Zobacz wątek - skutki strzelania z tłumika
NAS Analytics TAG

skutki strzelania z tłumika

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

skutki strzelania z tłumika

Postprzez specialist » 28/9/2008, 09:41

tak jak w temacie. czy sa jakies grozne skutki strzelania z tlumika poprzez wylanczania i wlaczania zaplonu? jezdze na gsx600f 90r
Kawa ZX-6r J1
Avatar użytkownika
specialist
Świeżak
 
Posty: 125
Dołączył(a): 8/6/2007, 09:39
Lokalizacja: wlkp


Postprzez hugo2003 » 28/9/2008, 12:51

wiem ze gsxf fajnie strzelaja i sam sie tak bawilem....:D Eneasz fajnie postraszyc ludzia wieczorem do tego masz lub mozesz miec do tego efekt wizualny(ogien)....
a co skutkow strzelania bo nagrozniejszy to pogiecie zaworow lub pekniecie jakiego elementu zaworow korbowodu itp tak jak pisal senne... uszczelka pod glowica moze isc.... kolektory wydechy... po tym jak doswiedzilem sie czym to grozi powstrzymywalem sie od takiej zabawy...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań


Postprzez Landryss25 » 28/9/2008, 17:18

Senek ale to nie on mówił że zawory się mogą pogiąć tylko hugo2003
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez cycu_rsko » 28/9/2008, 18:14

Zaworow przy strzelaniu sie nie pognie. Co najwyzej mozna wypalic gniazda zaworowe.
929
Avatar użytkownika
cycu_rsko
Moderator
 
Posty: 1145
Dołączył(a): 15/3/2008, 18:55
Lokalizacja: Radomsko

Postprzez Landryss25 » 28/9/2008, 18:15

No ale tak dziwnie bo wiedziałem że to jest do hugo ale go nie było na forum i sie nie zdążył jeszcze udzielić a już go obwiniasz że nie odpowiedział :D
Dobra mniejsza o większość, sorki za OT.

A do tematu. Jeśli moto strzela z rury przy schodzeniu z obrotów i gwałtownym dodaniu gazu to dzieje się to samo?
,,De gustibus non est disputandum"(łac.)-O gustach się nie dyskutuje.
Avatar użytkownika
Landryss25
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6269
Dołączył(a): 2/10/2007, 17:28
Lokalizacja: Liw

Postprzez hugo2003 » 28/9/2008, 18:42

juz jestem jestem :) spalem:)

w sumie tak jak mowisz praktycznie zawory w momencie zaplonu powinny byc zamkniete no ale skad sie bierze huk??? wiec wydechowy musi byc otwarty!!!

Landryss25 napisał(a):
A do tematu. Jeśli moto strzela z rury przy schodzeniu z obrotów i gwałtownym dodaniu gazu to dzieje się to samo?


nie powiedzial bym ze dzieje sie tak samo!!!!
bez przesady ale moja gsxf z 91 jak strzelila to bylo slychac jakby ktos z pistoletu strzelil!!! a nawet jak krece teraz kawe do odciny to tak glosno nie strzela!!!
ktos wyzej powiedzial ze to duze cisnienie gazow sie tworzy.... no wlasnie!! duzo wieksze niz przy normalnej pracy silnika i te duze cisnienie uchodzi przez zawor wydechowy ktory jest stworzony do wypuszczania "normalnej"(taka jak podczas zwyklej pracy silnika a ie ze wylancza sie zaplon gromadzi sie duzo wiecej paliwa w garze i wybucha kilka razy wiecej zupy niz by za kazdym obortem walu spalal) ilosci spalin.... wiec nie wiem czemu sie dziwisz....ze nie mozna pogiac zaworow....
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez luk841 » 28/9/2008, 19:01

A co z panewkami ???? bo mi ktos mowił lub wciskal ciemnote ze przy takiej zabawie oczywiscie dluzszej PANEWKI sei wykrecaja czy to jest prawda ?????
Avatar użytkownika
luk841
Świeżak
 
Posty: 91
Dołączył(a): 26/12/2006, 14:24
Lokalizacja: Wawa

Postprzez hugo2003 » 28/9/2008, 19:26

ja bym w wykrecanie panewek nie bardzo wierzyl bo to juz w silniku wiec na niej tak bezposrednio nie dziala.... nie tak jak na tloka pierscienia zawory glowice czy wydech...
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Grzybu » 29/9/2008, 08:12

hugo2003 napisał(a):w sumie tak jak mowisz praktycznie zawory w momencie zaplonu powinny byc zamkniete no ale skad sie bierze huk??? wiec wydechowy musi byc otwarty!!!
(...)
ktos wyzej powiedzial ze to duze cisnienie gazow sie tworzy.... no wlasnie!! duzo wieksze niz przy normalnej pracy silnika i te duze cisnienie uchodzi przez zawor wydechowy ktory jest stworzony do wypuszczania "normalnej"(taka jak podczas zwyklej pracy silnika a ie ze wylancza sie zaplon gromadzi sie duzo wiecej paliwa w garze i wybucha kilka razy wiecej zupy niz by za kazdym obortem walu spalal) ilosci spalin.... wiec nie wiem czemu sie dziwisz....ze nie mozna pogiac zaworow....


To jakaś bzdura... Wybucha nagromadzona mieszanka - ale w tłumiku. Jak załączasz zapłon pierwsza praca i wydech zapala gazy w kolektorach i tłumiku - stąd wystrzał. Najbardziej na tym cierpi tłumik. Pośrednio zawory, ale wał to już chyba najmniej.

Przecież przy braku zapłonu zawory wydechowe i tak się otwierają więc mieszanka wydostaje się do tłumika - może nie tak wydajnie jak rozprężone gazy, ale nie ma jej w komorze jakoś bardzo dużo. Za to dużo niespalonej jest w tłumiku. I to właśnie ona gwałtownie się zapala po włączeniu zapłonu.
Avatar użytkownika
Grzybu
Bywalec
 
Posty: 784
Dołączył(a): 27/4/2007, 10:43
Lokalizacja: Syc.oof

Postprzez balchan1 » 29/9/2008, 21:19

Podczas strzelania z tłumika nie cierpi w żaden sposób silnik!!!! Pomyslcie logicznie i porównalcie efekt np z samochodami WRC, jak przy np. redukcji ogien leci z wydechu. wiadmomo, ze podczas normalnej pracy spaliny wylatują przez tłumik razem z płomieniem, który nie dolatuje do końca. Jednak podczas wyłączenia zapłony paliwo trafia do tłumika i tam pozostaje. Podczas ponownego załaczenia zapłonu spaliny zapalaja paliwo z tłumika i stąd ten strzał i ogień. Zawory i wał (tlok) moga dostac w dupe z powodu np. nagłego zapalenia motocykla (przy duzych obrotach wału) a nie z powodu samecho zjawiska strzelania z tłumika.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez balchan1 » 30/9/2008, 18:53

Przy jakich obrotach to nie wiem. Przy odpaleniu na wolnych obrotach płomień który trafia do tłumika to w zasadzie jedynie gorące powietrze, jedna przy odpalaniu gdy motocykl dość szybko się toczy (obroty sa wysokie) ciśnienie jak i temperatura (to juz płomień a nie gorące powietrze) gazów wylotowych są większe i paliwo zgromadzone w tłumiku ulega zapłonowi. Co do skutków takiej zabawy to właśnie o to mi chodziło. Całkowicie się z tobą zgadzam.
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez hugo2003 » 30/9/2008, 19:33

ja tam twierdze ze zaplon jest w tzw "martwym suwie" tloka(kiedy wypycha spaliny z mieszanka zawor wydechowy jest otwarty iskara jest praktycznie non stop wiec dostaje zaplonu i gotowy strzal....) zeby uzyskac taki strzal musi byc odpowiednie srodowisko tzn ciasno i pod cisnieniem czyli jeszcze w cylindrze..... bo takich warunkow w wysechu (korektorze) nie ma... bo tam spaliny juz pod duzo mniejszym ciesnieniem sie posuszaja!!!
Motorynka Pony

WSK 125 (1983r)

MZ ETZ 251

GSX 600F

ZX 9 R (moje oczko w głowie)
Avatar użytkownika
hugo2003
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1588
Dołączył(a): 18/9/2006, 10:23
Lokalizacja: Poznań

Postprzez kamil.k » 1/10/2008, 20:49

cycu_rsko napisał(a):Zaworow przy strzelaniu sie nie pognie. Co najwyzej mozna wypalic gniazda zaworowe.


dlaczego każdy pisze gniazdo w przypadku w ktorym to zawsze zawór sie pierwszy wypala bo ma najgorsze warunki pracy np.nie ma gdzie oddac ciepłac bo nie styka sie wlasnie z gniazdem ...

od strzelania to może rozerwac tłumiki porozkrecac uklad wydechowy.wiem bo sprawdzałem nie tylko w moto ale i w aucie :lol:

raz to nie zapomne jak pchałem simsona z tyłu(kierownik trzymał kto inny) żeby z popychu odpalic i jak pier .. to ta druga czesc wydechu tak mi przypier... w piszczel że myslalem że mi noge urwie :lol: to był moj pierwszy raz :lol:
GPZ 500S '90 + BMW e30 320i '86
kamil.k
Świeżak
 
Posty: 63
Dołączył(a): 18/1/2008, 14:47
Lokalizacja: piotrków trybunalski



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na g�r�