Między biegi i wrzucanie luzu po awaryjnym chamowaniu
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Między biegi i wrzucanie luzu po awaryjnym chamowaniu
witam
Mam motorek malaguti 4 biegowy .
Kilka razy mi sie zdarzyło że musiałem sie natychmiast zatrzymać jadąc na 3 lub 4 , zwalniałem gaz wciskałem sprzęgło i hamulec .
Poźniej miałem problemy z wrzuceniem luzu , wchodził nieprawdziwy luz chyba miedzy 3 a 4 .
Na zgaszonym silniku cofałem do przodu lekko do tyłu naciskałem stopniowo na biegi sprzęgło ....w końcu po jakimś czasie wszedł na 1 a potem juz tylko raz do góry i jest luz .
Wolałbym umieć to robić szybko i tak jak trzeba
Mam motorek malaguti 4 biegowy .
Kilka razy mi sie zdarzyło że musiałem sie natychmiast zatrzymać jadąc na 3 lub 4 , zwalniałem gaz wciskałem sprzęgło i hamulec .
Poźniej miałem problemy z wrzuceniem luzu , wchodził nieprawdziwy luz chyba miedzy 3 a 4 .
Na zgaszonym silniku cofałem do przodu lekko do tyłu naciskałem stopniowo na biegi sprzęgło ....w końcu po jakimś czasie wszedł na 1 a potem juz tylko raz do góry i jest luz .
Wolałbym umieć to robić szybko i tak jak trzeba

- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Nic z tym nie zrobisz...
Problem malutkich skrzyń manualnych, miałem tak czesto w RS50 i w 125 tez czasami się zdarzało, więc więsz musisz nauczyć sie radzić sobie z tym, tak jak ja się przyzwyczajałem. Niestety.
Problem malutkich skrzyń manualnych, miałem tak czesto w RS50 i w 125 tez czasami się zdarzało, więc więsz musisz nauczyć sie radzić sobie z tym, tak jak ja się przyzwyczajałem. Niestety.
CBR 600 F3
-
Fenek16 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1590
- Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa / Starachowice
-
Łukasz_15* - Świeżak
- Posty: 411
- Dołączył(a): 26/4/2008, 20:26
Re: Między biegi i wrzucanie luzu po awaryjnym chamowaniu
krzysieg napisał(a):cofałem do przodu lekko do tyłu
??? Nie rozumiem tego 'stwierdzenia'

Z 3 na 1 to nie ma problemu, a co ja mam powiedzieć, jak przy 50 kmh gwałtowne hamowanie, bo ktoś wyjechał i biegi z 6 na 1...
GS500F --> SV650S --> Bandit 600N --> XV535 Virago
-
C-bool - Mieszkaniec forum
- Posty: 2915
- Dołączył(a): 23/8/2007, 21:26
- Lokalizacja: Poznań
Jak go kupowałem to mi zgasł na 3 (zapomnieli wlać benzyny
)
Wrzuciłem ten fałszywy luz , okazało sie potem że to byl luz miedzy 3 a 4 i nie mogłem ruszyć .
Podszedł znajomy sprzedającego i znalazł luz bez problemu nie pamietam czy na zgaszonym czy zapalonym ,nie wiem jak to zrobił .

Wrzuciłem ten fałszywy luz , okazało sie potem że to byl luz miedzy 3 a 4 i nie mogłem ruszyć .
Podszedł znajomy sprzedającego i znalazł luz bez problemu nie pamietam czy na zgaszonym czy zapalonym ,nie wiem jak to zrobił .
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Tego musisz się nauczyć już. Odpychasz się jekko na półsprzegle dosłownie kilka cm, i już bieg jeden, spada, dalej spada, a z 2na luz to nie problem przecież
Poprostu brakuje Ci stażu w tym...

Poprostu brakuje Ci stażu w tym...
CBR 600 F3
-
Fenek16 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1590
- Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa / Starachowice
Tego musisz się nauczyć już. Odpychasz się jekko na półsprzegle dosłownie kilka cm, i już bieg jeden, spada, dalej spada, a z 2na luz to nie problem przecież .
A możesz to wytłumaczyć bardziej łopatologicznie jak głupkowi

Dla mnie to wszystko to nowość

Same te biegi spadają czy odpychając do przodu na półsprzegle je zmieniam, na zgaszonym silniku ?
- krzysieg
- Bywalec
- Posty: 640
- Dołączył(a): 10/9/2008, 11:06
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Odpuść trochę sprzęgła żeby moto zaczęło delikatnie ciągnąć, wciśnij i powinieneś móc wbić bieg.
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
-
Landryss25 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 6269
- Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
- Lokalizacja: Liw
A jak to jest przy wywrotce... mialem jedna mala i 1. zgasl mi sinlnik to wiadomo
2. biegi nie chcialy ani drgnac, a przez to chyba tez zablokowalo tylnie kolo, i nie moglem motocykla ruszyc z miejsca ( yamaha r125) mialem szczescie ze na chdniku byl jakis motocykoista i cos tam kombinowal z tymi moimi biegami i wrzucil wreszcie na luz.... potem cos tam mowil o blokadzie w razie wypadku idt. o co chodzi??
2. biegi nie chcialy ani drgnac, a przez to chyba tez zablokowalo tylnie kolo, i nie moglem motocykla ruszyc z miejsca ( yamaha r125) mialem szczescie ze na chdniku byl jakis motocykoista i cos tam kombinowal z tymi moimi biegami i wrzucil wreszcie na luz.... potem cos tam mowil o blokadzie w razie wypadku idt. o co chodzi??
- Martin60
- Świeżak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 15/3/2008, 15:20
Nie słyszałem o niczym takim wczesniej, ale rzeczywiscie mzoe bycjakaś elektronika która blokuje skrzynie, żeby tylnie koło nie zrobił oczegoś chociaż jak dla mnie nonsens. Zapewne trzeba wyłaczyć motor i zapłon i włączyć po chwili a blokada zejdzie.
Jeśli skrzynia się zablokuje zwyczajnie, to musisz odpalić motor jeśli się da i na wyższych obrotach odpychając się do pzrodu powoli zmieniać w doł biegi i tez trzeba od czasu do czasu "dotknąc" sprzegłem, żeby się rozluzniła.
Jeśli skrzynia się zablokuje zwyczajnie, to musisz odpalić motor jeśli się da i na wyższych obrotach odpychając się do pzrodu powoli zmieniać w doł biegi i tez trzeba od czasu do czasu "dotknąc" sprzegłem, żeby się rozluzniła.
CBR 600 F3
-
Fenek16 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 1590
- Dołączył(a): 19/11/2006, 18:39
- Lokalizacja: Warszawa / Starachowice
A tam jak kolega wcześniej pisał to samo przyjdzie, wystarczy troszke wprawy i glancuś. Ja już tak jakby odruchowo zmieniam biegi i nie zwracam na to uwagi. Wiadomo czasami nie chce zaskoczyć ale każdy prędzej czy później znajdzie swój sposób 

- Cwikla
- Świeżak
- Posty: 54
- Dołączył(a): 31/8/2008, 20:32
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Motorowery do 50 ccm
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości