Zobacz wątek - Między biegi i wrzucanie luzu po awaryjnym chamowaniu
NAS Analytics TAG

Między biegi i wrzucanie luzu po awaryjnym chamowaniu

i inne małe pojemności
_________

Między biegi i wrzucanie luzu po awaryjnym chamowaniu

Postprzez krzysieg » 11/10/2008, 19:57

witam

Mam motorek malaguti 4 biegowy .
Kilka razy mi sie zdarzyło że musiałem sie natychmiast zatrzymać jadąc na 3 lub 4 , zwalniałem gaz wciskałem sprzęgło i hamulec .
Poźniej miałem problemy z wrzuceniem luzu , wchodził nieprawdziwy luz chyba miedzy 3 a 4 .
Na zgaszonym silniku cofałem do przodu lekko do tyłu naciskałem stopniowo na biegi sprzęgło ....w końcu po jakimś czasie wszedł na 1 a potem juz tylko raz do góry i jest luz .

Wolałbym umieć to robić szybko i tak jak trzeba :)
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra


Postprzez Fenek16 » 11/10/2008, 21:10

Nic z tym nie zrobisz...

Problem malutkich skrzyń manualnych, miałem tak czesto w RS50 i w 125 tez czasami się zdarzało, więc więsz musisz nauczyć sie radzić sobie z tym, tak jak ja się przyzwyczajałem. Niestety.
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice


Postprzez miku » 11/10/2008, 22:08

tez mamiałem problem jak ostro hamowałem jadąc na 6 biegu ale nauczyłem się redukować biegi podczas hamowania
Avatar użytkownika
miku
Świeżak
 
Posty: 108
Dołączył(a): 9/7/2008, 23:27

Postprzez Łukasz_15* » 12/10/2008, 09:16

Poprostu musisz jednocześnie hamować i redukować biegi. Innego wyjścia nie ma.
Avatar użytkownika
Łukasz_15*
Świeżak
 
Posty: 411
Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26

Re: Między biegi i wrzucanie luzu po awaryjnym chamowaniu

Postprzez C-bool » 12/10/2008, 09:53

krzysieg napisał(a):cofałem do przodu lekko do tyłu

??? Nie rozumiem tego 'stwierdzenia' :lol:

Z 3 na 1 to nie ma problemu, a co ja mam powiedzieć, jak przy 50 kmh gwałtowne hamowanie, bo ktoś wyjechał i biegi z 6 na 1...
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
Avatar użytkownika
C-bool
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2915
Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez krzysieg » 12/10/2008, 10:04

Jak go kupowałem to mi zgasł na 3 (zapomnieli wlać benzyny :P )
Wrzuciłem ten fałszywy luz , okazało sie potem że to byl luz miedzy 3 a 4 i nie mogłem ruszyć .
Podszedł znajomy sprzedającego i znalazł luz bez problemu nie pamietam czy na zgaszonym czy zapalonym ,nie wiem jak to zrobił .
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Fenek16 » 12/10/2008, 13:54

Tego musisz się nauczyć już. Odpychasz się jekko na półsprzegle dosłownie kilka cm, i już bieg jeden, spada, dalej spada, a z 2na luz to nie problem przecież :wink:

Poprostu brakuje Ci stażu w tym...
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez krzysieg » 12/10/2008, 15:24

Tego musisz się nauczyć już. Odpychasz się jekko na półsprzegle dosłownie kilka cm, i już bieg jeden, spada, dalej spada, a z 2na luz to nie problem przecież .


A możesz to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie jak głupkowi :P
Dla mnie to wszystko to nowość :P
Same te biegi spadają czy odpychając do przodu na półsprzegle je zmieniam, na zgaszonym silniku ?
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez Landryss25 » 12/10/2008, 15:44

Odpuść trochę sprzęgła żeby moto zaczęło delikatnie ciągnąć, wciśnij i powinieneś móc wbić bieg.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez Martin60 » 12/10/2008, 21:49

A jak to jest przy wywrotce... mialem jedna mala i 1. zgasl mi sinlnik to wiadomo
2. biegi nie chcialy ani drgnac, a przez to chyba tez zablokowalo tylnie kolo, i nie moglem motocykla ruszyc z miejsca ( yamaha r125) mialem szczescie ze na chdniku byl jakis motocykoista i cos tam kombinowal z tymi moimi biegami i wrzucil wreszcie na luz.... potem cos tam mowil o blokadzie w razie wypadku idt. o co chodzi??
Martin60
Świeżak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 15/3/2008, 15:20

Postprzez Fenek16 » 12/10/2008, 22:22

Nie słyszałem o niczym takim wczesniej, ale rzeczywiscie mzoe bycjakaś elektronika która blokuje skrzynie, żeby tylnie koło nie zrobił oczegoś chociaż jak dla mnie nonsens. Zapewne trzeba wyłaczyć motor i zapłon i włączyć po chwili a blokada zejdzie.
Jeśli skrzynia się zablokuje zwyczajnie, to musisz odpalić motor jeśli się da i na wyższych obrotach odpychając się do pzrodu powoli zmieniać w doł biegi i tez trzeba od czasu do czasu "dotknąc" sprzegłem, żeby się rozluzniła.
CBR 600 F3
Avatar użytkownika
Fenek16
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1590
Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
Lokalizacja: Warszawa / Starachowice

Postprzez Cwikla » 12/10/2008, 23:10

A tam jak kolega wcześniej pisał to samo przyjdzie, wystarczy troszke wprawy i glancuś. Ja już tak jakby odruchowo zmieniam biegi i nie zwracam na to uwagi. Wiadomo czasami nie chce zaskoczyć ale każdy prędzej czy później znajdzie swój sposób :)
Cwikla
Świeżak
 
Posty: 54
Dołączył(a): 31/8/2008, 20:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez kravec » 13/10/2008, 22:10

moge juz zamknac?
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice

Postprzez krzysieg » 13/10/2008, 23:15

Tak
krzysieg
Bywalec
 
Posty: 640
Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
Lokalizacja: Jelenia Góra

Postprzez kravec » 14/10/2008, 10:25

ok
Avatar użytkownika
kravec
Administrator
 
Posty: 5571
Dołączył(a): 30/8/2006, 16:14
Lokalizacja: Pabianice



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na g�r�