4.
nikasil ma 3 wady:
- nie nadaje siÄ™ do szlifu
-jest bardzo czuły na przegrzanie (niedawno to miałem i cylinder mógł by jeszcze pojezdzic na nowym tłoku ale wole 70)
-jest czuły na jakosc oleju
widziałem gdzieś foty urwanej korby w wale rms racing na 70cc sporcie
rms nadaje się jako zamiennik i nic więcej- no moze do 50cc sporta
nikasil ma 3 wady:
- nie nadaje siÄ™ do szlifu
-jest bardzo czuły na przegrzanie (niedawno to miałem i cylinder mógł by jeszcze pojezdzic na nowym tłoku ale wole 70)
-jest czuły na jakosc oleju
widziałem gdzieś foty urwanej korby w wale rms racing na 70cc sporcie

rms nadaje się jako zamiennik i nic więcej- no moze do 50cc sporta
-
miku - Świeżak
- Posty: 108
- Dołączył(a): 9/7/2008, 23:27
wikples napisał(a):Bostorn napisał(a):wiadomo motocsross to nie pierdunki po tuningu
że senda to motocross?
lepiej wstawić żeliwo i cieszyć się bezawaryjnąścią cylka i reszty części, które przy mocniejszym cylku, by nie wytrzymały. No chybaa, że robimy skuter na tor.
ee a czy ja cos takiego napisałem ??;p mowie ogołem przesiadam sie na krosa i przydatne sa info przed kupnem czyż niee?? :p
Oleje motocyklowe,samochodowe,smary,chemia, części,naprawy
-
Bostorn - Moderator
- Posty: 5511
- Dołączył(a): 12/4/2007, 17:45
- Lokalizacja: Henrykowo/Białystok/Lublin
Jeśli o nicasil się dba, leje dobry olej i wymienia regularnie tłoki to można na jednej warstwie zrobić ich nawet 16. Ja osobiście wymieniałem tłok 2 razy w cylindrze polini 80ccm (nicasyl) a nie wiem ile razy robił to poprzedni właściciel i powierzchnia jest idealna.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
kusi mnie ten airsal co myślicie o tym kicie - co do jakości może ktoś ma airsal 70 t6 . z tego co wiem to aluminium lepiej odprowadza ciepło założy sie chłodniczke na przewodzie, termometr .tylko ile kilometrów moge zrobić na takim tłoku w kicie jest mahle prawdopodobnie dobry i ile kosztują takie tłoki no i jaki wał doradzacie bo rms to raczj nie. Czy trzeba przy tym cylku wymieniać łożyska przekładni na wzmocnione??
- Karolek330
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 29/9/2008, 23:40
- Lokalizacja: gdynia
czyli airsal niepewny to chyba nie warto dla tych dwóch koni tyle zachodu to teraz albo polini albo malossi sport 70 no i jaki wał bo jest ich dużo zerkam na stage6 a jeśli cylinderek nie kręci powyżej 12tys. to też wymienić wał czy tylko łożyska ??
- Karolek330
- Świeżak
- Posty: 12
- Dołączył(a): 29/9/2008, 23:40
- Lokalizacja: gdynia
Landryss25 napisał(a):Cylindry aluminiowe to nie są jednorazówki. Wewnątrz są pokryte nicasilem i w nich nie robi się szlifu tylko wymienia się sam tłok i to raz na długi czas. Uzyskują one większą moc i wyżej się kręcą. No i aluminium lepiej odprowadza ciepło. Bo niby dlaczego w wyczynowych maszynach które kręcą się wysoko, dostają mocno w gaz czyli też temperatura musi być dobrze zbita są aluminiowe cylindry?
W 100 procentach ma racje kolega senekkorzenna czy jak mu tam ktory twierdzi inaczej nie wie co to jest cylinder wogole i jak to dziala....
Bostorn mozesz mi na jedno pytanie odpowiedziec ?? Jak chcesz na jednym cylku nicasilu zrobic 5-6 nawet 7 tłoków ??
Masz selekcje A,B,C,D z tego co pamietam a to sa 4 tłoki ... tyle na jednym cylku mozesz zrobic
Z nicasilem jest tak ze zuzywa sie tlok a cylinder praktycznie nie zakladasz przy zmianie nowy tlok tylko, pojezdzisz kilka minut spokojnie i juz mozesz normalnie jezdzic a w zeliwie docieranie przez 1000 km co jest bardzo denerwujace.
Pozatym panowie do skutera jak chcesz to bierz nicasil bo dlugo na tym pojezdzisz ... o wiele dluzej niz na zeliwie lepiej to chodzi nie przegrzewa sie itd ...
W crossowkach jest troche glupio z tym bo kilka wystepow w zawodach itd i tloka musze zmieniac .
Tak wogole mam pytanie do was orientuje sie ktos odnosnie Aprili RS 125 tej nowej, bo wczoraj kupilem taka z 2007 r. i mam pare pytan odnosnie tego moto... ??
Malo wysilony silnik w sqterrze bierz nicasil !! szybciej jezdzi, wieksze obroty, i ogolnie lepszy mialem sqter ale zatarlem nicasil bo mi szlag trafil lozyska na wale ehh ... no ale coz
Bostorn chcesz cos odnosnie crossowek wiedziec to pisz postaram odpowiedziec na Twoje pytania
- marc9911in
- Świeżak
- Posty: 129
- Dołączył(a): 11/11/2008, 11:03
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości